Cum am deschis templul

1988 an, vara. Noi, împreună cu prietenul meu, Khokhlova Lilya, mergem în parc lângă ruinele palatului călător. În apropiere, în spatele unui gard orb, frumusețea uimitoare a unei biserici, care nu poate fi abordată. Biserica din pădure. Ne-am apropiat și am început să privim în gardul gardului. Paznicul a venit și ne-a condus nepedepsit. În biserică era un fel de producție. Și în pădure, a fost pentru că a fost albă.

A existat deja anul 1989 - anul schimbării, pregătirea pentru primele alegeri democratice ale Sovietului Suprem. Era comunistă se apropia de sfârșit. Au venit noi vremuri - vremuri de speranță. Din cartierul Mytishchi în alegeri a avut loc Gorokhov VA director al parcului național "Losiny Ostrov". Am fost membru al sediului său de campanie, așa cum a promis în programul său de a contribui la transferul Bisericii de Buna Vestire în satul credincioșilor Taininskoye. Trebuie să spun, și-a ținut cuvântul. Și la acel moment a fost foarte dificil - oficialii sovietici erau încă puternici și puteau da greu puterea. Consiliul pentru afaceri religioase era încă activ.

Gorokhov a organizat o reuniune a Mitropolitului Pitirim și asistentul său Arhimandritul Inochentie (Prosvirnina) cu șeful comitetului executiv al Mytishchi Nikitin și secretar al Comitetului Partidului District Klimov. Irina Banshchikova și cu mine am fost invitați la această întâlnire. După discuțiile din birou, am mers la biserică. Apoi, visul meu de multă vreme sa împlinit: am intrat în biserică. Dar ce păcat a fost să vezi așa o pustiu! În templu au fost abandonate instrumente au fost făcute de suprapunere, pentru a aranja etajul al doilea, peste tot noroi, moloz. Am văzut în visele mele picturi pe pereți, icoane, porți regale de aur. Vai! Au fost semne ale arbitrarității și ale producției în altar.

Această întâlnire a dat puțin. Guvernul nostru ateu a fost surd la proclamările domnitorului. Iar după vizita lui, e mai ușor să îmbrăcăm pragurile pentru noi. Dar cunoștința mea cu Arhimandritul Innokenty mi-a dat mult. Acest om ne-a oferit un ajutor neprețuit. El ne-a ajutat face tot felul de documente, ne familiariza cu oameni utile în gestionarea monumentelor și a fost gata în orice moment să ne plătească timpul lor prețios pe care el are, din cauza volumului de muncă, a fost pictată de minut. Timpul meu pentru apelurile la el era de la unu la doi.

Am căzut pe o sarcină dificilă: nu face numai cu documente și se deplasează pe diferite instanțe, dar, de asemenea, pentru a ghida activitatea, care uneori era atât de profesionist, că, fără ajutorul și sfaturile experților, care au fost printre voluntari, aș fi făcut o mulțime de greșeli. În acest moment, în Mytishchi construit stația de Nord de energie termică, iar proiectul din jurul ei trebuie să fi fost de aproximativ douăzeci de companii, inclusiv cărămidă și fabrica de ciment. Și lângă biserică a fost planificată stația de aerare. Desigur, acest lucru nu a fost permis. Am fost un participant activ la mișcarea de mediu, al cărei scop nu era de a permite construirea stației de aerare. În acel moment, Gorokhov devenise deja ecologist, iar eu eram asistentul său în insula Losiny și locul de muncă adjunct.

Dintr-o dată, comitetul nostru executiv a început să ne dea mașini pentru îndepărtarea gunoiului din biserică. Mai târziu am aflat motivul acestei curtoazii. Se pare că a existat un proiect pentru a reface biserica pentru uz comercial și aproape pentru a aranja un hotel acolo. Așa că au decis să folosească subbotnikii noștri. Oamenii sunt deprimați și eu, ca întotdeauna în momente dificile, cereți tatălui arhimandritului Innokenty să vină și să ne sprijine, pe care a făcut-o sâmbăta următoare. Tatăl nu a venit singur, ci cu copiii săi spirituali - profesorul Tolstoi și profesorul Petrovsky (dacă îmi amintesc corect numele lui). Erau credincioși în vârstă. O molebenă a fost servită în biserică și a avut loc o conversație cu poporul. Desigur, a fost un ajutor neprețuit, după care oamenii au crezut că biserica va fi a noastră.

În acest moment, împreună cu Gorochov și adjunctul Alexander Krutov am pregătit sosirea lui N.I. Ryzhkov, președintele Consiliului de Miniștri al URSS, la centrala termică de nord. Ryzhkov a fost un om foarte ocupat, dar a promis că va veni. Într-o sâmbătă, un tânăr din mișcarea ecologică vine în biserică și spune că a fost trimis de Gorokhov, care urmează să vină la CTE de Nord cu Ryzhkov. L-am luat cu mine pe Lyudmila Mihailovna și Irina Ivanovna, am alergat la centrala termică cu ei. Totul a fost însoțit de gardieni. Dar, datorită faptului că suntem local, am reușit să ne întoarcem în districtul din porumb. Am ajuns înainte să ajungem. Lilia Khokhlova era deja acolo cu alți membri ai societății Yauza.

Primul cu Ryzhkov a spus Khokhlova L. - în zona industrială, stația de aerisire și centrala termică de nord. Rîjkov ascultat foarte atent, a cerut câteva întrebări la Nikitin, mazăre și oamenii de știință care erau cu el, și a spus că stația de epurare a apelor uzate și zona industrială nu este. Ulterior, el și-a confirmat cuvintele printr-un decret. A fost victoria ecologiștilor noștri și a lui Gorokhov.

Apoi ne-au sunat. Am fost foarte îngrijorat și l-am rugat pe Lyudmila Mikhailovna să ne dea cererea. Lyudmila Mikhailovna, după ce a lucrat mulți ani ca profesor, a făcut-o calm și sensibil. Gorokhov ne-a susținut de asemenea. Ryzhkov sa întors spre biserică și, îndreptându-se spre Nikitin și Klimov, șefii districtului nostru Mytishchi, a spus: "Vedeți biserica aici? Dați-i oamenilor. Aceasta este prima biserică pentru care o cer. " Care a fost bucuria noastră! Cât de fericiti ne așteptau la biserică. Slavă lui Dumnezeu că toate acestea au fost!

În săptămâna următoare a fost adoptată o decizie pentru a transfera biserica către credincioși. Subbotnikii continuă pentru o vreme, acesta este primul serviciu, iar biserica sa vindecat - cu bucuriile și dificultățile sale. Dar cel mai important - în Mytishchi, a deschis prima biserică după vremurile grele, și pentru că - slavă Domnului, care nu ne-a lăsat tot acest timp - un timp de anxietate și bucurie, și care ne-a dat încredere într-un rezultat pozitiv. Fără ea, ar fi dificil să depășim toate obstacolele.

După puțin timp, o femeie ma chemat, care a adus un pachet de semnături pentru deschiderea bisericii Vladimir pe autostrada Yaroslavl. Această comunitate nu trebuia să fie chemată, pentru că oamenii nu se temeau să admită că erau credincioși. Dintre cei care au mers la subbotnici, am organizat comunitatea Bisericii Vladimir. În această poveste, totul era diferit. Dar chiar și aici existau dificultăți. Dar cel mai important - starețul Alexandru Agrikov, acum episcop de Dmitrov, a devenit rectorul bisericii Vladimir. Odată cu sosirea lui în Mytischi a început o adevărată creștere spirituală. A făcut multe pentru oraș și cartier.

În curând, tatăl nostru iubit a venit la noi - Arhiepiscopul Vladimir Agrikov, care a fost numit mai târziu rector al Bisericii Buna Vestire din satul Taininskoye.

Cerem slujitorului lui Dumnezeu Arhimandritul Innokentii, călugărițele lui Lavrentia, Maria, Ecaterina, Anna, care au făcut atât de mult pentru a deschide biserica, pentru a se ruga pentru odihna sufletelor.

În cele din urmă, îmi cer scuze pentru faptul că menționez niște personaje ale acestei povestiri fără nume și invers după nume, dar fără nume. Din păcate, acum nu-mi amintesc exact toate numele.