Planar și roci roșii

Planar Slit - un sat mic, pierdut printre pădurile împădurite. În vecinătatea sa există două obiecte stâncoase, cunoscute în cercurile turistice - roci Planic și roșu. Primele sunt uneori numite Golden Stones, în timp ce acestea din urmă sunt încă numite Naumovsky, în onoarea faimosului turistic VP Naumenko.

Pietrele sunt atât de apropiate una de cealaltă încât chiar și o zi scurtă de iarnă cu un cap este suficientă pentru a le inspecta. Compania pentru mine în această excursie a zilei a fost Alexei, bunul meu prieten.

Am plecat din Krasnodar cu primele raze de zori, cu mașina. Nu există alte modalități de a intra în planificarea planului, dacă nu există transport personal, atunci rămâne doar să mergeți la Serfdom, și de acolo să prindeți deja autostopul.

Pe autostrada Novorossiysk plecam puțin din Krasnodar, în Afipsky, pe inelul pe care îl întoarcem spre Smolensk. Drumul ocupat este înlocuit de o autostradă rurală liniștită. Smolenskaya este lăsată în urmă și pentru o clipă se pare că am fost lăsați singuri pe acest drum. Câmpurile cresc treptat, dealurile cresc și curând se transformă în vârfurile primului deal. Cer acoperit. Trecând la Serfdom, se termină asfaltul, până la țintă există mai mult de 10 kilometri de drum rutier. Drumul este suportabil, trecând pentru orice transport, dar este mai bine să țineți mașina pe drum, așa că vom stropi în cea de-a doua viteză, deschizându-ne gura de o parte și de alta.

- Nu, iepurele este - Alexei a ieșit în spațiu deschis și încearcă să prindă un animal în rama. Acum am văzut o ureche mare. Este imens. Nu e de mirare am prins ochiul de surpriză amestecat cu animale mult mai mari - un iepure imens de grăsime severă neregulate eliminate departe de noi, și în curând a dispărut în pădure, din păcate, nu-l face pe film.

Continuăm drumul. Curând navigatorul arată că prima țintă este foarte aproape, în partea stângă a râului există un buzunar convenabil spațios. Parchează, verifică cu satelitul, da, aici. În spatele nostru, doi bărbați ieșesc din crossover în parcare.

Chiar dacă iarna nu merge singură la Planic, în vara de aici în weekend, pandemonii întregi.

Fotografia 1. În parcare. Un copac cu rădăcini spălate pe țărmul Afipes

La o sută de metri de-a lungul drumului începe calea spre stânci. Un punct de reper notabil este o piatră mare pe partea stângă a drumului, urmând imediat o potecă. Cinci minute de urcare și aici în decalajul dintre trunchiuri se vede un zid de piatră. Am atras atenția asupra particularității, pantele sunt împânzite cu pietre de dimensiuni diferite, îngroșate cu mușchi. Acestea diluează peisajul monotonic al pădurilor, dând curajul lor.

Fotografia 2. În drum spre stâncile planice

Fotografia 3. Rocks în decalajul dintre copaci

Pietrele plane se întindea la aproape trei sute de metri. Îndoite de ghirlande, acestea ating o înălțime de 22 de metri. Foarte cunoscută în anii 70 ai secolului trecut, în timpul boom-ului turistic din Kuban. Apoi, aceste pietre au devenit un teren de testare, pentru alpiniști și alpiniști pregătiți pentru ieșiri mai serioase. Acestea rămân astfel până în ziua de azi. Iată cei doi care au venit pentru noi, țăranii erau alpiniști. În timp ce ne-am grăbit în cercul larg, au alergat mai repede decât noi și am pus deja frânghii la poalele celor mai abrupte pereți.

Fotografia 4. La poalele pietrelor planice

Fotografia 5. Privind în sus, pe unul din pereții de stâncă

Ei bine, nu suntem alpiniști, ne-am dus să căutăm o ocolire în stânga. Nu trebuia să merg departe. O traseu abrupt, sărit peste câțiva pași, a condus la creasta stâncoasă. În partea superioară a rocilor Planar sunt pajiști călcate, ca și cum ar fi fost create pentru picnicuri. Surprinzător, gunoiul nu a prins ochiul. Nu cred în curățenia și cultura compatrioților mei, cel mai probabil, cineva a curățat aici.

Fotografia 6. Înainte de a merge în sus, pe creastă

Fotografia 7. Deasupra rocilor. Pământ roșu în pășunat și păduri

Am plecat puțin de la locul de recuperare și am ieșit la frumoasa platformă de vizionare. Mâinile s-au întins, mai întâi la aparatul de fotografiat și apoi la termos - este un păcat să nu pierdeți o ceașcă de ceai într-un loc minunat. Din stânci, panglica bobinată a drumului, care rulează paralel cu Afipso de argint, este văzută frumos. Localitatea este vizibilă puțin - fanta plană.

Fotografia 8. Piatra de pe vârful rocilor Planic și o vedere panoramică a valei Afipse în spatele ei

Fotografia 9. O altă vedere a văii Aflip, spre Planar Slit

Fotografia 10. Tabletă memorie

Poza 11. Scallopul rock și înălțimea 461 de pe malul drept al Afipse

Fotografia 12. Arbore, doar un copac

Fotografia 13. O altă poală călcată în vârful rocilor Planar

Foto 14. Alpinisti

Ei au decis să coboare până la marginea dreaptă, imediat pe marginea drumului. Calea nu este lungă și am plecat în curând pentru sat, acum puțin în spatele parcării. Trecem mai departe. Din parcare cu o jumătate de kilometru de pământ și deodată brusc se schimbă asfaltul fin! Cu bucurie dau gazul și în clipa în care mișc ochiul în sat.

Planar și roci roșii

Fotografia 15. Urcare alternativă de-a lungul coamei până la Rocks Planck (pentru noi a fost o coborâre)

Fotografia 16. Afiliere aproape

Poza 17. Asfalt!

Dintr-o data. Decalajul planificat nu era un sat uitat, pe care mă așteptasem să-l văd. Pe cealaltă parte a Aflisului, pe țărmurile fortificate de toate regulile, se ridică vile de lux, fiecare pe un teren mai mic decât un teren de fotbal. În timp ce noi, încetind la o răscruce de drum, ne-am gândit unde să lăsăm mașina, un curățitor de mașină a venit să ne cunoască, care a curățat încet asfaltul (!). Aceasta nu este în fiecare zi pe care o vedeți în centrul regional.

Fotografia 18. La intrarea în satul Planicheskaya Zhel

Poza 19. Fantezie de planificare urbană. Local "slums"

cercuri în jurul valorii de străzi tăiate, lăsați mașina în dale trotuar pavat cu o bordură ridicată, arunca în spatele rucsaci și du-te la Red Rocks. Ne întoarcem la malul stâng al Aflisului, pe drum, ne menținem drumul spre sud. În mod literal, la câțiva pași după sfârșitul asfaltului, vedem o fibră care merge spre dreapta, în sus. Mergem pe el.

Fotografia 20. Începerea urcării spre rocile roșii. Întoarceți-vă de la drum

Am citit, în locul găsit în web, că cea mai mare parte a ascensiunii ar trebui să meargă în sus fără urmă. Cu toate acestea, încrederea a fost târât spre dreapta, așa cum se părea, direcția și am trecut repede la metru cu metru pe o creștere ușoară. Patruzeci de minute mai târziu, calea, în căutarea într-un navigator, am dat seama că am plecat și spre dreapta căii dorite sunt separate prin ravene adânci, mutați prin care nu a vrut să. Noi decidem să continuăm de-a lungul drumului și mai departe de circumstanțe. Într-adevăr, în curând, fasciculul a devenit superficial și a dispărut. Conform hărții, să continue călătoria lor în direcția inițială, ne-ar veni în curând la pietrele undeva la începutul lor, dar am vrut să văd mai mult un obiect - Lacul Roșu, iaz pădure în apropiere de roci, așa că ne-am întors spre stânga, iar traversa sa dus la inițial planificate mod. Curând am mers la lac. Lacul, e tare. Roșu - o băltoacă, o zonă înverzită, din anumite motive, care nu dorește să se usuce. Pe mal amintesc basm rusesc despre Alonushek și diferite râioase cu ambiții imperiale, da, aproape aceleași peisaje adesea înfățișează artiștii în ilustrațiile poveștilor. Condițiile atmosferice au adăugat ceață în pădure.

Fotografia 21. Ridicarea spre stâncile roșii

Poza 22. Vedere cam nebună

Foto 23. Piatră moale

Fotografia 24. Într-o pădure inundată de nori

Fotografie 25. Între trunchi părea Lacul Krasnoe

Pe acest frumos țărm, am aranjat și o a doua petrecere de ceai.

Poza 26. Lacul Rosu în persoană

După ce ați terminat cu un iaz și sandwich-uri, ați mers mai departe. De la Red Lake la Red Rocks, este ușor de dat. Câteva minute și în ceață începu să apară siluete întunecate ale zidurilor. Abordările la pietre sunt pline de pietre, pe care trebuie să le depășiți. Aceste pietre sunt acoperite în întregime cu un strat gros de mușchi, este atât de moale încât uneori se pare că sari peste uriașe puieți verzi.

Fotografia 27. În ceață conturează Red Cliffs

Poza 28. Pietricele

Ei bine, aici sunt. Suprafața continuă de piatră este întreruptă de o eșec larg. Trecem prin el și ne găsim la zidul de piatră, o culoare roșie suculentă. Ah, dacă este atât de strălucitoare, cu o zi înnegorită, atunci ce se va întâmpla în razele soarelui de dinaintea zorilor? Dar nu de data asta. Partea superioară a stâncii este încoronată de un copac uscat, rădăcinile sale se întind de-a lungul unui perete neted. Ei trebuie să se fi blocat odată în creveți, dar vântul și apa și-au făcut treaba, bucata de piatră sa prăbușit și majoritatea rădăcinilor au fost vizibile. De acolo, din acest copac ar trebui să deschidă o viziune interesantă, doar pentru a vedea că era necesar să nu se întoarcă la lac și să continue urcarea.

Fotografia 29. Blocuri de rocă lângă rocile roșii

Fotografia 30. Stânci roșii, înveliți în ceață

Fotografia 31. Vedere de pe creasta de piatră, în jos pe pantă de la baie

Fotografie 32. Arborele crescând pe pietre

Fotografia 33. Vedere la creasta rocilor roșii pe pantă de la o baie

Stâncile pleacă, în sus, pe pantă, spre vârf. Lungimea crestei stâncoase ajunge la un kilometru. De data aceasta nu le vom studia în detaliu. După ce am făcut niște fotografii în zona eșecului, mergem pe drum.

Poza 34. Pârtii ale Muntelui uitat în zona rocilor roșii. Mergând în jos

Fotografia 35. Un alt tip de pădure

Un alt bun jumătate de jumătate de sărituri pe pietre, în locurile în care se află baloanele uriașe sunt atât de complicate încât căutarea unei căi convenabile seamănă cu un joc de căutare. Aici, sari, urca aici, du-te acolo pe un jurnal și nu numărate în acest os, și un diavol pe ea, m-am urcat, și acum cum să mă întorc, dar nu, bine, aici este posibil să se urce. Și în acest spirit. Deci, nu plictisitor, mergem la râu. Acesta este Red Yerik, afluentul stâng al lui Aflis. În acest moment, Erik este turbulent și plin de apă.

Fotografia 36. Copacul viu continuă să crească sub jugul unui copac mort

Traversăm-o, trec podul, Lechha sare peste pietre.

Fotografia 37. Erik roșu și podul prin el

Poză 38. Podul, vedere de sus

Imaginea 39. Vedere de pe Yerik din pod

Oh, da! Ca și fără draga ei! Drum rutier murdar. Apoi, jumătate din drum a trecut, iar noi suntem încă în mod suspicios curat, ca și cum numai din mașină a ieșit afară.

Fotografia 40. Drumul forestier murdar-murdar

Aici pe acest drum murdar și sa întors în sat. Nu departe de pod se afla un grup de icoane incomprehensibile. Mulți dintre ei sunt aruncați în ordine aleatorie. Intuiția sugerează că există un loc de pelerinaj aici, dar îmi amintește de o haldă sau, după cum se observă în mod corect într-unul din recenziile acestor locuri, templul este o impresie neplăcută. După cum am aflat mai târziu, aici este un izvor sfânt. De ce una din mii de izvoare de munte a dobândit statutul de sfânt pe care nu l-am putut recunoaște. Chiar și pe site-urile de profil nu se poate decide asupra a cărui nume este.

Fotografia 41. Icoane de la sursă

În spatele sursei, nimic mai mult nu era vizibil. Puntea de observare indicată pe hartă sa dovedit a fi o fereastră simplă, cu vedere spre panta Muntelui vecin al Forțelor uitate, aceeași pantă cu pietre. Curând au plecat spre Aflis, au întors spre stânga și după 20 de minute s-au schimbat deja în haine curate de mașină. Bunica, amanta casei, care l-au parcat, l-au tratat cu amabilitate cu apa clocotita si am baut ceai pe drumul din spate.

Imaginea 42. Zăpada a mers

Fotografia 43. O altă viziune a lui Yerik în apropierea confluenței sale cu Afips

Fotografia 44. Aryks adânci, barate de-a lungul străzilor. Nu pe toate străzile din Krasnodar găsiți soluții similare, în ciuda faptului că Krasnodar este uneori înecat în satele de munte.

Fotografia 45. La intrarea în sat

Fotografia 46. Râul Afipse trece prin satul Planic

Apropo, vremea pentru Smolensk a fost rasfatata si am revenit printr-o mare zapada.

Fotografia 47. Un fragment al călătoriei de întoarcere

Rezultatul excursiei a fost explorarea unei alte frumoase „saltea“ locuri - roci Plancheskih și dorința de a reveni la Reds, a fost prea mi-a placut punctate „soft“ pante pietre.