Ziua 2

Traseu: Sankt Petersburg - Moscova

tour operator: Vodokhod - Moscova

A trebuit să ajungem la insulă la ora 8.00. Urcarea a fost programată la 7,45. M-am trezit puțin mai devreme și m-am grăbit imediat să văd sosirea. Dar din fereastra cabinei a fost deja vizibil Golful Nikonovskaya și înot în ea "Valerian Kuibyshev."

Pe terasa de soare, am fost uimit sa intalnesc o femeie intr-o pozitie de lotus si un barbat intr-o alta pozitie, nu mai putin ciudata. Ei au fost surprinși de aspectul meu nu mai puțin decât mine. Mai târziu am aflat că a fost "exerciții de dimineață cu Oksana", care a avut loc zilnic la ora 7.45. Aparent printre moscoviți, care au reprezentat marea majoritate a turiștilor, încărcarea nu era populară. Aici îndrăznesc să observ că toți moscoviți sunt extrem de grași. Pe nava în haine scumpe nu este atât de vizibil, dar pe plajă doar groază! Vă recomand, domnilor, să faceți exerciții și discoteci!

Micul dejun a fost planificat la ora 8.15, iar deja 8.45 a fost planificat un tur de mers pe jos. Aparent am avut un mic dejun lung, așa că am ajuns la al 8-lea grup de excursii. Din fereastra restaurantului am privit turiștii navei învecinate, care, de asemenea, se ocupa de consumul de dimineață. În general, în opinia mea, există un defect major în calendarul navei: pentru multe locuri de parcare am ajuns înainte, așa că prânzul sau micul dejun au avut loc în timpul parcării. Având în vedere că parcarea este foarte scurtă, ar fi minunat să schimbăm ora sosirii cu 1 oră. Apoi, sosirea timpurie a navei ar putea fi folosită de turiști.

Parcarea navei pe Valaam a durat 11 ore, majoritatea navelor au fost ancorate mult mai devreme decât programul. Se pare că parcarea navelor cu motor pe Valaam nu este prea scumpă, iar proprietarii danei nu urmăresc în mod special acuratețea sosirii și plecării navelor.

Pe Valaam două golfuri unde sosesc navele cu turiști:

Bolshaya Nikonovskaya - pentru nave de croazieră de 2, 3, 4-punte. Nu departe de acest golf sunt mai multe mănăstiri, unde sunt ținute excursii pietonale.

Golful mănăstirii este relativ mic, navele OM și meteorii ajung acolo. Nu departe de golf se află conacul central al Mănăstirii Salvator-Transfigurare Valaam. Serviciul de pelerinaj de la Omsk (trimis, de exemplu, de la Priozersk), firma meteorologică Elien (trimisă de la St. Petersburg) ajunge direct în Golful Manastirii. Vasele de croazieră mari nu pot trece printr-o mică mănăstire, astfel încât navele cu motor și microbuzele să circule de la Monastyrskaya la golful Nikonovskaya.

În timpul unei astfel de lungi șederi a navei noastre a fost planificat Radishchev:

În prima jumătate a zilei. turul de mers pe jos al sketurilor insulei Valaam (inclus în costul croazierii).

În a doua jumătate a zilei. excursie la conacul central - Mănăstirea de Transfigurare. Iar terenul central a fost oferit să ajungă în trei moduri:

• pe jos (gratuit). 5 km într-o direcție, aproximativ 1 km prin teritoriul mănăstirii, 5 km înapoi,
  • pe microbuz (50 ruble),
  • OM pe barca (350 ruble). turiștii Dezorientat au explicat că OM - este „Lacul moscovită“ turiști redenumit imediat „moscoviți răutăcios“, care este ca o realitate, având în vedere dimensiunea acestei parahodika comparativ cu o linie „Alexander Radishchev“.

Sa presupus că acoperișurile turiștilor din Mănăstirea Bay, care sosesc în toate cele trei căi, vor fi întâmpinate de ghizi. Având în vedere costul călătoriei de croazieră (nu mai puțin de 20 mii) nu cred că nimeni nu a îndrăznit să meargă pe jos.

Se poate spune că OMiki pe Valaam are o mare amortizare și aduce un profit bun proprietarilor lor. De asemenea, angajații navigației pot fi "excelenți" pentru o gamă largă de opțiuni de mișcare, deși această estimare este mai degrabă explicativă, deoarece turneele sunt efectuate de "locuitorii indigeni ai insulei". Pentru satisfacția deplină a turiștilor, compania Vodokhod ar putea efectua independent o excursie pe coasta stâncoasă a orașului Valaam pentru cei care se află pe insulă pentru prima dată.

Am călătorit în Golful Mănăstirea pe OMIK și nu-l regret, pentru că am fost mult mai mult ca drumul care ruleaza de-a lungul malurile stâncoase ale arhipelagului Valaam decât turul real al mănăstirii. OMIK naviga de-a lungul stâncilor sunt foarte frumoase, iar când vin în Golful Manastirea, sunteți literalmente la 5 metri de roci.

Valaam surprinde plăcut cu aerul cel mai pur după St. Petersburgul înfundat.

Am fost la Valaam acum 10 ani. Din păcate, în această perioadă au existat microbuze și un serviciu de feriboturi (se pare din Sortavala), ca urmare a faptului că există multe mașini pe insulă. Am văzut mașina DPS din Karelia, ce a făcut acolo? Dar la toate punctele de studiu s-au deschis pavilioane pentru grupurile turistice. Turul standard al sciților din Valaam sa extins în mod semnificativ, acum turiștii sunt conduse la Muntele Măslinilor cu o vedere uimitoare asupra Lacului Ladoga.

Avem un ghid foarte bun - o femeie care ne-a spus atât de mult că am fost cam târziu la cină, iar seara au fost chiar mulțumiți de faptul că turul sa încheiat în cele din urmă.

Aterizare pe Ohm făcută de dig, în cazul în care existau nave turistice, pentru a fi mai precis OM blocat la bordul navei ultimul turism. Ca urmare, în lobby-urile din mai multe se confruntă fiecare alte nave formate blocaje de trafic de turisti pe jos unul către altul: unul era pe plajă, cineva din cealaltă parte: pe barca sau pe OMIK.

Proprietatea centrală a mănăstirii Valaam a fost restaurată relativ recent. Cu zece ani în urmă, în timpul vizitei mele anterioare, excursiile au fost duși într-o catedrală dărăpănată, în care au fost deschise parbrize de vânt, iar turiștilor li s-au spus povestiri teribile despre lucrările de restaurare care vin. Apoi am plecat cu sentimentul că am vizitat un loc sfânt cu speranța de a restaura și de a revitaliza mănăstirea.

Astăzi, Catedrala Transfigurație a fost restaurată, dar, din nefericire, se pare că a fost remake. În curtea mănăstirii, fotografierea este interzisă, femeile sunt permise numai în fuste lungi și cu cap acoperit, iar pentru bărbați sunt necesare pantaloni. Trebuie spus mulțumită personalului navigației, așa cum am fost avertizați de mai multe ori despre asta pe barcă.

În mănăstire, au fost văzuți un număr mare de gardieni în haine negre și ochelari negri. Pentru intimidarea iminentă, vă recomand să le imbracați în căști de protecție și să le dați fiecăruia, dacă nu sunt deja disponibile. Numărul de gardieni a depășit în mod evident numărul călugărilor. Din păcate, în această vizită, stațiunea centrală a Valaamului mi-a făcut o impresie, nu un loc sfânt, ci un obiect pe care se câștigă bani foarte buni.

Înainte de a vizita Catedrala Transfigurație, am fost invitați să ascultați corul Mănăstirii Valaam. După ce a intrat în templu, sa dovedit că pentru aceasta, toată lumea trebuie să facă o donație obligatorie de 50 ruble. Am refuzat un astfel de serviciu obsesiv și am făcut poze cu pisici locale. Potrivit celor care au acceptat, nu a existat un cor.

Ziua 2

Pe drumul din spate, nava noastră Om a mers exact împotriva vântului, care a fost folosit de pescarii locali. Urmau nava fără efort, doar deschizând aripile lungi.

Aici merită să ne amintim despre tatăl cu instrucțiuni scurte despre comportamentul la bordul navei "Alexander Radishchev". Printre alte reguli, a spus că este rău să hrănești pescăruși, nu se poate face, așa cum fac ei pe punte. Acum, turiștii erau pe OMiki, așa că pescăpânii erau hrăniți cu banane și chipsuri până când nava sa întors spre Golful Nikonovskaya și direcția vântului sa schimbat.

În timpul plecării de la Valaam, cu siguranță ne-am dorit să mergem la pupa pentru a se vedea la debarcaderul cu navele și insula. Dar nu aici a fost.

Aici aveți nevoie pentru a face un „liric“ retragere și spune că, de obicei, de călătorie toate navele de punte, cu excepția celui principal, sunt deschise pentru mersul pe jos turisti peste tot: doriți să urmăriți un orizont la prova navei, pe care doriți să - stau la pupa, sau pe una dintre laturile. Aici turistii pot fi împărțite în mai multe grupuri. De exemplu, fanii inraiti de croaziere fluviale ca să se odihnească pe nas navei, pentru a vedea toate atracțiile viitoare și frumos. Obiective de la pupa Situat pot fi văzute doar plutitoare departe de tine, dar pupa este aproape întotdeauna nu există nici un vânt și vă puteți privi la pescăruși care însoțesc adesea bărcile. Hraneste puntea principală a navei este aproape întotdeauna închis, sau accesul la aceasta este respinsă deoarece este singura zona în care echipa se pot relaxa. În spațiul rămas pe navele „normale“ de comandă ar trebui să fie doar pentru munca lor. Din păcate, în prezent disponibil pentru mai multe 3-împodobită echipajului navelor agățat în jurul, unde vine ea.

Ei bine, înapoi la subiectul poveștii noastre. Chiar și în prima zi a croazierei, am observat că partea pupei puntea ambarcațiunii este blocată de o bucată de sfoară cu o cărămidă, iar în spatele solar de pe punte la soare situată șuruburi, și alte părți inutile ale navei. deci du-te acolo ca nu este posibil. Astfel, turiștii sunt în continuare disponibile numai pe hrănesc puntea de promenadă. La momentul plecării lui Balaam, am găsit ura coarda cu o cărămidă pe puntea de promenadă. Ei bine, nimic, am decis să sper prudența angajaților „Vodochody“, și a plecat de pe puntea următoare. Într-adevăr, pasajul a fost deschis, pe care le-am folosit de mai multe ori și fotografiat pe un fundal de plutitoare departe de noi și tricolorul insula în curs de dezvoltare. Dar bucuria noastră a fost prematură. Câteva minute mai târziu a fost un om cu un gol trunchi și un fizic Tarzan și a spus că turiștii nu ar trebui să fie aici, și a început amenințând să o coaja de pere agățat aici. El a explicat tot ce se întâmplă în ușa deschisă ventilatorului, spun ei, să cadă brusc turiști. Apoi am procedat la recepție, în cazul în care fata este, trebuie remarcat, foarte politicos, a promis să investigheze.

Mai târziu a devenit cunoscut faptul că un bărbat cu torpul gol și corpul lui Tarzan este un navigator, iar frânghia urâtă a început treptat să dispară. Câteva zile, directorul restaurantului și asistentul căpitanului în timpul prânzului au trecut prin restaurant și au cerut turiștilor dorințele lor pentru o croazieră și mese într-un restaurant în special. Acest lucru era frumos în sine, dar era și mai plăcut atunci când asistentul superior al căpitanului (femeie) a spus că de acum înainte hrana ar fi închisă numai în timpul parcării, din cauza unor lucrări de reparații la pupa navei. Și dacă vedeți un lolomochku urât cu o cărămidă după plecare, atunci îl puteți îndepărta în siguranță.

În acea seară la Ladoga a fost un vânt puternic și a început să crească valuri. Pentru regret, pitch-ul a fost aproape invizibil. Dar am fost mulțumit de apusul roșu aprins. A doua zi nava urma să facă două dane: în satul Svirstroy și Mandrogi.