Svetlana Gritskevich

A fost nevoie de mai mult de două săptămâni, am urcat pe coasta finlandeză în Kotka, după o traversare maritimă de 11 zile pe „Kruzenshtern“, și eu încă visez, ocazional, de locuri de muncă navigație papură și lifturi catarg, vele de rulare si frumusete incredibila a paletei de culori de apusuri și răsărituri, neașteptate de gândire este dur și gri Baltic. Purr sub nasul meu melodii cu acompaniament de chitara de cursanți și camera de gardă amintesc fețele fericite, ochii strălucitori și de râs ale mele 21 de spirite care au trăit acolo fiecare propria lor, dar în același timp, unul în toate o viață fericită. Și, uneori, conduce din nou în sus trădătoare cineva cu o fântână de lacrimi așa cum a fost atunci, când despărțirea cu echipajul de „Kruzenshtern“: cu puterea incredibilă a spiritului și comandantul carismatic și căpitan al boatswain legendarul, cu navigator senior atribuit „gardian“ al grupului nostru, cu un partener, care a explicat cu răbdare pentru a ne toate caracteristicile serviciului de cart în cabina căpitanului, cu maestrul nostru unic de navigatie, cu marinarii, care au fost ingrijorati pentru noi și asigurate în ascensiuni, și atinge noastre fluturand la revedere capace bo ishkami-cadeți.

Nu lăsa să plece "Kruzenstern". Apeluri solicitante înapoi la practica în următoarea perioadă de navigație, cel mai probabil pentru a elibera înapoi în noul ipostas - căpitanul de iahturi de navigație de coastă.

Cum se îmbolnăvește irevocabil - kruzenshternom

Ei bine, cum irevocabil Kruzenshtern bolnav, eu, așa cum a promis, voi încerca să-ți spun o poveste scurtă, la 11, în funcție de numărul de zile petrecute la Barque legendara cu soarta uimitoare și un echipaj incredibil, care a reușit să realizeze prin mai multe generații și să păstreze tradițiile flotei de navigatie din Rusia.

- Sunt toți gata să urce pe scara verticală pe haine și pe vreme? - Mesajul comandantului la chat-ul general al stagiarilor a alungat rămășițele somnului și a adus o emoție tremurândă, care apare mereu când vrei ceva fericit, dar necunoscut. Emoțiile izbucnesc dimineața!

Până când am fost deja reunit cu bagajele mele, pierdut în ajunul companiei aeriene. Deși am fost deja format și forța majoră de haine cumpărate în magazin pentru săraci timp de 12 euro (singurul magazin care a lucrat la Copenhaga, sâmbătă, după ora 19.00), și a fost sprijinul moral din partea echipei și pe deplin gata să mă îmbrace „la ceva lume ".

- Lipsa de lucruri - nu este un motiv pentru a nu merge pe "Krusenstern"! Vom decide totul sau vom coase într-un atelier de navigație! Igor Sitnikov, coordonatorul nostru, mi-a insuflat încredere indestructibilă sau consilier, așa cum am început să-l numim literalmente o zi mai târziu.

"Kruzenstern" stătea în rampă și trebuia să ajungem acolo pe barca pilot, plecând la ora 14 la New Harbor din Copenhaga. Apoi, după un timp, în depărtare, la orizont a apărut silueta grațioasă, grațioasă și maiestuoasă a barjei legendare "Kruzenstern". Un pic mai departe a fost cel mai frumos și maiestuos Sedov stând în rampă, dar "Kruzenshtern" a fost deja perceput ca un nativ și vă așteaptă la bord. Pe navă cu noi erau și 3 cursanți germani și 1 elvețieni care ne însoțiseră la Kruzenstern și doi stagiari ruși care urmau pe Sedov. De-a lungul drumului, am schimbat așteptările și impresiile anterioare, deoarece printre noi s-au aflat și fanii scoarței, de exemplu Jurgen și Arnold, pentru care această practică era a treia pe Kruzenshtern.

Cum se îmbolnăvește irevocabil - kruzenshternom

Cu cât ne apropiam mai mult de coaja, cu atât tremuram inima sa scufundat din tremur. Și acum vine momentul ancorării barcii cu o întârziere la "Kruzenstern". Oportunitățile de a îndoi gâtul la un moment dat nu mai sunt suficiente pentru a vedea vârfurile catargelor care intră pe cer. scoarță de copac scară de putere izbitoare și măreție a simțit vie cald fiind provenind din bordajul cocă și începe numărătoarea inversă internă până în momentul atingerii vis.

Scara verticală se leagă ușor de vânt de la o parte la alta. Întreaga echipă a Kruzensternului, inclusiv căpitanul Mikhail Petrovich, este deasupra și toată lumea este pregătită să ne ridice, un stagiar ușor de șovăială, simțindu-ne netriviala momentului. Primul, arătând un exemplu, comandantul nostru, căpitanul-mentor Mihail Novikov, a zburat în sus și în jos pe rampa cu păsări ușoare.

- Oh, Doamne al mării, te implor, dă-mi un pic de eleganță și dexteritate, nu flop cu această scară și atârnă pe terenul raskoryaku de asigurare între cele două instanțe! Am sunat la forțele navale prin coloana de apă. Forțele au ajutat!

- Sunt acasă! - Din anumite motive, acest gând a fost impulsiv la expirație, mai întâi atunci când atingea puntea visului.

Unul câte unul toate urcat, și apoi într-o chestiune de minute elevii descărcate bagajele și a ajutat la compoziția de femei praktikantskomu găsite în măruntaiele punțile „Kruzenshtern“ №7 forecastle și să aducă lucruri ca trage valiza pe scara cu puntea inferioară, nu trage peste ea rapid ca plimbari cu sania trasa de cai, aproape de complexitate sarcină imposibilă pentru prima zi a unui stagiar. Masculin grupul nostru manipulate cu siguranta te!

În urma briefing, care ne-au spus cum să se comporte pe o navă care este permis să facă și ceea ce este interzis, care este de asigurare, vestă de salvare și wetsuit, să clarifice responsabilitățile alarmelor și localizarea lor (pe fiecare prici în cabină), la radio al navei a anunțat ceai de după-amiază. Cursanții, inclusiv, trebuie să respecte rutina de zi cu zi și să fie pentru micul dejun, prânz, ceai după-amiaza și cina pe teren.

Puntea superioară. Pe fiecare metru pătrat există zeci și tone de dispozitive și mecanisme, ale căror nume nu le cunoaștem încă și nu înțeleg scopurile acestor lucruri. Lungimea corpului "Kruzenstern" este de 114,5 metri, lățimea este de 14,5 metri, există până la 5 punți și numai din ceea ce văd pe puntea superioară, îmi resping!

Cum se îmbolnăvește irevocabil - kruzenshternom

Deasupra capului de vânt zgomotos Aloft, scârțâind rigging, încerc să considerăm că cât mai mult posibil pentru a se potrivi în cadru „Kruzenshtern“, dar de fapt se potrivesc un catarg și un pic de viteze.

- Când te uiți în sus, închide gura și arată amuzant! - Îmi amintesc sfatul comandantului nostru Mikhail Vyacheslavovich.

Membrii echipajului se deplasează repede de-a lungul punților, iar cadeții, urmând instrucțiunile specificate, se scufundă și ieșesc din ușile diferite ale navei, toată lumea este ocupată și toată lumea știe ce să facă, fiecare are propriul său rol de navă.

- Aceasta este o lume întreagă, un stat separat, cu legile, tradițiile și modul de viață propriu, văzând acest mecanism de viață virtuos, gândeam. Și voi afla numele tuturor velelor și catargelor cât mai curând posibil, iar luptele nu vor avea pentru mine decât o diferență în culori. Vreau să vorbesc cu oamenii din această lume numiți "Kruzenshtern" într-o singură limbă!

Pe comandamentul radio al navei i se dăduse să ridice ancora.

- A se vedea, sunt alese pentru a ancora hawse windlass și un lanț rată de eșantionare de aproximativ 9 metri pe minut. - Cineva din echipaj ne aruncă la fugă, dezvăluind ABC-ul marinarului nostru de la litera B - Windlass. - Cine a trimis stângaci pentru a prinde vântul, nava se va transforma - frânturi de conversație fluturau sunet ca vrăji magice, care sunt puse în mișcare este grațios creatură magnifică la mare numit „Kruzenshtern“.

Soare, atingând ușor razele roz gudronului de oțel Baltice și încet privit în sus din cer gri schimbătoare, începe încet să atingă tip, cum ar fi corzile alfa, și trezit vântul a început să cânte ceva liniștit și discret.

Cum se îmbolnăvește irevocabil - kruzenshternom

acorduri de alimentare sa prăbușit nava sune alarma la radio: „Sailing Ahoy, Ahoy navigatie, navigatie Abraham a mers all alarmă Sailing Sus Toate mâinile pe punte !!!“. Și iată-ne, pe podul școlii, ca și în cazul în care pe baza unuia dintre cele mai mari scene ale lumii, cu răsuflarea tăiată uitam activitatea excelentă a orchestrei, a reușit maestro - căpitan, a cărui echipă este preluat de catarg la catarg și ecoul semnalează disponibilitatea de a reveni, completat ca prin note scrise de el, a aruncat cu braț de neînțeles sincronism naviga, prima și a doua mainsail. A fost o simfonie navă, vânt și mare!

"Ora de navă - 23.00. Echipaj, cadeți și stagiari ai Clubului Travel - retragere!"

- Și unde este talia? - Cu această întrebare, am adormit pe al doilea nivel al celui de-al 12-lea cockpit local pentru a găsi acest răspuns în ziua următoare a vieții pe "Kruzenstern".