Plimbare în Pilsen

Cum am aflat despre acest oraș? Acum, într-adevăr, nu pot răspunde la această întrebare. Chiar nici măcar nu încercați să găsiți nici un feedback sau mențiune despre acest oraș. Nu veți găsi (cel puțin pe Internet ...) Deja acum, în timp ce scriu această poveste, tastând în motorul de căutare numele acestui loc, nu am putut găsi nici un feedback despre acest oraș. Într-un fel, chiar accidental, am văzut o fotografie a Primăriei din Stříbro

Foarte frumos clădire. Am mers imediat la site-ul mapy.cz. acest asistent indispensabil pentru călătoria în Republica Cehă (despre care am vorbit aici). Și acolo, respectiv, a mers la locul acestui oraș, care arată toate atracțiile acestui oraș. Și după ce am studiat cu atenție aceste atracții, mi-am dat seama că în Strishro este ceva de văzut. Foarte ciudat, dar nici măcar pe harta.cz nu sunt arătate toate atracțiile acestui oraș.
Ei bine, atunci. A fost a șasea zi a călătoriei. Vremea a fost magnifică în această zi. La ora 8.05 am plecat de la Plze pe un tren care mergea de-a lungul rutei Praga-Cheb. În această zi, nu au existat cele mai mici probleme cu transplanturile, așteptările lungi și alte "delicii" cu care sunt însoțite astfel de călătorii. Deci, cu călătoria în această zi, totul sa dovedit, în mod surprinzător, foarte simplu: a luat trenul, lângă Cheb; a mers la Stribro, a inspectat orașul; și din nou a luat același tren Praga-Cheb.
Apropo ... Observați cum am scris numele acestui oraș. La început am scris "Strishbro", apoi am scris "Stribro" .... Și, de fapt, atunci când citiți în latină, nu există "SH" acolo ... Și în general ... nu vă place acest nume? Probabil, până acum nimic nu reamintește ... Și să eliminăm din titlu încă o bukovku ... - litera "T". Și acum nu vă reamintesc nimic? Păi, nu-ți amintești chiar de "Zlato, serebro"? Da, exact numele acestui loc - Silver. Funny sunt însă asemănările și diferențele dintre limbile noastre. Da, ia "aventurile" aceleiași litere "T". În cuvântul nostru "argint" nu avea loc ... Dar într-un alt cuvânt, scrisoarea noastră sa rezolvat cu succes, iar în cehă nu este. Acesta este cuvântul nostru "sticlă", iar în cehă "sticlă". Funny? Dar dacă vă strângeți puțin memoria, ne vom aminti cuvântul nostru similar (chiar fără această literă "T") ... Cuvântul este o "sticlă". Ei bine, bine. E atât de ... o mică digresiune lirică. Fiind în Republica Cehă, îmi dă deosebită plăcere să caut aceste asemănări și diferențe în limbile noastre.
Și din nou, mă întorc la Stribro (îl voi spune asta) ... Într-o vreme ... aici cu mult timp în urmă argintul a fost exploatat aici, de unde și numele a mers. Prima mențiune a lui Stribro se referă la 1183, iar din 1263 Stribro a primit statutul de oraș.
La ora 8.30 am coborât din tren și m-am îndreptat către centrul istoric

Prima atracție care se întâlnește pe drumul nostru este un pod peste râul Mge cu un turn de trecere (cel mai multí brána), construit în anii 1555-1560

Acordați atenție ortografiei numelui bisericii în limba cehă. Ai nevoie de un interpret pentru a înțelege ce a fost scris? Asta e pentru mine personal - este doar un "cântec" și unul dintre motivele pentru care ador în Cehia. Bine ... aceasta este o altă deviere lirică. Biserica în sine a fost deja închisă, dar puteți vedea încă decorațiunile interioare. În unele biserici (nu toate ...) puteți intra în vestibulul dintre ușile exterioare și interioare

Plimbare în Pilsen

De fapt, dacă elimini acești husari, vor fi brațele lui Stribro. Inspecția muzeului este strict prin sesiuni și însoțită de un angajat al muzeului. Sesiunea mea a început la ora 10. La checkout am întrebat despre turnul bisericii All Saints. Mi sa spus că vizita la turn este, de asemenea, strict la timp, iar timpul "meu" este de 11 ore. În acel moment eram singurul vizitator și am văzut muzeul în doar 25 de minute. Partea principală a expunerii muzeului este dedicată temelor geologice - minerale, minereuri ... Acest lucru nu este surprinzător. La un moment dat, a fost extras argintul, iar ulterior a fost extras minereu. Și Stribro, în ansamblu, a fost întotdeauna un oraș de mineri. Și pe lângă acest muzeu din oraș există și un muzeu minier în aer liber. Muzeul prezintă diferite tehnici și instrumente utilizate în industria minieră. În plus, aici puteți trece prin aceste galerii. Iar lungimea acestor galerii nu este prea mare sau mică - 700 de metri. Pe site-ul muzeului puteți face un tur virtual al acestor galerii. Sincer, spectacolul nu este pentru oamenii slabi ... Eu însumi nu am fost în acest muzeu și, sincer, nu am înțeles cum funcționează. Și mă îndoiesc de ceva, chiar dacă el a lucrat în acel moment, că cu mine o persoană ar trece prin galerii. Deși, poate mă înșel. Nu știu, nu voi ghici ... După cum am spus, am examinat muzeul în 25 de minute și, înainte de a vizita turnul, am rămas puțin mai mult de o jumătate de oră. În acest timp am avut timp să mă uit la un fel de parc lângă muzeu și să beau un mic pahar de bere în cel mai apropiat pub (încă acolo ... lângă piață). Până la ora 11 am revenit la biroul de bilete al muzeului și am mers împreună la turn cu un angajat al muzeului. Împreună am urcat la puntea de observare. Oarecum faimos ea a urcat așa sus, la mine "limba pe un brahiu a atârnat" de la naștere pe un turn. Așa cum se întâmplă la platforme de vizualizare similare - poate fi ocolită într-un cerc (mai precis - pe un pătrat ...). Din partea de sus se deschide o vedere foarte interesantă a orașului și a cartierului din jur. Dar cehii erau prea deștepți - au tras netul din toate părțile cu un pas destul de mic. Desigur, am fotografiat, dar ... trebuie să fac fără aceste fotografii cu o grilă. Din păcate ... De fapt, pe această inspecție a principalelor atracții ale acestui frumos oraș și sa încheiat. A rămas, probabil, să meargă pe străzile liniștite ale Stribro ...
În piața centrală au venit și au venit

Acesta este bastionul husit (Husitská bašta). Și dacă priviți mai atent fațada acestei clădiri, pe lângă clădirea în sine, sunt vizibile și fragmente ale zidului cetății vechi din oraș. Există și un mic fragment din acest zid de-a lungul drumului. La un moment dat au existat 17 astfel de bastioane, dintre care doar un turn a supraviețuit până în prezent. Nu ne putem imagina decât cum a fost fortificat acest oraș în Evul Mediu.
Pe această examinare a acestui minunat oraș sa încheiat. Am privit bine acest mic oraș frumos, soarele sa mișcat deja puțin și orașul a apărut în toată gloria lui

Plimbare în Pilsen

Acestea sunt trenurile de mare viteză (denumirea - SC) a căilor ferate cehe, cu un nume ușor ridicol pentru limba rusă - "Pendolino". Tren confortabil. Există o conexiune la internet prin Wi-Fi. Aici este un punct interesant ... tarif în Republica Cehă nu este invidiata de tipul trenului (dacă este trenul Os, Sp, R sau SC), aceasta depinde de clasa auto (clasa 1 sau 2), și kilometraj ruta. În același Slovenia, călătoriile cu trenuri precum "Pendolino" costă mai mult decât călătoria pe trenuri obișnuite. După 45 de minute am fost deja în Cheb.

Cheb (ceh Cheb)
În zona de lângă piață am văzut un oraș modern. Această clădire a gării

Plimbare în Pilsen

Calea spre centrul orașului a fost foarte scurtă

Am simțit imediat niște ... "nu aura cehă". Nu a existat toată acea "atmosferă cehă", de care simt o plăcere sălbatică în Republica Cehă. Cheb nu arată ca un oraș ceh. Mai mult ... În Cheb l-am văzut pe oameni, să-i spun blând, nu pe aspectul ceh. Este regretabil faptul că această infecție, numită "globalizare", pătrunde treptat în Republica Cehă. Aparent, factorul care afectează Cheb din Germania este o "mână în mână". Personal, a fost foarte amară pentru mine să văd toate astea. Este păcat. Și cred că după un timp Republica Cehă așteaptă același lucru, care poate fi văzut acum în Germania și Franța. În Cheb este foarte evident că și în Republica Cehă "procesul a dispărut". Dumnezeu să interzică să vorbească despre un fel de naționalism. Dar, în mod normal, eu văd turcii din Turcia, marocanii din Maroc și așa mai departe. D. Și toate acestea amestec de popoare și culturi eu personal îi place și nu provoacă bucurie. Și voi regreta cu sinceritate că în cele din urmă Europa de Est se va "transforma" în aceeași Franța și Germania ...
Și faptul că în Cheb există o altă "aură" (nu cehă ...) poate fi văzută chiar și în această fotografie

Plimbare în Pilsen

Acest lucru este mai mult ca "fără griji" Franța (sau Germania). Uitați-vă la acest om în colțul din dreapta ... Personal, văd că el stă (sau va sta ...) aici cel puțin o oră, cel puțin două ore. Acest lucru este tipic pentru Germania (Franța, etc.). Am călătorit deja destul de mult în Republica Cehă și voi spune că acest lucru nu este tipic pentru Republica Cehă. Nu voi da o evaluare tuturor acestor lucruri: e bine sau rău. Nu sunt un zeu sau un judecător. Doar spun un fapt - Chebul nu arată ca un oraș ceh ... Cred că acest bătrân în fotografie este cel mai probabil german. În acest an, în timpul celei de-a treia călătorii în Republica Cehă, soția mea și cu mine am întâlnit un fenomen similar. Am urcat într-un mic oraș de graniță cu Germania, în care nu este nimic de observat. Timpul era doar cina. Am mers la un restaurant, care a fost surprinzător de aproape complet aglomerat de vizitatori. "Surprinzător" - acest lucru se datorează faptului că, pe străzi de aproape nici un suflet. Deci, toți acești vizitatori sunt toți germani ... Au oprit, evident, acolo doar pentru a lua cina ... pentru "banii" ...

În centru am mers pe această stradă, din care nu simțeam nici cea mai mică senzație de afecțiune, pe care o simt adesea în alte orașe din Republica Cehă

Clădirea cu ceas este un primar construit în 1738.
Imediat după piața centrală m-am îndreptat spre Cheb (Cheb). Castelul Hebsky a fost construit în secolul al XII-lea și a avut o funcție defensivă. Inspectarea castelului trece independent și fără nici un timp obligatoriu. Totul este ca într-un muzeu obișnuit - luați un bilet și priviți-vă singur. În curtea castelului puteți vedea Turnul Negru, construit din tuf vulcanic. Turnul negru este vizibil chiar și când se apropie de cetate

Plimbare în Pilsen

Cred că castelul Chebsky va fi mai corect numit o cetate, nu un castel. De la castelul medieval numai Turnul Negru și capela Sfinților Erhard și Ursula

și ..................... Și, de fapt, totul. Ei bine, m-am dus pentru câteva bastioane, am privit de la ei la oraș ... Și nu mai era nimic de privit. Ca urmare, nu am stat mult în cetate. Nu mi-a făcut nicio impresie. Și asta e cu fanatismul meu în ceea ce privește castelele și fortărețele! Am avut la început (înainte de călătorie) planurile de a merge la cealaltă parte a râului, să vă uit la cetatea din acea parte. Dar ceva interesat și ardor cumva stins ... Cetatea absolut neinteresantă. Dar înainte, în conformitate cu planurile mele, a fost o vizită la muzeul și biserica sfinților Nicolae și Elizabeth (și cel mai important - platforma de vizionare a acestei biserici). După cetate, m-am îndreptat direct spre biserică. Biserica însăși nu a putut fi fotografiată (este normal să fotografiați ...) - există o clădire prea strânsă în jurul ei. Deși nu am dreptate ... Ai fi putut fotografia din parcare. Ei bine, Dumnezeu să fie cu el ... M-am interesat mult mai mult de puntea de observare pe unul dintre turnurile bisericii.
M-am apropiat de biserică, făcând, între altele, fotografii ale acestor statui lângă biserica însăși

Plimbare în Pilsen

Apropo, această fotografie arată zona de parcare foarte, de unde poți să faci o imagine a bisericii. Dar cred că de ce nu i-am făcut poze cu el - de cealaltă parte biserica era la umbra ... Și acum vin la intrare pentru a urca pe puntea de observare. Și apoi ... Mă aștept la o călăreță. La intrare este o mașină cu turnicheți, în care trebuie să omiteți 20 de coroane și ceva ... Da, da ... "Toți sunt ...". Dar, ca noroc, am cheltuit aproape toate monedele. Există un lucru atât de deranjant în călătorie - poșeta este imediat împachetată cu lucruri mici, pe care apoi încercați să coborâți. Așa că am reușit să scot aproape toate lucrurile mici, așa cum sa dovedit - nu la timp. Am fugit la biserica însăși. Ușile erau deschise. A venit - sa uitat. Dar nu a fost deja într-o anumită măsură la biserică. Biserica catolică ca biserică ... S-au adunat însoțitorului la intrare. A primit factura și: Schimbați, pliz! Aproape ca Kisa Vorobyaninov ... Lucrătorul ma înțeles și este de înțeles: cehă - slavă. Dar nu am putut ajuta. Iar germanii (în orașul plin de germani, inclusiv în biserică ...) se uită cu ochi plictisitori și nu înțeleg. Am scris deja 50 = 20 + 20 + 10 pe ele ... Da, și puteți înțelege cuvântul "monedă" aproape în orice limbă europeană ... Ei nu înțeleg nimic! După cum spune Zadornov: Ei bine, prost.
Ca rezultat, am găsit încă "în coșuri", nefericite 20 de coroane. Am vizitat această platformă de observare: Hurray - "orașul este luat"!

Și apoi m-am dus la muzeu. Este foarte aproape, la capătul pieței principale. Și aici am fost uluit. Mare muzeu! Expozitie foarte interesanta. Și chiar muzeul, așa cum am spus, "fără fanatism". Aceasta este în sensul că mi-a luat 40 de minute pentru a inspecta muzeul, nu mai mult. Am văzut imaginile de pe standurile ... Mă uit și citesc: toate Eger, Eger da ... Dar eu știu foarte bine că Eger - oraș în Ungaria (și el a fost acolo, iar filmul din copilărie îmi amintesc de maghiari „Stelele din Eger). Încet încep să cred că Eger - acesta este Cheb. La un moment dat, un om în vârstă a venit la mine - un angajat al muzeului și mi-a vorbit. Aici "iubiți" muncitorii muzeului (de ce? Nu am idee ...) Și în timpul conversației l-am întrebat: Eger - este Cheb? El a confirmat presupunerea mea și a spus că Cheb era un oraș german și că era numit Eger.
După ce am privit cu mare plăcere acest muzeu și după ce mi-am îndeplinit toate planurile, m-am îndreptat către gară. Și la 16.34 m-am întors cu trenul spre Pilsen.
Ce pot spune despre rezultatul acestei zile. Nu eram fericit cu Cheb. Dar muzeul este pur și simplu superb! Este uimitor. Prin standardele cehe, este un oraș destul de mare, dar nu au existat ecluze "proprii". Nu în găuri, este chiar ridicol să vorbim despre asta. Doar că nu este cehă. Deși, desigur, orașul în felul său nu este foarte rău. Dar sunt foarte mulțumit că am vizitat Stribro. Destul de un oraș original, are propriul "zest". Apropo, colecția mea de ecloze în această zi a fost completată cu trapa Stribro. Astea sunt minunile ... Și este foarte ciudat pentru mine că nicăieri acest oraș frumos nu este menționat ca un obiect turistic.