Karelia: în jurul lacului Ladoga

Versiunea rusă Acum trei săptămâni am închiriat o mașină în Sankt Petersburg și am mers timp de trei zile la Karelia - pentru a sărbători primirea diplomei doctorale Vitya. După cum știți, o sărbătoare pentru noi este o călătorie și o inspecție a cât mai multor frumuseți. În Karelia am vizitat Lac Ladoga, dar și pe cel mai puțin vizitat - Onega. În acest post vom vorbi despre prima parte a călătoriei în jurul lacului Ladoga și Ruskeala: despre atracțiile pentru care majoritatea turiștilor vin în Karelia.

Când au intrat în Karelia, nu au putut să observe asemănarea peisajelor cu cele finlandeze. Apropo, drumurile, chiar și cele cu o bună acoperire, sunt specifice - în sus, în stânga-dreapta. Localnicii spun că "un Finn beat a construit un drum".

Karelia în jurul lacului Ladoga, furnici în pantaloni

Primul mare oraș pe drumul nostru - Sortavala - a reamintit imediat Turku. adevărat cu arhitectura sovietică intercalată. Într-adevăr, Sortavala este singurul oraș din Karelia unde sa păstrat vechiul aspect. Aproape întregul centru este de valoare istorică.

Totuși, am atras încă valori naturale, așa că ne-am repezit la Ruskeala. Sperăm că harta rutelor Ruskeala vă va fi utilă.

Deja la intrare se află cascada Akhvenkoski (N61.91588, E30.625295).

Karelia în jurul lacului Ladoga, furnici în pantaloni

Comparativ cu alte cascade Karelia nu este nimic special, dar este de obicei compensată de infrastructură în jurul valorii, precum și o poveste frumoasă. O vizită la cascada gratuit, dar totul este curățat, înnobilat, razvlekushechki opțional: cumpăra fructe de pădure, ciuperci cadouri, tir, mini-muzeu de istorie, toaletă în cele din urmă. În ceea ce privește povestea, așa că aici am filmat filmul „Zorii Aici sunt liniștite“: scăldat scene ale personajului principal și ultima luptă.

Situat în apropierea Ryummakoski Falls (N61 ° 54'32 », E30 ° 37'15») este la centrala hidroelectrică - sunt toate împrejmuită, iar cascada este foarte scurt traseu prin pădure.

Teritoriul parcului modern face parte din Suedia până în 1721. Suedezii au minat marmura aici în cantități mici pentru arderea pe var. După Războiul de Nord, când teritoriul carierei a devenit proprietatea Imperiului Rus, în anii 1760 a început extracția industrială a marmurei. Marmură Ruskeal a fost folosit pentru a decora Catedrala Isakievsky, Castelul Mikhailovsky, Palatul Marmorilor mici, Catedrala din Kazan.

Karelia în jurul lacului Ladoga, furnici în pantaloni

Dacă urmați harta, care vi se va da împreună cu biletul, puteți vedea atracțiile principale ale carierei. Printre ei - singura supraviețuitoare din cele trei mine, cu ajutorul căreia au extras marmură. Mineritul orizontal subteran - tunelul conectat la mine - a fost folosit ca un adăpost pentru bombe în secolul XX.

După ce am cunoscut mina, am fost interesați de o cale suspectă, lăsând traseul turistic prin parc în adâncurile pădurii. Și, deși nu am inspectat până acum obiectivele canionului, am decis să ne oprim. După cum sa dovedit, nu în zadar: am văzut brusc o plantă de marmură abandonată.

În mod formal, trecerea pe teritoriul său este interzisă, dar nimeni nu se ocupă de aceasta. Deci, dacă sunteți rapid și cu grijă, puteți să vă plimbați. Chiar nu este prezent, este necesar! Planta este un întreg
un complex de clădiri de diferite grade de accesibilitate și de interes. Ne-am simțit ca niște stalkeri adevărați, nu am fost niciodată într-o fabrică abandonată! Doar tot timpul mi sa părut (cel puțin lui Nastya) că un câine ar sari acum și ne va pedepsi. Dar acest lucru nu sa întâmplat.

Karelia în jurul lacului Ladoga, furnici în pantaloni

Fabrica poate merge pentru ore, poate trage filme de groază sau sesiuni foto de nunta non-standard 🙂
Iată coordonatele căii: N61.94884 E30.58024. Aparent, aici vă puteți opri cu mașina și apoi complet gratuit pe aceeași cale pentru a ajunge pe teritoriul canionului.
După plantă, ne-am întors în calea parcului: judecând după hartă, era încă ceva de văzut. De exemplu, o baie (N61 ° 56'55 ", E30 ° 34'40"). În timpul iernii, pentru o taxă de hotel, puteți să faceți skate aici.

Karelia în jurul lacului Ladoga, furnici în pantaloni

În apropiere se află cariera italiană.

Aproape de Lacul Ladoga, puteți vizita și Valaam, dar am crezut că insula ar trebui să fie ceva asemănător cu Sviyazhsk, care ne-a fost deja cunoscut lângă Kazan; În plus, am fost opriți de prețurile frenetice pentru transportul de apă pe insulă și bilete de intrare - doar de la două mii de ruble pe persoană (precum și curiozitatea punctelor de atracție). După finalizarea planului pentru Ladoga, am preferat să mergem la Lacul Onega și așa-numitul colier Svyatozero. unde s-au păstrat vechile sate și biserici din Karelian.