Khiva, Bukhara și Samarkand

Continuăm povestea noastră despre călătoria prin Asia Centrală.

Din Muynak, am avut un scop de a ajunge la Khiva, după cum sa dovedit a fi făcut cu autobuzul sau cu avionul - este aproape imposibil, cel puțin, așa că ni sa spus de șoferii de taxi. Înainte de a trece local „peștele este“ ne-am decis să cerem tarife locale pentru un loc la Khiva, prețurile au fost mai mult decât rezonabile, prețul per persoană a variat de la nivel local până la 15.000 de sume la 20 mii, care este, pentru doua vor primi un maximum de 40 mii.

Cu o atitudine optimistă, ne-am dus să căutăm un transport de la Muynak la Khiva sau, în cazuri extreme, la Urgench, cel mai mare oraș din apropiere, aflat la doar 20 de kilometri de destinație.

Atitudinea noastră optimistă a dispărut imediat la primele anchete, sa dovedit că nimeni nu merge la Khiva, iar la Urgench prețul pe persoană va fi de cel puțin 100 de mii de sume (!). După o mică reflecție, am decis să încercăm să ajungem la Nukus și de acolo trebuie deja să căutăm o variantă mai avantajoasă de transport către Khiva.

Tipul care ne-a condus de la Muynak la Nukus sa dovedit a fi foarte bun și a decis să ne ajute să negociem un preț normal pentru transportul către Khiva. Colegii de la magazin nu și-au apreciat inițiativa de a "ajuta vizitatorii" și, după câteva minute, conversația obișnuită a început să crească aproape într-o luptă. În final, totul a fost oferit să meargă la Khiva pentru 60 de mii pe persoană, prețurile locale fiind de 2,5 ori mai ieftine. Bineînțeles, această opțiune nu ne-a plăcut și am decis să ajungem la Khiva pentru orice altceva decât un taxi, a fost decis să mergem la stația de autobuz și de acolo să ieșim în autobuz.

Merită să spunem că șoferii de taxi din Uzbekistan sunt cei mai dezgustători, neștiind că limba uzbecă să meargă de la oraș la oraș la prețurile "locale" este aproape imposibilă. În primul rând - "bombe" locale nu le place să călătorească pe distanțe lungi, de aceea, de obicei, oferă să ia în cel mai apropiat oraș major, și acolo deja să vă găsească o mașină. Trucul este că, de fapt, ei vă revând la ceilalți șoferi de taxi și cu acest lucru au un procent bun, uneori chiar mai mult decât noul șofer. Al doilea aspect este că plătiți doar pentru locul dvs., adică să nu vă lăsați suficient pentru a găsi o mașină, totuși trebuie să așteptați trei persoane și numai după aceea mașina va merge.

După ce am înlocuit mai multe autobuze și chiar un troleibuz, în aproape 10 ore am ajuns la Khiva. În oraș au venit noaptea târziu, șoferul de autobuz ne-a ajutat să găsim un loc unde să trăim și doar 4 dolari pe persoană pe zi, ne-am așezat într-o casă de oaspeți chiar în fața zidurilor fortăreței.

Khiva, Bukhara și Samarkand

Khiva este un oraș pe Drumul Mare de Mătase. În interiorul Khiva în sine este un oraș antic, înconjurat de un zid de mare adobe - Ichan-kala. De fapt, acest loc este un oraș-muzeu, pentru că totul în el - de pe străzi, în orice clădire, este istoric. De asemenea, este surprinzător faptul că acesta este ca un oraș închis, în care trăiesc încă 4000 de persoane, descendenți ai unor persoane bogate sau celebre de atunci.

Una dintre atracțiile principale este o minaret cu o înălțime de peste 70 de metri, de unde există o vedere excelentă asupra orașului.

Minaret de Kalta-Minar, care trebuia să devină cea mai mare minaret din Uzbekistan, dar aceste planuri nu erau destinate să se realizeze. După moartea arhitectului, construcția a fost înghețată. În general, există multe legende despre acest lucru. Unul dintre ei spune că, atunci când Bukhara Khan aflat de planul îndrăzneț pentru a construi cea mai mare minaretul (și la acel moment a fost cea mai mare din Bukhara), el a ordonat uciderea a arhitectului, și se părea că a fost aruncat din cea a minaret.

Khiva, Bukhara și Samarkand

Khiva este minunată, pentru că toate atracțiile sale principale sunt în apropiere și puteți să mergeți în jurul lor în câteva ore, așa că în oraș am rămas exact 24 de ore. A doua zi dimineața devreme am mers la Bukhara prin deșert.

Bukhara este unul dintre cele mai vechi orașe din Asia Centrală. Vârsta lui Bukhara depășește 2500 de ani. În antichitate, Bukhara face parte dintr-o regiune din Asia Centrală - Sogd, unde deja în vremea lui Alexandru cel Mare a fost dezvoltată structura urbanistică. Prin Bukhara a fost Marele Drum al Mătăsii. Au fost mai mult de 60 de caravanserais, unde s-au localizat comercianți din India, China, Iran și alte țări.

Mi-a plăcut Bukhara mai puțin decât Khiva. Probabil, datorită faptului că există un număr mare de turiști.

Khiva, Bukhara și Samarkand

În Bukhara, am mai rămas doar o zi, după ce am văzut toate atracțiile, trebuia să ne întâlnim cu un rezident Uzbek cunoscut în Bukhara, cu care eram destul de norocoși să ne întâlnim la aeroportul din Tașkent. El a promis să ne arunce în Samarkand, de fapt sa dovedit că ne-a aruncat. Întreaga zi ne-a hrănit micul dejun și mai târziu sa oprit. Din cauza situației actuale, am ratat autobuzul de dimineață la Samarkand și nu am vrut să mai petrecem o altă zi în Bukhara, am decis să încercăm să ajungem cu autostopul.

Cu autostopul în Uzbekistan, totul este foarte bun, pentru întreaga călătorie de la Bukhara până la granița cu Tadjikistan, nu am mai stat niciodată mai mult de 5 minute. Uneori nu am avut nici măcar timp să ridicăm o mână, deoarece mașina ne-a luat imediat.

În Uzbekistan, am petrecut mai mult de o săptămână, timpul se scurgea și sa întâlnit în 2 săptămâni, trebuia să trecem urgent frontiera. Ce am făcut de fapt. Privind în perspectivă, vreau să spun că trecerea frontierei Uzbek-Tadjik este, probabil, una dintre cele mai dificile căutări. Pentru nenorocirea noastră, cel mai convenabil și rapid trecere a frontierei "Penjikent" a fost închis pentru reparații de mai mulți ani. Principala noastră greșeală a fost - este aroganță, din moment ce această trecere a frontierei este închisă, așa că vom merge doar de-a lungul frontierei. După ce am urcat în Yangiyer, am aflat că există doar o trecere a frontierei pentru armată și trebuie să mergem la Bekabad, la 60 km spre est.

Cu glume, glume, ajungerea la Bekabad, am fost din nou dezamăgit - această tranziție a fost doar pentru locuitorii din cele mai apropiate orașe. Puteți trece prin ea, dar numai dacă aveți un pașaport uzbec sau tadjik. Am fost din nou dislocați și trimisi la 80 km nord spre satul Chanak, se presupune că există o trecere internațională chiar pe drum. Grătând dinții, am mers din nou pe pistă, unde am prins un autobuz, pe care l-am aruncat la trecerea de frontieră.

Trecerea frontierei a durat nu mai mult de o oră, în acest timp gărzile de frontieră din partea uzbecă au sugerat de mai multe ori că ar trebui să fim trași împreună cu ei și să-i aruncăm pe ei. Am refuzat cu amabilitate.

Oamenii s-au schimbat, aerul a devenit mai rece - în sfârșit, ne-am găsit în Tadjikistan.