Sau fericire pescărească din largul coastei Mauritius

Îl cunoști pe Bertie? El este un căpitan care captează marlin în Oceanul Indian la sud-vest de insula Mauritius. Ai fost la Mauritius? Mikhail Nikolaevich Kuchko de la Minsk a fost, de asemenea, "luat" marlin. Iată cum sa întâmplat. "Lenta.ru" continuă să publice povestirile cititorilor trimise la "Concursul de note de călătorie".

- Zhenya, - foarte atent, cel mai mult din lume, frica de a primi un raspuns negativ, imi cer intrebarii mele o intrebare care ma deranjeaza de doua luni bune - cum crezi ca o vom prinde?

Zhenya, ca om onest, nu se căsătorește imediat:

- Știi tu, șansele sunt cincizeci și cincizeci și există doar două opțiuni: fie o vom prinde sau nu.

Câteva minute mergem în tăcere și mă duc cu spiritul:

- Și știi, o vom prinde. Am un semn corect.
-. - Eugene este nedumerit.
- Începătorii sunt întotdeauna norocoși ...

Și aici suntem pe dig: încărcați pe iaht și, după câteva minute, frumusețea albă de zăpadă, plină de zgomot cu motoarele diesel, părăsește marea deschisă. Sau mai degrabă, în ocean. Indian. Iar bancul care se topește în ceață albastră deschisă dincolo de pupa este extremitatea sud-vestică a insulei Mauritius.

Din Belarusul meu nu se poate ajunge. Lungimea rutei Minsk - Moscova - Dubai - Mauritius este foarte mică, 10 mii kilometri. Timpul net pe drum este de zece ore și jumătate într-un tren scurt și același lucru într-un avion. Pentru a depăși o astfel de distanță, Wade prin confuzia babiloniană a limbilor de la aeroportul din Dubai, știind doar în limba engleză două fraze: „Nu înțeleg“ și „Nu spun în limba engleză,“ un foarte dificil, dar curajul de a lua nu numai orașul, dar, de asemenea, insula .

Mauritius I "a luat" pentru a prinde marlin - este în aceste ape, se întâmplă, peeks. Cineva citind aceste rânduri, wagged degetul la templul lui - asupra sănătății, dar cel care trăiește cu un diagnostic final de „pescar“, care nu își abandonează niciodată speranța de a prinde cel mai mare pește din viața sa, mă va înțelege. Și marlin pe un cont personal, acest lucru, vă spun, și oamenii care mă cunosc vor fi de acord, înseamnă aderarea necondiționată într-o comunitate de pescuit de elită, vârful unei cariere de pescuit. Cea mai mare creștere a pescuitului este fericirea noastră. Pentru aceasta, puteți zbura spre celălalt capăt al lumii.

Sau fericire pescărească din largul coastei Mauritius

În acel moment, peștele a apărut, explodând suprafața oceanică.

Fotografie: Tony Arruza / Corbis / East News

Și între timp, iahtul nostru taie tulpina apei din Oceanul Indian, fantastic de imprevizibilă, de la acvamarina densă plantată până la densă, schimbând culoarea în funcție de iluminare și de unghiul de vedere. La pupa, în adâncimi speciale, asistenții de la căpitanul Bertie expun spini cu multiplicatorii de bobine, mai mult ca mini-vinciuri. Momeală - calmarul artificial, care va rupe deschiderea apei de-a lungul trezirii trezirii, din nou și în cele din urmă apărând în fântâna de pulverizare pe suprafață.

Aceste scufundări marlin - și peștele nu este partea de jos, există destulă pradă de la suprafață - și atrage. Într-un cuvânt, trolling obișnuit. Diferența de la Pripyatsky este că spiniile, să zicem, sunt impersonale: nici eu, nici personala lui Zhenya nu sunt. Dar dacă dacă mușcătura este dreptul primei mele nopți, din moment ce aspectul material al acestui pescuit este în spatele meu.

Am plecat de aproape două ore, apa de sub noi este exact 3 kilometri. Parada comandă lui Bertie. Este un căpitan foarte experimentat și marlin și simte instinctele superioare și inferioare.

Din păcate, căpitanul Chuika nu se arată nimic și încep să cred că prinsul de marlină într-un ocean vast este oarecum asemănător cu găsirea unui ac într-o haystack mediu.

"Oh, prințesă!" - mi-a întrerupt gândurile mele triste unul dintre marinari.

Da, văd. Văd, dar nu înțeleg de ce Bertie a sufocat brusc atât de tare, de ce Zhenya a devenit agitată. Văd doar aripile negre care ies din apă și ...

Se uită înapoi la jurubițele pădurii și văzu că se răsuceau repede. La acel moment, peștele ieșit la suprafață, aruncarea în aer suprafața oceanului și a scăzut puternic înapoi în mare „- asta pentru ca Ernest Hemingway descrie mușcăturile momentul Marlin în poveste“. Batranul si marea "

Sau fericire pescărească din largul coastei Mauritius

Skipire Bertie - Creole și "sclav"

Foto: Mikhail Kuchko

Cu toții ne-am înșelat: și abordăm pe alții și pe principiul de prindere, dar linia se stinge de tambur la o viteză frenetică - este un fapt. În afară de ceea ce îi este trasă o putere de neconceput. Înainte de pescuit, Zhenya mi-a sugerat să încerc să trag linia și nu puteam să o fac: fricțiunea cu acest pescuit este fixată aproape strâns. Marlin! El! Că așa este, a devenit clar și pentru mine.

Toți suntem turnați de pe puntea superioară. Marinarii frenetic deșirat din stânga aborda, linia continuă să meargă în apă, și Bertie și Eugene sunt deja mă ajută să se stabilească într-un scaun special, purta o vestă cu o pocnitură puternică și le atașați la bobina. Aici totul este clar pentru mine. Este de aterizare forțată de pește - se ridică atunci când filare, ca mastic este linia de pescuit așa cum se mișcă în jos și de a lucra aici, ai nevoie nu numai mâinile, ci și întreg corpul.

- Camon! - în sens, începeți, începeți-mă să mă loviți pe umărul lui Bertie. Încep, expiră brusc, mă trag și mă învârt și ... Înțeleg că nu am avut încă o astfel de experiență. Da, cu câțiva ani în urmă, am fost trăgând urlete de la o adâncime de 200 de metri în Marea Norvegiană - a fost dificil. Da, vara trecuta am luat un somn de 65 de kilograme. Dar crede-mă, băieți, este așa de puțin în comparație cu ceea ce trebuie să experimentați acum.

Trag eu pe mine, dar nu durează. Vreau să mișcăm cel puțin câțiva metri de linie de pescuit, dar nu se întoarce. Vreau să iau o clipă de repaus, iar Bertie țipă la ureche:

Îmi zgâlțâie dinții, lucrez la tijă și mai fac acest animator al naibii. O dată, încă o dată, acum o secundă o să iau o pauză.

- Camon! - căpitanul îmi aude gândurile.
- Bertie, creatura rea, mă întorc. - Ce dracu este Kamon, când nu mai am spirit. Și mie sau nu?

Totul, desigur, este de înțeles fără traducere, dar căpitanul încă nu se oprește, iar eu, în liniște satana, lucrez cu o mașină, cel puțin, aleg o linie lângă metru.

Sau fericire pescărească din largul coastei Mauritius

Marlin este deja sub barca

Foto: William Boyce / Corbis / East News

Forțe, și recunosc acest lucru în nici un fel mi-e rușine, suficient pentru 20 de minute. Apoi Zhenya mi-a reușit, sugând cu greutate aerul oceanului sărat. Este Jackson, e Evgeny Novozheev. El este mai tânăr decât mine de 20 de ani. Dar e greu pentru el și el este condus de Bertie neliniștită. Timp de treizeci de minute, Zhenya ține un marlin, a cărui greutate pe care o prefer cu superstiție, nici măcar că nu mă bat. Și din nou este rândul meu. Iar schimbarea nu va mai fi - marlinul este deja aproape. Dar acest lucru nu este mai ușor. Îmi rup din toată puterea și din toate tendoanele, lucrez, lucrez cu o bobină.

"Kamon," strigă Bertie peste urechea lui Bertie, iar mi se pare că sclavia a fost reînviată pe insulă și deodată am devenit un sclav al acestui creole cel mai feisty din lume.

- Ți-am spus, ciuma, spectacol Kamon, aici vom ajunge la coasta, vei avea o clătită, Kamon - respira în timp cu mișcarea unui filare și să înțeleagă că de scaunul nu a primit până peștele nu este tras în afară. Nu mă voi ridica - asta-i tot. Pentru că acum trebuie să te predai să nu te respecti pentru tot restul vieții tale.

- Stop, oprește, totul! Nimic altceva nu trebuie făcut și atins, - Zhenya, care a căzut într-o transă, mă frânge.

Vin la mine când marlinul a fost deja pus pe iaht cu eforturi considerabile.

- Eugene, cât de mult este în el? - întreb în șoc, văd cine am prins.
"Mai puțin de trei sute, dar mai mult de două sute de kilograme", estimează el.

Sau fericire pescărească din largul coastei Mauritius

În restul zilei m-am rotit în jurul marlinului meu, ca o pisică lângă smântână.

Foto: Mikhail Kuchko

Tot ce ardea în soare, capul și spatele erau purpuriu închis, iar dungile de pe laturi păreau în lumina strălucitoare să fie foarte lată și liliacă. În loc de nas, avea o sabie, mult timp ca un baston de baseball, și ascuțită la capăt, ca un rapier. "Este mai bine pentru Hemingway să descrie acest miracol al naturii, acest mecanism perfect pe care nu îl pot face.

Restul zilei am tors aproape de Marlin lui, ca o pisică aproape de smântână, bucuria mea nu cunoștea limite, și chiar Bertie ... Da, dar din ce mahmureala am luat dăunător și rău, înregistrate în proprietarii de sclavi ai cel mai drag persoana care a câștigat atât pentru mine se bucură și mâna cu pielea ruptă a bobinei este bandajată. Da, chiar el, care de aproape un sfert de secol, în aceste părți ale Căpităniei, acum el crede că Marlin ia această greutate - un accident vascular cerebral rara de noroc, și să-l doar câteva ore de pescuit - totul e fantastic!

Oh, este slab, se pare, o persoană, pentru că ascult aceste cuvinte și fug cu mândrie, deși sunt perfect conștient de faptul că un astfel de pescuit de trofee este un joc de echipă în care toată lumea are propria manevră. Un alt lucru este faptul că meu - chiar scufundările de pește - a fost titlul unu.

Foto: Mikhail Kuchko

P.S. Ei spun că Maurițius are un parc național, crocodili și ferme de broaște testoase. Nu am fost, nu am văzut, nu știu. Dar marlin în apele locale este găsit. Am prins. Am văzut-o. Știu.