Ochii unui martor ocular al mănăstirii "Satan"

R-36M (15A14) Satana este o rachetă balistică intercontinentală

Cineva din timpul liber implicat în sport, cineva merge la un muzeu, și RALPHMIREBS a decis să afle ce „casa“ a fost de o rachetă de balistica intercontinentala, care a „trăit“ în vecinătatea unei comune

Am ajuns în sat. Este singura stradă din oraș, este centrală și este construită pe ea. Am cumpărat mâncare, stăm, așteptăm colegii noștri. Două jeep-uri se apropie, de la ei oamenii care sunt îmbrăcați în camuflaj cad. Și apoi în fața ușilor fermei există o conversație puternică despre cine, unde și cum să urce. Un vânzător ascultă, este sigură că ascultă. Din fericire, sper că nu raportează.

Nu-mi place această situație, chiar nu-mi place. În cele din urmă, ne hotărâm să mergem. S-au scufundat în mașini și s-au mutat în locul de odihnă - o carieră mică de ardezie. O carieră fără iarbă, cu zone plate, ar fi minunată pentru odihnă, dacă nu ar fi adusă în mod constant de mirosul vântului de gunoi de porc.

Două sute de metri până la cel mai apropiat siloz, colegii noștri ne-au spus, vom ajunge direct aici. Odată, o rachetă balistică intercontinentală formidabilă R-36M UTTX, cunoscută și sub numele de Satan, trăia în siloz. Dar acum nu există nici o rachetă înăuntru, numai casa a rămas. Despre casa și alte structuri subterane și povestea mea de astăzi va merge.

Ochii unui martor ocular al mănăstirii
Am plecat. Trecând peste creasta pietrei, văzu imediat turela camerei de gardă, dar nu două sute de metri, cel puțin un kilometru. Cineva are un ochi defectuos.

Am mers de-a lungul pășunilor de mazare sălbatică și câmpuri de cânepă. Nu sunt înclinat să cred că este cultivat special de către localnici - plantări prea mari și haotice. Dar faptul că în toamnă recolta este suficientă pentru toate satele din jur - sunt sigur. Plantele individuale au crescut mult mai sus decât înălțimea mea.

După o jumătate de kilometru, câmpurile de cânepă s-au încheiat, și cu ei sol solid. Înainte de ochi, era o mlaștină sau un lac. A fost epicentrul mirosului stercoris. De câteva ori pe zi un tractor vine dintr-o fermă de porci din apropiere, tragând un baril cu un cocoș de scurgere pe remorcă. În partea de sus a dealului, robinetele s-au deschis și produsele lichide parfumate ale intestinelor porcine au fuzionat direct pe sol, drenând peste pantă.

Deci, de-a lungul anilor, s-au curgat straturi de îngrășăminte naturale de primă clasă. Țuzea erbacee ieșea din nămolul maro-negru, în unele locuri apa intervină cu boabele crăpate la soare. Suprafața izbucni ca o mlaștină, încercând să înghită călători neglijenți. Noi, sarind de la hummock la hummock, ne-am mutat incert inainte.

De câteva ori dispăreau hummock-urile și trebuia să căutăm un ocol. Beretele, de câteva ori pe gleznă, s-au aruncat într-o lopată și au continuat să sune la fiecare pas.

Ochii unui martor ocular al mănăstirii
În cele din urmă, am găsit un pasaj și am ieșit pe drum (umplut în șanțuri cu bălți diluate cu ploi de gunoi de grajd). Dar acest drum a condus direct la poziție. Mina de rachete în sine a fost înfrântă după ce a părăsit armata. O placă de beton pe capac, un strat de sol pe plat, flori și iarbă din pământ - dacă nu era vorba de structuri funciare, găsind că ar fi foarte dificil.

Cu toate acestea, colegii de pionier au sapat o gaura ingusta sub aragaz care duce la sediul capului de mine. Ne scoatem rucsacurile, expirăm și lovi cu picioarele noastre înainte în negura sălii, respirând cu răcoarea. E timpul să aflăm cât de adânc este gaura de iepure.

După ce am străpuns, mă găsesc într-o cameră mică cu pereți de oțel. Mirosul fecalelor este considerabil mai slab. Din cameră se poate accesa cu crawlere în diferite direcții - aleg acces liber. Un pic înainte, și apoi rândul său, într-un unghi drept într-o gaură rotundă. Încă mai există o întoarcere și aici sunt în spatele zidului de oțel. De aici drumul se întinde, prin hermu cu patru șuruburi de blocare în capac. Camera de sub ea este destul de înaltă - puteți să vă ridicați la înălțimea deplină, și de acolo puteți merge chiar mai jos la marginea minei.

Ochii unui martor ocular al mănăstirii
De la patruzeci de metri adâncime, doar o mică balustradă pe dreapta și pe stânga mă desparte. Întunericul de gheață al goliciunii sa deschis în centru. Cu toate acestea, un fascicul puternic de lanternă pentru o vreme scoate întunericul, umplând goliciunea cu o lumină caldă de acasă.

În jos, până la fundul geamului, există mai multe scări deschise, dar nu îndrăznesc să le dau jos. Acum, dacă ar fi trebuit să le urci - nu o întrebare, dar ceva mă împiedică să cobor. Poate că mănușile uitate în vârf.

Descoperiți trepiedul și începeți să fotografiați mina, în timp ce, între timp, colegii apar din alte părți, coborând în alte pasaje din jurul capului. Timp de o oră mă distrez cu setările de iluminare și unghiurile camerei. Și dacă, dintr-o privire din partea de sus spre partea de jos, apar cadre relativ bune, atunci nu-mi place viziunea de jos în sus. Am sunat la ajutorul colegului meu. Luminează cu lanterna și împing trepiedul la o lungime de doi metri și o iau pe camera mai departe pentru câteva cadre "de la centru". Din fericire, am capturat cablul de declanșare de la distanță.

După ce am rătăcit de la unghiurile camerei, am înțeles că a trecut deja un timp considerabil și este timpul pentru o excelentă. Bineînțeles, nu vorbesc despre mutarea în alte camere ale benzii de susținere, și eu nu iau stelele acolo. Numai coborârea în mină mă va ajuta, dar fără credință și asigurare, nu pot, în același timp, să trag, să strălucesc și să rămân pe scară. Prin urmare, părăsesc silozul cu un sentiment de lucru bine făcut.

Noi facem calatoria de intoarcere mult mai competent, nu urcam pe umflaturi, ci urmam drumul. Colegii care au fost de așteptare pentru noi în tabără au barbequing deja și începe să bea lichior greu și mied lumină. Mead, de altfel, mi-a placut - a salva myslitsu, care ar avea un cost pentru a cumpara acest lucru. După cină vom începe să se pregătească pentru un al doilea scop al călătoriei noastre - o vizită UKP (fortificata post de comandă), pentru a gestiona acest lucru (și cinci altele) silozuri de rachete.

Codul în sine nu este aproape - nu poți merge pe jos, iar intrările nu sunt pentru minivanul nostru. Dar jeepul ar conduce. Dupa consultare, decidem ca vom fi luati de un jeep. Acolo mergem pentru a inspecta UKP, iar soferul va ramane in masina pana dimineata. În mai puțin de patru ore, cu siguranță nu ne vom întâlni.

Așa am făcut. Am ajuns într-un loc retras, ne-am luat la revedere șoferului și am dispărut în ceață de noapte. În general, UKP este păstrată la conservare și protejată de rapitorii de metale negre, la ordinul Ministerului Apărării, prin schimbarea gardei de gardă amplasată pe teritoriu. Dar dacă te comporți în liniște, atunci poți vedea complet.

Lăsând în urma abordărilor, un gard perfect fără găuri și șanțuri de vânătoare vânate de picioare, am intrat adânc în teritoriu. Undeva aici ar trebui să fie localizată coborârea în gunoiul subteran, ceea ce a dus la intrarea în UKP. Coborârea în cei pierduți a fost găsită populată de o duzină de păsări de dormit, de dimensiunea unui porumbel la o vrabie. Păsările înspăimântate își pironesc aripile și se ridică la fața lor. Unul, un porumbel deosebit de stupid, sa luptat pentru un minut întreg pe grătar, făcând un zgomot și realizând că a trebuit să fie prins și aruncat afară.

Ei au mărșăluit prin galeria de inspecție și a ajuns la intrarea în UE, cu amabilitate omologii deschise ieri. Ar fi trebuit să o închidem în spatele nostru, dar după asta. Structural, UE este același siloz, dar în interior nu este o rachetă, iar containerul de nivel doisprezece cilindri. Cilindrul este suspendat pe amortizoare, ceea ce îi permite să stingă oscilațiile seismice ale posibilelor explozii nucleare, și, prin urmare, să continue să funcționeze echipamentul și oasele de schimbare taxe.

În UKP este destul de strâns, atât în ​​interiorul containerului cât și în spațiul dintre el și pereții sticlei. Modul obișnuit de a se deplasa între niveluri a fost ascensorul, dar acum se află imobilizat chiar în partea de jos. Trebuie să urci pe marginea scărilor. Roșii - pompierii trec pe toată adâncimea mea. Galbenul conectează diferite straturi tehnologice. Colegul coboară până la capătul cel mai de jos și rămân la vârf și încep sondajul / ancheta.

A spune că fotografierea în condiții atât de îngrozitoare este incomodă înseamnă să nu spui nimic. Și nici nu trebuie să înclini trepiedul în orice fel. Principala problemă este psihologică și constă în diferența dintre unghiul de vedere al ochiului și al obiectivului. Ochiul captează întreaga imagine, atunci când camera este doar o parte. Prin urmare, conținutul informațional al cadrului suferă (mai ales cu dragostea mea pentru unghiuri largi). Dar pentru a fi angajat în panning este trite lene (nu vorbind că este foarte lung). Rămâne să sufere și să fie mulțumit de mai puțin.
Aici, cu acest cadru (mai jos) m-am luptat cam jumătate de oră. Opusul intrării nu vă puteți ridica - există un puț de lift gol (sub cel de-al doilea). Extindeți și scoateți din mâini nu se stinge din cauza cerințelor de expunere în câteva secunde și zgomot redus. A fost necesar să împingem un trepied, să căutăm opriri și să folosim coborârea de la distanță, fără să uităm de echilibru și de perspectiva posibilă să cadă la treizeci de metri în jos.