Cum am devenit turist turistic sau prima vizită în Caucaz

Dedicat fostei mele iubite.

Am avut un prieten cu care a mers la drumeții și excursii de schi pe Zhiguli (cea mai mare parte de 2-3 zile LDPE) și Urali de Sud (3-9 nepretențioasă, și zi). Am mers timp de 15 ani, de multe ori, de multe ori pe an. Uneori, un pic de ceartă, a avut diferențe minore, cum ar fi cei mai mulți oameni, dar, în general, au avut puncte de vedere similare. Nu a fost prietenul său mai în vârstă, care în tinerețe a vizitat în mai multe zone muntoase, inclusiv Caucaz. Și au mers o dată să meargă acolo cu scopul de a urca pe Elbrus. Dar nu conform clasicilor și nu în Occident, ci în vârful estic. Prima dată când nu au funcționat. Și al doilea. Și al treilea ... Maximă, în cazul în care au plecat este de 4350-4500 m. Apoi am început să încerc să-i convingă pe prietenul meu să meargă la Caucazul de a urca muntele Elbrus, cum ar fi, „Ei bine, poate merge în sus, și nu funcționează altceva?“ . Am refuzat câțiva ani, astfel încât el se considera doar excursioniști, care este suficient de mic dealuri native Zhiguli si Urali. Pentru mai multe nu m-am desenat. Nu vorbesc despre felul de opinie despre localnici acolo, mulțumită presei.

Timp de aproape două zile în tren, eram "muribund" din prăpastia cu un obișnuit neobișnuit. Venind la Gara din Pyatigorsk, am negociat mult timp cu șoferii de taxi, reducând prețul la jumătate. Elbrus ne-a întâmpinat cu ploaie torențială, care totuși sa încheiat rapid. Primii metri de urcare de-a lungul căii spre valea Irika au fost dați foarte greu. Rucsacurile erau grele, pentru că "doar în caz" erau hranite cu alimente, gaz și îmbrăcăminte. Încă pe drum, m-am uitat la munții din ce în ce mai în creștere și la munții abrupți. Nu am vazut niciodata oameni atat de inalti si abrupti. Wow, cool. Mai bine, mai bine. In ciuda gravitatii ascensiunii, și lipsa de somn după tren, m-am simțit brusc un val de bucurie și plăcere de peisajul din jur, aerul de prospețime și parfum de floră. Și mai târziu am încercat și Narzan. Nu, acest lucru nu este comparabil cu ceea ce este vândut în sticle! Când am urcat al doilea pas estuar în valea "agățată", l-am văzut pe ELBRUS. Mi sa părut imensă, chiar și de la o asemenea distanță.

Cum am devenit turist turistic sau prima vizită în Caucaz

Da, nu este pentru tine Yamantau (1640 m) în Urals! Pe el, ca și pentru ea, așa că nu fugi! Alte obsesivă atras de el, și am simțit deodată că întreg peisajul din jurul mi face semn cu mâna nu mai puțin, și poate mai mult. După trecerea pădurii de pini, unde am mancat o zmeura copt, ne-am dus la extinderea văii, unde pasc turme de cai și cirezile de vaci. Apoi au mers încă mici prolesok de pin și a mers în jos la parcarea unui transparență Posh Creek, care se varsă în Irik. Cineva stă deja acolo. Am pus numărul nostru. Met. Băieții din regiunea Altai, în jos de la Elbrus, toate ars și epuizat, dar fericit. Toată seara ne-au spus despre ce masa au experimentat în timp ce urca, in timp ce cu o săptămână înainte de plecarea Elbrus, alpinism Belukha. Prietenul meu a ascultat groaza lor despre „gornyashka“ câmpuri trădătoare Elbrus și alte orori de alpinism în condiții de siguranță, iar noi doi este un pic „încordate“, așa cum am menționat anterior Urali nu au fost. De la prima noapte emoțională suprastimularea dormit mar. prost, tot gândea ruta viitoare.
A doua zi, foarte încet și cu opriri frecvente, a urcat în vale din valea Irikului până în valea Irikchatului.

Nu mai era o zonă forestieră aici, doar zona alpină, dar din această vale nu mi sa părut nici mai puțin frumoasă. În cea de-a doua noapte, stătea pe o poienă ierbioasă sub moraina de la blocuri uriașe, din care din nou fugea un curent mare, curat. Aici nu am mai fost singuri. Fetița noastră a fost mai obosită decât noi, așa că am rămas în tabără, iar prietenul meu și cu mine am urcat în stânga (sau.) Pantă de 300 de metri pentru aclimatizare. La acea înălțime mi se părea un mediu lipsit de viață și deprimant, de pietre solide, fără verde, ca de mulți ani, m-am obișnuit cu alte peisaje ... Un prieten aflat la vârf a plecat din presiunea sângelui din nas și a început să sufere un cap, dar nu am simțit niciodată semne de "mine", doar o oboseală puternică. Am dormit bine azi noapte, "tăiat" complet!
A doua zi am urcat la trecerea Irikchatului, mergând în jurul pantei "plutitoare" a ghețarului cu același nume.

Cum am devenit turist turistic sau prima vizită în Caucaz

Îmi amintesc cum m-am temut de fisurile care părăsesc ghețarul sub moraină. Totul părea că acum, în cazul în care firul este neapărat eșua :)

Și pe trecere nu am dormit singur. Pentru "Dealul Roșu", când am fost împreună cu prietenul meu și am căutat-o ​​pentru recunoaștere, a fost o tabără. Doar doi ani mai târziu am aflat că era tabăra lui Misha Golubev, apoi l-am văzut pentru prima dată. Puțin mai târziu, când ne-am întors la tabăra noastră, Misha a alergat brusc după unul dintre participanții săi la vârful Chatkara. Și mă uitam la ele că nu puteau înțelege: "Ei bine, sunt așa de ciudat în această campanie, și toți cei pe care îi întâmpinăm atât de fricos să alergem în jurul nostru. Sunt în Ural pentru 15-20-30 km pe zi merg fără drumuri în păduri și kurumi, dar aici pentru 7-9 km mor, ce fel de gunoi ?! " Am inteles deja ce inseamna ACCCLIMATIA ALTITUDINEI. ). Până noaptea târziu n-am putut să intru în cort, toți contemplată și ascultată de frumusețea și puterea mediului. Extrem de frumoase și diverse soarele de munte și apusurile de soare! Multe nuanțe ale întregii palete de culori, schimbând treptat de la un la altul, sunt fermecătoare! Și am fost surprinsă de prezența a mai multe tipuri de flori la această înălțime. A fost foarte încântat și a diluat culorile gri-maro-alb a terenului cu niște patch-uri colorate și vii. În această parcare am realizat că mâncarea a fost luată cu o marjă foarte mare ....
A doua zi, într-o grămadă, am străbătut câmpurile de gheață și ne-am așezat pe terenul ALP inferior, lângă un cort izolat. Apoi, pentru prima oară, m-am plimbat de-a lungul ghețarului, uimit și uimit de adâncimea și dimensiunile unor crăpături prin care am sărit. Nu aș vrea să intru în ele, în special pe cele în fundul cărora fluxurile rapide au zguduit cu un accident. Peisajul, începând cu această parcare și mai sus, nu părea deloc pământean. Negru, lucios, lămpi înghețate, înconjurat de ghețari de zăpadă și de cer senin, minunat!

Cum am devenit turist turistic sau prima vizită în Caucaz

Pe de altă parte, am decis din nou să urce aclimatizarea 300-400 de metri de tabără, ca timpul a fost suficient. Doamna noastră a mai rămas în tabără, nu a fost atrasă de acest eveniment. S-au urcat la parcarea "4350 m." Au găsit acolo câteva tabere de corturi. Am găsit o platformă liberă acceptabilă și am decis să o ridicăm și să o ocupăm mâine. În această zi, am simțit deja câteva semne de "mineri". Mergând în jos la tabără, am decis de la acea zi acolo în fiecare zi, nu pe jumătăți de aspirină și pe întreaga tabletă. A doua zi au fost cele mai grele în senzații, deși au urcat doar 400 de metri. Fiecare pas a fost dificil dificultăți, teribil de respirație, dureri de cap, inima mea sare, un rucsac pare plin de cărămizi, și chiar încercând să glumească și să încurajeze prietenii :). Cumva sa târât până la 4350 m, a înființat un cort. Vremea a început să se deterioreze. Noaptea este o moară de vânt, ninsoare. Cortul se îndreaptă spre pământ, încercând să se rupă, dar stă. M-am întins în jos de vânt, ca singurul sac de dormit nu a fost pufos. De condens, în dimineața toată partea am fost ud leoarcă, deoarece cortul este aproape culcat pe mine, și nu am putut dormi toată noaptea pe „boala de munte“, pentru că bate la ușă Tent zăpadă.
Dimineața, vremea era bună. Nu era poftă de mâncare, un cap în ceață. Tovarășii nu au aceeași stare de spirit .... A decis să meargă astăzi cât mai mult posibil și mâine să meargă la vârf, dacă totul merge bine. A adunat și a plecat. Vremea este însorită, caldă, aproape nu există vânt. Am decis că dificultățile pentru a căuta site-uri nu, pentru că nu este nimic pentru a pune pe pantofi, și este necesar să se meargă mai departe în pantofi :). Chiar și cu un rucsac mic și fără el, era greu să urci. Slope-ul și-a mărit abrupța. Restul este puternic, capul doare, se învârte, începe să se umfle. Tovarăși au și sânge din nas, dar sunt hotărâți să se ridice. Simt că o anumită determinare destul de adecvată ... A spune că va merge nu mai mare de 4700-4800 m. Urca până la 4800, participantul nostru decide să rămână aici și să ne aștepte, ascunse între bucăți uriașe de lavă. Văd că celălalt este rău, dar se rupe greu, „Loh, cu mult înainte de 4900?!“. "Bine, 4900". Din nou, „Loh, ei bine, un maxim de 5000, sunt toate pentru mai multe încercări nu atât de sus!“. „Bine, dar nu mai mare de un metru, și așa că abia în viață, și cei doi copii, în general, le va educa apoi?!“. Potrivit dzhipiesu de până la 5006 m, în cazul în care în cele din urmă sa așezat în jos, admirand panorama din jur. Este colosal. Vizionări de zeci de kilometri în jur. Dar aici am fost vizitat dintr-o dată de ideea că motivul pentru care îmi place să se uite la munți, în cazul în care pe un picior de egalitate cu mine sau mai mare, și în acest moment, toate munții din jur par a fi prea mică și nu atât de interesant și maiestuos.

Trei dintre noi am ajuns în tabere, am decis imediat să luăm măsuri clare împotriva "minerilor", distrugându-l cu spiritele :). A funcționat instantaneu! Starea sa îmbunătățit, dar nu pentru mult timp. Seara, vremea se înrăutățea din nou, iar vântul furtunos, o furtună de zăpadă, sufla toată noaptea. Din nou am fost complet umed și nu am dormit bine, dar tovarășii mei au dormit bine și s-au uscat. Dimineața, vestibul era acoperit de zăpadă în vârf, deși baldachinul era complet închis. Apoi a trecut zăpada toată ziua, apoi sa oprit, iar vântul a devenit puțin mai mic, dar încă a suflat din picioare. Am decis să așteptăm o zi și să încercăm să urcăm în dimineața următoare. Ziua din cort aproape nu a ieșit. Toți cei care stăteau în această parcare, au coborât, fugind de vreme. Și starea de spirit a tovarășilor a căzut complet ... Am început să blestem reciproc, fără nici un motiv, nici cuvântul meu au perceput ca o bătaie de joc, unii au intrat în planul inadecvat, Toli „gornyashka“ de vină, sau a omis ceva de genul asta? Noaptea următoare cort să se îndoaie în jos, astfel încât arcul pârâi și a început să vomite un cort de-a lungul arcului de eliberare, dar nu de mult a reușit să rupă departe, din fericire. Dimineața, se uită la vremea și starea de tovarăși, am insistat să colecteze imediat tabără și în jos, ignorând obiecțiile.
Și am luat încă o decizie că nu voi merge niciodată în munți și nu voi merge la o campanie cu acești doi oameni. Dintr-o dată, mi-am dat seama că nu pot avea încredere în acești oameni și nu avem o echipă mai mare, așa cum am tăiat ...
A doua zi a mers în jos la parcare la morenei de bolovani uriașe, care a fost al doilea peste noapte, iar a doua zi deja în satul Elbrus calea de ascensiune în Pyatigorsk.
Chiar și în tren mi-am dat seama că alpinismul, nu este al meu, dar am realizat altceva, DE LA ACEST MOMENT SUNT TOURIST MINING! ȘI CAUCASUL ESTE ZONA MEA FAVORITĂ!
Cu acea fată după aceea, nu mai vorbesc așa, și cu un ex-iubit îmi întâlnesc ocazional pe stradă sau la gară, plecând sau venind de la drumeții. Dar, cu el, nu mai vorbesc, deși nu simt nici un sentiment rău pentru el. Dimpotrivă, îl respect încă. Și îi sunt recunoscător pentru faptul că el ma convins să merg în Caucaz pentru prima dată în acest minunat pământ.

Vreau să vă mulțumesc mult pentru sinceritatea și povestea ta interesantă, dar apar multe întrebări. Sunteți mulțumit de faptul că ați dat seama că "alpinismul, nu este al meu, dar am realizat altceva, DE LA ACEST MOMENT SUNT UN TOURIST MINING." Ce anume sa întâmplat cu tine că dintr-o dată îți dai seama că. „Niciodată din nou cu cei doi bărbați nu vor merge în munți și de a face o excursie pe jos. Deodată mi-am dat seama că nu pot avea încredere în acești oameni, și nu avem mai multe comenzi, cum ar fi tăiat ...“ ? Personal, am impresia că ești, să-l puneți blând, se temeau de dificultăți întâmpinate (poate că nu știu cum să joace?), Chiar dacă ați lucrat tot afară. „Dimineața, se uită la vremea și starea de tovarăși, am insistat asupra faptului că urgent să adune tabăra și să meargă în jos, fără a acorda atenție obiecțiilor. " Nu cred că postul meu pentru a critica, simt doar în povestea ta unele dvoystvennst și frustrare, pentru că, în opinia mea, nu există nici o astfel de persoană care edinyzhdy în creștere (după voia lui.) La 5006m. nu vor să se întoarcă acolo!

Acest tovarăș se află acum într-o excursie normală, el, probabil, la faptul că oamenii nu se târăsc vânt cu ei în munți.

Și când m-am dus prima oară la pietrele lui Pastukhov, am devenit amorțită. Nicio pace a minții. O altă idee strălucită a fost născut pentru a umbla prin spațiile albe din jur, în direcții diferite, dar cuvintele despre unele imaginație vagă a „sparge“, jumătate bălăbăneală în memorie, am putea trimite înapoi cu capul înainte la adăpost. Prin urmare, acum pot chinui clavele.

Ei bine, pentru psiheksperta, concluzia nu este destul de un expert, despre „frică de dificultăți“ :) Dacă ai ști ce călătorii m-am dus la Caucaz, dar mai condus la Urali, de exemplu, ar înțelege că nu mă tem de dificultăți, și vice-versa , Îmi place să le depășesc. Acest lucru se referă nu numai la drumeții, ci și la lucru, plictisitor și neinteresant pentru mine, a fost pe acele proiecte în care au existat puține probleme și o construcție liniștită. Și mi-am dat seama că alpinismul nu este al meu, ci al meu, turismul montan și că suntem oameni diferiți, nu echipa pe toată traseul. Obiective diferite, diferite priorități etc. Nu puteam înțelege dorința lor de a avea un top, să crească cu orice preț, restul gunoiului. El (prieten) și după mai multe încercări de a urca muntele Elbrus în moduri diferite, și în trecut, sau un an înainte încă în picioare, deși, și a fost rănit grav înainte de poticnire. Și nu m-am interesat să urc pe vârf, când m-am uitat în jur de o înălțime de 5006 m. Am scris-o în text. Sunt interesat de toți munții, creasta, văile și pasajele Caucazului, și nu un singur lucru, chiar cel mai înalt sau cel mai dificil, etc. Nu am perceput nici un vârf individual în turismul pentru drumeții ca scop, ci doar ca o legătură în lanțul rutei. Nu am înțeles cum doriți să mergeți numai la B. Iremel, Yamantau sau Shelom, și să nu mai treceți de două culmi și vârfuri ale zonei. Și pe "Nu știu cum să pierd", deci ai nevoie de rapoartele mele despre drumeții montane pentru a citi și a comenta pe acest site în câteva subiecte. Eu, cu ușurință, fără nici o îndoială, refuz orice traseu PL dacă văd sau simt că grupul este în pericol. Despre supărare, de asemenea, în zadar, dacă doriți, cel puțin două săptămâni ar fi mers la el, cu atât mai mult a fost oportunitatea. Și câte oportunități au fost pentru acești ani. Doar în opinia dvs. nu există astfel de oameni, dar în cazul meu se întâmplă;) Oamenii sunt diferiți.

Aceasta este o întâlnire. ) Uite, așa că pe Riscurile pe care le-ați întâlnit cu toți pe această cale! ;) Da, imi amintesc ca doar unul dintre voi a fost foarte rau, iar al doilea a fost vesel. Și 100 ml. dvs. așa că nu am băut, a fost de ajuns :) Și avem încă mult gaz, precum și mâncare. Și timp de câteva ore am cântat cântece câteva ore (mai ales eu) pentru a ridica moralul grupului. Îmi pare rău dacă am intervenit, dar nu pot cânta în liniște, sper că cel puțin nu au falsificat, cuvintele și motivele nu au denaturat. ))) Și apoi nu ați lăsat singur, ci totul. A doua zi ne-a trecut un grup cu instructorii au încercat să urce (unele concursuri au avut), astfel încât nimeni nu sa urcat și la noi pentru apă, ceai și pastile mai târziu pe coborare a mers, ei au avut trei au devenit bolnav ( unul foarte mult).

Ciudat, l-ai echivalat pe Elbrus în clasicul vara și în alpinism. Modul în care ați urcat, după părerea mea, este turismul. Sau urmăriți. Și spun că șase de munte, cum ar fi traverses de 8 mii de oameni sunt adesea mai multe alpinism decât alpinism pe aceleași vârfuri, și în Caucaz passes există o molie non-inflamabil.
Am întâlnit cumva turiștii petrecând noaptea și am ascultat involuntar conversația dintre cele două fete. "Și cine este asta?" "Climbers!" Dar cum sunt ei? Ei bine, ca noi, doar rucsacurile lor sunt luminoase, mi se pare ... "Adevărul spune buzele copilului!"

Pentru mine, aceste concepte sunt împărțite după cum urmează:
Alpinism - urca pe vârfuri; obiectivul, cât mai puțin posibil și mai ușor de trecut pe abordări, cât mai mult posibil (și dacă este posibil și mai dificil) urcând în vârf cu o greutate minimă.
Turismul - cât mai mult posibil, să treacă kilometri și treceri, traverse și vârfuri panoramice (dacă este posibil, mai dificil), în timp ce se străduiesc în același timp să faciliteze greutatea conținutului rucsacului :).
Deci greutatea și volumul rucsacului nu reprezintă diferența principală. Pe apropieri scurte la vârfuri și când urcă a / l, alpiniștii au deseori mult mai multe bogății decât alpiniștii.

Despre aspirină.
Pe baza mecanismului de acțiune, nu recomandă depășirea dozei în jumătate de comprimat! Sau pastile cardiomagnola, precum și aspirină-cardio. pentru că creșterea dozei neutralizează efectul "diluării sângelui" din cauza blocării și a COX-2 și nu numai a COX-1, ca și în cazul unei doze mici.
Diakarb (aka dayamoks pe care o mare lașii burgheze din Himalaya, considerând-o gornyashka panaceu) - diuretice care economisesc potasiu, spre deosebire de, să zicem, furosemid. Prin urmare, utilizarea potasiului la recepția sa nu este necesară, deși, în general, este utilă pentru inimă. Dacă nu exagerați.

Vă mulțumim pentru informații despre cardioaspirină.