Calea Lycian

După ce am vizitat cel mai înalt punct al traseului nostru, am vrut să coborâm cât mai curând posibil, pe toată plaja laudată din Cirali. Calea Lycianului ne-a condus la ferme de păstrăvi și la lumina veșnică a Chimera. În acest timp, a reușit să se familiarizeze cu mulți locuitori din mediul rural și forestier.

Ziua 7. Piciorul lui Tahtali - Ulupinar

Pentru a începe coborârea din Takhtala, trebuia să ne ridicăm mai întâi puțin de la locul petrecerii noaptea în curățenie. O jumătate de oră mai târziu, traseul Lycian merge în dreapta și în jos. Este marcat de semne roșii și albe, spre deosebire de ascensiunea spre munte, marcată cu roșu-galben.

Calea Lycian

Lăsând imediat la iveală faptul că această secțiune a drumului este mai populară: semnele sunt trase cu atenție, turiștii se întâlnesc mult mai des. Acest lucru este justificat de faptul că este posibil să organizați un sally de o zi fără o ședere peste noapte, dacă urcați din Bayerik Upper și mergeți în jos pe funicular spre Kemer.

Coborârea este foarte abruptă, cărarea se ruinează, trebuie să mergeți cu atenție. Când s-au găsit în Baychik, genunchii lor au fost dureroși, chiar dacă purtau genunchii.

Spre sfârșitul coborârii, am întâlnit "TeaHouse" - o cafenea artizanală unde puteți cumpăra ceai și bijuterii de casă. Vânzătorul tăcut al aspectului non-turc în ochelari întunecați arata ca un agent special prost realizat. Harta care atârnă pe perete completează aspectul ei - a fost cea mai detaliată dintre cele pe care le-am văzut și a fost scrisă "nicio fotografie". Compania sa nu era foarte confortabilă și am plecat repede.

Calea Lycian

La prânz am ajuns la periferia Beychik. Un semn de lângă drum a spus că există un magazin în sat și am decis să mergem acolo, în ciuda faptului că traseul trece. Pe stradă era o căldură incredibilă, de la picioarele calde de asfalt la cel puțin 50 de grade, iar noi visam să ne bucurăm de o băutură rece și o înghețată. Din păcate, am fost dezamăgiți - sa dovedit că singurul magazin din Bejchik de Sus nu mai funcționează. Campania a devenit din ce în ce mai serioasă.

In timp ce ne-am întristat sub un copac în umbră, un bărbat turc din mașină ne spune despre minunile Çıralı, unde a fost născut, și sfătuit doar 3 km pe drum, unde a spus că este posibil să se găsească „piață“. La început am crezut că a fost o idee bună, dar drumul a fost greu în jos, și ne-a fost frică să se gândească chiar și despre cât de dureros se va întoarce înapoi cu rucsaci - Morozhenko nu a meritat.

Pe urmele unor tipi pe care Kolya le avea, ei au stabilit că există o ramură a drumului care se leagă de traseul Lycian. Am decis să ne întoarcem pe traseul de pe ea, pentru a nu stomp de prisos. Curând am întâlnit o casă cu un semn "Informații turistice". Din ea a venit tânărul, surprinzător de bine vorbind în germană. A adunat apă și a explicat că al doilea rând spre dreapta este cel de care avem nevoie.

Stocurile de produse alimentare au încetat. A trebuit să mănânc cu trei bomzhpaketami pentru patru. A fost insultă să scapi de drum și să nu găsești un magazin.

Calea Lycian

Am mers de-a lungul traseului la locul potrivit. Au urmat mai departe spre Ulupinar printr-o pădure de pini, în care nu exista apă și nici un loc sub corturi. Chiar și semnele au dispărut - acum panglicile roșii și albe pe copaci sunt vesele.

Către seară traseul Lycian a început să traverseze pista și nu era ușor să găsești unde să petreceți noaptea. Din fericire, pe traseul acelorași bărbați a existat un punct la care s-au oprit - a fost folosit ca punct de reper.

A fost un loc pentru mai multe corturi și robinete de apă. Chiar lângă ușă se aflau teritoriul restaurantului, și deasupra și dedesubt - pista. Aceasta nu a fost cea mai bună, ci singura parcare mai mult sau mai puțin adecvată de la Beychik la Ulupinar.

Ziua 8. Lumini Ulupinar - Chimera

Privind din cortul sutra, a devenit clar că ploaia se topește. La Ulupinar aveam și alte lucruri de făcut: cumpărarea în magazin și păstrarea păstrăvului în fermă. Deși nu suntem fani ai restaurantelor, iar unii nu prea iubesc peștii, am vrut încă să încercăm păstrăvul Ulupinar, așa cum au făcut-o și alți turiști în rapoartele lor.

Calea Lycian

Fermele de păstrăv sunt restaurante pe râu. Puteți chiar să vedeți cum vă pescuiți. Există un sat întreg aici. Am ales la întâmplare - toți arătau la fel. Pentru 90 de lire am mâncat patru, nu spun asta foarte strâns. Troutul a fost delicios, dar nu era diferit de orice pește de pe grătar.

Atmosfera nu a fost deosebit de emoțională - totul este conceput exclusiv pentru turiștii care vin să stea la hotel. După ospitalitatea locuitorilor de munte pe traseul Lycian, totul a creat impresia de versatilitate și de comerț. În principiu, dacă vă place restaurantele, atunci Ulupinar este o alegere bună. Dar merită să căutați recenzii relevante despre instituții specifice.

Mi se părea evident că în orice sat ar trebui să existe un mic magazin, dar în cel de-al doilea sat nu ne-am găsit. Locuitorii locali au sfătuit să meargă de-a lungul drumului de kilometri (toți cei care au fost întrebați, numiți un număr aleator de la 2 la 5, ceea ce ne-a provocat o suspiciune). Încă am profitat de acest sfat, deoarece rezervele alimentare au atins un nivel critic.

Calea Lycian

Drumurile din Turcia sunt foarte bune și moderne - semnele chiar au panouri solare pentru iluminat! Adevărat, există adesea prăbușiri. Am trecut pe lângă muncitori care au refăcut drumul. Doar două au rămas pe acea secțiune a celor șase benzi.

Turistii cu rucsaci din Turcia sunt foarte prietenosi. Pe măsură ce mergeam, aproape toți șoferii semnalizau, zâmbind și fluturând mâinile. Cu siguranță e bine să mergi pe autostradă.

După un kilometru, doi au venit într-o mică cafenea (oprind în același timp). Magazinul a fost, pentru a spune ușor, modest. Instituția sa concentrat mai mult pe donator și pe ceai. Am cumpărat pischenyoshkas și ciocolată și ne-am uitat la tăvița de legume, care sunt învelite în pita pâine.

L-au rugat pe bucătar să ne vândă legume. Sa dovedit a fi foarte frumos și de acord, și pentru 5 lire am primit un pachet mare - din această sumă el putea face 20 de donatori de 5 lire. Castraveți de la tejghea vinde bucătar nu a vrut. Potrivit lui, ei nu au fost "foarte buni". Ne-a luat un castravete drăguț de sub masă.

Calea Lycian

Fiind încântați de astfel de achiziții reușite, s-au așezat să bea ceai sub navesikom și să mănânce pe Doner. În acel moment, cerul se deschise și ploaia cobora pe perete. Am fost foarte norocoși că suntem în copertă. Deși totul părea minunat, dar după o oră nu exista nici o urmă udă pe drumuri. Am trecut pe luminile lui Chimera.

Incendiile Chimera sunt numite prize de gaze naturale de la sol. Ele sunt aprinse și se pare că pământul arde. Legenda spune că aici este îngropat monstrul din Chimera, care a fost odată învins de războinicul curajos Bellerophon, eliberând astfel Lycia de teroarea sa.

Să ne uităm la lumini, bineînțeles, este mai bine noaptea, așa că am făcut o oprire lungă la râu, înainte de a merge la muntele arzător. O mică odihnă și a mers să spală lucrurile, iar Andrew și Kolya dormeau încă. Când ne-am întors la prieteni, am comunicat deja cu un păstor turc care deținea o machetă în mână. Situația a fost mai degrabă picantă, întrucât nu ne-am înțeles absolut, iar decada a spus ceva activ, întărind cuvintele și expresiile feței, fără a elibera din mâna lui o armă rece.

Ca și păstorul nu a vrut să facă nimic rău. Dar, așa cum ne-a spus Andrew, apariția oaspetelui era destul de șocantă, pentru că, deschizându-și ochii după un vis, primul lucru pe care Andrei îl văzu era un țăran apropiat cu o macetă. Dedok sa întors numai când am luat cina. El ne-a spus din nou ceva și a cerut ceai. I-am turnat un pumn de saci, pe care ia atins și l -a lăsat plăcut.

Calea Lycian

Până la vârful muntelui nu era departe: aproximativ o oră de mers pe jos. Era deja întunecată în pădure, iar bufnițele plângeau - un sentiment sinistru. Pe traseu a găsit un scorpion de dimensiunea unei palme. Pana acum, am crezut ca scorpionii intr-o astfel de excursie - aceasta este mai mult fictiune, si ca este imposibil sa le intalnesti accidental pe drum. Cu toate acestea, am urcat rapid la vârf și am mirosit gazul.

Luminile de vârf sunt considerate mici, dar chiar și ele uimesc cu strălucirea lor în noapte. Impresia a fost fantastică: în partea de jos se afla o vedere a satului luminos Cirali și chiar lângă noi pământul ardea. Am pregătit chiar și ceaiul nostru - cel mai neobișnuit în viață, pe luminile Chimera. Totul este sălbatic aici, și nu există nici un indiciu al altor oameni.

Fiind bucurat de acest miracol, au început să coboare spre Lumina inferioară. Coborârea este chiar mai rea decât în ​​Beychik, pentru că pietrele mici se prăbușesc. După 20 de minute am ajuns la destinația noastră. Aici se odihnise o mulțime de turiști, aici și acolo se pun sticle. Atmosfera era complet diferită de cea de mai sus. Dar luminile sunt într-adevăr mult mai mari - arată ca un foc complet. Aici puteți chiar să prăjiți un cârnați sau miere.

Calea Lycian

Nu este unde să dormim jos și trebuia să traversăm din nou muntele pentru un loc bun. Lângă luminile este foarte cald, Kolya a sugerat să petreacă noaptea acolo sub cerul deschis. La care Andrei a răspuns: - "Cine va dori să facă acest lucru după întâlnirea cu un prieten?". În timp ce mergeau, au văzut scorpionul din nou - era oarecum inconfortabil și dormea ​​fără cort era foarte prost. Au ajuns la platforma de nivel și au adăpostit acolo. Puteți să vă lăsați imediat rucsacurile și să mergeți la lumină.

Înainte de a merge la culcare, a examinat cu atenție terenul pentru prezența locuitorilor pădurilor. Nu se simțeau atât de lipsiți de griji, așa cum erau, dar au adormit repede, copleșiți de impresii. Înaintea noastră era țărmul de aur al lui Cirali.

Traseu: piciorul Takhtaladyga - Beychik - Ulupinar - Lumina Chimera
Numărul de nopți: 2
Locuri bune pentru noptiere: un platou în fața lui Tahtaladag, lângă Beychik, Ulupinar (aproape de macarale), un râu înainte de alpinismul luminilor Chimera, în fața luminilor Chimera de sus
Apa pe traseu: un platou în fața Takhtalidag, Baychik (întrebați oamenii), Ulupinar (macarale), un râu înainte de a merge până la luminile Chimera