Călătorind în Turcia sau cine sunt, oameni fericiți - sălbatici

Familiar pentru a afla că vom Turcia pentru prima dată și în așa fel „sălbatic“ ne sperie diferite dificultăți și probleme în comunicarea cu turcii. Dupa ce a citit o grămadă de scrisori „din viața de turiști“ Cred că despre, ceea ce va trebui să facă față și ceea ce ar trebui să acorde o atenție deosebită, atât de viclean și notorii „kidalovo“ Turcii au atins cu greu, cu mici excepții.

Traseul călătoriei noastre de două săptămâni a dat dovadă de acest lucru și a fost ușor diferit de ceea ce am planificat acasă.

Primul lucru care ma lovit când părăsesc avionul, probabil ca mulți alții, intră pentru prima oară în țările din sud - este o căldură teribilă, doar o baie. Dar, de fapt, pot tolera căldura cu ușurință, așa că în această circumstanță m-am obișnuit foarte repede. Cel de-al doilea obstacol a fost mai grav: am aflat că de la aeroport la oraș se presupunea că nu există autobuze obișnuite. Timp de cincisprezece minute ne-am răsuci în jurul clădirii aeroportului, dar așa

nu a găsit opriri de transport public. Încercările de a cădea în numeroasele autobuze turistice care le-au întâmpinat pe turiștii lor, de asemenea, nu au adus succes - nu au mers deloc în centrul orașului, ci la periferie, unde se află toată infrastructura stațiunii. Am scuipat și, în cele din urmă, am plecat într-un taxi, bătând prețul de la 35 la 10 dolari, deși la sfârșitul sărbătorii au făcut aceeași călătorie pentru $ 5,5.

În centrul orașului Antalya este destul de frumos - un mic port, un zid de cetate, turnuri, minarete - toate acestea sunt impresionante. De la prima vedere a devenit clar că Marea Neagră și Marea Mediterană, după cum se spune, nu s-au apropiat. Chiar și în centrul orașului, apa este nerealist turcoaz și atât de transparent încât nu se poate crede nici măcar că fundul este destul de adânc. Ei nu se pot scălda aici, probabil, doar pentru că este un port și scurtează în mod constant înainte și înapoi iahturi.

Pensiile de pe aceste străzi înguste centrale abundă, pentru fiecare gust. Am mers la prima plăcută și a conspirat pentru 8 dolari pentru o cameră dublă cu mic dejun. De aici până la plaja lungă Konyaalti 4-5 oprește cu tramvaiul. Toată seara am mers pe lângă vechea Antalya. A doua zi ne-am relaxat după o jumătate de zi petrecută pe plajă și am făcut o mică greșeală - nu au întrebat când ora de check-in a fost în această casă, tocmai au uitat de ea cu totul. Ca rezultat, atunci când am părăsit pensiunea la ora 18, am fost reamintiți de timpul suplimentar și a trebuit să plătim 4 USD. Dar nu am uitat niciodată să ne întrebăm despre check-out. Următorul punct al călătoriei noastre a fost Cappadocia. Fără probleme, au luat un bilet pentru autobuzul de noapte din Göreme, deși atunci când cumpăra un bilet nu era posibil să negocieze, cu încăpățânare nu vrea să reducă prețul. Dar 13 dolari pentru o călătorie atât de lungă - este perfect normal, ne-am tranzacționat pur și simplu din interesul sportiv.

Autobuzul din Göreme este mai mult decât jumătate plin de turiști străini. În general, cei mai mulți dintre backpackers-backpackers care călătoresc sunt americani și chinezi. Mulți englezi și germani. Am întâlnit ocazional frați-slavi - cehi, polonezi. Dar rușii nu au fost niciodată îndeplinite, cu excepția faptului că într-un fel pe plajă o familie de turiști beți.

În același mod ca și în Antalya, există multe școli internat în Göreme. Nu am vrut să ne oprim aici pentru noapte, dar totuși ne-am uitat la prețuri: 5-7 dolari pentru dublu, și multe dintre pensiunile sunt situate în aceleași pesteri.

Apropo, o mare piață de desfacere pentru cei care am venit doar pentru o zi și nu vrea să rămână într-un hotel sau B & B doar pentru a arunca lucrurile și de a explora zona usor - ai nevoie pentru a cumpăra un bilet de autobuz și se lasă lucrurile în spatele biroului în biroul companiei. Am făcut-o pentru prima dată în Goreme și apoi am practicat în mod constant această metodă. Intrând la masa de prânz, apoi ceva de luat de pe rucsacul lui, am constatat că, în plus față de a noastră, există deja cinci sau șase mai multe. În primul rând, noi, desigur, stremayutsya, și dintr-o dată ceva se va pierde, iar apoi ne-am asigurat că mulți alții colegi turiști fac destul de fericit acest lucru. Adevărat, au fixat fermoarele cu două fețe ale rucsacurilor lor cu mici încuietori de pandantiv.

Nu voi descrie în detaliu frumusețile Capadociei, mulți au scris deja despre asta. Este mai bine să vedeți singuri aceste uimitoare peisaje lunare. Toate aceste grămezi vulcanice la aceleași culori diferite - cremă, alb, roz, gri etc. Adesea întâlni fresce în peșteri. Orașul Goreme este aliniat chiar printre aceste conuri, dintre care mulți locuitori s-au adaptat ca case sau hambare. Am rătăcit singuri toată ziua, am acoperit aproape toate cartierele, iar seara am împușcat apusul de pe un deal frumos. Ei bine, în general, trebuie văzut!

Din nou, într-un autobuz peste noapte, am ajuns la Istanbul. Un microbuz gratuit, se pare, deja inclus în costul biletelor ne-a adus de la stația de autobuz spre centru, până la Moscheea Albastră (Sultan Ahmed). În primul rând, am căutat un hotel potrivit. Foarte aproape de Moscheea Albastră, chiar pe stradă și mai aproape de mare, ne-am oprit. Din nou, a negociat și a bătut prețul până la nivelul estimat de 10 $ cu micul dejun.

Istanbul ia plăcut în mod neechivoc! Un oraș mare cu moschei maiestuoase și parcuri frumoase. Istanbulul este într-un fel foarte clar și confortabil, deși, de exemplu, în afară de locurile turistice este destul de murdar, dar totuși.

Am mers pe jos o zi, străbătând străzile centrale de la moschee până la moschee. În Istanbul, trebuie să lăsați în avans o sumă decentă, pentru orice loc interesant turcii doresc un standard, după cum am observat, taxă de intrare de 15 milioane sau 10 dolari. Excepția este Moscheea Albastră, unde admiterea este gratuită.

Am mers la cheiul Marii Marmara - vrei sa inoate. Dar apa este murdară acolo, tot felul de gunoi înotă pe mal. În același timp, ne-am uitat la stația marină, ceva trebuie să meargă la Canakkale. Sa dovedit că nu a existat un astfel de zbor, care a confirmat din nou la biroul de informații un angajat.

Seara au mers pe feribotul Europei-Asia. Costă 0,5 $ și pleacă, după părerea mea, la fiecare jumătate de oră de la digul din spatele Palatului Topkapi. După ce feribotul, întorcându-se la hotel, au intrat accidental într-un spectacol de lumină la Moscheea Albastră. Asta e minunat! Iluminatul orașului în jurul moscheii este complet oprit, este atât de mare încât pare să susțină cerul cu minaretele. De la difuzoarele de lângă moschee până la întregul pătrat se aude o voce care, într-un ton foarte misterios, transmite într-un ton foarte misterios o poveste care, în opinia mea, cucerirea Constantinopolului. În același timp, Moscheea Albastră, minaretele sale strălucesc cu roșu, apoi albastru, apoi cu lumină galbenă, în funcție de ceea ce se întâmplă în cursul povestirii. Vă simțiți bine, la fel ca într-o poveste arabă medievală!

Canakkale-Troy-Kusadasi-Efes

În Canakkale am ajuns într-un autobuz care călătorea surprinzător de încet, deși zona de-a lungul Marmarei nu este deloc abundentă în munți. Imaginați-vă - am plecat de la Istanbul la ora 11.30 și am ajuns la Canakkala la ora 17.30! Drept urmare, visul nostru de a vizita Troia ars cu o flacără albastră, pe măsură ce Troy se închide la ora 18:00. Dezamăgit, ne-am așezat pe o bancă din stație, ne-am gândit și am luat decizia că vom lăsa Troia și Assos data viitoare, iar acum ne vom muta în Kusadasi și de acolo în Efes.

Am ajuns la Kusadasi la ora 8 dimineața și ne-am mutat imediat la microbuzul de lângă Selcuk, al cărui șofer ne-a asigurat că se întoarce și la Efes. În acel moment, am fost deja obișnuiți să întrebăm afirmațiile turcilor despre asta sau asta, așa că abia ne-am îndepărtat de Kusadasi și ne-am întors în toate direcțiile în căutarea unui pointer către Efes. Și pe bună dreptate, din moment ce nici șoferul, nici stewardul nu s-au supărat să spună că am trecut deja turnul spre Efes (nu mai vorbim de întoarcere acolo, așa cum sa spus la început). În final, am mers la Selcuk. Ei bine, dracu cu ei, mai ales că am găsit și multe lucruri interesante în Selcuk. Mi-a plăcut mai ales Moscheea Issy-Bey cu un ornament alb-negru complet șocat. Ruinele templului Artemis, sub forma unei singure coloane, produc o anumită impresie, în cazul în care numai tensiunea imaginației este mare și imaginați-i vechea măreție. Înaintea Efesului, ne-am plimbat de-a lungul plantațiilor lungi de piersici, care se înroșea cu atrăgătoare prin ramuri.

Efesul cu un ghid în mână, am studiat mult timp. Pentru întreaga zi am întâlnit doar doi ruși! Nu știu dacă oamenii nu sunt interesați de ruine sau sunt scumpi pentru noi (ruși), sau nu înțeleg deloc nimic! Destul de bine, simțiți aura antichității pe voi înșivă, stând pe treptele teatrului sau uitându-vă la inscripțiile de pe pietre făcute cu mult, cu multe secole în urmă, de un expert de masterat.

Singurul obstacol în vizita la Efes în mijlocul verii este căldura teribilă și absența locurilor umbrite. Toate cele mai multe sau mai puțin potrivite pentru acest loc sunt deja înfundate de oameni care dau cu fanii, chiar dacă ar trebui să te ridici în coadă pentru o umbră!

4 ore, oprindu-se pe drum, am întrebat tipul (care întâmplător a fost angajat să învețe de la oameni în picioare în stația de autobuz - în cazul în care au nevoie pentru a și cauzate de radio, Mini Bus), în cazul în care cea mai apropiată plajă, el a sfătuit Pamucak. Nimic de plajă, dar este mai potrivită pentru scăldat simplu - înflorit în apă. Nisip fin, adâncimea este mică (pentru copii un basm!) - 50 de metri și toate talie, apa este, prin urmare, foarte cald, aproape fierbinte. Nu este absolut nici o apă în apă, nu este interesant să înoți cu o mască.

La ora 18:00 am cumpărat un bilet la Pamukkale, iar la biroul companiei de autobuze ne-am lăsat întotdeauna rucsacurile întotdeauna și a trebuit să ne întoarcem la Selcuk. O altă poveste cu promisiunile turcilor a avut loc într-o excursie la Pamukkale.

Planul pe care l-am avut a fost să inspectăm izvoarele și să mergem mai departe seara, deși nu ne-am decis încă. Ne-am dus la munte devreme, la ora 6 dimineața. Nici o persoană, soarele tocmai a venit din spatele muntelui, blând și blând lumină - frumusețe! Bineînțeles că nu există gardă la intrare, am fost gratuit. Vestea proastă este că aproape toate căzile sunt goale și uscate! Apoi am aflat de pe posterul de sus că apa este trimisă în diferite băi conform calendarului și culoarea este marcată - în ce băi se aprovizionează apă la un moment dat, care în restul timpului curge într-un șanț îngust îngustat de-a lungul întregului munte. În general, atunci când mai mult sau mai puțin baia a început să umple cu apă - munte în sine a început să umple mulțimile de turiști. Nu am putut să mergem singur printre această măreție și am decis să rămânem aici pentru încă o noapte și pe munte să vină din nou, dar deja seara la apusul soarelui. În plus, am ales câteva băi frumoase pe cea mai îndepărtată pantă a muntelui, aproape dincolo de vizibilitatea paznicului de securitate și am privit accidental modul în care apa este alimentată în aceste băi. Un fotograf local, care câștigă poze frumoase, îi face pe turiști să intre în acest loc, blochează parțial fluxul de barbotare astfel încât apa să curgă lateral de-a lungul pantei și astfel băile sunt umplute cu apă în câteva minute. Turiștii urcă în bai, fotograful le îndepărtează, toată lumea este fericită! În general, seara am decis să facem acest lucru.

Seara, la ora opt, garda era încă așezată, dar există o pistă de bypass aflată în apropiere, care trece prin morminte și ruine clare, iar locul "nostru" este mai aproape aici. Au venit și au găsit pe loc încă un îngrijitor de unchi, care a alergat deja apa așa cum ar fi trebuit și a fotografiat două mătuși-turiști. În curând au plecat mătușile, îngrijitorul ne-a plăcut să ne înotăm în aceste băi, dar să plecăm nu mai târziu de ora 9.30 și să plecăm. Doar soarele se afla în spatele muntelui, fotografiile s-au dovedit a fi cărți poștale! Am scăldat în aceste băi doar din plin - și s-au bagat pe gât în ​​apă și s-au așezat în treapta de apă, senzația - super! Încă erau câteva cascade, deja în întuneric ne-am bucurat de un masaj hidromineral! Ei bine, în general, semne de exclamare solide, pentru că Pamukkale este una dintre cele mai puternice impresii mele! Cu toate acestea, este dificil să spălați calciul din păr, corp și haine. Apa de mare fără probleme ridică toate acestea, așa cum am aflat ulterior.

Fethiye. Oludeniz

Marea, desigur, este dincolo de laudă! Plaja are o lungime mică, cu pietriș, pe de o parte a falezei, de la care se poate scufunda pentru roci au minuscul plajă retrasă mic, cu o grotă, iar pe de altă parte - laguna albastra cu insulele pe care să înoate o briza și culoare de apă uimitoare. În lagună, această intrare este plătită, dar prețul este mic. Foarte frumos, dar în fiecare zi, nu ne-am inota acolo, a mers la plaja de obicei, sărind de pe stânci și înot, cu o mască. Există o mulțime de pești frumos, arici au fost, de asemenea, văzut pe fundul unor polipi negri, cu tentacule pe capul lor.

Oludeniz pare să fie orientat spre turiștii englezi, prețurile în lire și în lire sterline. Dacă cineva merge acolo să mănânce independent, vreau să te avertizez imediat - nu e absolut niciunde să cumperi mâncare în Oludeniz. Există, desigur, mici magazine cu un sortiment de interes: chips-uri, bere, biscuiți, înghețată. Și pentru a cumpăra o masă normală, trebuie să Fethiye, în supermarketuri. Nu e rău - Gima și Migros. Prețurile pentru produse sunt destul de normale, este mult mai ieftin decât în ​​Moscova. Despre legume și fructe, în general, păstrez liniște - doar un ban!

În Oludeniz, am atârnat cinci zile, foarte mult am vrut marea în toate manifestările sale.

Următorul punct pe care l-am planificat pe Olympos, sau mai degrabă pe Cirali. Chiar înainte de călătorie am auzit despre hotel în copaci și acum noi înșine dorim să trăim într-un astfel de hotel. Dar în Fethiye am fost supărați - microbuzul merge la Olympos timp de aproximativ 5 ore și nu există astfel de autobuze. Dar există și un alt mod - de a ajunge la scurtă cale (nu de-a lungul mării și de ocolire) spre Antalya și de acolo la minibele către Cirali. Dar, în opinia mea, a face un astfel de cârlig a fost doar prostie, pentru că totuși trebuie să zboarem la Moscova din Antalya în trei sau patru zile și, în același timp, nu am vrut nici să petrecem timpul rămas. Dar cum rămâne cu Phaselis, Kemer, pe care am vrut să-l vedem după Cirali? După multă dezbatere, au decis să meargă la Antalya și de acolo nu la Cirali, ci la Phaselis. Ghidul nostru a făcut clar faptul că Phaselis este o așezare frumoasă, ca un sat.

Antalya. Phaselis

Când am schimbat locurile în microbuz către Phaselis, șoferul ne-a privit ciudat, dar nu a spus nimic. Iar ora era deja ora 7 seara. Pe scurt, ne-a aterizat deja la amurg la o întoarcere spre pădurea de pin și a spus: "Phaselis acolo." Am mers singuri de-a lungul acestui drum, într-o direcție conform indicatoarelor. A fost prudent pentru noi că, atâta timp cât nu am mers, nici mașini nu au trecut acest drum. Slavă Domnului, după o jumătate de kilometru am văzut o barieră, o cabină și un bărbat în această cabină. Tipul ăsta a spus că Phaselis - este doar o ruină veche, un muzeu în aer liber și nici o așezare acolo. Cum am blestemat acest ghid mincinos! Dar cum era cu adevărat frumos! Cu siguranță vom veni aici data viitoare.

Trebuia să mă întorc pe pistă și să merg la Kemer. Am decis că este deja târziu, iar Kemer este un oraș mare și acolo vom găsi locuințe cu o garanție. Indiferent cum este! Prolazili o oră de Kemer și auzi în mod constant, ca răspuns că nu există nici un spațiu, toate ocupat, înțelegem - Kemer, stațiune populară aparent speriat și în legătură cu această locuință, nu putem găsi. Cel puțin pentru noaptea în căutarea. Nu a fost doar unul, du-te înapoi la Antalya, în cazul în care pensiile nerezanyh cum ar fi câinii, ei bine, am fost acolo că ne găsim exact. A fost foarte nefericită faptul că atât de mult timp și bani la treceri au fost irosite, dar nu este nimic de făcut. În acele săptămâni și jumătate de la sosirea noastră la Antalya, pensiunile au ridicat prețurile pentru locuințe. Pentru un tradițional bord nostru 10 $, am găsit doar la a cincea încercare și imediat stabilesc de a dormi, a doua zi a decis să caute ceva mai decent. Apoi, în fața ferestrelor camerei noastre era un recipient pentru gunoi, iar camionul de gunoi de la miezul nopții și-a strâns mecanismele.

Și în dimineața următoare nu am reușit să găsim imediat un pensiune pentru un preț adecvat, dar noul era mult mai bun decât cel vechi. Găzduite amicale, o curte umbroasă confortabilă și o cameră mai interesantă.

Timpul rămas pe care l-am petrecut în Antalya, ultimul înot în ultimul timp, iar seara explorând cartierul. Aparent, am exprimat deja încrederea în acțiunile noastre, deoarece oamenii au început să ne ceară indicații.

A existat o problemă cu transferul la aeroport, dar ea a decis singură. În ziua plecării, când au înmânat cheia în cameră, i-au cerut proprietarului cum să ajungă cel mai bine acolo. Ca răspuns, sa oferit să ne dea un lift, în timp ce se îndrepta spre aeroport. Până când ne potrivim cu toții, banii se potrivesc și ei. Am petrecut două ore libere să ne împărțim cu Turcia, care este atât de interesantă și diversă.

Cel mai uimitor lucru este că majoritatea oamenilor nu bănuiesc nici măcar că Turcia este plină de miracole diferite, cum ar fi de exemplu, Capadocia sau Troia. Și cu siguranță există încă foarte multe lucruri care nu sunt atât de bine cunoscute sau ascunse în planul de informare. Doar o călătorie independentă vă va oferi posibilitatea de a vă bucura pe deplin și în conformitate cu dorințele voastre cu toate frumusețile și minunile țării! Călătoriți și priviți lumea cu ochii voștri, nu cu ochii agentului de turism sau a șefului grupului de turism.