Ascensky Ice Pestera 1

Duminică toată familia sa adunat în peștera de gheață Askinskaya. Am mers împreună cu echipa Red Noise. Suntem pe Chevrolet Niva, sunt pe Toyota RAV 4.

Trebuie să călătorim aproximativ 150 km, de la Ufa la Bulgakovo, apoi prin Karmalskalov până la Arhangelsk. După aceasta se va întoarce la satul Maxim Gorky, din care trebuie să mergeți în satul Zarya, iar punctul final al călătoriei este un sat din mai multe case din Askino.

Am plecat la ora două după-amiaza, plecând deja la Ufa, a devenit clar că vremea era "norocoasă" - un vânt vag, care după Bulgakovo sa transformat într-o furtună de zăpadă. Traseul în unele locuri a fost bine acoperit de zăpadă, iar în apropierea echipamentului de înlăturare a zăpezii Karmaskalov a lucrat.

După satul Dawn, drumul sa transformat într-un patinoar, acoperit cu zăpadă la câțiva centimetri deasupra, așa că frânarea înaintea intersecției a alunecat mai multe ori.

Din Zarya până la Askino, nu am ajuns, pentru că aveam un bord. Trecerea la RAV 4 nu a îndrăznit, dar nu am vrut să schimb din nou uleiul după trecerea apei, pentru că l-am schimbat literal cu o zi înainte de călătorie. Așa că am decis să ne schimbăm și să mergem pe jos. Navigatorul a arătat o distanță de aproximativ 5 km de peșteră.

Ascensky Ice Pestera 1

În timp ce schimbam hainele, bordul trecea prin Land Rover. Soția și fiica au rămas în mașină și ne așteptau, am trecut peste râu și am mers în peșteră.

Dupa aproximativ 20 de minute am ajuns la Asquino, exista deja Land Rover si soferul a explicat cum sa ajunga in pestera. Următoarele 3-4 km au fost doar fabuloase, au existat mai multe forde într-un râu rapid, bine înviat, care trebuia să fie depășit pe bușteni plini de zăpadă, acoperite cu zăpadă.

Au fost urcări și coborâri pe drumurile alpine montane, acoperite cu noroi și zăpadă.

Ajungând la pestera, a devenit clar că vara puteți ajunge direct la ea cu mașina.

Peștera însăși este situată în partea de jos a stâncii, la care se află o scară cu balustrade, care trece pe o altă scară deja în peșteră. Treptele sunt foarte alunecoase, atât în ​​exterior, cât și în interior.

Ascensky Ice Pestera 1

După ce au coborât în ​​peșteră, a devenit clar unde a venit al doilea nume - Ice. Plimbarea în interior nu este aproape realistă, după fiecare pas pe care începeți să vă roșiți, ca de la un deal, agățându-vă de figuri uriașe de gheață. În Askinskaya există multe forme diferite. Și nu se topesc nici măcar vara.

Unul arata ca o casa, alta pentru un urs sau altceva. În centrul peșterii este un turn de gheață aproape de tavan. În plus, plafonul din această peșteră este destul de ridicat.

Interesant în acustica peșterii din gheața Askin - orice sunet se reflectă din ecou pe pereți.

Ascensky Ice Pestera 1

După ce mersam cu fiul său toate figurile, ne-am grăbit să ne întoarcem, până când era întuneric. Înapoi deja aproape a fugit. Și au ajuns la mașină în întuneric total. Restul a venit în aproximativ o jumătate de oră.

Se pare că au găsit o altă peșteră în peșteră, cu o lungime de 30 de metri. Deci fiul meu și cu mine ne vom întoarce vara să o examineze.