După cum am decis să merg în Malaezia, călătorii independente

Blogul călătorilor. Rapoarte privind călătoriile în orașe și țări.

Ura! A fost făcut! Mi-am adunat gândurile și am început o serie de rapoarte despre țara frumoasă, iubită de mine - Malaezia. Am fost acolo de două ori și de fiecare dată când totul era nou. În primul rând, această călătorie a fost semnificativă, deoarece a fost prima călătorie la care m-am dus complet singur. Era adevărat că în acel moment prietenul meu bun a trăit și a studiat în Kuala Lumpur, datorită căruia în multe privințe totul sa dovedit așa cum sa întâmplat, dar totuși am trăit singur și m-am orientat în mod independent în oraș.

În acel moment, practic nu am planificat nimic în avans, am cumpărat bilete, am rezervat un hotel în inima orașului Chinatown și am colectat o mică selecție de locuri de interes obligatorii. M-am hotărât în ​​caz de improvizație pe loc și să mă bazez pe prietena mea de război. Mai târziu, sa dovedit că nu aveam încredere în intuiția mea în zadar și totul mergea fără probleme. Dar, mai întâi lucrurile primele.

Viza în Malaezia.
Unul dintre factorii fundamentali în decizia mea de a merge în Malaezia a fost lipsa oricăror factori de frontieră inhibitori. Cetățenii gloriosului Kârgâzstan sovietic nu au nevoie de viză pentru a vizita Malaezia. La graniță sunteți scanați cu degetul, ștampilați și puteți fi în siguranță pe teritoriul unei țări prietenoase timp de 30 de zile.

Cum să ajungi de la Bishkek la Kuala Lumpur.
Am cumpărat un bilet de la kazahi, într-una dintre cele mai bune, după părerea mea, companii aeriene - AirAstana. În general, au existat două opțiuni, fie pentru a zbura de la Bishkek prin Tașkent, fie pentru a merge obișnuit spre aeroportul Almaty și de acolo cu zbor direct spre Kuala Lumpur. După ce a citit despre greutățile și lipsurile din terminalul uzbec, în care urma să aibă loc o lungă andocare, sa decis să petreacă 3 ore suplimentare pe drumul Bishkek-Almaty și să zboare către companiile aeriene kazah. Despre cum să ajung de la Bishkek la Almaty, am descris deja în detaliu într-unul din posturile anterioare. De atunci, puțin s-au schimbat, cu excepția faptului că tariful a crescut ușor, iar stația de autobuze "Sairan" are un WiFi gratuit.

După cum am decis să merg în Malaezia, călătorii independente

Am ajuns la aeroport fără excese, așteptam înregistrarea zborului meu și în curând am ajuns la bordul unui imens jumătate de gol Boeing. A fost primul avion în care am întâlnit trei rânduri de scaune. Două locuri în stânga, un pasaj, trei locuri în mijloc, un pasaj și două scaune în dreapta. Am avut norocul să stau singuri și în curând mersez, așezat confortabil pe locuri libere. Călătoria de noapte prin furtuni și necazuri ma dus în Asia misterioasă. Un alt zbor de 8 ore și voi fi acolo.

Aeroportul Kuala Lumpur.
Aeroportul Kuala Lumpur este imens, aici se numește KLIA (Aeroportul Internațional Kuala Lumpur). Există încă KLIA2 în apropiere, care servește loukostes. Zborul nostru a zburat la un terminal separat, situat "în mijlocul" pistei. Lăsând partea din avion, am urmat semnele, m-am dus la bordurile de frontieră. Dar am ajuns la stația monorailului, care se află între terminale. Deja interesant, m-am gândit și m-am dus într-un tren mic la clădirea principală a terminalului. Un milion de oameni, hindușii se află pe podea, europenii se uită la buticuri și la magazinele de suveniruri, observ și noi chipuri ale Malaysilor. Între timp, mă apropii de controlul frontierelor. Ofițerul de sex feminin cu chip ciudat în hijab negru scanează amprentele degetelor mele, este interesat de scopul vizitei și pune sigiliul de sosire fără întrebări suplimentare. Velkam că Maleisha, am auzit după.

După cum am decis să merg în Malaezia, călătorii independente

Cum se ajunge de la KLIA la Kuala Lumpur.
Aerodromul KLIA este situat la o distanță semnificativă de centrul orașului Kuala Lumpur. După cum urmează toate aeroporturile decente, există trei modalități principale de a ajunge în oraș.

Serviciu de taxi. Nu este cea mai ieftină și nu cea mai rapidă opțiune. În medie, costul călătoriei va fi de aproximativ 100 de ringgit (1 $ este de aproximativ 3RM). Timpul de călătorie este de aproximativ o oră, în funcție de trafic.

Autobuzul de transfer. La fiecare jumătate de oră între aeroport și gara centrală din KL Sentral, se derulează autobuze confortabile. Ei își încep munca la ora 5.30 dimineața, iar ultimul zbor pleacă la ora două și jumătate dimineața. În direcția opusă, de la stația de autobuz până la aeroport puteți pleca de la 5 am la 12 am. Costul călătoriei este de 10 ringgit. Timpul de călătorie este de o oră.

Aeroexpress KLIA Ekspres. De la cinci dimineața până la una dimineața, de la KLIA la KL Sentral, puteți ajunge la trenul convenabil de mare viteză în 30 de minute, care pleacă la fiecare 15-20 de minute. Costul călătoriei este de 35RM.

După cum am decis să merg în Malaezia, călătorii independente

După primirea bagajelor și trecerea controlului vamal, puteți găsi cu ușurință pointeri la orice fel de transport doriți. La prima mea călătorie în Kuala Lumpur, am decis să folosesc serviciile Aeroexpress. Rapid, convenabil și relativ ieftin. Am schimbat un mic $ pentru moneda locală și m-am dus la nivelurile inferioare ale aeroportului, unde am cumpărat un bilet și m-am pregătit pentru o excursie interesantă în noul oraș.

În mașină erau puțini oameni, iar plantațiile de palmier străbăteau ferestrele. Spiritul a fost fascinant, pentru că am văzut pentru prima dată palmieri în condiții naturale. Curând la orizont au apărut turnuri gemene - un simbol al Kuala Lumpur. Ura, am crezut, începe aventurile de două săptămâni. Un zâmbet necontrolat strălucea pe față.

Transportul din Kuala Lumpur. KL Sentral.
Exact după 28 de minute, m-am dus la platforma centrului KL Sentral. Acest centru de transport traversează stațiile KTM, LRT Kuala Lumpur (metrou), autobuz și Aeroexpress unde am ajuns. În plus, stația monorailă este peste drum. După cum înțelegeți, transportul în capitala Malaeziei este dezvoltat și foarte diversificat. Aproape toate atracțiile turistice pot fi ușor accesate cu metroul. Există unele disconforturi în metrou (LRT). Faptul este că dezvoltarea rapidă a sistemului de transport a dat naștere mai multor companii care au construit independent linii de metrou. Și ca rezultat, sa dovedit că o ramură este servită de o singură companie, iar o altă filială este deservită de o altă companie. Chiar și intrările și ieșirile ramurilor intersectate pot fi de-a lungul drumului una de cealaltă. Biletele la unele stații pot fi cumpărate într-un automat, în timp ce în altele, trebuie să mergeți la caseta de bani. Acum, sistemul este unificat sub auspiciile RapidKL și totul devine mai ușor. În general, totul este destul de clar și sunteți întotdeauna gata să ajutați personalul de metrou care vorbește bine limba engleză. Apropo, biletele reprezintă acum monedele albastre, pe care trebuie să le pui pe turnichea de la intrare și să o coborâți în bancul de la ieșire. Anterior erau bilete de hârtie. Și cel mai important, metroul funcționează de la 6am la 11pm.

După cum am decis să merg în Malaezia, călătorii independente

China Town. Petaling Street.
Pentru a ajunge la hotelul meu din Chinatown, trebuia să folosesc LRT. Am apărat o coadă mică la terminalul de plată, am ales unde și unde trebuie să plec, am plătit ceva despre două ringgit și, după ce am trecut cu succes turnicheiul, am intrat în mașina de metrou. Stația Pasar Seni, de care am nevoie, este la doar o stație distanță. Apropo, trenurile LRT sunt complet autonome și se mișcă fără șofer.

Mergând afară din metrou, în stânga sunt apele noroioase ale râului Klang, în dreapta o metropolă zgomotoasă. Concentrându-mă pe minimapa de rezervare a hotelului (hotelurile pe care le rezervăm aici), mă duc spre strada Petaling, pe care o găsesc imediat în abundența maselor și a panoului luminos. Așa că ați înțeles, strada Petaling este un bazar chinez, cu nu o sută de mese aranjate spontan, o duzină de zabigalovok cu mâncare chinezească și câteva ceaiuri. Trebuie să spun foarte colorat. În mijlocul acestei rușine, o duzină de alte hoteluri ieftine s-au stabilit. În general, aceasta este încă o imagine a ciclului "Asia șocantă", dar îmi place totul, așteptam acest lucru. Un pic rătăcitor, găsesc semnul hotelului meu și intru înăuntru. Primul lucru pe care îl simt este mirosul, dar nu mărfurile de consum din China pe care le-ai gândit, ci altul, un miros specific chinezesc. Ma inregistrez, platesc pentru prima noapte, sunt de acord sa fac balanta dupa schimbul de bani, sa fac un dus si cu o putere proaspata, ma intorc pe strada, unde la ora stabilita am aranjat sa ma intalnesc cu prietena mea.

După cum am decis să merg în Malaezia, călătorii independente

Pe stradă, un soare strălucitor sudic strălucește, umiditatea se apropie de 100%. Zambetul poporul chinez încearcă să-mi vândă o varietate de bunuri, de la plescăie unui cuplu de dolari pentru fals Rolex pentru 10. În general, puteți cumpăra o mulțime de lucruri, dar cele mai multe dintre produsele destinate turiștilor - îmbrăcăminte, valize, genți de mână și tot felul de accesorii. În cele din urmă vine o prietena, pe care eu sunt foarte fericit să văd și mă duce la un bar reggae populare lângă ușă, unde sunt fericit să mănânce o mare burger mare, nu am mâncat nimic altceva din avion. Îmi împărtășesc primele impresii și ne hotărâm să ne uităm la turnurile gemene.

Cum să ajungi de la Chinatown la turnurile Petronas.
Pentru a ajunge la turnul Petronas, ne întoarcem la stația deja cunoscută LRT - Pasar Seni. Cumparam bilete la statia KLCC si iesim pe drum. Un prieten spune despre atracțiile locale și despre viața ei în metropola asiatică. Și, de asemenea, despre modul în care Malaezienii se înțeleg, chinezii și indienii într-un singur loc. Așa că ajungem la destinație și pe drumul afară din metrou îmi prindeam respirația ...

După cum am decis să merg în Malaezia, călătorii independente

Turnurile Twin Petronas. KLCC.
Nicio imagine nu poate spune cât de mult aceste turnuri sunt uriașe. Spiritul surprinde din privirile acestor doi zgârie-nori frumoși de 88 de etaje. Aici pot fi la fel. În general, dezvoltarea rapidă a orașelor asiatice este uimitoare. Dar înapoi la Petronas. 80 Ringo puteți merge într-o excursie, în cazul în care va spune povestea construcției turnurilor, veți vizita puntea de observație pe podeaua 86m și un pod suspendat, care, de altfel, a fost construit în caz de incendiu într-o clădire. Am decis să nu plec, pentru că Panorama orașului a fost planificată să fie văzută de la un turn TV, care este mult mai mare decât un pod suspendat.

Sub turnuri este un imens mall Suria KLCC, unde se află sute de buticuri de modă. Există întotdeauna o mulțime de oameni aici, oamenii fac cumpărături, merg pe teritoriul parcului adiacent, mănâncă într-o cafenea și seara vin să vadă spectacolul zilnic de fântâni de dans.

După cum am decis să merg în Malaezia, călătorii independente

Noapte de aventuri în Kuala Lumpur.
În acest moment, sunt deja destul de obosit. Impresiile, pentru prima cunoștință cu orașul, au fost suficiente. Am decis să mergem acasă și să continuăm mâine. Adevărul despre această poveste a primei mele zile nu sa încheiat. După ce am dormit câteva ore în camera mea de hotel, mi-a fost foame și am decis să merg la cel mai apropiat magazin. Chinezii și-au închis deja magazinele, dar nu tot timpul. Am examinat rafturile și am ales ceva pe care nu l-am mai încercat până acum. În acel moment, am atras atenția unui alt vizitator la magazin, care a început să mă întrebe cine sunt și de unde. După un chat, am crezut cumva în sinceritatea motivelor unui localnic - de a cunoaște mai bine un om alb și de a fi de acord să meargă cu el în centru. Da, și în general, ceea ce un rus sănătos să se teamă de o jumătate de metru fragil Malay în ochelari. După ce am depășit câteva sferturi, am venit la stadionul central, am stat în centrul terenului și am început să ne povestim reciproc despre țările lor. Sa dovedit a fi profesor la o universitate locală și o persoană destul de bună. Apoi am luat metroul și ne-am dus undeva la marginea orașului, de unde se deschidea o vedere magnifică a centrului. A mâncat într-o mâncare indiană pe un tort cu kari, apoi m-am gândit că a fost destulă aventură, a prins un taxi și a plecat. Aici aici a fost prima mea cunoștință cu capitala Malaeziei - Kuala Lumpur.

Căutați bilete de avion ieftine către Kuala Lumpur?