Saxona Elveția - Cetatea Königstein și podul Bastai

Prima zi întreagă în Germania, am decis să dedicăm o excursie în Elveția saxonă. Acesta este numele zonei de la granița cu Cehia - se află pe malurile râului Elba și este o pădure de munte. O parte din teritoriu este alocată unui parc național - se numește și Elveția saxonă. Pentru turiști acest colț al Germaniei este de mare interes, deoarece există numeroase atracții naturale și istorice. Am planificat, cel puțin, să vizităm Castelul Königstein și să urcăm pe vechiul pod Bastai sculptat în stâncă. Trebuie remarcat faptul că programul a reușit să facă acest lucru și, de asemenea, să viziteze încă un loc - orașul Bad Shandau.

După ce ne-am trezit dimineața devreme și ne-am adunat repede, am plecat de la hotel și am decis să luăm o gustare în mișcare. Micul dejun la hotel ar costa 10 € pe persoană, deci am decis să o facem fără ea. În aproximativ 20 de minute am ajuns la gara Dresden-Dobritz pe jos. Am studiat anterior tarifele pentru călătorii în Saxonia și am ales cel mai optimist - un bilet de familie pentru o zi. Pentru 17,5 €, doi adulți și 4 copii pot călători pe trenuri regionale și pe transportul local fără a limita numărul de transferuri. Cu toate acestea, a fost totul în teorie și, în practică, nu a fost atât de ușor să găsiți această opțiune în vending machine printre multe alte oferte. Un cuplu în vârstă se grăbea deja să ne ajute, așteptând trenul pe platformă. Am ascultat politicos sfatul lor, jumătate nu au înțeles adevărul și în cele din urmă au cumpărat biletul potrivit.

Curând trenul a sosit - trenul S1, am ocupat locuri libere la etajul al doilea al mașinii în așteptarea peisajului frumos din afara ferestrei. Și a fost ceva de văzut - după un timp munții au apărut pe dreapta și la stânga, la poalele cărora s-au îngrămădit sate germane cu case miniatură. În tren erau mulți copii - se pare că ei, la fel ca noi, au făcut o excursie, însoțită de mai mulți adulți.

Saxona Elveția - Cetatea Königstein și podul Bastai

Ne-am dus la stația Königstein (Sächs Schweiz) și am navigat cu ușurință cum ajungem în cetatea cu același nume. De la un mic centrul orașului în partea de sus a falezei merge autobuzul turistic, care este la jumătatea drumului necesară înlocuirea unei mașini cu vagoane, locomotive stilizat. Pentru 3 € veți merge în sus, iar dacă luați un bilet dus-întors, veți economisi 1 €. Am hotărât să mergem pe cont propriu, vom ajunge la obiectivele turistice cu autobuzul.

În primul rând, cetatea ne-a lovit cu amploarea ei: o zonă extinsă, împreună cu clădirile vechi masive, a fost foarte impresionată! Și chiar mai izbitoare sunt punctele de vedere de pe teritoriul obiectului istoric. De mai mulți kilometri în jurul pământului german este vizibil de aici, departe de orizont se vede Dresda, la o linie dreaptă de aproximativ 25 de kilometri, puțin mai aproape - orașul Pirna.

Istoria oficială a cetății este de circa 9 secole, prima menționare fiind găsită în cartea regelui ceh Wenceslas I (1233). Timp de mai multe secole, obiectul a trecut de mai multe ori de la mâna unui conducător la altul. Și numai în secolul trecut, în 1955, cetatea a apărut în fața locuitorilor din Germania ca un muzeu în aer liber. Acolo acum vizitat de oameni din întreaga lume, cetatea are 2 „apartamente“, care poate, dacă se dorește, de a închiria timp de o săptămână, și trezirea de dimineață, se bucură de vedere la împrejurimile de la o înălțime.

Bătaia multe dintre clădiri și sandwich-uri gustare pe o bancă la umbra copacilor, am decis să pună capăt plimbare de două ore prin cetate - așteptăm ascensiunea podului Bastei. Am decis să mergem în oraș și la gară, de-a lungul căii din pădure. Din anumite motive, nu ne-am întâlnit niciodată pe oameni și am crezut deja că mergem în neregulă, dar curând pădurea sa încheiat și a apărut acasă. Ca rezultat, coborârea a luat 45 de minute si obosit am mers încet la gară și aproape a pierdut trenul - șofer văzut cum alergăm și așteptăm doi pasageri din Rusia. După o oprire, ne-am dus la stația Raten.

Saxona Elveția - Cetatea Königstein și podul Bastai

Pentru a ajunge la celălalt țărm, trebuie să faceți o călătorie de 5 minute pe râul feribot. Este alimentat de un troliu electric, fără a contamina aerul curat cu fumul de evacuare al motorului. Încă o dată, găsindu-ne pe teren, încercăm să ne dăm seama unde să mergem în continuare. Mai multe rute pietonale către Podul Bastai au fost amenajate din orașul stațiune. Mergem de-a lungul semnelor, am găsit cea mai aglomerată rută și am pregătit pentru urcarea morală a oră. Turiștii experimentați au luat cu ele un al doilea set de pantofi - pantofi speciali și stâlpi de schi, cu astfel de echipamente vă obosesc mult mai puțin. Am avut adidași obișnuiți pe picioarele noastre și nu am avut niciun fel de dificultăți speciale cu urcarea. Pe drumul către pod se oprise la platformele de vizionare, de unde se deschideau priveliști magnifice ale văii râului Elba.

Foarte brusc unul dintre cei de sus ne-a vorbit în limba rusă - a auzit un discurs familiar și a decis să afle de unde suntem. Sa dovedit că numele fetei este Larissa și că trăiește în Germania de mai bine de 10 ani. A venit aici cu prieteni ca noi, pentru prima dată. După ce am crescut împreună cu ea pe câteva platforme de vizualizare, am pierdut "accidental" - nu-mi place foarte mult când cineva este forțat în sateliți.

Aproape o oră mai târziu am ajuns la faimosul pod Bastai - o formare de pietre nisipoase, cu o platformă magnifică de observare. Înălțimea deasupra nivelului labei este de aproximativ 200 de metri, podul a fost cunoscut de foarte mult timp și se bucură acum de o mare popularitate în rândul turiștilor. Fotografiile deosebit de frumoase se pot face în timp ce se află pe platformele de vizionare, intrarea acolo costă 1,5 € și dorința de a face o înregistrare unică este întotdeauna acolo.

Ridicându-ne, ne aflăm în apropierea hotelului Berghotel Bastei - costul camerelor este foarte ridicat, dar aproape că nu există camere libere. De aici începe un traseu de drumeții la lacul montan Amselsee, pe care am vrut cu adevărat să îl vedem. Cu toate acestea, în mijlocul drumului, am fost în necazuri - drumul a fost blocat de semnele de garduri și de avertizare în limba germană - pasajul a fost închis.