Timpul meu liber

Când și să meargă la Boldino, cum nu în toamnă? Și este de dorit ca vremea să fie însorită, iar frunzele din copaci să-și cumpere deja toamna, îmbrăcată în purpuriu și auriu, ca să spunem așa. Când am vizitat prima dată acest loc prețuit în 1973, a fost toamnă de aur. Și o minunată impresie a ceea ce a fost văzut a supraviețuit până în ziua de azi.

Cu toate acestea, Boldino îi plăcea. Ce este interesant acolo?

Boldino - un sat vechi mare. Odată ce populația acestor locuri era mordoviană. Rusă a apărut aici în secolul al XIV-lea, iar din secolul al XVIII-lea satul a devenit complet rusesc. Deși Mordovia este aproape, la Saransk - mai puțin de 100 km.

Satul este înconjurat de păduri și câmpuri, pe o înălțime deluroasă într-un loc foarte frumos. Asta este, și natura locală este interesantă pentru turistul curios. Dar principalul lucru este, bineînțeles, că satul este asociat pentru totdeauna cu Pușkin.

De la sfârșitul secolului al XVI-lea până la începutul celui de-al 20-lea, Boldino și împrejurimile au aparținut lui Pușkin, iar în 1911 au fost cumpărate de stat.

Acum, dezvoltarea muzeului continuă, bani fiind alocați pentru el. Acest lucru poate fi văzut în clădirile renovate și adesea complet noi.

Și muzeul este popular. Am fost în permanență abordați de autobuze turistice, în parcarea din apropiere de proprietate erau multe mașini cu numere din diferite regiuni ale Rusiei. Și în muzeul însuși, când eram acolo, nu erau doar compatrioți, ci și străini, în special chinezii. Ceea ce este deosebit de surprinzător pentru mine: cât de departe sunt culturile noastre, cât de diferită este percepția noastră asupra lumii. Dar chinezii știu "totul nostru". Ei nu-și pot conta pe poeții lor. Și au venit la Pușkin. Este uimitor.

Primul nostru poet a vizitat aici de trei ori: în 1830, 1833 și 34 de ani.

Și în 1830 din cauza epidemiei de holeră petrecut aici toamna. Da, nu doar a rămas, dar a lucrat intens. Se crede că perioada de viață forțată în Boldino a fost cea mai productivă pentru întreaga viață a poetului și chiar a primit numele de "Boldin Autumn". În 1833 poetul a petrecut mai puțin timp în Boldino și a creat nu atât de mult. Și în 1834 a rămas puțin și a creat doar un basm. Dar ce - "Povestea Cockerului de Aur".

Casa Domnului a rămas bine și practic în aceeași formă ca atunci când era cu Alexandru Sergheievici.

Timpul meu liber

Situația a fost recreată în conformitate cu desenele poetului. Mobilitatea, cel puțin o parte din ea, este autentică, ceea ce este uimitor. La un moment dat a fost vândut unui negustor, apoi, după ce a schimbat mai mulți proprietari, sa întors la Boldino.

Parcul cu iazuri în cascadă, de asemenea, bine conservate și dă o reprezentare vizibilă a atmosferei în care s-au descurcat în acele vechi, acum ori proprietari.

Prin cel mai apropiat de conac, iazul este aruncat de podul de lemn de cocos. Îi place foarte mult ochiul. Trebuie să se creadă că și Pushkin îi plăcea.

Timpul meu liber

În parc cresc stejari uriași și sălcii, care în mod evident au crescut în vremurile lui Puskin.

Despre zidul de la intrarea în conac spune că este plantat de către poetul însuși.

Parcul este curat și ordonat și este o plăcere să mergem pe el.

Am fost mulțumit de livada, a cărei merișoare literalmente izbucneau din abundența de fructe. Bineînțeles, meriții, de către tineri, nu l-au văzut pe Alexandru Sergheițich și nu i-au putut plăcea fructele. Dar ne-au plăcut. Am incercat vigurosul Antonov, sunt delicioase.

Timpul meu liber

Clădirile agricole din conac au fost recreate relativ recent, în anii 1980-90. Potrivit documentelor și a fundațiilor anterioare, bucătăria, cabina de vagoane, baia cu rufe, cea umană au fost reconstruite.

Baie și spălătorie

Două foișoare au fost recreate, de asemenea. Unul dintre ele este numit "gazebo de basme". Ei spun că Alexander Sergheievici a stat în el și a compus. De ce nu?

Timpul meu liber

Totul se face bine și pare real.

Alături de proprietate este așa-numita "Ordine Popov".

Casele originale au fost arse și restaurate din fotografii. Ele sunt un muzeu al basmelor lui Puskin. Nu m-am interesat foarte mult acolo. "Ordinea de domiciliu" a casei este numită pentru că au locuit slujitorii Bisericii Adormirii Maicii Domnului din apropiere.

Timpul meu liber

Biserica Adormirea Maicii Domnului a fost construită pe locul bisericii mai vechi în 1791 și, prin urmare, Pușkin a văzut-o în această formă.

Există monumente pentru poetul de pe teritoriul muzeului, se pare că au trei. Am văzut două: una realizată de sculptorul SD Merkurov în 1941, cealaltă de OK Komov în 1979.

un monument de SD Merkurov

un monument făcut de OK Komov

În apropierea imobilului se află o clădire semi-abandonată, cu coloane. Sa dovedit că aceasta este Casa de Cultură din Boldino, construită în 1937, la centenarul moartei poetului. Acum, scopul propus nu este folosit.

La ieșirea din muzeu, există o piață impromptu, unde oamenii locali comercializează cu suveniruri simple, într-un fel legați de marele lor conațional.

Din timp în timp, un cartier improvizat trece prin conac, în care fanii se rotesc în jurul satului.

Timpul meu liber

Se pare că beneficiul obținerii unui astfel de obiect turistic este extras. Și e bine. Este posibil și în noi în țară să trăim în detrimentul turismului.

În concluzie, câteva cuvinte despre partea organizatorică a călătoriei spre Boldino.

Este mai rapid să mergi acolo din Moscova prin Vladimir, Murom, Arzamas. Distanța este de aproximativ 600 km, durata călătoriei este de 9 - 10 ore.

Se pare că în Boldino este destul de posibil să pleci de la Moscova timp de 2 zile. De exemplu, ieșiți sâmbătă dimineața, stați peste noapte la hotel. Dimineața pentru a vedea atracțiile, du-te la prânz pe drum înapoi seara și să fie acasă seara.

Hotel în Boldino numai unul, hotel "Boldino" 2 stele (în orice caz, nu am găsit un alt) și destul de scump:

Micul dejun nu este inclus în preț. Micul dejun în restaurant este posibil de la ora 8.00, costă de la 200 de ruble.

Locurile de-a lungul drumului sunt pitorești.

Timpul meu liber

Mulțumit de numele colorat al așezărilor de-a lungul drumului. Îmi amintesc Razmazl și Turtapki. Nu vă puteți imagina astfel de cuvinte "gustoase"! "Există un spirit rusesc, miroase ca și Rus!"

În general, pentru a ajunge la Boldino la Pușkin peste week-end este destul de posibil. Și plăcerea muzeului și a rezervelor și a drumului trebuie să primească.