Critica despre opera recenziilor Kuprin despre opere, literatura literară rusă

Acest articol prezintă o critică a muncii lui Kuprin, recenzii ale lucrărilor.

Vezi: Toate materialele despre munca lui Kuprin

Critica asupra lucrării lui Kuprin: recenzii ale lucrărilor

F. D. Batiushkov:

„Scrisoarea Realist, el descrie oameni în formă reală, în alternanța de lumină și umbră, insistând asupra faptului că oamenii nici complet buni, nici complet rău că o varietate largă de proprietăți se încadrează în una și aceeași persoană, și că viața va fi frumoasă, atunci când o persoană este liber de orice prejudecăți sau idei preconcepute va fi puternic și independent, să învețe să supună condițiile de viață, el va sozdavat viața ta. " (din articolul "Etude despre Kuprin")

Alexander Ivanovich Kuprin este unul dintre cele mai dragi și dragi nume din literatura rusă modernă. Curenții literari se schimbă, formele devin dărăpănate. dar simplitatea, claritatea și profunzimea care respiră toate paginile de arta Kuprina mult timp în urmă l-au pus dincolo de moda capricios, și l-au adus puternic, un loc preferat în minte. cititori. <.>

Suntem dragi pentru noi și în fiecare zi din ce în ce mai mult - și chiar lumea muzei Kuprin. "

Gloria a venit la tânărul scriitor. în momentul înfloririi talente. Până în acest moment, crește și se mănâncă. <.>

Kuprin adesea neglijent. În temperamentul său literar și uman, aparent, trăsătura unei anumite tulburări rusești tipice este incontestabilă. Câteodată se grăbește și se rătăcește, nemilosind nici măcar cele mai bune lucruri. Deci, sfârșitul "duelului" este răsturnat. Deci, la sfârșitul primei părți a "Pitului" este imposibil să faci un zbor fals. Dar trebuie să fii orb și bezvkusnikom să nu simți că în fața lui este un talent luxos, parfumat, pe care poți să faci cele mai îndrăznețe speranțe.

Aproape uimitor pentru vârsta noastră este sănătatea acestui talent.

Nu există nici cea mai mică pauză în ea, cea mai mică întorsătură. Nimic din acea psihologie dureroasă care distinge. Andreev și alți rude ale lui Dostoievski. Kuprin nu a venit la psihologia creatoare. Fără o întindere specială, s-ar putea imagina să acționeze în perioada de glorie a lui Turgenev. Tolstoi. Goncharova. <.>

Ceva de la. cernoziomul, forța sănătoasă a eroilor noștri vechi - prin natura se află în natura lui Kuprin și creează elementul său. Dintre toți tinerii scriitori, Tolstoi îl individualizează exclusiv, îl admiră, îl citește cu voce tare în familia sa. <.> În timp ce Kuprinii trăiesc, Tolstoi poate fi sigur de dominația dinastiei sale în literatură.

. Kuprin continuă să conducă aceeași brazdă din Tolstoy. Beneficiile modernismului, cum ar fi moda, nu l-au sedus pentru un moment. <.>

Dacă ar fi fost necesar să determinați elementele lui Kuprin într-un singur cuvânt, notați. esența lui, aș spune că este un iubitor de scriitor.

entuziasm minunat pentru viață, o poftă nebună pentru dragostea ei entuziast cald, pământul dulce, în pădure de primăvară abur în câmpul înrouată rusesc în noapte sudul negru, într-un om puternic, sănătos, în corp perfect feminin - că domeniul de aplicare al Kuprin.

Nu este o iubire a naturii, ci un fel de iubire violentă, un fel de extaz pasional în fața naturii. <.>

Kuprin are un sentiment de miros foarte dezvoltat, care nu distinge nu o persoană, ci un câine sau o bestie în general. A se vedea cartea sa, în mod deliberat locuință pe un anumit miros, și veți vedea o mulțime de intervalul în care poate concura cu scriitorul rus doar acei iubitori și cunoscători ai naturii din Rusia este. Aksakov, Turgenev și Tolstoi. <.>

Kuprin este foarte aproape de Cehov, sub forma scrierilor sale, în conformitate cu metodele de observare a vieții, într-o manieră. O diferență uriașă între el și artistul târziu [Cehov] este în el. lăcomia vieții, adorarea vieții, izvorul, inundația, furtuna.

Toate acestea au fost cu un tânăr Cehov, și toate acestea au ucis tuberculoza, colorată cu dureri dureroase. "

V. Vorovsky:

„În primul rând, nu râde Kuprin Cehov utilizat pe scară largă râs ca instrument artistic :. poveștile sale pline de umor, foarte adesea scrise într-un ton de desene animate, probabil, cele mai multe dintre toate au contribuit la popularitatea acestuia. <.>

În sensul formei de scriere este de asemenea caracteristic faptul că până acum Kuprin nu a folosit niciodată o formă dramatică. <.>

Genul dramatic Kuprin este străin. Acest lucru se datorează parțial gândirii statice caracteristice: el prezintă întotdeauna imagini de viață, un moment, un episod; rareori vei vedea de la el o acțiune îndelungată, în continuă dezvoltare; și dacă o faci, această acțiune este de obicei mai slabă decât descrierile și caracteristicile. În parte, acest lucru se datorează probabil faptului că Kuprin nu gândește în afara vieții fără imagini ale naturii. Natura lui joacă un rol important și, mai presus de toate, un rol independent. Acesta nu este un fundal care sporește starea de spirit a imaginii, ca în povestile lui M. Gorky, ci o figură independentă în poveste.

Natura lui Kuprin își trăiește viața, ignorând persoana, mai degrabă o persoană subordonată starea ei de spirit. Un fan avid al frumuseții naturii, un vânător, un pescar, un vagabond, un cuvânt, un adevărat iubitor al naturii - Kuprin ar considera sacrilegiu pentru a supune ei starea de spirit a oamenilor, sa transformat într-o acțiune accesoriu fals. <.>

chiar și el este Kuprin - chiar și în starea lor, nu lasa sa te dus si arunca un impresii minut, chiar și într-o creativitate armonică liniștită, netedă și frumos, imaginativ, discursul epic ".

(V. V. Vorovski "A. Kuprin", 1910)

A. Belov:

„Creativitate Alexander Kuprin -. Una dintre cele mai strălucitoare pagini din istoria literaturii ruse de mare artist, un maestru talentat al limbii literare, Kuprin a fost unul dintre urmașii celor mai bune tradiții ale realismului critic, un succesor demn pentru restante scriitori ruși ai secolului al XIX-lea. <.>

Cunoașterea sa cu Leo Tolstoy, AP Chekhov, AM Gorky a fost de mare importanță pentru activitatea sa literară. Activitatea acestor scriitori remarcabili a influențat, fără îndoială, pe Kuprin.

În lucrările sale Kuprin a acționat ca un reprezentant al părții progresiste a societății ruse, oferind evaluări adevărate și îndrăznețe la evenimentele despre care era contemporan. Când continentul african îndepărtat a izbucnit războiul de agresiune a britanic împotriva burilor, Kuprin a fost printre cei care au opus punitiva britanic, în sprijinul oamenilor iubitori de libertate, care nu doresc să se supună colonizatori.

În timpul războiului ruso-japonez, a lucrat la una dintre cele mai importante lucrări - povestea "Duel", numită "perla", criticul rus VV Stasov. În acest roman, Kuprin le-a spus cititorului adevărul nedisgușit despre armata țaristă cu tradițiile sălbatice, stagnarea, corupția. <.>

Atitudinea lui Kuprin față de religie, la biserica oficială este exprimată în mod clar într-o serie de lucrări ale sale. Expunând moralul unei societăți burgheze putrede, el a arătat că religia în persoana bisericii protejează interesele acestei societăți, care la rândul ei caută sprijinul clerului. <.>

Lucrările lui AI Kuprin se disting prin fiabilitatea excepțională a evenimentelor și a imaginilor descrise în ele. Eroii creați de scriitor sunt luați direct din viață. Iar arhidiaconul Olympus, și denunțătorul Nasedkin și preot, părintele Anatoly în „Copiii obturate“, și imaginea distinctiv „hanzhushki“ - toate ființele umane, văzut Kuprin și le-a transferat către paginile operelor sale. De aceea poveștile scriitorului sunt atât de convingătoare, atât de impresionante. <.>

Viața scriitorului nu este măsurată de anii în care a trăit. Este măsurată prin anii trăiți prin lucrările sale. Cărțile lui Alexander Ivanovici Kuprin au o viață lungă. Lucrările sale profunde, adevărate, realiste, marcate cu un sigiliu de mare pricepere artistică, au intrat pentru totdeauna în fondul de aur al literaturii rusești. Denumim numele Kuprin printre numele unor artiști remarcabili ai cuvântului, îmbogățind cultura rusă cu lucrările tale talentați ".

A fost o critică a muncii lui Kuprin, recenzii ale operelor.