Castelul Lida, Castelul din Belarus, o revedere a Castelului Lida, Muzeul Castelului Lida

Plecând să călătorești cu mașina în Belarus, am decis să vizităm mai multe castele, între care a fost stabilit un traseu. Unul dintre aceste castele era Lida, situat în orașul cu același nume. În ciuda faptului că despre acest castel pe Internet, mai degrabă contradictorii feedback, am decis totusi sa vedem totul cu ochii noștri. În plus, deși este o replică, el oferă o idee despre sistemul defensiv al secolului al XIV-lea.

Istoria Castelului Lida

Castelul din orașul Lida a fost construit de către prințul Gedemin, fiul Marelui Duce Viten, în 1323-1328. Locul castelului a fost ales nu accidental: pe un deal înalt cu confluența a două râuri, deoarece principala funcție a castelului era de a proteja granițele estice ale statului lituanian.
Masivul principal al cetatii este alcatuit din pietre de bolovani, din partea de sus castelul a fost inconjurat de restauratori moderni. Castelul este un dreptunghi cu două turnuri dispuse în diagonală. La etajele superioare ale turnurilor erau camere de zi. Zona castelului-cetate este mică, doar 0,9 hectare. Pereții puternici, grosimea bazei de aproximativ 2 metri, au fost o protecție excelentă împotriva dușmanilor. Odată, a existat o biserică, clădiri rezidențiale pe teritoriul ei. Astăzi, pe teritoriul castelului puteți vedea case nou construite, stilizate în trecut. Castelul a fost atacat în mod repetat și a fost aproape complet distrus în timpul războiului din nord (1700 - 1721).
În prezent, castelul operează un muzeu mic, pentru grupuri organizate excursii teatrale. Dacă urmați posterul Castelului Lida, atunci în timpul călătoriei dvs. puteți participa la un turneu adevărat de cavaler, care este adesea ținut în curte. În timpul iernii, uneori se toarnă un patinoar.

Castelul Lida. Vedere de la etajul 9 al hotelului Lida

La apus am ajuns în oraș cu numele de femeie Lida (la 126 km de Grodno), unde a fost rezervat un hotel cu același nume. Se află direct la castel, așa că am avut timp să luăm în considerare o parte a acesteia până când soarele a dispărut. În întuneric era imposibil să vezi ceva, pentru că nu exista lumină la castel. Și zona din jurul hotelului nu avea plimbări de noapte: în tufișuri erau fete de virtute ușoare, tinerii beți au fost înghesuiți și clubul de jocuri de noroc a lucrat chiar acolo.

Dimineața am cerut recepția cât de mult se deschide castelul, dar nu am putut spune momentul exact, așa că am mers cu noroc. Sa dovedit că blocarea funcționează cu 10, ca să nu stea sub ușă, am mers pe jos pentru o plimbare în iaz și luăm o imagine a castelului în toată gloria lui.

Pe lac, toți pescarii locali au pescuit.

Pescarii de pe lac

Desigur, este clar că castelul este nou realizat, cărămida arată foarte modernă. Cărămizile sunt de diferite culori, dar nu pentru a fi flatate, pietrele sunt întărite cu beton, dar nu era la acel moment, deși nu sunt sigur ce este bine. Dar încă frumoasă.

Exact la 10-00 am stat lângă poarta spre castel. Erau îmbrăcați în cavaleri, care veneau pe o mașină murdară și nu pe un cal alb.

După un timp, un alt cavaler a venit la noi cu cuvintele:
Cine ești?
- Am venit să vă luăm, răspunse Nina.
Cavalerul nu sa speriat și a sunat telefonul pe cineva, spunând că ar trebui să renunțăm odată ce caseta a întârziat. Între timp, am "luat porțile" și cum maimuțele le-au atârnat peste ei și pe fotkalis, dar nu au îndrăznit să intre.

În Castelul Lida

Apoi au venit două tinere cupluri din Belarus și fără nici o ezitare au căzut în castel, bine, suntem în spatele lor. Imediat au fost angajați și au început să ne oprească, pentru că trebuie să plătim pentru intrare.

- Deci nu ne deranjează, doar nu este nimeni de plătit.
În acel moment, casierul târziu a venit, alergând la 20 000 bel. freca (aproximativ 75 de ruble) și am mers pe jos.

În curtea Castelului Lida

În curtea castelului

În curte se află un dispozitiv distractiv - un simulator pentru cavalerii să dezvolte dexteritatea. Este necesar să legeți pungile și apoi să fugi între ele, ca să nu se lovească.

Catapult. Aproape reală.

Pentru a vizita un turn deschis, în care am mers.
Imediat la intrare este o cameră teribilă cu instrumente de tortură.

Există, de asemenea, o roată care a bătut capul prizonierilor, un schelet și alte dispozitive anti-umane. În afară de noi, era un tată în cameră cu un băiețel care era foarte înspăimântat de acest loc sumbru. Încurajând tatăl său: "Ei bine, ce ești tu, ești bărbat" - nu a funcționat cu adevărat.

Am continuat să urcăm în turn și intrăm în cameră unde se înființează o masă cu falsuri și se fotografia în spatele ei, deoarece nu exista frânghii și tablete interzise.

În camera următoare, cuplurile din Belarus au dezbrăcat manechinele de cavalerie și și-au pus poșta pe ele însele, făcând fotografii în diferite poziții. Sincer, nici măcar n-ar fi avut loc. Dacă Castelul Lida este întotdeauna vizitat de astfel de turiști, atunci sunt surprins că cel puțin unele exponate au fost păstrate, deoarece nu există custozi, toți se odihnesc pe stradă.

Pictate pe perete, doamnele se uită la această rușine dezaprobatoare.

Graffiti în castelul Lida

În camera următoare am văzut tronul și băncile pentru cei prezenți. Am hotărât că aceasta este o sală de recepții, unde s-au desfășurat întâlniri și decizii privind aspecte importante. După cum a spus Nina, este bine să mergeți în jurul muzeului, unde expunerile nu sunt semnate, puteți veni cu totul pe cont propriu. Tronul era protejat de o panglică interzisă, dar bielorușii, care au venit și ei în această încăpere, nu s-au amestecat, unul dintre ei imediat a coborât pe tron.

În camera tronului se afla și manechinul unei fete îmbrăcat în stilul acelor ani.

Aici a stat odată cei mai deștepți cavaleri.

În camera de tron ​​al Castelului Lida

În curând, inspectorul muzeului a apărut și ne-a deschis o altă încăpere, unde am văzut animale și păsări umplute, se pare că era o sală de vânătoare (alte 5.000 ruble din Belarus au fost rupte).
Pe lângă inspectarea sălilor, ne-am dus la zidul castelului Lida și am privit curtea de la înălțime.

Castelul Lida de sus

Strict vorbind, acesta este tot ce puteți vedea în Castelul Lida. Cred că nu are sens să aloce mai multe ore, expoziția nu este mare.

Mai jos am aruncat o privire asupra suvenirurilor, dar nu au existat cărți despre Lida și castelul acolo, așa că au plecat fără achiziții. Ei au cerut femeilor de vânzări de ce sâmbăta, când este cea mai turistică, centrul de informații turistice, care este situat în fața castelului, este închis. Au răspuns simplu: "Ce vrei, este o instituție de stat!". Am fost doar uimiți.

Pe această notă, cunoștința noastră cu Lida sa terminat, am mers să facem lucruri la hotel, ca să putem călători mai departe de-a lungul Belarusului, Zaslavl și Linia Stalin au așteptat înaintea noastră.

Cum să ajungi la Castelul Lida

Pentru a ajunge la Castelul Lida cu mașina nu este dificil, trebuie doar să veniți în orașul Lida pe strada Zamkovaya.
Puteți ajunge la Minsk, Grodno, Molodechno. Pentru a vă asigura de programul și numărul rutei, vă sfătuiesc să obțineți toate informațiile de la gara din orașul de unde veți merge. În general, este foarte convenabil să mergeți la Lida o jumătate de zi de la Grodno, dacă mâncați acolo veți avea o odihnă.

Opinii, preturi, rezervari hoteluri in Belarus