Capturarea grayling-ului în muntele Altai, paradis de pește

Capturarea grayling-ului în munții Altai

Recunoașterea împrejurimilor din împrejurimi a dat un rezultat dezamăgitor - au fost ocupate toate facilitățile de parcare. Trebuia să trec prin râu prin zăpadă de zmeură, coacăze și alte tufișuri, destul de ciudate. Din fericire, am fost asteptati de o curatare placuta, unde am amenajat o tabara. Vecinii nu ne deranjează, în ciuda faptului că acestea sunt marcate în mod clar nunta - și apoi a venit la motociclete (în apropierea satului rus a fost), dar stânga spate îmbrăcat cu panglici și jeep-uri UAZ. Dar să nu fim distrasi de sfinți.

Timpul a fost suficient pentru a despacheta lucrurile, pentru a pune tabăra și pentru a găti o masă de tabără simplă. Echipării filare tipul de potrivire tija cu mulaje lungi, și au plantat pe cârlig №10 bălegarul (International Classification), m-am așezat în spatele o piatră mare, în spatele căreia era o chiuvetă cu apă, practic, stagnante. Teoria mi-a spus că în acest loc peștele ar trebui să stea. Chestionarea conducătorul auto a declarat că în râu ar trebui să fie păstrăv și lipan, care este prins pe un cârlig gol cu ​​droguri, portocaliu sau roșu și alb, purtat direct pe tija cârligului.

Uneori o bucată de spumă albă este fixată pe cârlig. Am făcut astfel de cârlige în prealabil. Ochelarii de polarizare de la Polaroid erau așezați pe nas, hainele aveau o culoare mascată. Eu însumi am devenit o statuie imobiliară. Totul trebuia să funcționeze. Dar, din păcate. Ceea ce tocmai nu am încercat să fac - și am plutit melcul în aval, în orice moment pregătindu-mă să taie și să pescuiesc și l-am aruncat în amonte - peștele nu a reacționat deloc. Apropo, ochelarii nu-l reparau. Partea de jos ar putea fi văzută frumos, dar peștele nu era vizibil, pentru că nu am încercat să-l văd. Apoi, el a înlocuit viermele pentru o zbura, legând 2 leziuni, în cel mai apropiat - o zbuciumă umedă și pe uscat. Peștele nu a reacționat deloc. Trebuia să mă întorc fără nimic. Mi-am adus aminte de cunoștințele pe care le-am obținut de la revistele de pescuit, gândindu-mă cu febră. În cele din urmă, am pus uneltele în jos și tocmai am mers să mă uit. După ce am petrecut o oră sau două pe râu, nu am observat niciun val de pești după ce țânțarii și grenadinii se învârtau peste apă. "Nu există pește aici!" - a glumit cu tovarăși, amintindu-mă de acest anecdot bun. Nu e amuzant.

Dimineața, totul sa întâmplat din nou. Arsenalul echipamentului meu a fost încercat aproape toate.

Tovarășii mei au urcat pe Kumir, înarmați cu camere și aparate de fotografiat. Da, locurile sunt foarte pitorești, numai acum peștele este un fel de capriciu NE prins. Apoi am văzut pe pescarii locali pe cealaltă țărm. "Deci, am făcut ceva greșit!" - mi-a strălucit capul și m-am dus imediat să-i urmăresc. Pescarii au pescuit lansetele telescopice lungi, de 5 metri, cu bobine fără inerție, am reușit, de asemenea, să văd două flotoare mari, una mai jos, și un arc de 1,5-2 metri mai mare. Nu puteam vedea nimic mai mult de la o distanță de 50 de metri și era pur și simplu imposibil să le întreb din cauza zgomotului râului. Probabil, acesta este cel mai bun mod de a întinde lupta, credeam eu, începând să caut ceva de genul spumă în junk-ul meu de pescuit. Două bucăți, cu o capacitate de încărcare de aproximativ 10 grame. Am reușit să găsesc. Făcând găuri în ele și trecând printr-o bucată de 2 metri tăietoare de 0,2 mm prin ambele plutitoare, am făcut ceva similar. La panglica principală, atașamentul a fost atașat printr-o pivotare cu o carabină. După ce am plasat încărcătura principală dinspre partea inferioară, m-am hotărât să verific unghiul primit pentru intervalul de zbor. Gnath nu a zburat prea departe - 10-15 metri, dar acest lucru era destul. Rămâne doar să se decidă unde ar trebui să existe un cârlig (sau mai multe cârlige). Am legat 5 leasuri între flotoare, de 15 cm lungime, astfel încât să nu se amestece unul cu celălalt. Cu toate acestea, la prima încercare de judecată, jocul meu a căzut într-un jet puternic de apă și totul a fost încurcat. Dacă aș fi aplicat o panglică ca linia principală, ar fi trebuit să iau cuțitul și să încep din nou. După ce am dezbrăcat totul, am scurtat curelele la 5 cm. Întrebarea a apărut în jurul duzei. Mulți mi-au spus că este necesar să prindeți ceea ce sare, zboară, țipete și fluiere sub picioarele mele, dar nu am văzut practic nimic, mai ales că a devenit mai rece noaptea și a trecut o ploaie bună. Și apoi am văzut o turmă de prăjit chiar sub picioarele mele, unde nu era curent în spatele pietrei. Lăsând o bucată de vierme, am decis să verific dacă ar interesa prăjitura. O bucată după o piesă a zburat în fața nasului de pește, fără să fie interesată de ele. Se pare că am fost pierdut - mi-a străbătut capul. Viermele nu ia, lăcustele nu fac asta. Trebuie să arunc o lingă. Până când ea cade între pietre. Apoi - cârlig mort.

Numai după 2 zile, deja în parcarea următoare am întâlnit din nou un pescar local Altai cu o abordare similară. Pescarul a fost starea de spirit foarte prietenos (în zona noastră nu este întotdeauna cazul), nu numai el mi-a arătat uneltele lui (acum spune despre el), și chiar a arătat o duzină lipan frumoasă într-o cutie improvizat - o pungă care atârna de umăr. După ce și-a amintit, el, ca un adevărat pescar, și-a întins mâinile de mai multe ori, vorbind de o greutate de 3 kg. În opinia lui, în Charysh a fost o mulțime de apă, iar acest lucru mi-a explicat mușca rea. Taymen cu apă mare, așa cum sa dovedit, musca rău. Acum, despre abordare. Se numește "abur" de către localnici. Diferă de prezența mea care suferă de un număr mare (aproximativ 20) zboara gri (murine) culori, confecționate dintr-un strat rigid (sau fire sintetice) lungimea de aproximativ 10-15mm, cu un cârlig dublu în același plan. Cred că pescarii locali face propriile lor de la porc cu țepi, care leagă smocul de peri la capul dublu prin lipire.

Principalele obiective turistice din faptul că cârligul este complet ascuns în haina și cu procesarea componentelor corespunzătoare cu conținut de grăsime, căderea în apă nu se scufunda. Voi nota o caracteristică importantă a acestor unelte: leashes cu muște ar trebui să fie minim scurt - 1-3 cm. Sau, în general, leasurile nu pot fi - tricotul de zbor direct pe buclă de plumb, realizată pe linia principală. Culoarea liniei, în opinia mea, nu contează prea mult. Cel mai bine este să folosiți o linie de pescuit incoloră. Cârligele trebuie să fie foarte ascuțite.

O astfel de cantitate de muște am, desigur, nu a fost, așa că am legat toți anii lor de gama acumulate - am fost o imitație a unui țânțar, libelulă, porolonka tvisternym cu capăt de silicon de banda de la o pană de păun, și pur și simplu cârlige, învelit în lână cu lurex. Pe scurt, 12 muște sunt complet diferite și diferite de ceea ce am văzut de la un pescar local.

Separat este necesar să se spună despre plutitoare. În condiții de curenți puternici (de până la 10 km / h) la începutul materialului aliajului de viteze în aval se produce un impact suficient de puternic asupra flotoare de curgere. Linia pur și simplu taie spuma ca un cuțit. Rezultatul este destul de trist. Cel mai bine este să utilizați plutitoare gata făcute cu o capacitate de transport de 15-20 g. (In functie de tijele de test), cu inelele de sârmă de pe ambele părți, ogruziv suplimentar de încărcare mai mică pe o lungime de plumb de 15 cm. Acest lucru este aruncat și aborda extrem de precis, și se extinde pe întreaga lungime, care permite muștele rămâne pe suprafață. Puteți face un plutiți singur, folosind sârmă de armare cu inele de la capete. Pot fi multe opțiuni. Este important ca atunci când posta tackles împotriva curentului, nu a fost prea mult zgomot și exploziile plutei, ceea ce reduce șansele de capturare prudente „maeștri ai deghizării.“

Deci, abordarea mea a fost gata. Se părea că totul era gândit și ascuțit. Dar peștele nu eram prins. "Stăpânirea pe care nu o vei consuma!" - prietenii mi-au jucat din nou un truc, diluând alcoolul adus cu el însuși direct de pe râu. Apa a fost extrem de transparentă și gustoasă. Și numai în a treia zi am simțit un impact puternic al peștelui prins ...

Tactica pescuitului de grayling

Local pescarii de captură grayling „vapor“, în așa fel cum este descris în majoritatea publicațiilor de pescuit - du-te în amonte, revenind la pește, și alege să pescuiască la fața locului promițătoare în cazul în care acesta poate fi - un jacuzzi, piatră - oblivnyak, alte adăposturi. Pe suprafața plană a apei cu un curent lent de turnare a face și sunt pe plajă, permițând ușor pluta de viteze din aval. Este important de a avea contact regulat cu aborda - un pește prinde imediat, iar în cazul în care linia nu este bine întins, este necesar să se facă o ăsteia puternic pentru a alege linia de pescuit moale. În cazul în care linia de pescuit cârlige întinse și ascuțite, peștii au tendința de a se intersectează, și numai Inepta vyvazhivanie lăsat-o să meargă la iarbă de coastă sau sub leschazhee în partea de jos a copacului pe care pur si simplu nu ai observat imediat. Dacă nu există mușcături, mergeți mai departe. Astfel, o zi, un pescar poate face un drum lung de-a lungul râului, ce pot traversa vaduri fluxuri de mică adâncime și forțat drumul prin tufișuri spinoase și copaci căzuți. Prăznitorii mici pot fi ajutați la machetele mici cu care sunt echipate cu pescuitul cu zbura. Despre pescuit în picioare talie-adânc în apă rece ca gheața și este însoțită în același înot timp într-un curent puternic deja scris mult, eu nu mă consider la acest tip de extremă, așa că voi descrie o metodă de pescuit, care este perfect combinat cu rafting pe râul, și bună seara pentru a prinde de fiecare dată . Secretul unui astfel de pescuit în alegerea locului de pescuit. După cum știți, grayling-ul pentru noapte se duce la parcarea dvs. preferată. Trebuie doar să învețe să privească pe râu. În cea de-a treia zi a călătoriei noastre, am avut noroc să găsesc un astfel de loc. Râul doar dincolo de o adâncime de câțiva centimetri, cu o rolă avansat, pentru formarea unei mușcătură de-a lungul țărmului. Adâncimea în acest loc era de 1,5-2 metri. Chiar și de-a lungul coastei are un canal de mică adâncime, tocmai m-am mutat la Wade, suflecat pantalonii în genunchi. Protocolul sa extins și sa aprofundat la sfârșit. Curentul din acest loc era foarte liniștit. Purtarea ochelari polarizati, am fost doar uimit de abundența de Grayling mici, care a intrat în conductă. Simțind că musculițele sunt literalmente lipite de mine, eu sunt fascinat, urmărit lipanului pe o ședere peste noapte. Peștele se ridică de jos, apucă mugurii și se dizolvă literalmente în fund. Minunile deghizării. Mă plimb cu "vaporul", aruncând aproape fără zgomot în amonte. Disponibilitatea este rezolvată în locul prețuit. Nu te bucura! Iar aici ridic ghirlanda cu vârful tijei. Și în momentul spălării apei de pe apă imediat simt o lovitură puternică! Și iată-l - prima mea grayling frumos! Pește opresiune palpabila meu Ultra Jig, încercând să se retragă, dar apoi dintr-o dată într-un fel slăbește și se dăruiește pentru a aduce la plajă. Podsacheka, desigur că nu. Arunca la țărm o copie foarte decent de 300 grame per pește de pe „nava“ trebuie să fie prins cu mâna cât mai repede posibil, în caz contrar întregul uneltele este confuz. Grayling face jerks disperate în cel mai inoportun moment. Și se întunecă foarte repede. În cazul în entanglement de viteze timp de seară și de noapte are nevoie de far (mai bună - LED-uri) lampă. Lanternă, desigur că nu. Deja a aruncat uneltele doar în întuneric, fără să vadă nici de flotoare, face cablarea mai buna, care poate face doar o bobina. Lovitura urmărește lovitura. În ciuda semnalelor de pericol, care produce pește în contact cu cârlig, iar alți pești trebuie să se simtă linia lor laterală, o singură cablare am simțit până la 5 lovituri de muște! Cu alte cuvinte, noaptea târziu - cel mai bun timp pentru Charysh de pescuit pentru cei care nu au uneltele care pot lucra într-adevăr toată ziua, și există cel puțin ceva. pește asomate aruncă tot ceea ce cade în apă sau lent, se deplasează pe suprafața apei. Cred că și ea ar fi vrut să cânte la cârligul gol. În cele din urmă, deja în întuneric complet, am scoate o jumătate de oră de-al șaselea lipanului, prea decente, el începe să bată și deja pe mal, el confundă mine tot placajul. A trebuit să mosey la atingere Ford pasă și de pădure pentru a merge la tabără, unde am pierdut totul. Dar, în această dimineață, coapte în folie de peste foc de carbune, dar aromat cu lamaie si ceapa, Grayling a trebuit pentru a verifica compania noastra ca pește cele mai delicioase și am primit satisfacție extraordinară din faptul că, practic, „zero“, a învățat să prindă pește viclean și frumos.