Crap pe un leagăn - un whirlpool liniștit

A fost timpul pentru fân, și deși există câteva animale în satul nostru de vacanță, dar există întotdeauna un loc de muncă în grădina de bucătărie sâmbătă. De aceea am plecat de pescuit seara. Să mergem, sperând că cel puțin să prindem ceva în ureche sau să ne relaxăm.

Ce ar putea fi mai bine decât să se odihnească pe malul unui râu sau lac după epuizarea muncii? Această întrebare nu poate fi răspunsă niciodată de cei care își pierd timpul în week-end în baruri sau ucid timpul lângă televizor, mâncând popcorn. Ei nu vor înțelege frumusețea naturii, nu vor simți beneficiile aerului proaspăt și nici nu vor explica dorința de comunicare cu aceiași pescarii agitați ca noi. Pentru mine, dacă, totuși, acești oameni sunt răi, ei se fac mai săraci și chiar o grămadă de boli sunt "incubate".

A fost exact magic timpul seara devreme, atunci când peștele obosit de căldura zilei a început să iasă din adăposturi lor în întinderile net să sărbătoare pe primele țânțari și se întind amortit lui pentru o zi pe aripioarele valuri amurg seara odihnit.

Fiecare pescar iubește acest timp înainte de seară. Timpul când soarele era la orizont, când briza de vară legenky este convenabil plasat pe noapte într-un leagăn confortabil de ramuri de salcie și atunci când încep să fie auzit cântece seara devreme de păsări. În astfel de momente, ca și cum v-ați dizolva în mediul înconjurător și simțiți-vă ca o particulă mică și corpul vostru este turnat cu puterea pământului și dragostea cerului.

Apoi am marcat două tije de pescuit, am aprins o țigară și am început să-mi urmăresc plutitorii în așteptarea primei mușcături. Pescarii experimentați știu foarte bine cât de important este prima mușcătură. Ea poate spune multe despre o persoană care poate observa și trage concluziile corecte din orice eveniment.

Dacă după prima mușcătură pe cârlig atârnă Ruff dimensiunea unui deget mic, înseamnă că, în acest moment el nu este singur, și că, atâta timp cât acest lucru frații vorace să nu fie îndeplinite, nimeni nu demn de atenție peștele nu va avea timp pentru a merge la cârlig. Ersh va fi întotdeauna primul în jurul viermei și primul care îl va înghiți. Apoi fie duza trebuie să fie schimbată în vegetariană, fie să căutați un alt loc. Se întâmplă, de asemenea, atunci când o turmă de păsări mici sau roșu intră în locul de pescuit. Și racii își pot epuiza sufletul cu mușcăturile lor. În astfel de cazuri, peștele decent nu poate aștepta. Nu-i place turbulențele, care sunt luate de pește în locurile unde se hrănesc.

Dar am fost prieteni cu tovarăși de mai bine de un an. Nu vânăm lucruri mici. Întotdeauna arunc o tijă pe cartof. Aici, deja ca peck, apoi în mod necesar un pește mare. Dacă nu crapul, atunci crucianul grecesc sau îngrășat pentru toți este surprinzător. Se întâmplă că raiul și rahatul sunt tentați. Și cubul este rareori ratat. Pentru câteva ore de așteptare, doar câteva zgârieturi pentru cartofi pot fi, dar ei încă ar trebui să aștepte ...

Al doilea tije de pescuit este "încărcat" cu o manga. Când îl gătesc, eu nu-l adaug, pentru a satisface gusturile de pește satisfăcătoare. Aici puteți folosi zahăr și vanilie, iar o picătură de miere nu va face rău, iar gălbenușul de ou nu va culori doar o culoare atrăgătoare, ci va face și mai tare. Nu este rău în manga și semințe prăjite zdrobite adăugați. Ei bine, prăjite, dau un miros la duza, că uneori chiar peștele plin nu va trece, va încerca. Nu de multe ori aruncă astfel de delicatese.

În seara aceea, cartofii pentru un motiv oarecare nici unul dintre creaturi subacvatice nu sunt atrase, dar la grișul crestarea ocazional crap destul de bun și un Roach de elită, bine hrăniți. Deja o duzină în cușca lor tremura atunci când se lucrează în plutitorul zi rapid ducked sub apă și s-au grabit la desișuri de salcie.

Cu toate că m-am uitat la felul meu, dar peștele a tras atât de neașteptat încât abia am reușit să-l țin în brațul de pescuit. După ce a tăiat linia, un pește mare a fost ciocanit, a încercat cu înverșunare să se urce în gheare. Într-o oarecare măsură, a reușit să facă acest lucru, iar acum era necesar să o aducă la suprafață curată și deja acolo, ar trebui so conducă cu cercuri și să o tragă pe țărm.

Și cum o iei înapoi, când își pune toată puterea în prima lovitură? Cu o bobină în aceste locuri nu veți fi dispersați, nu sunt prea multe curățiți, iar lățimea râului nu este mai mare de cinci sau șase metri, iar băncile sunt aproape toate acoperite cu tufișuri de salcie. Aici, pentru a lua un pește bun, aveți nevoie de un maestru extraordinar pentru a fi. Nu spun asta pentru că mă laud. Pur și simplu, pe râurile mici, condițiile sunt de așa natură încât abilitatea pescuitului este forțată să se distrugă.

Aproape fiecare dintre noi în dorința sa de a păcăli peștii încearcă să experimenteze și să găsească unele noi abordări pentru rezolvarea aceeași sarcină - pentru a prinde pește, dar încă astfel încât toate surprins-o. Și pentru mine această experimentare este într-o oarecare măsură ciudată. Așa că trebuie să ne îmbunătățim în mod constant tijele de pescuit. Dar, așa cum se întâmplă adesea, nu toate încercările sunt încununate cu succes.

Deci a fost la acel moment. De mai multe ori am promis deja să pun două cârlige pe tija. Și aici a pus-o din nou. Se întâmplă să se justifice. O singură dată am prins imediat un stiuca si un biban. Am fost chiar surprins când această bastonă a îndrăznit să vâneze lângă stiuca. Nu tolerează concurenții. Și aici m-am hotărât să atacă unul cu ea. A doua oară, pentru două cârlige, în același timp, doi crap cocoși. Un kilogram trei a avut, nu mai puțin, iar al doilea - este vizibil, un nepot străin al gigantului, a fost puțin mai mult decât o palmă. Nu se vedea imediat. Numai atunci când o mare, lovind coada pe apă, smuls puternic rupt lesa liniei germane laudatei de pescuit, un pic stânga din apă care urmează să fie eliberat din arcul și săgeata cu toate scamele dat drumul pe iarbă departe de apă. Cât timp a trecut linia și tija ...

Și de câte ori am fost dezamăgit de acel, de al doilea cârlig ... Câte pești am pierdut din cauza lui, și nu contează. Exact asta sa întâmplat în acel moment. Un bun cârlig forjat "opt" stătea ferm într-o ramură de salcie lungă și elastică, abia vizibilă în adâncuri. Linia era destul de puternică, iar crapul nu era atât de mare încât să o rupă imediat. Dar sucursala blestemată nu dorea să renunțe la pradă și să țină cârlig ferm, cu pricepere, netezind și smulgând peștele și acțiunile pescarilor. Apoi a cedat, când mi-am tras atacul spre mine, apoi m-am întors în poziția obișnuită, trăgând și crapindu-mă cu mine. Deci, crapul se învârtea pe acest leagăn impromptu timp de cinci minute. În timp ce sucursala nu este obosită și se tunde, nu taie linia, lăsând un cârlig frumos pentru memoria mea.

Pentru un pescar, un astfel de timp este întotdeauna neașteptat și, aparent, nimeni nu a reușit să reacționeze corect la acesta ...

Pentru a nu pierde echilibrul, m-am aplecat instinctiv înainte, abătându-mi linia pe tija. Dar acest al doilea frate a fost suficient pentru ca crapul să se recupereze nu numai de șoc, ci și de saltul disperat, care sa dovedit a fi fericit pentru el. În frustrare, am scuipat chiar pe plaja din fața mea și am refuzat mental să mai pun două cârlige pe momeală.

Știți ce pescuit de seară este mai rău decât pescuitul de dimineață? Da, da, faptul că moare mult mai repede decât ne-ar plăcea. Și când plutitorul tău începe să se dizolve în întunericul nopții. Dacă vreți sau nu, trebuie să înfășurați tijele și să mergeți acasă.

În acea seară, numai Vovka a reușit să ia crapul. Nu este un gigant, bineînțeles. Puțin mai mult de un kilogram. Am fost multumit de Igor cu crapul crucian si roach. Iar povestea crapului pe un baldachin de salcie a rămas în memoria mea. Dar nu mi-am regret cu adevărat peștele pierdut. În cele din urmă, chiar a rămas mulțumit. Nu se întâmplă deseori astfel de aventuri. În plus, dacă fiecare pește prins este prins, atunci problema nu ar fi atât de interesantă.