Fotogalerie - master chen jie

Suntem deja în mult așteptatul Munți Wudang.

Este nevoie de aproximativ o oră pentru a ajunge la stația de autobuz. Și acesta este doar mijlocul munților. De acolo este aproximativ aceeași distanță până la cel mai înalt vârf. Munții, înverziți de copaci, stânci, stânci, vechile temple taoiste și nori se mișcă foarte aproape. Mizerile și norii se schimbă atât de repede încât în ​​câteva secunde peisajul este diferit. Toate acestea sunt exact ceea ce am văzut pe scrolurile chinezești din copilărie.

Deci, am ajuns la ultima stație de autobuz - "Parcare lângă Muntele de Sud". Există două duzini de hoteluri mici în stil vechi, la fel de multe restaurante și magazine. Toate sunt păstrate de familii separate, care trăiesc imediat. Oamenii trăiesc, de regulă, modest, dar toată lumea arată destul de fericită.

Fotogalerie - master chen jie

Ferestrele din camera de hotel se află direct pe munți.

Și aceasta este punctul de vedere al hotelului din munți.

Impresionat că toată lumea, inclusiv pe cei săraci, persoanele în vârstă și muncitori care nu sunt supărat, așa cum este adesea găsit în țara noastră, și anume prietenos și par să destăinuit voios în legătură cu viața în general. Acesta este modul în care acest lucrător din fotografie, care purta pietre grele pe el însuși, a fost mijlocul zilei și el mi-a zâmbit vesel.

Fotogalerie - master chen jie

O ciupercă mare în fotografie - celebra ciupercă a nemuririi Lingzhi.

Munții Udan sunt importanți pentru noi de către mănăstirile taoiste - ele stau în locuri diferite, există aproximativ două duzini de ele. În Evul Mediu trăia un călugăr-alchimist Zhang Sanfeng, care a fost într-un vis zeitate taoist Yuan-Ti, care a deschis baza stilurilor interne ale Wushu (spre deosebire de externe - Shaolin). Odată Zhang Sanfeng a urmărit bătălia unei păsări și a unui șarpe. În mișcările lor, s-au arătat elementele de softness-yin și hardness-yang, care au stat la baza stilului școlilor interne ale Taijiquan create de el.
În dimineața următoare, ne-am sculat la ora 6 dimineața, am practicat qigong la Porțile Muntelui de Sud - structuri medievale cu trepieduri de piatră frumoase pe laturi.

Fotogalerie - master chen jie

După aceea, Laoshi ma dus la cel mai înalt vârf al munților - vârful de Aur. Acolo, așa cum ni sa spus, există o statuie a lui Mentor Zhang Sanfeng (deși nu am găsit-o). În plus, în China se spune: "Toate vârfurile Munților Udan se înclină înainte de Vârful de Aur" și "Cine nu era la Vârful de Aur - nu era în Wudangshan". În vara de la parcarea noastră până la vârf puteți urca telecabina, iarna este închisă. Ni sa spus că au fost două ore să urce pe vârf. Și am urcat cel puțin patru ore.

Deci, ne ridicăm la vârf. Mai jos a fost cald și fără zăpadă, mai mare - deja zăpadă și îngheț. Între munți se înalță și coboară drumul cu scări. Mici și mari temple taoiste s-au întâlnit printre păduri și locuri dezertate. Mică - închisă, mică, cu un abatet și mănăstiri mari care operează cu călugări. Poduri vechi, morminte și stelaje de piatră cu inscripții hieroglifice. Clădirile medii au o vechime de 500-800 de ani.

Am urcat patru ore. Mai aproape de partea superioară a pasului sunt înghețate, alunecoase. Laoshi a găsit un bețiv să se aplece în timp ce mergea.

Fotogalerie - master chen jie

O ceață puternică. Vizibilitatea este de aproximativ trei metri. Dintr-o data, de sus, exista un cantec minunat. Se pare că acestea sunt cântece taoiste. În timp ce mergeam în sus, rugăciunile au crescut mai tare. Aproximativ 20 de minute mai târziu a apărut templul - a existat un serviciu. Călugării taoși au cântat și au cântat fluiere, tobe și tamburine. Treptat rugăciunile au murit.

Laoshi a spus: "trebuie să vă ridicați palmele spre cer - este mult mai ușor să mergeți, să nu vă rădăcinați". Oamenii din munți sunt puțini, pentru totdeauna am întâlnit doar douăzeci de oameni.

Deci, ocolind prima, a doua și a treia Porți și Temple Heavenly, am urcat pe Vârful de Aur. Există temple active, zeci de călugări trăiesc în mod constant și trei familii locale care păstrează magazine. Primul călugăr pe care l-am văzut aici a măturat trotuarul, apoi a luat o mătură și a început să facă o formă cu el, ca o sabie.

Pentru toți taoșii ne-am înclinat, ne-am îndoit în taoist și am zâmbit și am plecat înapoi. În biserici mai mici, de obicei, nu există nici o lumină, numai lampa de pe masă, în spatele căreia stă un călugăr și o palmă în vasul de cupru, atunci când pleca la Divin - un semnal care sunt acceptate rugăciunile tale. Într-unul dintre temple se așezase un astfel de călugăr și zâmbi cu amabilitate. L-au convins să facă o fotografie. Călugării ei înșiși (mulți tineri) imediat, apoi joacă bulgări de zăpadă și se distrează, apoi stau în spatele templului și pentru a începe faza meditativă flaut, sau pentru a efectua ritualul.

E deja ora 16. Ei bine, doar trei ore să coborâm - și suntem la hotel. Începeți să mergeți în jos. Pe drum ne întâlnim cu un grup de chinezi obișnuiți - mergeți la Vârful de Aur. Cu ei o bătrână de 80 de ani. Se plimba în sus și în jos, iar aici, pe trepte în sus, aproape că se târăște. Înțeleg că la o asemenea viteză au urcat șase sau opt ore pe jos. Suntem din Laosha foarte obosit de această urcare, dar cum a ajuns această bunică. Nu am întâlnit niciodată oameni bătrâni atât de puternici.

Deci, coborâți. Nu sunt oameni în jur. Afectează oboseala dintr-o recuperare tensionată ... Laoshi începe brusc să-și lovească genunchii - atât de mult încât nu merge așa, nu-și poate mișca piciorul. Ea în lateral, rearanjând picioarele ei drepte de la pasul spre pas ... Începe să se întunece. Slippery, dar balustradele nu sunt peste tot. Și noi și o treime din drum nu am trecut. Am pus toate pungile pe mine. Aici întunericul era impenetrabil. Și în jurul peisajului frumos, ceața sa disipat. Munții se ridică din toate părțile, luna strălucește, pe dealurile din depărtare se află cabane minunate - dar nu pe drumul nostru. A devenit foarte dificil. Suntem hobbling pentru a patra ora deja. Aici, Laoshi, cu o voce ciudată, strigă: "strălucește pe trepte", spune el. Pe treptele umede aranjate frumos nou și complet uscat bani de hârtie - yuani. Un yuani pentru aproximativ 50 de facturi. Numerele de serie merg într-un rând - la fel ca și sub presă. Oamenii de aici nu au avut patru ore, ploaie și zăpadă, noroi pe treptele - atunci nu există nici o sursă de bani, mai proaspăt și uscat. Laoshi spune în liniște: "Aceasta este banii cerești." Astfel de cazuri. Luăm bani, mergem mai departe - dar este mai distractiv.

Casele rare și templele sunt blocate. E cam nouă la seară. În cele din urmă, la hotel se află 500 de metri. Ne-am apropiat de furculiță și ne-am întors, după cum sa dovedit ulterior, pe un drum greșit. Este necesar să ne întoarcem. Aici este cel mai apropiat templu taoist de parcare, care a trecut dimineața (imaginea). În spatele porții lansează un câine. În jurul muntelui, luna. Dar porțile sunt închise. Și pentru a vă întoarce la hotel, trebuie să treceți prin curtea templului - nu există altă cale, în jurul munților înalți. Laoshi începe să lovească un băț cu un băț pe aceste porți vechi. Câinele lansează, nu există lumină în templu, nici un popor. Templul este închis. Hotelul nu se întoarce. Amintiți-vă de "povestile ciudate" Pu Sunlina. Sentimentul total este că ne-am întors acum 300 de ani în vechea China. Încep să mă uit la locul de sub munte, unde vom petrece noaptea. Și banii mobili se termină. Laoshi cheamă poliția. Poliția locală este adormită. Laoshi cheamă hotelul - un angajat nu vrea să ajute. Apoi, Laoshi spune despre mine - amenință cu un scandal internațional - ajută, este legat de poliție. Acolo este recomandat să bat mai mult - în casa templului cineva ar trebui să fie. Bate la poarta cu ultima tărie. În cele din urmă, un țăran chinez sare în lenjeria lui și începe să se certe - dar deschide încă poarta pentru noi. Așa că ne întoarcem la hotel după o coborâre de șase ore. Dar nu regretăm deloc.

Fotogalerie - master chen jie

În dimineața următoare, ei se plimbau în jurul "parcării noastre lângă Muntele de Sud". Vârful pe care am fost ieri, de dedesubt, arată așa (în topurile foto-alb din dreapta).

După masa de prânz, a mers la unul dintre locurile de parcare inferioare - la Templul Cerului Pur. Acesta este cel mai mare complex tematic taoist activ din munți. Locul este frumos, în temple meditează bătrânii taoși.

Iată statuia lui Mentor Zhang Sanfeng. El este venerat ca sfânt taoist. În acest templu stă o tânără călugăriță care studiază cărți despre taoism. Am venit la mănăstire în urmă cu șase luni pentru a căuta tăcerea. Înainte de un an și jumătate de studiu, și apoi examene serioase - nu toți stau.

Fotogalerie - master chen jie

Am vorbit. Ne-au spus că de mult am căutat Mentorul Zhang Sinfeng, am venit la el să ne plecăm din Rusia - putem face o fotografie? Nu puteți - este un semn în limba engleză, care este interzisă. Dar călugărița spune: „Voi merge la o altă parte a tămâie templu arde, și te face fotografii, ca nu te pot vedea Nu a jurat pe stareța.“. Apoi am început să ne plecăm și să facem o ofrandă de bani cerești.

Călugărița noastră spune: să vă învățăm cum să îngenuncheați pe bună dreptate. Am învățat cu răbdare timp de circa 30 de minute. Întrebăm-o: călugării învață wushu? Ea spune: ei învață numai pe cei care vor. Noi: Știi ceva? Ea: da, fac o formă mică de Taijiquan aici. A convins-o să arate - chiar aici, în templul din fața statuii Ghidului. Și ce formă cerem noi. "Da, aceasta este chiar forma pe care Mentorul a creat-o cu sute de ani în urmă. Prima formă pe baza căreia au fost create toate stilurile actuale ale Taijiquan-ului. "

Templul lui Purple Sky ne-a făcut o asemenea impresie că suntem angajați în curtea templului în fiecare zi. Cum ar fi trebuit, din adâncurile curții, maestrul local wushu ne-a urmărit. A venit să mă salute.

A doua statuie a lui Zhang Sanfeng a fost găsită în biserica în care nu am fost permise noaptea. Am fost uimit cât de minunat Mentor Zhang Sanfeng zâmbește.

Fotogalerie - master chen jie

Lângă parcarea din Muntele de Sud am găsit o peșteră deschisă minunată. Ideal pentru meditație - acoperă din ploaie, o vedere a peisajelor montane. Un alt astfel nu sa întâlnit. Laoshi a spus: "Mă simt că aici erau mulți Maeștri puternici, aici stătea și Zhang Sanfeng". Puterea dătătoare de viață a locului este atât de mare încât un pin mare crește direct de pe munte de sus.

Deci trei zile întregi au trecut în munți. Am practicat de două ori pe zi. În a patra zi, am coborât în ​​orașul Wudangshan.

Fotografii: Fedor Bakulin [email protected]

Scrieți propria recenzie despre povestea >>>