Colecție de recenzii interesante de citit

Valeria VERBININA. Aquamarine Tango.

Elizabeth GEORGE. Mare eliberare.

American scrie detectivilor britanici de detectivi de la Scotland Yard Inspectorul Thomas Lynley (Contele și Lord, un absolvent de Eton și Oxford, un bărbat chipeș) și asistentul său, sergentul Barbara Havers (de rând, fără costurile de educație, zamuhryshka chiar împotriva Englishwomen tipice). Aceasta este prima serie nouă. În sat a găsit cadavrul unui om cu un cap retezat, aproape - fiica lui în prostrație plină cu un topor sângeros, care din anumite motive nu au amprente. Fata imediat mărturisește despre crimă și este dusă la un spital de psihiatrie, iar Linley și Havers din Londra vin să investigheze crima. Aparent, acesta este un detectiv psihologic. Detectivii sunt un fel de derang, complex, nefericit, un fel de auto-săpat, etc. Esența cazului este hidoasă. Cititorul este, de asemenea, în prostration și nu știe cum să evalueze această capodoperă. Mai târziu voi ajunge împreună cu forțele și altceva ce voi citi despre inspectorul Lynley.

Serghei LYSAK. Odiseea amiralului Cortes-1.

Serghei BUZININ. Ultimul cantec al lui Akela-3.

Elizabeth GEORGE. Pentru numele lui Helen.

A luat deodată al cincilea roman al serialului. M-am gândit, poate că ceva se va schimba spre bine cu personajele principale. Dar nu, Lynley și Havers încă suferă, cad în pesimism, punctata de speranță slabă la lumina, „poartă crucea“ ... și investiga în același timp o crimă în Cambridge: în timp ce jogging-ul a ucis un student, fiica unui profesor, orb din naștere. Informații interesante despre viața studenților și profesorilor, despre psihologia surzilor și a celor proști. Dar motivația pentru crimă nu ma convinge. Totul! Cunoaștere cu creativitatea E. George opresc.

Eugene BELASH. Miturile primei lumi.

Joel T. ROGERS. Mâna dreaptă sângeroasă.

Chirurgul din New York, Harry Riddle, a rămas blocat în surzile din Connecticut din cauza unei defecțiuni a mașinii. Și apoi a început să omoare aproape toți. Iar doctorul pierdut devine brusc conștient de groază: dovezile și mărturiile martorilor sunt expuse în crimă ... despre el însuși. Un detectiv înțelept nu este, dar poate fi citit.

William LANDEY. Misiune Flats.

Valery SHAMBAROV. Pentru credință, țar și părinte.

De asemenea, despre primul război mondial, dar cu accent pe Frontul de Est. Acțiunile militare împotriva Turciei, genocidul armean sunt descrise în detaliu. În combinație cu cartea, E. Belasha a primit o idee destul de completă (pentru mine) despre PMW, a aflat multe fapte interesante.

Serghei KARA-MURZA. E greșeala lui Stolypin. Premierul, care la transformat pe Rusia.

Fred Vargas. Omul desenând cercuri albastre.

Un alt tipic detectiv american, primul dintr-o serie despre Harry Bosch. Detectivul este departe de un novice, el este de succes și faimos, așa că conducerea lui, serviciul de investigație internă și FBI îl atacă. Munca nu dau care se leagă „la gunoi“ (în opinia noastră - la districtul), pe tocuri de persecutati, excluse din cauza, încercând să respingă poliția. Bosch trebuie să șantajeze șefii cu o amenințare de publicitate, astfel încât să nu intervină în investigarea crimelor grave - asasinarea și jaful băncilor. Deoarece există multe romane despre Bosch, nu este greu de ghicit că singurul erou din finală este "tot pobivahom". În principiu, nu-mi plac astfel de subiecte. Dar este scris în viața, iubitorii ar putea fi interesați.

Louise PENNY. Ce a decedat ascuns.

Marek KRAEVSKY. O mână de scorpioni sau Moartea în Breslau.

Polul, contemporanul nostru, scrie despre ofițerul de poliție german Eberhard Moke, acționând în 1933 (acesta este primul roman din seria). Ritual de crime și asasinate fără execuții, Gestapo și Abwehr, torturi și ocultiști - toate la morman. Nu mă interesează un astfel de amestec, dar, probabil, cititorii de thriller vor dori.

Alexei Zhorov. Ferestrele lui Alexandru cel eliberator.

Anna și Serghei Litvinov. Același Tatyana.

Nu l-am citit pe Litvinovii înainte, aceasta este prima mea experiență. Eugene Onegin se întâlnește cu Tatyana, deja generală, și îi spune că nu la ucis pe Lensky, împușcat în trecut. Apoi se îndreaptă spre locul duelului și își desfășoară propriile investigații asupra crimei insidioase. Dar! Aceasta este doar a doua parte a cărții, iar prima parte - aventuri mistice (nu detectiv) ale contemporanilor noștri - moscoviți cu vizite în Tibet. Ambele părți nu au legătură între ele. Sincer, nu am înțeles de ce sa făcut asta. Va trebui să continuăm să ne familiarizăm cu activitatea scriitorilor, înainte de a face o idee clară despre acest lucru.

Frederick DAR (SAN ANTONIO). Holiday Berrier sau croaziera Incredible.

Boris Nikolayevsky. Povestea unui trădător.

Un binecunoscut istoric a scris în exil cercetări despre cel mai mare provocator și ticălos Evno Azef. Cartea a fost publicată la Berlin în 1932, și este încă, în măsura în care am înțeles, expunerea cea mai completă de informații despre această figură sinistră (deși Wikipedia nu este menționată chiar și în literatura de specialitate de pe lista de Nicholas Azef). Am citit cu mare interes.

Roman Zlotnikov. Povestiri rusești.

John Dixon CARR. Misterul venei roșii.

Un detectiv sigilat, cu participarea lui Henry Merryvale. În casa unei familii solide din Londra există o cameră bine pătrută. Potrivit legendei, aceasta este o sală de crimă: cineva ar trebui să rămână acolo doar două ore, o persoană moare. De la ultima crimă care a avut loc acum 80 de ani, o nouă generație de proprietari decide să verifice legenda sumbră. Membrii familiei și prietenii casei se joacă prin lot, cărora le va cădea dreptul la experiment. Lucky intră în cameră și rămâne singur. Și ce crezi? Am aruncat pantofii la fel de frumos! Fanii genului nu vor fi dezamăgiți.

Anna și Serghei Litvinov. Lasă-te în lumea următoare.

Ellery Quinn. Secretul portocaliei chinezești.

Detectiv ermetic din seria despre Ellery Quine. Un vizitator necunoscut a venit la proprietarul unuia dintre editorii din New York. Proprietarul nu era în locul lui și oaspetele era oferit să-l aștepte în sala de așteptare. Când șeful a sosit, recepția a fost închisă din interior cu un șurub, un oaspete ucis, iar mobilierul și alte elemente, sau transformat invers, sau chiar inversat. Inclusiv hainele decedatului: pantaloni, jachete, cămașă sunt puse înapoi în față și nasturi pe spate. În opinia mea, imaginea crimei este extrem de complicată, mai ales că am ghicit criminalul, deși nu imediat. Care poate fi citită.

Vadim Khlystov. Conspirația generalilor negri.

Anna Malysheva. Capcana.

Vitaly Antonov. Dă batalionul de construcție o armă.

Compania constructorilor militari sa mutat din 1980 până în 1941. În prima carte, batalionistii în construcții nu se luptă, pregătesc structuri defensive pe calea germanilor la Moscova. Folosind, desigur, post-cunoștințe. Scrisă nu prea multă rezistență, grele, multe distragere inutilă. Cu toate acestea, aceasta este prima, în orice caz, pentru mine, o operă de artă, care este deschis, fără menajamente numit trădători mareșalul Timoșenko, generalii Konev, Eremenko, Meretskov Boldin (Pavlov, Vlasov - de la sine). Aparent, lista nu este exhaustivă, vom aștepta cea de-a doua carte.

Boris Zemtsov. Zona epocii lui Putin

Serghei GUZHVIN. Ivanov, Petrov, Sidorov.

Daria DONTSOVA. Prințesă cu gândacii.

Rex STOUT. Gambit.

Detectiv ermetic din seria despre Nero Wulf. Un jucator de sah talentat dă o sesiune de joc simultan blindfold în clubul din New York "Gambit". Maestrul se află într-o cameră izolată, unde primește informații despre mișcările rivalilor și ciocolata caldă preferată. Și, în același timp, și arsenic. Dintre cei șapte suspecți posibili, otrăvitorul este identificat fără ambiguitate. Dar fiica lui, care vinde bijuterii, se grăbește să-i ajute pe marele Nero Wolf. Douăzeci și două de mii de dolari îl conving pe detectiv să se angajeze într-o afacere evident dezamăgită. Imagini feminine impresionante și, în general, nu rele.

Daria DONTSOVA. Foie gras a toporului.

Ilya Stemler. Arhivă.

Nici măcar nu știam că "Haley-ul sovietic" are un astfel de roman. Ei bine, ce poate fi interesant în arhivă? Nu este nimic interesant acolo. Cartea este scrisă în mijlocul de restructurare și spune despre suferința intelectualilor „o sută de ruble“, în mijlocul de stagnare. 1982, o provincie plină de speranță. Se pune accent pe poziția evreilor, pe suprimarea de către autorități a dreptului lor sacru de a pleca. Halperin erou al romanului - un evreu cu un „E“ de capital: un non-partizan, director adjunct pentru știință arhiva, un veteran de război (tătăneasă-soldat cu două ordine de Glory). Îi place foarte mult de munca sa, a găsit în arhiva mizerabilă mai multe scrisori din Tolstoi. Și cine atunci "taie ghearele" în țara promisă? Acest fiu Arkady la pus pe tatăl departe de un animal cosher. Și imediat mediul sovietic înconjurător este împărțit: oameni luminoși, nobili - pentru libertatea evreiască; rascalii, invidiați, împotrivă. Curios a ieșit dintr-un document de epocă care a permis artistilor cuvântului și ecranului să arunce emoțiile acumulate, să-și arate adevărata lor față.

Andrey DAY. Ghidul-3.

Fred Vargas. Omul din afară.

Cel de-al doilea detectiv din seria despre comisarul Adamberg. Există dezavantaje: prima parte este strânsă (înainte de apariția comisarului însuși), criminalul este ușor de ghicit. Cu toate acestea, este citit fără a se încurca, deoarece personajele, relațiile oamenilor sunt bine definite. fată excentrică Camilla, un iubitor de mult timp Adamberga, de asteptare comisarul satului alpin și cere ajutor în capturarea personajului negativ, omorând oi și oameni. Fie că este vorba de un bărbat cu un lup antrenat, fie chiar cu un vârcolac ("un om în afară"). Improvizată „echipa de captare“, care, în afară de cuplul a spus, include două ciobănesc distractiv nativ, călătorește în jurul alpin trece într-o dubă mirositor pentru transportul de ovine, organizarea de ambuscade și alte activități operaționale. Ca urmare a succesului obținut de ambele părți ale „omul din interior“ peregryz toți care au planificat și echipa Adamberga pentru a prinde criminalul.