Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Cuxhaven a fost o coincidență pură în călătoria noastră de călătorie.
Logica a fost simplă: trebuie să planificați un traseu închis punctului de destinație și de destinație - Hamburg. Bremen a apărut cu succes, dar următorul punct intermediar pe hartă pentru o lungă perioadă de timp nu a fost ...

Cuvântul Cuxhaven nu ne-a vorbit absolut nimic. Internetul, în principiu, nu era, de asemenea, bogat în informații despre acest loc. Câteva zeci de fotografii de turiști rari, câteva paragrafe despre stațiune și vechiul far.
Și asta e tot.

Dar - marea cu apă verde.
Dar - plaje lungi de gazon cu cabine-cutii.

Incertitudinea a atras, și cu alegerea era necesar să se grăbească.
Cu oferte de hoteluri aici a fost rar, dar o opțiune bună și necostisitoare găsite încă. Hotel Hohenzollernhof.

Și acum, stând pe platforma gării Bremen, ne-am îndreptat ...

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Nu este necesar să credem că totul sa dovedit a fi simplu - au existat momente în care am vrut serios să scăpăm de pe traseu și să nu mergem la niciun Cuxhaven provincial necunoscut.
Păstrați-vă în Bremen, mergând și beți bere. Dar frica de problemele de perspectivă de la refuzul hotelului, sub care au fost făcute vize, ne-a oprit.
Și cum vă mulțumesc, atunci, aceste reguli de viză urâte!

Și acum suntem deja cu valizele în tren și mergem la stația intermediară - trecerea directă a Bremenului - Cuxhaven nu există. Dar transplantul a fost convenabil: plecați pe platformă, trenul pleacă și în 7 minute vine un vehicul nou.
În acest fel.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Noul tren a fost complet gol, diesel și zbuciumat liniștit dimineața. Dar nu la împiedicat să ne sporească prin câmpuri, acoperite în întregime de o iarbă verde groasă și surprinzător de lungă. Valurile verde s-au rostogolit, câmpurile s-au înclinat în umbră - abundența și ieftinitatea produselor lactate germane au devenit clare.

Platforma Cuxhaven era goală și însorită.

Am intrat într-o stație mică și am redus biletele de mâine la Hamburg. Sa dovedit a fi simplu și ieftin. Mai mult gândire - ce oră să alegeți. Și așa - trenurile rulează în fiecare oră și deja fără transplanturi.

Dar problema era că regula cu privire la limbă și Kiev aici, la locul de muncă - nici unul dintre puținele trecatorii nu știa limba engleză sau rusă și germană au fost un fel de suspect .... Din fericire, a existat o fată energică care, susținând frazele guturale "Uno, uno, uno! Hop! Așa că! ", Cu mișcări ascuțite de mâini, a explicat că nu trebuie să mergem direct la intersecție, apoi la dreapta și la trei blocuri mai târziu vom fi acolo.

Deci sa întâmplat - în cinci minute stăteam deja în fața hotelului Hohenzollernhof - un vechi castel vechi, galben și alb.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Înăuntru era confortabil și marinar.

Am fost întâmpinați de vechi doamnă german zbârcit vechi, pe care am atribuit un miracol: un cuvânt în limba engleză, un cuvânt de limba germană, ci o mulțime de cap gesturi, mâini și degete.
Și aproape totul este clar!

Numărul pe care l-am comandat ieftin și Spartan, acolo bunica ne-a luat și a condus.
Dar miracolele au început. La început sa dovedit că camera noastră era într-o clădire separată și nu deloc într-un castel galben.
Apoi sa dovedit că ... avem intrarea separată. Și ce drăguț: brodat cu trandafiri și cu o zonă de masă mică și scaune.

Apoi bunica noastră a lăsat cheile și a plecat.
În cameră am mers deja de noi înșine ...
Au deschis ușa și au găsit în spatele ei o încăpere destul de spațioasă, dar semi-goală, cu o canapea singuratică, cu un umeraș și cu un sertar de sertare. Și numai după ce trag valizele și priveau în jur, au descoperit că coridorul pleca lateral ...

După câteva minute, ne-am grăbit să ne întoarcem la bunicuță la recepție - sa dovedit că ne-a adus într-un apartament mare, cu trei camere, cu o bucătărie frumoasă.
Nu am comandat acest lucru, avem nevoie de un standard simplu de patru locuri pentru 115 euro, indicat în imprimantă!
Am scuturat la preț, am mormăit ceva, am zâmbit dulce și am dat seama cât de mult am putea obține, dacă nu ar funcționa inteligibil pentru a explica faptul că a existat o eroare.
Dar bunicul a apucat imediat punctul: ea și-a aruncat degetul cu prețul și a dat din cap în semn de genie cu litere gri.
Introduceți "Toate bine. Pretul este al tau! Ia odihnă, fetelor! Totul pentru client! Oricum, oamenii nu sunt suficienți.
Ne-am împrăștiat în mulțumiri în toate limbile lumii și am plecat să ne așezăm.
Apartamentele au fost minunate și confortabile. Lumină și spațioasă.

Și imediat a devenit păcat că suntem aici pentru o vreme ...
Dar timpul se grăbea și mergeam la plimbare.
Desigur, primul lucru - la mare.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Înainte de el a venit încet, timp de cinci minute, m-am uitat la iaht, care a biciuit fără milă vânt amuzant, o valuri gri-verde de furios, frustrat cu partea de sus în cazul în care spumă albă.

Și a rătăcit mai departe de-a lungul țărmului. Aici, am terminat deja cuvintele și numai starea internă a incredibilității libertății, a spațiului, a spațiului și a aerului mare rămâne.

Ne-am plimbat pentru o lungă perioadă de timp, așezat într-o mică cafenea pic mai scump de pe mal (în cazul în care chiar și tinerii chelneri nu înțeleg un cuvânt în limba engleză!), De mai multe ori au trecut înainte și înapoi pe digul de protecție de gazon orașul de inundații regulate. Pe creasta proprie - o potecă pe ambele părți - o etapă în care filigranul curios în anii nefericite de la debutul mării.

Apropo, toate intrările la mare din oraș sunt blocate - peste tot barajele, printre care porți de oțel inconspicuoase, dar puternice, care, în caz de inundații, blochează sigur orașul în castel.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Pentru oameni pentru astfel de cazuri, există pasaje și treceri superioare.

Către seară, s-au despărțit de mare și s-au dus în partea opusă - în oraș. Și acolo - case, garduri, paturi de flori. Totul este pastoral și patriarhal. Și foarte puțini oameni.

Centrul a fost aproape, dar am ales o cale giratorie - am vrut sa ma uit la docuri.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Nu sa pierdut - găsiți aici o mulțime de depozite interesante cu un excelent sortiment de bunuri sportive și de branduri turistice și alte mărci bune la prețuri incredibile. Și magazinele în docuri sunt ceva. Locurile sunt incredibil de autentice vechi, marine. Apropo, nu puteți merge la insula comercială din Helgoland - aici pentru 10-20 de euro puteți cumpăra lucruri care au fost văzute în buticurile din Hamburg de la 100.
Și nici o China.

În oraș ne-a plăcut foarte mult - drăguț, bine manierat, confortabil.
Shopping, din nou, este plăcut, nu agitat. Alegerea și prețurile sunt chiar mai interesante decât în ​​Bremen și Hamburg.

În oraș erau multe restaurante de pește (un vas de 8-15 de euro), dar noi eram proprietari ai bucătăriei noastre în seara asta și așa se închisese într-un supermarket mare, cu așteptarea propriei cina de casă.
Kilo pachet muschiulet de abur de rădăcini de cicoare, patru roșii coapte, un cuplu de baghetelor, muștar miere bavareze, o jumătate de pepene verde, ambalare cu căpșuni și afine, și o cutie de prăjituri ne-a costat 15 de euro și a promis o seară delicioasă.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Dar chiar și după cină, ziua nu sa terminat.
Pentru că am mers la port.

Cum ar fi trebuit - să aruncăm o privire la nave, așa cum sa dovedit - să privească apusul soarelui.
Și era foarte blând și liniștit.

Soarele portocaliu a căzut peste orizontul de liliac, subliniat brusc de nori.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Din dat acum se înălța fantomatic câștigă mai întâi și apoi o schiță clară a navelor scurrying drumul spre casă, docuri, bărci vioi ...

Și toți cei care s-au adunat aici, pe marginea soarelui stins, chiar pe marginea pământului, au fost surprinzător de prietenoși, de calm și de clar. Ne-am fluturat cu mâinile pe niște biciuri elegante elegante și am fost răspunși de sunetele trăsnite ale unui salut reciproc ...

Și această distanță nemaiîntâlnită a apei albastru-întunecate, care a murit până seara, cu strălucirea aurie a soarelui pe moarte.
A fost armonie.
Și de dragul unor astfel de momente merită să călătoriți.

Dimineața a venit mai devreme - nu a vrut să piardă un minut dintr-o zi nouă prețioasă. Hotelul a mâncat micul dejun (nimic special: ouă, fulgi de cereale ieftine brânză feliată și cârnați, brioșe, iaurt), și cu zori ne-am dus la distanta lunga - la Marea Wadden.

A atras și a atras. Copiii nu au permis o posibilă minune a existenței sale.
Dar sa întâmplat - am găsit-o. Și într-adevăr a existat.

O jumătate de oră de mers pe jos de-a lungul curbei luminoase a digului.

răspunzând la saluturile sincere de bucurie ale unor producători de vacanță rare, proprietari de câini și alergători.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

- și țărmul face un zig-zag ascuțit, spațiul se schimbă: apare o bandă largă de plajă, iar marea, dimpotrivă, dispare ...

Nu am știut cu certitudine că vom veni la ieșire, dar totul sa dovedit - am venit și marea - a dispărut.
Și am mers după el.
Nu depăși.
Să meargă.
Să respiri.
Doar o palmă desculț prin viu umed, plin de noroi, cald partea de jos, striate presărat cu crabi fugarii mare abandonate și alge marine.

Sentimentul principal este o încântare copilărească!

În locuri îndepărtate, se ghicesc turnuri mici - în ele poți să aștepți o mulțime de apă, dacă în timpul refluxului ești dus și plecat prea departe.

În general, ar părea - distractiv fără îndoială - să călcați desculți pe fundul mării. Dar se întârzie incredibil - timpul se oprește. Germanii încep să înțeleagă că pentru aceste momente se întind speciale în Cuxhaven: rătăci, respira adanc si se simt inima naturii și lumea liberă și fericită.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Înainte de a pleca, amintindu-și de a citi reprezentat ca aici, în toamna organizarea de evenimente ecvestre: calul zbura în depărtare peste un spațiu imens de shake-uri si tremuraturi noroi vagoane de mică adâncime, cel mai scurt timp, iar publicul aclama cu entuziasm.
Marginea pământului.
Sfârșitul geografiei.
Un loc de liniște, armonie și bucurii umane simple.
Și noaptea trecută și în această dimineață.
Și mâine.
Și într-o lună.
Întotdeauna.
Deși și într-un program pragmatic.

Cuxhaven este țara de minuni a lumii

Se întorceau de-a lungul pelouzei de mașini speciale, se rătăceau de-a lungul apei puțin adânci, se urcau pe parapet, se păcăliu și râdeau foarte mult.
Timpul nostru la minunatul Cuxhaven a ajuns la capăt ....

Și așa ne-a plăcut aici și atât de mulți dintre noi n-am avut timp aici, că nu ne-am îndoit: ne vom întoarce.
Pentru a ajunge la marginea din Marea Wadden, o zi la parcul acvatic de spa chiar pe plajă, rătăcesc într-o dimineață de duminică la piața de pește, du-te pe o varietate de excursii la mare: la tyulenchikam sau pe insula Helgoland și experiențe de cumpărături ...

Ne-am întors la hotel, la prânz și au fost gata la o dată - trenul nostru a mers la masa de prânz, pentru că astăzi am spus deja la revedere de la Germania - o abatere de la aeroportul din Hamburg la ora opt.

A spune că a fost păcat să pleci era goală.
Ai putea sta aici mult timp.
Sau chiar să trăiești.
Un loc uimitor este bun, viu, calm și uman. Și foarte liber.