Cum să traversați Gibraltarul și să ajungeți în Maroc

Când m-am uitat prin harta Europei înainte de călătorie, am observat că distanța dintre sudul Spaniei și Africa este foarte mică - cam 20 km. Învățând că pe următoarea bancă este Marocul, care nu are nevoie de viză, a început să studieze informațiile în detaliu. Mulți oameni scriu despre oportunitatea de a călători în jurul țării pe o mașină închiriată, dar nu au găsit un raport normal despre cum să ajungeți acolo pe transportul lor din Europa. Prin urmare, voi încerca să împărtășesc experiența și informațiile mele.

Strâmtoarea Gibraltarului. În stânga la orizont puteți vedea Africa:

În plus față de dorința de a vedea plaja Legzira, am vrut cu adevărat să văd o țară arabă complet nouă. Am decis să mă duc în Maroc, dar nu am spus nimănui, pentru că nu știam cât de mult a fost posibil și ce ar fi pentru bani.

În primul rând, el a pregătit în planul de informare: a citit rapoartele de pe Internet, a studiat prețurile pentru feribot, a învățat despre documentele necesare.

Traseul din Spania a fost planificat astfel încât în ​​dimineața zilei "X" să nu fie mai mult de 50 km de strâmtoarea Gibraltar. Deja 200 de kilometri spre orașele portuare Algeciras și Tarifa există semne pe drumuri care informează despre vânzarea de bilete pentru feribot.

Totul a fost foarte simplu: de-a lungul drumului există o cabină în care puteți cumpăra un bilet. Cei doi transportatori cei mai mari sunt Fed și Balería. Prețurile, în general, au coincis cu cele de pe site.

Principalele rute sunt Algeciras-Tangier și Tarifa-Tangier. Primul pare să fie mai ieftin. Controlul pasapoartelor direct pe feribot. Chiar și în partea africană există un port Ceuta (Ceuta) - teritoriul Spaniei, va trebui să treacă granița pe teren.

Există două porturi de Tangier: Tangier și Tangier miere (Tanger-Med). Al doilea este situat la 40 km de orașul Tangier. Nu este foarte convenabil, pentru că prin rezervare puteți rezerva cu ușurință o pensiune sau hotel și apoi va trebui să conduceți puțin. Portul Tangier este chiar în oraș.

Un fapt interesant: Mandarinul englezesc sună ca mandarina.

Biletul este compus din două părți - unul pentru o motocicletă, celălalt pentru o persoană. Când ați cumpărat permisiunea de a alege data și ora plecării și data de întoarcere a fost deschisă. Fata a ales cea mai ieftină opțiune, care sa dovedit a fi cea mai convenabilă. Acolo miere Algeciras-Tangier, și din Tangier spre Tarifa. Pentru banii au venit 120 de euro: 54 pe motocicletă și 66 pe persoană.

În Spania, la 40 de kilometri de portul Algeciras se află Gibraltar - teritoriul de peste mări al Marii Britanii. Despre acest loc voi scrie un post separat, dar vreau să rețin că benzina este un pic mai ieftin. Prin urmare, este logic să scăpați dimineața devreme pentru a vedea țara și maimuțele și, în același timp, pentru a alimenta.

Am făcut-o, iar la ora 15 am mers la Algeciras pentru a prinde un feribot de 18 ore. Vederea portului Algeciras de pe stâncă în Gibraltar:

Astfel de semne pot fi găsite deja în oraș:

Menționați unde, când și ce documente nu voi întreba. Dacă nu doriți să complice viața ta, atunci trebuie să fie corect (am avut mai mult internaționale, dar niciodată nu am venit la îndemână pentru 2 călătorii în Europa), pașaportul cu multivisa (în caz contrar spate nu va fi permis), carte verde, documente pe o motocicletă. Primele bilete și unele documente verificate la intrarea în port. În engleză se spune, dar nu toate, așa că, când m-am îndreptat spre primele rânduri de mașini, n-am putut înțelege de unde era feribotul meu și dacă era posibil să merg mai departe.

Atitudinea față de motociclete este foarte loială, mai ales când află că ați venit dintr-un astfel de loc îndepărtat. Găsiți o motocicletă :)

Feribotul "acolo" era de dimensiuni impresionante și purta chiar vagoane:

Ce sa faci cu motocicletele lucrătorilor de pe feribot în curs și imediat foarte strâns legat cu chingile.

Pe controlul pasapoartelor pe punte. Este necesar să completați declarația, să nu mai cereți nimic altceva.

Navigați aproximativ o oră. Există o cafenea, săli spațioase cu fotolii fie în sala de așteptare, fie ca fotoliu într-un avion:

Cum să traversați Gibraltarul și să ajungeți în Maroc

Afară era un vânt puternic, dar nu în fiecare zi este necesar să navighez prin Gibraltar, apoi stăteam singur în partea deschisă a punții, în izolare splendidă și l-am ascultat pe Butusov :)

Din partea africană, după ce am călătorit la îndemnul polițiștilor locali, am ajuns la un post în care am verificat setul standard de documente și a trebuit să completez documente separate pentru motocicletă. O bucată de hârtie trebuie lăsată imediat, iar cealaltă, înțeleg, înlocuiește STS-ul rus din Maroc, iar al treilea trebuie să fie predat când pleci din țară. Chiar și în cutia polițistului au pus un pașaport într-o anumită bază.

Pe Internet, am auzit despre "ajutor", care a stricat pentru a ajuta la formalizarea documentelor pentru o taxă. Nu le-am văzut și, în general, era singur în acel control și polițiștii / vameșii înșiși îmi pot spune ce și cum să umple.

A părăsit Marocul din Tangier. Trezirea dimineața devreme în Marrakech, care este la 500 km de port, a decis să vadă programul feriboturilor și sa dovedit că ultima la ora 18. A trebuit să conduc numai cu opriri pentru a alimenta și, eventual, să sară pe drumul cu taxă. El a traversat în mod constant un harleist din Estonia, care la o stație de benzină se odihnea sau gusta, apoi ma depășit pe drum și am întâlnit odihna la o stație de benzină regulată. Așa că am ajuns împreună la port și chiar am vorbit puțin.

Cum să traversați Gibraltarul și să ajungeți în Maroc

Mi-am făcut drumul la feribot din nou, după ce am trecut toate cozile, am pus sigiliul în pașaport și am înmânat documentele pentru motocicletă pe fereastra poliției. De data aceasta au existat niște ajutoare, dar am spus imediat că nu există bani. Se pare că chiar și angajații companiei transportatorului erau printre ei, dar nu am vrut să contactez pe nimeni. La vamă, primul și singurul moment din viața mea a fost rugat să deschidă trunchiuri.

A avut timp la feribot la ora 16. Motocicleta a fost fixată într-un mod diferit, dar la fel de repede și fără întrebări inutile.

Feribotul era mai mic și înota mai repede, cam patruzeci de minute.

La bord nu există un control al pașapoartelor. Deja în Spania i sa cerut să pună o notă în pașaport, a existat un control cu ​​câinii, dar cu motocicleta fără interes.