Cum să ajungi pe insula Boracay și să rămâi în viață

Inițial, traseul spre insula Boracay a fost după cum urmează: trebuia să mergem în jurul Macao timp de o zi. de acolo zboară spre Manila seara și după un transfer de noapte lungă pentru a zbura spre aeroportul Caticlan. Acest aeroport este la doar 10-15 minute de insula Boracay (pe mare), și, în general, totul sa dovedit a fi bine.

Etapa 1. Din Hong Kong spre Clark

Lăsând orașul luminilor - Hong Kong

Filipine din fereastra avionului

Etapa 2. Transferul de la aeroportul Clark către aeroportul din Manila (caracteristici ale mentalității filipineze)

Cei care zâmbesc filipinezii și un semn

După 10 minute, toți aceiași zâmbitori filipinezi s-au întors pe două mașini cu câte 7 locuri fiecare. Ei au început deja să ne încarce rucsacile, când ne-a atins în cele din urmă că ceva nu merge bine. În următorii 30 de minute, toată lumea a uitat de zâmbet, dovedind dreptate reciproc. Am argumentat că am comandat o mașină pentru 9 persoane pentru 3000 pesos, iar filipinezii au raportat că nu avem o astfel de mașină, așa că vom merge la două pentru 6000 pesos. Am arătat șoferilor locali o listă a corespondenței și ei și-au întins mâinile. Apoi, a trebuit să vorbesc și cu desculțul lor, care se pare că nu putea să-și dea seama în mijlocul nopții.

În acest moment, la fel ca vulturii, alți șoferi de taxi au zburat la noi și băieții s-au înțeles cu ei pentru 4.500 de pesos pentru toată lumea. Văzând că plecăm pentru rivalii noștri, foștii noștri filipinezi spun: "Bine, stai jos!". Ne-am întors, dar totuși am decis să clarificăm și cât de mult ne vor lua în continuare. Răspunsul ilustrează perfect mentalitatea filipineză: "6000 de pesos pentru două mașini". Mă întreb ce au avut în vedere, făcându-ne o ofertă atât de avantajoasă după ora de licitare?))

Este bine că am avut toată noaptea înainte de noi și nu ne-am grăbit să facem Manila, deci planurile noastre erau încă valabile. Drumul a durat puțin mai mult de două ore, timp în care unii au reușit să doarmă și au invidiat rutele intercalate filipineze (când deja în Rusia va exista ceva de genul asta?). La aeroportul din Manila am avut chiar șansa de a avea o supă asiatică bună pentru 140 de pesos și se părea că viața a început să se îmbunătățească. Nu era acolo.

Etapa 3. Încercarea nereușită de a ateriza pe aeroportul Boracay (Caticlan)

Din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, ceea ce înțeleg că nu este neobișnuit în Filipine, a noastră și o grămadă de alte zboruri au fost amânate. Nici măcar nu am înțeles când puteam să ieșim din Manila și, în cele din urmă, să ajungem pe frumoasa insulă Boracay. În cele din urmă, am petrecut cel puțin trei ore în așteptare, iar apoi începusem să nu fac nimic pentru copii. În general, este foarte greu pentru mine să adorm dormind, dar în acel moment era deja suficient să se aplece pe perete și am început să vis.

Suntem în aer liber (aeroportul din Manila)

În cele din urmă, ne-am urcat pe un avion de elice, genul care a provocat atacuri acute de aerofobie. Dar zborul a fost doar o oră, așa că ne-am așezat în fotolii și am pregătit foarte curând să vedem o frumoasă plajă albă. Și din nou nu ați ghicit. Condițiile meteorologice au rămas la fel de prost, așa că am început să ne trezim bine în timpul zborului și apoi nu am putut ajunge în Caticlan după trei încercări. În general, nu mi-e teamă să zbor, dar în acel moment am început să mă îndoiesc că voi ajunge la pământ cu echipament complet și nu împrăștiat în arhipelagul filipinez. În prezent, acest zbor ocupă cu siguranță primul loc printre cele mai îngrozitoare din viața mea, cu o marjă semnificativă.

Etapa 4. Kalibo - Caticlan

Apoi am zburat peste Filipine și în cele din urmă am aterizat pe aeroportul Kalibo, care este la două sau trei ore de la insula Boracay. Nu înțelegem oboseala și teama, ne-am târât din avion și am simțit vremea nefavorabilă a filipinezilor în acțiune. Nu știu cum am fi ajuns pe insula noastră Boracay în această condiție, dar din întâmplare am reușit să aflăm că linia aeriană oferă un transfer gratuit la feribotul din Caticlan. Hallelujah, am fost la o jumătate de pas mai aproape de plaja râvnit.

Nu-mi amintesc drumul spre Caticlan, pentru că am dormit totul și am dormit și mai mult 24 de ore dacă n-aș fi fost forțat să las autobuzul în ploaie.

Suntem încă în contact (autobuz Kalibo-Caticlan)

Și Filipine, între timp, se inunda

Locuitorii locali s-au adaptat și nu se îngrijorează de cauzele meteo nefavorabile.

Țara a apărut înaintea noastră într-o formă foarte puțin vizibilă. Am început deja să regretăm decizia noastră, să ne întâlnim aici Anul Nou

Pasul 5. Mergeți spre Boracay

Oh, ai vedea fețele prietenilor mei în jurul meu în acest moment. Nici măcar nu am simțit că mergeam de-a lungul tropicilor în jachete și adidași de iarnă, se opreau să se gândească atât de mult. În mod literal pe autopilot, am stat pe feribot, am traversat oceanul, am ajuns pe Boracay și 250 de taxiuri pesos au dus la hotel.

Navigăm (deși este deja pe drum)

Trebuie să spun că vremea nu a contribuit la îmbunătățirea stării de spirit. Cerul era înnorat, ploua și nu era vorba de odihnă pe plajă. Și, la urma urmei, ar fi putut dura 10 zile de odihnă, dar am avut noroc și soarele a apărut a doua zi și nu a mai dispărut. În rest, totul este bun, totul este bine!

Cum să ajungi pe insula Boracay și să rămâi în viață

Cu Boracay era mult mai ușor să ieși decât să ajungi acolo. Dacă călătoria de întoarcere ar fi fost aceeași, atunci nu am avea timp să ne ducem la Bangkok și ar fi rămas în Filipine pentru totdeauna. De aceea, pot să sfătuiesc turiștii independenți să plaseze cât mai mult timp între zborurile din Filipine. Nu este cazul atunci când puteți calcula cu ușurință timpul pe drum între punctul A și punctul B.

Aeroportul Boracay - Kalibo

Zborul de întoarcere pe care trebuia să-l facem din nou de la aeroportul Kalibo, așa că am cumpărat un transfer complex de la Boracay la aeroport pentru 450 de pesos pe persoană în stațiunea Alliyah Beach. De data aceasta totul a mers ca un ceas, iar un minivan confortabil ne-a adus la Kalibo exact la timp. Am părăsit hotelul la ora 10-15 dimineața, iar la aeroport au fost deja la ora 12-00.

Primire pentru transfer. Aici puteți vedea datele biroului unde l-am comandat

În această mașină frumoasă se potrivește într-o nouă

Vova nu se încadrează în feribotul din Filipine

Winnie călătorește, de asemenea, la Kalibo cu noi)

La intrarea pe aeroportul din Kalibo, trebuia să stăm într-o linie impresionantă, iar acest lucru trebuie luat în considerare și când intenționați să vă mutați în Filipine. Am luat o oră și jumătate pentru toate cozile și controlul pașapoartelor.

Trebuie totuși să țineți cont de necesitatea de a plăti taxa de aeroport (taxă), care a devenit pentru noi o surpriză totală. Mai întâi am plătit 40 de pesos în Kalibo (pe zborurile internaționale 500), și apoi încă 450 la aeroportul Clark. Mă întreb cum am ieși din această țară dacă am cheltuit toți banii și nu am putea să construim acest lucru ...)

Apropo, rețineți că în aeroporturile mici din Filipine noaptea nu este foarte bun cu alimentele. În Clarke am reușit să cumpărăm numai taitei instant (70 pesos) și gogoasa (17 pesos). Apa costă 30 de pesos. În Kalibo, situația este mai bună, dar am fost acolo după-amiaza. există un food court unde puteți cumpăra un fidea rapid (50), porci în pături (25), o masă completă cu orez și carne de la etajul al doilea al aeroportului (60-80 pesos). Acolo puteți cumpăra diverse suveniruri și chiar mergeți prin magazinele duty-free.

Aeroportul Clark așteaptă camera. Nu Internet, fără hrană, fără fumat

Olga, și nu știi nimic despre zborurile aeriene ale lui Clark-Kalibo? N-am mai văzut până acum, că acestea sunt efectuate zboruri, acest lucru este ceea ce atunci am devenit atent acum că cred că poate fi capabil să supraviețuiască zborul - Moscova - Hong Kong - Kalibo Krark-, cred că de câteva zile în Hong Kong pentru a organiza, chiar mai devreme în Airazii pur și simplu nu a fost atât de bun de Clark aeroporturi filipineze, și ar trebui să meargă la principalul aeroport Manila, și apoi trebuie să aleagă unde vrem să, și eu nu sunt cu adevărat întrebam. de la Borokaya la El Nido - în general, este greu să ajungi? În aceeași lună de odihnă, mă gândesc să petrec în Filipine sau în Thailanda. Eu și cu Thailanda nu pot decide unde să merg în mod specific. Se pare că vrea să vadă ceva nou, dar așa cum este prezentat de călătorie perelete-, înainte suntem atât de relaxat și fericit, dar apoi toate la fel, cu excepția emoția receptionata luminos, nu simt un sentiment de relaxare, deci cât de mult și obositor să deranjez cu orice excursii. și ocazia după o odihnă pentru câteva zile să se odihnească acolo. În avans vă mulțumesc pentru răspunsul!

Desigur, știu despre aceste zboruri. Tocmai am trecut prin Clark înapoi cu Kalibo. Aeroportul principal manil am ieșit, pentru că de-a lungul timpului sau de date nu a lucrat cu Clark să zboare. Nu-mi amintesc exact, dar a existat un fel de ambuscadă. Deși Kalibo încă două ore pentru a merge la Boracay. În general, Filipine în ceea ce privește drumul este destul de greu. Aceasta este o națiune insulară și toate mișcările necesită mult timp și efort.
O lună în Boracay, în opinia mea, este un pic prea mare, deși este, desigur, toate în mod individual. Dar există insule mai mari, unde ar trebui să fie mai interesant - citiți recenziile altor călători. Pe El Nido, așa cum am înțeles, este dificil să se obțină deloc. Nici măcar nu am îndrăznit să-mi trag compania în acest fel.
Noi, din toate locurile, ne-a plăcut cel mai mult Koh Samui - toată luna în care aveau de făcut multe lucruri. Și drumul nu este foarte greu

Olga, salut) Te rog, spune-mi, de la care terminal ai zbor de la Manila? Și cum am înțeles toată noaptea pe care ai petrecut-o la aeroport? Doar pe site-urile pe care le scriu că nu există nici un loc chiar să se așeze, și în noaptea aceea se presupune că a închis ... Deci, eu mă interesează, este adevărat? Doar zburăm spre Manila, la 22 și pleacă în dimineața următoare (la 8:05) și noi credem că este în valoare de o astfel de perioadă scurtă de timp pentru a lua un hotel (cu atât mai mult, care ajunge la Terminalul 1 și Terminalul 3 pleacă de la, și du-te de la unu la încă o oră ...). Ce sfat? Vă mulțumim anticipat)

Am zburat de la Terminal 3 la 5:30 dimineața. Am sosit de acolo de la Clark undeva la ora 3 dimineața - totul a mers, dar la intrare era o coadă uriașă. Poate că aeroportul tocmai a fost deschis până acum. Confirmarea acestui gând am găsit aici. Ei scriu că aeroportul începe să lase pasagerii cu 3 ore înainte de plecare. Dacă reușiți să pătrundeți în camera de așteptare a aeroportului (care este deja după trecerea controlului pașapoartelor), atunci condițiile sunt destul de confortabile. Există unde să stați, există cafenele bune la prețuri accesibile.

Eu însumi nu am văzut informația că aeroportul din Manila a fost închis noaptea, dar din moment ce oamenii scriu, probabil nu este spontan. Încă aș găsi un hotel în apropiere, ca să știu cel puțin unde să alerg în caz de orice. De exemplu, la 2 kilometri distanță se află Hotelul Isabelle Garden # 038; Suites pentru 1000 de ruble pe noapte, pe o rază de 5 kilometri există hoteluri mai ieftine.

În orice caz, dacă nu stați la hotel - noaptea va fi greu pentru dvs. Departe de faptul că puteți zbura la ora 8 dimineața - zborurile filipineze sunt adesea întârziate, trebuie să fiți gata pentru asta.