Urcarea pe Sinai

Sinai este un loc special pentru un creștin. Aici Dumnezeu sa arătat lui Moise, a vorbit cu el și ia dat cele Zece Porunci; aici, în mănăstirea Sf. Ecaterina, la poalele muntelui lucrat Ioan Scărarul - starețul Muntele Sinai. Și muntele însuși, cu pași abrupți, este un simbol vizibil al ascetismului.

Din păcate, aceste zile cuvântul „Sinai“ este din ce în ce auzit în rapoartele militare și știri tragice: Peninsula Sinai nu devine din nou scena unor confruntări armate cu islamiștii radicali, iar partea de nord este acum controlată de militanții Lih. Pentru ruși, Sinai și este acum un loc în care viața a fost pierdut 224 de pasageri sa prăbușit avion de linie.

Dar un loc sfânt va atrage mereu pelerinii la sine. Deoarece Liturghia din Biserica Sfintei Treimi pe vârful muntelui Sinai este un sentiment special al prezenței lui Dumnezeu.

Protopriestul Igor Pchelintsev, alături de alți pelerini ai misiunii ecleziastice ruse din Ierusalim, a făcut un pelerinaj la muntele Sinai. Despre asta - eseul de fotografie.

Drumul spre Sinai

Am fost primul la Sinai și în Egipt, în general. Calea nu era foarte aproape. La ora 4:30 am plecat din Tel Aviv.

De la granița dintre Israel și Muntele Sinai - 220 km. Mici bilete egiptene de mare viteză pentru turiști depășesc această distanță în două ore, dar acum există 12 blocaje pentru 200 km. Uneori verifică documente, câteodată doar urmăresc și semnează un fel de bilet pentru șofer. Acest lucru este legat de IGIL. Nu departe de cîteva zile în urmă a avut loc o luptă și până la 50 de luptători IGIL au fost uciși la granița israeliană. Dar, în zonele turistice, de obicei, totul este calm, există tensiune în nordul Sinai (această călătorie a fost făcut înainte de Nord în Sinai, a fost un accident teribil cu un avion rusesc, care a ucis 224 de oameni).

Drumul spre Sinai

În mănăstirea Sf. Ecaterina

Am ajuns la mănăstirea Sf. Ecaterina la începutul serviciului de seară. Ne-am așezat la hotel și am mers la Vecernie. Serviciul nu este foarte lung, este efectuat de ieromonahi, nu intră în altar, totul este pus în aplicare fie în fața ușilor regale din mijlocul templului, fie din locul ei ca și cum ar fi în corul stâng. Citește și cântă antiphonally - un ieromonah și un laic, stând în stasidia unul față de celălalt. Un alt ieromonah ardea în timpul serviciului.

După Vecernie îndura pelerini să se închine la moaștele Sf. Ecaterina, și le va distribui binecuvântarea de inele cu inscripția ei. Pentru cine unul, căruia doi, am trei, de diferite mărimi.

Apoi toată lumea merge la Burning Bush. Atașat la locul de sub tronul celuilalt culoar - unde stătea profetul Moise. La intrare, toată lumea își va lua cu desăvârșire pantofii - într-un memento de cuvinte biblice. Kupina se află în spatele altarului bazilicii principale a mănăstirii - biserica Schimbării la Domnul. Pentru ea acum nu există nici un pasaj, pe măsură ce pelerinii s-au străduit să se despartă de o ramură.

În templu nu i se permite să tragă, așa că fotografia de la biserica monahală principală nu va fi.

Apropo, deoarece a fost fondat în secolul IV și construirea împăratului Iustinian în mănăstire din secolul al VI-lea a purtat o dedicație în cinstea Schimbării Domnului, ci din secolul al XI-a stabilit ferm numele în onoarea Sf. Ecaterina.

După slujirea și închinarea la altare, toate au mers într-un mic muzeu al mănăstirii: aici sunt icoane, manuscrise vechi, ustensile bisericești - un patrimoniu istoric. Am vrut cel mai mult să văd "viu" pe icoana Mântuitorului Sinai - aceasta este cea mai preferată icoană a Domnului. Și am văzut-o! Este păcat că nu a existat o reproducere de înaltă calitate a acestuia în magazin, oriunde s-au produs culori distorsionate și / sau o calitate slabă a tipăririi. Și am vrut să o am acasă ...

După un pic de odihnă după serviciul de seară și o cină modestă, după ce am citit regula pentru Liturghie, am părăsit mănăstirea Sf. Ecaterina undeva la ora 23:00.

Trebuie să spun că grupul nostru, prin negociere Leonti tată, și el deține un grec, el a fost capabil să primească o binecuvântare la celebrarea Liturghiei în partea de sus a muntelui. În cuvintele decan al mănăstirii, oferind cheile templului în schimbul nostru de pașapoarte și servicii de Leontie autorizație de tatăl primit de la Patriarhul Ierusalimului Theophilos, este mai degrabă excepția decât regula, și, de asemenea, în templu nu este finalizat reparațiile și trebuie să servească nu condiții foarte bune. Dar am fost pregătiți pentru orice - mulțumesc lui Dumnezeu, au fost binecuvântați la serviciu. Nu mai rămâne puțin - să urci pe munte.

Burning Bush

Serviciul în Biserica Sfânta Treime din Sinai

În întunericul total, sub cerul înstelat, am ajuns mai întâi la locul în care ghizii interoghează oamenii care vor merge sus la cămilă. Imediat din întuneric ieși conducătorii auto și dezmembrează pelerinii, conducându-i la cămile, dornic printre pietre.

Șoferul ma întrebat periodic în limba rusă: "Ca o cămilă, un phaser?"

Până la Biserica Sfânta Treime, am ajuns la ora 2:30.

După trei și jumătate, toți s-au adunat deja, au pregătit totul pentru serviciu și au început. Comunicate aproape toată grupa noastră și, de asemenea, pelerini de pe Muntele Măslinilor.

Templul Treimii deasupra Sinaiei

Urcarea pe Sinai
"În Hristos, un om primește mai mult decât a pierdut în Adam"
Arhiepiscopul. Sinaitian Damian
Convorbire cu Arhiepiscopul Sinai și Faran Damian
Diaconul Vladimir Vasilik
Păstrați Ortodoxia, căci este singurul adevăr în creștinism și singura modalitate de a salva lumea pierdută. Paște la Sinai Paște la Sinai
Alexander Bogatyrev
Mănăstirea Sf. Gheorghe la Sinai din Rusia este cunoscută de puțini. Timp de două săptămâni am văzut în ea doar un grup de pelerini ruși. Și au condus o jumătate de oră: s-au grăbit la mănăstirea Sf. Ecaterina, unde într-o zi rară nu veți vedea poporul nostru. O scurtă trecere în revistă a istoriei ascetismului ortodox pe muntele Sinai O scurtă trecere în revistă a istoriei ascetismului ortodox asupra muntelui Sinai
Arhimandritul Isaia Simonopetris
Sinai călugării în Constantinopol și în altă parte au întărit pe credincioșii ortodocși în condițiile dificile ale dominației otomane, când foarte mulți au ales calea ușoară a apostaziei și a tranziției la islam. Sinaiții erau printre noii martiri care au murit pentru credința lui Hristos în Creta, Cipru și Chios. Mulți pelerini din alte mănăstiri au petrecut mai mulți ani în Sinai înainte de a-și continua căutarea spirituală.

Da, am fost într-un loc sfânt, cu o săptămână înainte de avioane de atac terorist, locul lui Moise neopisuemye.Gora, ceva fără seamăn, a urcat toată noaptea și nimeni nu neustal.Podnimalis în întuneric complet cu o torță în dimineața de munte labirintam.Na după răsăritul soarelui a început să coboare , nu-i puteau crede ochii, deoarece puteau să se ridice în întuneric.

Salvează pe Domnul nostru! Am fost pe pelerinaj de patru ori în Locurile sfinte. A fost pe Muntele Sinai. Vă uit și citesc articolele și rapoartele și plângând în măsura în care știu totul și este scump. Rugați-vă ca Domnul să-mi mai dea o dată pentru a vizita aceste locuri sfinte și pentru a vă închina Sfintei Împărtășanie. Acum, eu sunt în spitalul de cancer după operație foarte greu pentru a transfera totul, dar lucrările și fotografiile

Dumnezeu unge SVIM Bun venit љudima koјi su ce a anunțat reportaj komentarima svoјim pe cel mai minunat GCA Igor. Oche Igor lauda Puno јednom јosh de la Bratsk Srbiјe. Pentru noi de la Srbiјe ovo јe mare INSM cadou јer la moguћnosti atât de multe putuјemo si Manastirea Sf Katharine јe mare svetiњa și necesită porcii ortodocși oameni da formă de hectare. Noi Srbe vezuјe SA Manastirea si Lumina Јelena, maјka Svetog Constantin și grindină potichu koјi de la Nis în Srbiјi și koјa јe uchestvovala în њegovoј izgradњi. Felicitări mari frați și surori de la mama noastră Rus. Zoran Nicoliž Marni Krusevac Srbija

Spasibo, tronulo do glubini Spasibo BOGU za vse.

Sfânta Ecaterina, rugați-vă lui Dumnezeu pentru noi! Mă prăbușesc la părintele Igor!

Vă mulțumim pentru un articol interesant, fotografiile sunt minunate. Dumnezeu te păzește!

Îi mulțumesc părintelui Igor pentru fotografia minunată! Locul este cu adevărat uimitor! Pentru a vizita.

Imagini minunate, am avut o mare plăcere. Cum aș vrea să merg acolo, dar abia pot să vă mulțumesc.