Vacanta in America (partea 1)

Așteptam cu nerăbdare această călătorie cu nerăbdare. În primul rând, nu am mai mers niciodată cu soțul meu. Desigur, am mers la bazele locale, am mers o săptămână la munți pentru a schia, în weekend - în țară sau la lac cu prietenii. Dar când a fost posibil să mergem

împreună în state, gândurile mele au devenit doar despre asta. Am vrut să intrăm într-o nouă cultură, să comunicăm cu oameni interesanți, să ne îmbunătățim limba engleză și, bineînțeles, să vedem doi nepoți pe care nu i-am văzut decât în ​​fotografiile anterioare.

Anticiparea acestei călătorii sa dovedit a fi destul de lungă. Au trecut câteva luni prin colectarea tuturor documentelor necesare pentru obținerea unei vize în Statele Unite. apoi a fost necesar să așteptăm o lună întreagă pentru un interviu la consulat. Aceasta a fost etapa cea mai dureroasă, pentru că nu se știa dacă ne-ar da o viză sau nu. Când am auzit în sfârșit de la consul - "Viza ta este aprobată", tensiunea a dispărut, iar starea de spirit a devenit imediat o valiză. Așteptam probleme plăcute, cumpărau bilete, cadouri și valize.

Drumul din Rusia către SUA este probabil singurul moment neplăcut pe întreaga călătorie. Deși, aș prefera să spun că este obositor decât neplăcut, pentru că sunt atât de mulți oameni simpatici și amabili în jurul! Toată lumea este gata să vă ajute dacă vă aflați într-o problemă. Am zburat cu două transplanturi și în fiecare oraș unde am rămas, a trebuit să așteptăm aproximativ șapte ore. Este foarte epuizant, nu e de mirare că la sfârșitul călătoriei am adormit la fiecare moment convenabil, doar a trebuit să stau jos și deja visasem.

Primul transplant a fost în Finlanda. A trebuit să așteptăm destul de mult, așa că am făcut în avans vize de tranzit pentru a putea merge în oraș și a vedea Helsinki. Merită o astfel de viză este ieftină, aproximativ 35 de euro pe persoană. Ea dă dreptul să-și petreacă întreaga zi în țară.

Apropo, finlandezii sunt oameni foarte ospitalieri și se bucură când străinii sunt interesați de cultura lor. Un prieten care zboară deseori prin Finlanda mi-a spus că atunci când zburați prin țara lor și nu faceți o astfel de viză de tranzit, finlandezii sunt foarte ofensați și data viitoare pot refuza chiar și o viză. În Finlanda, practic, toți vorbește engleza foarte bine, așa că dacă știi cel puțin fraze de bază în această limbă, poți să-ți dai seama cu ușurință cum să ajungi de la aeroport la centrul orașului și înapoi.

Destinația finală a destinației noastre a fost orașul Washington. Aici am petrecut 3 zile, apoi am mers la rudele noastre care locuiesc în Virginia Beach. Sunt la aproximativ 3 ore de la Washington.

Washingtonul nu este doar capitala politică a Statelor Unite, ci și un oraș cu o viață culturală foarte bogată. Multe teatre, monumente, muzee sunt concentrate aici, cum ar fi Muzeul Național de Istorie Naturală, Muzeul Explorării Spațiale, Muzeul de Jurnalism și Știri și multe altele. Există chiar și un muzeu internațional de spionaj! Este clar că este imposibil să vizitați toate aceste muzee deodată, așa că vă sfătuiesc să găsiți informații pe Internet și să alegeți în avans la care muzee doriți să mergeți.

În chiar centrul orașului se află capitolul - acolo este

Vacanta in America (partea 1)
reuniune a Congresului SUA. Politicienii care sunt interesați de politică pot chiar să participe la Camera Reprezentanților și la Senat gratuit. Pentru a face acest lucru, trebuie mai întâi să obțineți bilete în aripa de vest. Biletele încep să apară de la ora 9 dimineața, dar când am abordat chioșcurile până acum, a existat deja o coadă lungă. Prin urmare, dacă doriți să o evitați, vă sfătuiesc să veniți puțin devreme.

Din Capitol, există 4 străzi mari care împart orașul în 4 sectoare. Este uimitor faptul că aceste străzi corespund exact direcțiilor celor patru părți ale lumii. La Washington, există o lege potrivit căreia nici o clădire din oraș nu ar trebui să depășească monumentele arhitecturale. Prin urmare, aici nu veți găsi zgârie-nori inerenți în toate megacițile moderne care se ridică deasupra orașului. Din aceasta, Washingtonul mi sa părut mult mai confortabil decât, de exemplu, New York-ul cu celebrul său zgârie-nori, care au o anumită presiune.

Capelul deosebit de frumos se uită în seara când luminile sunt aprinse peste tot și luminile se aprind. În fața clădirii s-a întins un veritabil verdeț gazon, pe care puteți sta confortabil și bucurați-vă de priveliștea frumoasă.

Bulevardul National Mall se întinde de la Capitol, care găzduiește memoriile președinților americani - memoriile lui Lincoln, Jefferson și Monumentul Washington. Aș dori să mă ocup în mod separat de monumentul de la Washington. Înfățișând, arată ca o coloană îngustă, căptușită

Vacanta in America (partea 1)
marmură. Arată, desigur, maiestuos. La urma urmei, coloana se ridică deasupra orașului la o altitudine de 169 de metri. Aceasta este cea mai înaltă clădire din oraș, care poate fi văzută din toate punctele sale. În interiorul obeliscului există o scară și un ascensor, de-a lungul căruia puteți urca pe puntea de observare și puteți vedea Washingtonul din punctul de vedere al păsărilor. Valorează aproximativ 13 de dolari.

Și încă o clădire celebră, despre care aș vrea să spun - Casa Albă. Văzându-l pentru prima dată, am fost foarte surprins, pentru că mi-am imaginat patosul și imensul lui. De fapt, Casa Albă sa dovedit a fi foarte modestă, o clădire oficială mică pe care am putut să o iau cu ușurință pentru un muzeu sau o galerie. Aproape de el nu ne-am potrivit, dar în funcție de povestirile cunoștințelor americanilor am aflat că biroul președintelui se află în aripa stângă a clădirii.

La Washington mi-a plăcut cu adevărat structura orașului. Totul este organizat foarte clar și concis. De exemplu, dacă mergeți pe strada și vedeți clădirea unei anumite instanțe, înseamnă că vă aflați într-un sector în care se află doar o singură instanță. Același lucru este valabil și în cazul muzeelor, al centrelor sportive și al altor departamente oficiale. Este foarte convenabil, pentru că Washington este un oraș de afaceri. Dacă o persoană, de exemplu, a venit aici în unele cazuri, atunci, cel mai probabil, își va face toată afacerea în acest sector juridic și nu va trebui să se grăbească în jurul orașului în căutarea următoarei sale destinații.

Plecând de la Washington, drumul nostru a trecut de Pentagon - clădirea Departamentului Apărării al SUA. Credeam că Pentagonul este ascuns de ochii unui turist obișnuit sau locuitor al unui oraș. De fapt, este situat la doar câțiva metri de pista și poate fi luat în considerare în condiții de siguranță. Aceasta este o clădire de trei etaje, foarte mare, realizată sub forma unui pentagon obișnuit. Celelalte două etaje sunt subterane. În clădire, pe lângă birourile militare, există magazine, bănci și alte organizații care servesc numai angajaților ministerului.

Din Washington până la micul oraș de plajă din Virginia Beach, am călătorit cu mașina. Drumurile americane merită o conversație separată. Timp de o lună și jumătate pe care am ținut-o acolo, nu am întâlnit niciun accident. În ciuda faptului că mașina sa mutat aproape în fiecare zi. Aceasta diferă atât în ​​ceea ce privește calitatea materialelor din care sunt făcute drumurile, cât și în felul în care sunt construite.

Cel mai mult mi-a plăcut că benzile de aici sunt întotdeauna divorțate, adică dacă mergeți într-o singură direcție, atunci banda viitoare, în practică, nu este văzută niciodată. Și dacă puteți vedea, există o mică depresiune între dungi, astfel încât, dacă mașina se scoate brusc din drum, va cădea în această depresiune între dungi și nu poate merge la tejghea. Acest lucru sporește considerabil siguranța traficului.

O altă măsură de siguranță care mi-a atras atenția era o suprafață ruginită de-a lungul marginilor drumului. Acest lucru se face pentru ca în cazul în care șoferul adoarme la volan și începe să se mute din drum, atunci când roata atinge această rugozitate metalică, există un zgomot puternic în mașină care va trezi șoferul. Pe timp de noapte, toate liniile de divizare sunt evidențiate. La câțiva metri, în asfalt sunt încorporate mici luminatoare care se aprind noaptea.

Drumurile sunt construite astfel încât să circule în jurul așezărilor. Prin urmare, dacă o persoană călătorește într-un anumit oraș și drumul său trece prin alte așezări, atunci nu trebuie să călătorească prin întregul oraș și să caute drumul cel bun. Este foarte convenabil și economisește mult timp, nu stați în blocajele de trafic urban.

Prin dezavantaje se poate atribui faptului că pe drumul spre nicăieri să se desfășoare. Dacă ați pierdut ieșirea de pe șosea, puteți continua mult timp până la următoarea ieșire. Uneori, este foarte dificil să te întorci la drumul ratat. De câteva ori ne-am pierdut, ne-am lăsat drumul nu pe indicele nostru și apoi am petrecut mult timp cautând calea cea bună.

În general, călătoria cu mașina în America este foarte convenabilă. Drumurile sunt plane, curate, tensiunea pentru șofer este minimă. Numai fără ca un navigator să nu poată face, deoarece intersecțiile sunt foarte complicate.

În plus față de Washington, am vizitat Las Vegas, în campusul mic dar foarte bogat în istorie din Charlottesville, în orașul militar Norfolk. Dar, de cele mai multe ori, aveam cu siguranță o soră în Virginia. Voi scrie despre asta în următoarea parte a povestirii mele.

Cu sinceritate, Natalia Maksimova.