Pescuitul în "inima" Mării Baltice

Am avut un vis de mult - să vizitez Insulele Aland. Cu toate acestea, bariera lingvistică nu mi-a permis să merg singur la pescuit în această țară, așa că a trebuit să aștept călătorii cu experiență.

Pescuitul cu filare are Skerries interne, de relief de jos, care este foarte interesant pentru pescari - cu diferențele de adâncime din nervurile de piatră și adancituri la gropi adânci și depresiuni. Pe Åland există o mulțime de diferite de pește: știucă, biban, știucă, coregon, babușcă, plătică, anghilă, păstrăv de mare și somon.

Toate acestea, precum și ecologia curată și grija pentru bogăția de pește (sute de mii de nuci de diferite tipuri de pește sunt produse anual în apă), fac din Alanda un loc unic pentru pescuitul sportiv. Nu e de mirare că ei glumesc că mulți străini merg în pescuit în Finlanda, iar finlandezii merg în insulele Aland pentru a merge la pescuit.

Pescuitul în

Pregătirea pentru o excursie de pescuit fara probleme: am sa de credit a fost doar un singur jerkbait „băț“ - Agate Pike de Nord Jerk Spin (în opinia mea, este o alegere excelentă pentru incepatori dzherkovikov). Un tambur robust al lui Abu Garcia Ambassadeur Revo Toro cu panglică de 50 de kilograme a permis să învingă orice gigant dințat. Ca parte a momelilor am concentrat pe convenționale „Buster“ și „bandiți“ Big din CWC Strike Pro, care arată minunile de pescuit, în toamna anului trecut în Vasil'sursk și momeala preferată a companiei „Agat“. Imaginea 1.

Am luat cu mine ca o tijă tvitchingovoe favorit Daiwa Heartland-Z, cu un tambur Daiwa CERTATE-HYPER dimensiune 2500 și un set versatil de minnoshek (130 mm) Dimensiunea dovedit-jartieră solid - deoarece stiucii mari colectate.

Există un singur traseu din Rusia către Aaland: cu feribotul din Marea Baltică. Puteți merge din Sankt Petersburg sau Tallinn. Am ales cea de-a doua opțiune, deoarece Igor a fost de acord să ne întâlnim din trenul din Riga în mașina lui și să ne ducem direct la portul din Tallinn.

În Riga, ne-am întâlnit cu restul expediției: faimosul atlet Alexander Kibirev și nici mai puțin faimosul samaritean Dmitri Luchin - producătorul de momeli originale de jerk. Doi prieteni veseli din Smolensk, care sunt încă familiarizați cu festivalurile Vasilsur, s-au alăturat. Ei au fost distinsi de optimismul constant și de o mare dorință de a înțelege înțelepciunea pescuitului în jaf, le-am numit afectiv "Smolyan".

În același loc, ne-am întâlnit cu echipajul, condus de un pescar leton, cu sportivul și cu prezentatorul TV Maris Olte.

Pescuitul în
Produse și băuturi calde pe care le-am cumpărat cu ușurință în supermarketul din Letonia. Vreau să notez calitatea lor excelentă, în special gustul uitat de mult timp al pâinii reale din Riga și al produselor lactate.

Călătoria de la Riga la Tallinn a durat aproximativ 4 ore și a trecut aproape imperceptibil de a vorbi despre pescuitul viitoare. Vederea din spatele ferestrei mașinii sa schimbat în mod dramatic: dacă peisajele Letoniei nu s-au deosebit de peisajele tristă din regiunea Moscovei, atunci după intrarea în Estonia am simțit imediat că aceasta este Europa.

În Tallinn, am fost bătuți de mărimea feribotului pe care trebuia să traversăm Marea Baltică. Imaginea 2.

A fost posibil să spun cu certitudine: aventura a început deja în acest moment, expediția noastră de 4 mașini urcând în burta acestui navă de 9 etaje. Am observat imediat în interiorul feribotului un număr mare de bărci de pescuit, pe care compatrioții noștri și pescarii din țările baltice le-au luat cu Alanda.

Pescuitul în
Seara, pe un feribot în numeroasele sale cafenele și discoteci, a început o sărbătoare în masă a suedezilor și a finlandezilor, în care am și făcut o contribuție proprie. Starea majorității scandinavilor a fost atât de beată încât a fost clar: tocmai s-au "spart" alcoolului, pe care îl puteau cumpăra numai în Tallinn și în magazinul Dute Free de pe feribot. După cum am putut vedea mai târziu, în Finlanda, băuturile tari nu sunt disponibile pentru vânzare gratuită.

Feribotul nostru de dimineață a aderat la capitala Insulelor Aland - orașul Marienhamn, un oraș confortabil de "jucărie". După cum ne-a întâlnit ghidul rusesc "rus" (cu pașaportul leton) pe care l-am numit Oleg, acesta este cel de-al treilea port ca mărime din Finlanda. Numele este tradus ca "portul Mariei", iar orașul este numit astfel în cinstea rusiei tsarina Maria Alexandrovna, soția lui Alexandru al II-lea. În general, după cum sa dovedit, întreaga istorie a Insulelor Aland este legată de Rusia. Aici era ruta comercială a Vikingilor de la varangieni la greci. Și apoi, în secolul al XVIII-lea, un important traseu poștal de la Petersburg la Stockholm. Iar după 1809, Insulele Aland, împreună cu Finlanda, au devenit parte a Rusiei și au rămas în acest statut până în 1917. Aici, în secolul 19 timp de 20 de ani, a construit fortăreața rusă Bomarsund, în jurul căreia a crescut primul oraș - și rusesc. Fotografiile 3 și 4.

De atunci, gluma Alanders, fiecare dintre care se execută o picătură de sânge rusesc în limba Aland încă în viață cuvinte rusești, iar principala lor mancarea nationala originea pe baza caserole rusești.

Insulele Åland sunt, de asemenea, numite "statul în stat". La urma urmei, aceasta este singura provincie a Finlandei care are autonomie internă, care are cetățenia, parlamentul, guvernul său, timbrele sale poștale. În mod surprinzător, cu bilingvismul din restul Finlandei, Insulele Åland sunt o excepție și au o limbă oficială - suedeză.

Sub această informație curioasă, am mutat imperceptibil câteva insule și ne-am găsit pe coasta vestică a arhipelagului - insula Eckero. Aici am așteptat o cabană confortabilă în care trebuia să trăim 10 zile interesante.

Am auzit multe despre calitatea serviciilor oferite pescarilor din Finlanda, dar, după cum se spune, este mai bine să vedem o dată. Imaginea 5.

Pescuitul în
O cabană confortabilă în care toată echipa noastră de 8 pescari, stabilită în două, a avut, în plus față de 4 camere, un living mare și o bucătărie. Facilitățile au fost absolut complete: un televizor, o saună, o mașină de spălat vase, un frigider uriaș etc. De pe verandă exista o vedere magnifică asupra golfului și a stației cu barca. Am verificat imediat vehiculele și am fost mulțumiți de ambarcațiunile Booster de încredere cu motoare de 10 cai putere. După primirea hărților detaliate ale zonei de apă, cu indicarea adâncimilor și a licențelor, am început imediat să ne pregătim pentru pescuit.

Totul mergea bine. Singurul lucru care ne-a deranjat era vremea. O iarnă severă și-a lăsat amprenta asupra climei locale: în timpul iernii a existat aproape un metru de gheață (de două ori mai gros decât norma), așa că primăvara a întârziat.

Chiar și în magazinul de pescuit în Marienhame (care, desigur, am cerut, în scopul de a „improspata“ kituri de momeală) vânzătorii ne-a spus că apa este foarte rece și știucă ia până la rău.

Îndoielile s-au dovedit a fi corecte. În timpul turului de familiarizare a apei pe o barcă mare organizată în prima zi, am văzut că temperatura apei nu depășește 2-3 grade. O stiuca, in functie de proprietarul bazei, incepe sa inceapa numai la 8-10 grade!

Pescuitul în
Și el ne-a spus că Ling îngrășate în dieta nutritive - hering, hering, coregon, creste rapid la o dimensiune decentă, iar în primăvară se mișcă pentru a continua cursa in insulele din golf. Și este apa călduță pe care o caută în stuf și pe creioane, și acolo este cel mai probabil să reușim. De asemenea, sa dovedit că șobolanul nu se hrănește în timpul reproducerii, dar atacă momeala, protejând terenul de reproducere. Am concluzionat că momeala nu ar trebui să fie mică.

După o cină de ocolire și excursie - și suntem pe apă. O fotografie 6.

Toată după-amiaza am pălmuit cu entuziasm apa, dar norocul a apelat la noi cu fața lui, și numai Smolensk au fost singurul echipaj care a luat prima zi de știucă la 3 kg cu „Big Bandit“. Da, pescuitul simplu pentru noi, un astfel de început, nu a bătut bine.

Seara am început să studiem calitățile gustului de șuncă de la Aland. Fără îndoială, carnea lui ne-a părut mult mai albă, mai grasă și mai gustoasă decît stiuca Volga. Corpul ei este mai frumos și mai bine hrănit, dar capul său este mult mai mic decât cel al surorilor din Volga. În acest sens, stiuca noastră este incomparabil mai teribilă.

A doua zi, am încercat să ne grăbim în bătălie chiar de dimineață, dar pe drum aveau gheață, care a dus vântul de sud în golfuri. O fotografie 7.

Pescuitul în

Igor și cu mine, la propria noastră primejdie și risc, ne-am străduit, totuși, să trecem prin gheață în locuri curate și pentru toată ziua căutam cu sinceritate știuca. Dar în zadar. Nu am găsit apă caldă (peste 5 grade), mai mult, când ne-am întors, practic a înghețat în gheață, așa că a trebuit să-i împingem cu vâsle pentru a ne întoarce la bază. O fotografie 8.

În timpul întoarcerii mele la șerupele exterioare, am reușit să prindez un păstrăv pe care să-l vând pe cablajul Asura Rudra de la O.S.P. Se pare că în Marea Baltică acest pește este numit "taimen mare". Ea ajunge la o greutate de 10 kg, iar mulți cred că acest taimen este chiar mai delicios decât somonul. Din păcate, taimenul meu sa dovedit a nu depăși 2 kg de greutate, dar în aceste condiții dificile era foarte scump. O fotografie 9.

În insumarea a doua zi a devenit clar că, odată ce a lucrat principiu bine-cunoscut, potrivit căreia prima captură numai nou-veniți: un cuplu de stiuca prinsa doar „Smolensk“, ambele din care au fost prinse în „Bandit Big“, achiziționate de la un magazin local.

A devenit clar că apa rece și gheața, care au blocat toate trecerile de pe insulă timp de câteva zile, nu ne-ar permite să pescuim cu succes. Maeștrii afacerii ticăloase au discutat energic modalități posibile de ieșire din situație. Și ieșirea a fost găsită!

Am decis să sunăm vânătorii pe alte insule (datorită limbii engleze din Maris) și să aflăm cum au o temperatură și o temperatură mistoasă. Dacă ei mai mușcă și apa este mai caldă - stăm pe mașini și plecăm la orice alt capăt al arhipelagului.

Astfel, avem o mare oportunitate de a explora aproape toate insulele din arhipelag, atât cu mașina cât și cu barca. După cum se spune, nu ar exista o astfel de fericire, dar a contribuit la nenorocire.