Prykarpattya - marginea peștilor neobișnuit

Călătoria mea în regiunea Carpatica a fost planificat timp de mai mulți ani - familiare-sportivi din Ivano spinning-Frankivsk a vorbit constant despre pescuit interesant în acele locuri, și invitați. Și, în sfârșit, la următorul campionat de filare în fabrica de vin, am decis în cele din urmă să viziteze aceste locuri, așa cum a întâlnit aici cu o experiență Valentin Uskov spinning, care ma invitat să viziteze, promițând o excursie de pescuit de neuitat.

Drumul a trecut neobservat. Noapte în tren, o întâlnire caldă la gară, mic dejun, și după un mic gând ne-am gândit să mergem la Nistru. Planurile inițiale pe care le-am avut au fost următoarele: într-o zi ne prindă pe Nistru, apoi mergem cu o ședere peste noapte pentru a prinde păstrăv pe râul munților, iar cele două zile rămânând pe Nistru. Nistru - cel de-al doilea cel mai mare râu al Ucrainei, provine de pe pantele nord-estice ale Carpaților. Acesta trece prin teritoriul mai multor regiuni din Ucraina și din partea de est a Moldovei. Lungimea râului este de 1362 km, pârtia este de 0,56 m / km, suprafața totală a bazinului este de 72100 km. km. Mâncarea este în principal zăpadă și ploaie. În Nistru există o varietate de pești prădători și pașnici, din specii rare pentru Ucraina, putem menționa bârna, crap, pește, toc.

Astfel, Nistrul a apărut în fața mea pe prima mea cunoștință

Ceea ce am știut înainte de călătorie cu privire la pescuit în acele locuri ... În primul rând, ceea ce este foarte interesant de pescuit cu filare, pentru că nu știi niciodată ce s-ar putea obține pește prins. În același loc, când capturați aceeași momeală, puteți reuși să prindeți până la zece tipuri diferite de pește. Cea mai mare parte a spinning-urilor locale se concentrează în principal pe capturarea cuibului, care apare în Nistru peste tot. Există, de asemenea, iubitori de pescuit jig, și vânători pentru mare asp. Cu toate acestea, o astfel de capturare, în general, sunt bine cunoscut, așa că am vrut ceva nou și neobișnuit. La întrebarea mea despre dacă este posibil pentru a prinde un pește de filare Nistru unele neobișnuite, băieții răspuns la unison, puteți încerca să prindă roiba (cunoscut local ca barbel). Se pare că, în ciuda faptului că barba este considerată un pește pașnic, poate fi prins și prin rotire. Un expert în capturarea acestui pește, Taras Gashevsky, care ne-a însoțit în cele mai multe excursii, mi-a povestit despre complexitatea acestui pescuit. În opinia sa, barbelul este cel mai bine să prindeți în timpul zilei în timpul verii. Una dintre sarcinile principale ale gardianului este să găsească locul în care trăiește madrul. Faptul este că acest pește este răspândit inegal de-a lungul râului, și zone ale prezenței sale pot fi alternate cu porțiuni lungi de râu, în cazul în care nu există deloc. De regulă, roiba se bazează pe acele părți ale râului în cazul în care există o creasta scufundat de pietre mari, în spatele căreia se ascunde de la Nistru flux puternic și a produselor alimentare de așteptare. Aceste creste de piatra pot fi localizate la diferite adancimi, respectiv, iar abordarea pescuitului poate fi, de asemenea, diferita. În apa de mică adâncime, se utilizează câteva modele de vrăjitori (și anume, mistrul este momeala principală), în zone mai adânci - altele. Privind în perspectivă, voi spune că am prins roiba în zonele cu puțină profunzime, pentru o momeala principal utilizat L-minnow crankbaits 44 firma japoneza YO-ZURI. Pe o apă adâncă bine dovedit chetyrehsantimetrovye scufundarea wobblers Hornet polonez companie Salmo. De asemenea, am învățat că trebuie să prindeți marenul într-o baghetă și să faceți cablajele lente încet și cu opriri lungi.

Și aici suntem pe malul râului. Suntem trei - prietenii mei sunt Valentin și Taras. Lățimea Nistru la acest punct situat la aproximativ 150 m, în partea de jos este stancoasa si curent foarte puternic este dominat de o adâncime de 2 m Guys propuse începe pescuitul mașini din apropiere -. Per cleanul sau asp, apoi, treptat în jos pe râu, în direcția locului unde locuiește în timp ce peștele misterios pentru mine este nebun. Pe primele turnuri de pe wobblers "sta jos" un măgar mic. Îl fotografiez repede și îl dau cu grijă în elementul meu nativ. Ia-o imediat pe Valentine, apoi pe Taras. Taras a prins un specimen mai mare - puțin peste jumătate de kilogram. Este imediat evident că există o mulțime de haos în râu și este posibil să-l prindeți destul de ușor pentru diferite tipuri de momeli. Pescarii locali pentru a prinde îndelung rădăcini folosesc cea mai mare parte wobblers mici și linguri de filare. Ceea ce nu am ca prinderea cleanul pe Nistru, este faptul că pescuitul se desfășoară în cele mai multe cazuri, „orb“, care este, momeala este aruncat peste fluxul de la unghiuri diferite, fără a face referire la orice repere vizibile. În acest sens, un pescuit mult mai spectaculos în rapids Bugului de Sud, ceea ce generează aproape întotdeauna efectuate intenționat este sub bolovani care ies în afară din apă, sub tufele suspendate deasupra și copaci. Deși cantitativ, probabil, Nistrul este mult mai bogat decât Bugul de Sud.

Treptat, ne apropiem de locul unde se păstrează madrul. Potrivit băieților, în acest loc, alte pești muscatura rar, doar un mic goblin sau un prick este uneori găsit. "Noi batem" creasta de piatră prețioasă a wobblerului și începem să o violăm metodic. Am în mod constant cârlige pentru pietre, aparent, lipsă de experiență în capturarea în astfel de locuri. Taras și Valentine, cu un aer nemaipomenit, fac o distribuție pentru turnare, bătând bijuterii printre obstacolele subacvatice. Apropo, băieții mi-au dat o metodă foarte eficientă de combatere a cârligelor la prinderea pietrelor. Dacă este necesar, deget de la picior pentru a lua mâna liniei în apropierea bobinei și puternic să-l tragă la tija vizibil îndoit, apoi da drumul liniei - în acest moment tija îndreptată brusc, creând efectul unui șut de la un arc. Eficacitatea acestei metode cu folosirea vrăjmașilor este de aproximativ 60-70%, ceea ce este foarte bun în comparație cu alte metode de combatere a cârligelor. Deși cea mai fiabilă metodă, așa cum am văzut-o eu însumi, este să intru în apă și să se scufunde, desprinzând mâna cu wobblerul.

Și mușcăturile nu sunt prezente. Am fost "procesați" creasta subacvatică timp de mai mult de o oră cu momeli, dar nebunul nu se arăta deloc - doar câteva cupluri mici au fost prinse. Valentin sugerează schimbarea locului de prindere și apropierea de ruloul transversal extins, pe care se află un asp aspirant. Încet încearcă să furișăm de-a lungul țărmului spre o puternică străpungere a Nistrului, dar până acum nu pot fi văzute izbucniri de asp. După un timp, observăm primele explozii de asp, dar, din nefericire, la o distanță neaccesibilă pentru noi. Vom schimba castmasterii la wobblers și vom începe să creștem zona de coastă. Din când în când, lângă țărmul apei, sare mici margarete. În cele din urmă, Valentine are o mușcătură, iar lumina lui Talon se îndoaie de ciocnicii puternici ai unui pește. Lupta durează mult timp, cu dificultate recuperați câțiva metri de panglici din nou, du-te sub apă, după un forte invizibil subacvatic. Dintr-o dată, peștele apare pe suprafață - acesta este un nebun destul de mare, care a fost ispitit de către vrăjitorii Zip Baits. Nu am timp să apăs butonul declanșatorului, deoarece peștele se ascunde din nou sub apă. În plus, rezistența șefului a devenit de două ori mai puternică și a început să meargă rapid în aval. Valentine trebuie să meargă în apă și, urmărind prin tufișuri de coastă, să ajungă la peștii care se retrag repede. Dar chiar și acest lucru nu ajută, madderul continuă să meargă mai departe și mai departe. M-am gândit frenetic cum pot ajuta în această situație. Rezolvarea problemei, așa cum este de obicei cazul, este extrem de simplă: mă duc la talie în jos și iau maro cu mâinile. După cum sa dovedit, în timpul îmbrăcămintei vyzhivaniya măturat peste aripioarele superioare ale peștelui, și ea a stat în lateral la cel mai puternic curent. În timp ce sunt delirante pe țărm, mă gândesc cu atenție la marmură. Un corp musculos zdrobit, o gură carnatică cu antene scurte, o coadă largă și puternică - totul vorbește despre puterea incredibilă a acestui pește. Tipii m-au avertizat că frânarea nebunului nu era o sarcină ușoară, cerând răbdare și răbdare de la pescar, dar ceea ce am văzut încă mă surprinde. Peștele, care este puțin prea scurt pentru până la doi kilograme, a aranjat un spectacol pe care probabil îl voi aminti pentru tot restul vieții mele. Valentine se bucură în trofeul greu. În primul rând. acesta este primul său nebun în acest sezon, și în al doilea rând. ea a fost prinsă într-un loc nou, unde până acum au fost prinși doar asp și chub. După o fotografie scurtă, eliberați cu grijă peștele, dorindu-i să se ia la revedere până la o dimensiune gigantică și din nou să fie prinși pe cârligul nostru.

Prykarpattya - marginea peștilor neobișnuit

Supraviețuirea acestui madder va fi amintit de mult timp

Continuăm să prindem în acest loc, dar, cu excepția câtorva mușcături de bucăți omniprezente, nimic interesant nu se întâmplă în această zi. A doua zi există o excursie la un alt pescuit interesant - pentru păstrăvul de pârâu. Dar îți voi spune despre prăjirea păstrăvului în următoarea ediție a revistei și acum voi continua să pescuiesc pe Nistru.

Un alt pescuit pe Nistru nu a început foarte interesant. După două ore de pescuit, aveam mai multe bucăți mici în acest bun și o absență completă de mușcături de pești mai mari. O furtună puternică de furtună se apropia, dar am fost prinși "până la urmă", sperând pentru o scurtă activare a prădătorului înainte de ploaie. Din cauza asta, a trebuit să aștept o furtună nu în interiorul confortabil al mașinii, ci sub cel mai apropiat bușon. După ploaie, aerul a devenit evident mai proaspăt și am avut sentimentul că muscatura ar trebui să înceapă în mod necesar. Și trebuie remarcat că nu ne-a eșuat, ci totul în ordine.

Valentine sa îndreptat în amonte, în speranța unui chub mare, am decis cu orice preț să prind madderul, cu orice preț, așa că m-am dus în binecunoscutul loc promițător. Mă duc la creasta de piatră deja cunoscută, am fixat L-Minnow verificat și am continuat să prind. Și din nou există cârlige solide pentru pietre. Și dacă încercați să ieșiți pe creastă și să aruncați un wobbler de-a lungul ei, m-am gândit și imediat am continuat să îmi pun în aplicare planul. Pentru a ajunge pe creastă, a trebuit să scot vesta, deoarece era necesar să învinge o groapă mică. Încep să arunc dintr-un punct nou, cârligele devin mult mai mici, dar musculatura musculară va avea o astfel de cablare? Este nevoie de mult timp, dar continu să rătăcesc de-a lungul coamei și să arunc aceiași vrăjitori. Și dintr-o dată, într-un cablu obișnuit de-a lungul pietrelor foarte, un pește "stă" pe vrăjitori. Băieții mi-au avertizat că este pentru madder faptul că o astfel de mușcătură "fără o mușcătură" este caracteristică, adică, la un moment dat se simte că peștele a căzut deja pe cârlig. Așa sa întâmplat și de această dată: brusc, greutatea iminentă este imediat înlocuită de un tirant continuu în aval. Nu-mi vine să cred că în sfârșit m-am înjunghiat de nebun - gândurile despre un puiuș sau un pui mare vin în cap, dar eu îi dau drumul, pentru că câți au prins deja. Chiar vreau să fie cu adevărat nebun. Peștele rezistă puternic, care este foarte bine simțit pe o tijă de pescuit, încearcă în mod constant să se înghesuie la fund, să se scufunde sub o piatră. Dar eu, de asemenea, acționez cu încredere, apăsați frecare și "pompa" pește, inclusiv întreaga formă a tijei. La urma urmei, întâlnirea este acum inacceptabilă, cel mai probabil, cea de-a doua șansă pe care nu o voi mai avea. În apă apare o coadă roșiatică largă, care în sfârșit convinge că cârligul este mai prost. În cele din urmă peștele apare pe suprafață și îl aduc rapid pe țărm. Cârligele tricotului sunt strâns lipite în buzele cărnoase ale peștilor, devine clar - nu te-ai îngrijorat prea mult pentru adunare. Este greu să exprimi în cuvinte ce sentimente am experimentat în momentul în care aveam acest pește frumos, puternic și rar în mâinile mele. Am alerga rapid cu aparatul de fotografiat la Valentin să ia câteva poze și să elibereze peștele.

Prykarpattya - marginea peștilor neobișnuit

Așa că am intrat în rândul "marinarilor"

Odată cu apusul soarelui, muscatura a început să scadă treptat, dar în cele din urmă am reușit să prind un alt pește unic - peștele Nistru. Acest lucru cu siguranță nu este un pește de pradă a fost ispitit prin postarea unui mic "cicada" de-a lungul țărmului. Și a prins un pește, care se numește "cinstit" - înghițind complet cârligul dublu, care era echipat cu momeală.

O altă curiozitate este peștele Nistru

Înainte de a ne întoarce în Nistru a doua zi dimineață, am votat în unanimitate un verdict că "nu va fi nici o muscatura de azi". Din experiența mea știu că foarte rar așa-numitul "zhor" de pește continuă timp de două zile la rând. De regulă, dacă ar fi fost seara, atunci dimineața peștele practic nu mușcă. Cu toate acestea, am vrut cu adevărat să vizitez încă o dată acest frumos fluviu, așa că ne-am decis pe un alt, deja ultimul, scurt "sortie". Așa cum era de așteptat, peștele a lovit extrem de rău. Lingură de momeală deja practic nu a funcționat, a fost posibil să prindeți doar câțiva proprietari de pisici pe vrăjitorii SALMO Tini. Apoi ne-am dus la rola aspic, dar nu am prins nimic interesant. Pe drum, am observat pe suprafața apei semnele caracteristice ale unui obstacol major subacvatic și am decis să prind acest loc. La prima distribuție pe momeala cu lingură, cu o lovitură ascuțită aspirată asp, cântărind puțin mai mult de un kilogram. Acum nu mai eram în grabă cu spectacolul, oferindu-i peștelui o șansă să pară o luptă. Păi, o completare bună a pescuitului și un alt fel de pește a fost adăugat colecției trofeelor ​​Nistrene.

E timpul să plecați. Ne adunăm la unelte, îmi spun adio Nistru și-i mulțumesc pentru darurile minunate. Arunc o monedă în apă - chiar vreau să mă întorc aici și să printesc mai mult decât un pește neobișnuit pentru mine.