Michael strânge "timpul este suficient pentru a părăsi periuța de dinți"

Aici este, omul care ne arată cele mai îndepărtate colțuri ale lumii. Recordul său de călătorie este uimitor de numărul de țări. Cel mai faimos călător din țară, Mikhail Kozhukhov, vorbea despre partea din spate a lucrării sale.

Vocea usor bruta pe care o obisnuiam sa auzim de pe ecran, un zâmbet fermecat si sufla din el cu un fel de liniste.

Dar astăzi nu vorbea despre șamani sau despre dificultățile legate de ceramică, ci despre ce înseamnă să fii un călător adevărat și cât de neprețuit este acuratețea filigranului operatorului.

Așezat pe o canapea confortabilă și vizionarea Michael Kozhukhov la televizor, s-ar putea crede că nu există nici o mai bună profesie din lume decât să călătorească între țări, gusta delicatese locale și să se bucure de frumusetea planetei noastre. Dar fiecare medalie are două părți, iar în fiecare profesie nuanțele sale sunt:

- Principala dificultate este că noi tragem mult mai mult decât să ajungem în aer. Uneori, pentru cele zece minute de transfer trebuie să călătoriți mii de kilometri. Distanțele sunt date greu. O mulțime de ore în avion, operatorul cădea și trebuie să facă instalarea. Odată ajuns în Vietnam, am schimbat cele douăsprezece hoteluri în paisprezece zile. Singurul moment este suficient pentru a lăsa periuța de dinți, să cadă și să doarmă.

Astăzi - aici și mâine - acolo. Este vorba de echipa lui Mikhail Kozhukhov. Echipa este persistentă, obișnuită pentru a depăși distanțele, pentru a supraviețui curselor de temperatură colosală și în timp ce editează materialul video:

- Cu siguranță tot ceea ce spun pot părea ridicol pentru un miner, și sunt de acord cu el. Probabil, este mai dificil să lucrezi într-o mină decât să flutur în jurul țărilor. Fiecare loc de muncă are dificultăți proprii.

Evident, Mikhail Kozhukhov crede, cât de important este climatul psihologic din echipă. La urma urmei, într-o călătorie, comunicarea este redusă la una sau două persoane. Acest lucru nu este doar de lucru împreună - este împreună să se odihnească, locuiesc în hoteluri, să efectueze zboruri lungi și dor de acasă. Timp de mulți ani, colegul nemijlocit al lui Mikhail este operatorul Alexei Lebedev:

- Leszek este un mare fotograf și un operator foarte bun, dar nu vorbește nici o limbă străină. Imaginați-vă, tragem o cameră și Alex nu înțelege despre ce vorbesc. Și filmăm fără duplicate, pentru ca mai târziu să se poată asambla toate. Precizia filozofiei lui Lesha. Dacă ai putea face o oală de cinci ori, atunci cineva ar lua-o, dar oala se face o dată și spun ceva o dată. Pentru a elimina acest lucru și a face o instalare de calitate, acest lucru necesită o abilitate incredibilă.

Mikhail este sigur că succesul programului este parțial în legătură metafizică cu Alexei Lebedev, deoarece colegii se înțeleg între ei la un nivel intuitiv:

- Îmi pare rău că am primit "TEFI", iar Alex nu a avut timp să obțină statueta, pentru că merită cu siguranță. Dacă am vizitat aproximativ o sută de țări, atunci m-au vizitat.

Nu toate locurile lăsau amintiri bune, nu toți locuitorii erau prietenoși. Mă întrebam: care țară nu va mai vizita Mikhail Kozhukhov?

- M-aș abține să călătoresc în Etiopia. Nu pentru că nu mi-a plăcut țara, tocmai m-am îmbolnăvit acolo. În după-amiaza am împușcat materialul, iar seara am revenit la spital. Impresia călătoriei nu este cea mai bună.

Michael a vizitat colțurile pline de lumină și țările din lumea a treia și triburile acoperite de zăpadă, pe care le considerăm exotice. De mai bine de zece ani a călătorit în lume - și întotdeauna cu dorința se întoarce acasă. Și într-un singur loc, eroul nostru a strălucit gândul: "Cât de bine ar fi să rămâi aici!":

- Era în Norvegia, în fiordurile. O mulțime de lacuri, cascade. M-am săturat de orașe mari, acum apreciez singurătatea mai mult. Și m-am uitat la acest peisaj și m-am gândit: cât de frumos ar fi să stai aici! Lojă la lac, tijă. Odată ce l-am întrebat pe fierari, în mod individual, ceea ce este cel mai important în viață. Iar răspunsul a fost unul: familia, copiii, sănătatea, munca bună și atunci când nimeni nu împușcă. Și cred că au dreptate.

Din fericire, Mikhail Kozhukhov nu a luat o tijă de pescuit în mâinile sale și nu a stat în Norvegia, altfel ne va spune despre cultura și oamenii din întreaga lume. Și cel care decide să urmeze pe urmele eroului nostru, sfaturile lui:

- Nu fiți timizi cu privire la curiozitatea dvs. - aceasta este calitatea principală a călătorului.