Pietre mici pe Vuoksa, ursus speleo

Probabil, fiecare persoană are în mod periodic dorința de a se afla într-un loc uimitor, creat de mama natură, din care se împletește. Când un sentiment similar se trezește în mine, îmi completez "Ghidul Alternativ" și planifică rutele pentru următoarea vacanță sau sărbători / weekend-uri. De data aceasta, soarta (sub forma unui motor de căutare pe Yandex) mi-a aruncat o legătură cu blogul Ishanin Dmitry. un fotograf din Sankt Petersburg. Și m-am interesat de postul său despre Rock-urile Mici. Acesta este un masiv de granit de până la 15 metri înălțime pe sistemul lacului Vuoksa din regiunea Leningrad. Trebuie să spun că sunt foarte parțial la natura Kareliană Istmul, și un astfel de loc de o frumusețe, desigur, a fost imediat programată pentru următoarea vizită la Sankt-Petersburg. Iar prezența stâncilor de stâncă ne-a determinat timpul liber pentru plecare - pregătire pe teren.

roci mici sunt la 6 km de Priozersk, în partea de nord a orașului regiunea Leningrad, pe o insulă în sistemul Vuoksi lac. Este imposibil să ajungeți la pietre cu mașina, numai cu trenul (linia de cale ferată trece printr-un dig creat special) sau cu barca. După un moment de gândire, ne-am oprit în primul exemplu de realizare, și familiarizat cu orarul trenurilor (potrivite pentru noi a fost de numai 6 pe zi), au avut ca scop de a ajunge la 148 km. în după-amiaza.

În ziua stabilită și ora, o dată pe rucsaci încărcate minuțios în stația de tren, am fost foarte neplăcut surprins de retragerea tuturor trenurilor de zi cu zi din cauza pentru a urmări reparații. Înainte de a pleca la cea mai apropiată parte a compoziției de interes pentru noi a fost de aproximativ 7:00, și de obicei, în general, călătoria amenință să se transforme în aventuri mari. Nu doresc să pierdem timpul de așteptare, am decis să ia un tren la stația de Sosnovo - destul de o așezare mare, situată la 80 de kilometri de la Priozersk, și pentru a depăși distanța rămasă cu autobuzul. Prima parte a planului a fost implementat cu succes.

În pin, cu excepția pentru noi, sa dovedit un mare număr de oameni dornici să intre în Priosersk orice mijloace (și acest lucru este pe de o săptămână-o zi). După ce a ratat primul autobuz gem-ambalate, ne-am dus să vorbim cu șoferii de taxi locale, precum șoferii și alte mașini UAZ, oriunde ne-am urcat cu rucsacurilor. În primul caz, prețul nu am fost mulțumit, în al doilea - oamenii au cerut OKS și fericit că nu eram pe drum. După ce a petrecut în căutarea pentru vehiculele de aproximativ o jumătate de oră, ne-am întors la o oprire și a pregătit să ia cu asalt autobuzul. Spiritul de lupta sa dovedit a fi de mare ajutor, și cuvântul de onoare, am prins rucsacurile în vagoane pasaj îngust. Pasagerii care se află în aceeași barcă cu noi, bombănea un pic la început, dar pentru care vă mulțumesc, rapid vin la termeni cu faptul că pentru a merge peste tot, și chiar glumă destul de ironic, alpinism peste baricadele rucsaci. Două ore mai târziu, am fost în Priozersk.

Restul de 6 kilometri inainte pantofi de alpinism pot fi depășite în două moduri - de a aplica la debarcader și de închiriat o barcă cu motor sau de a merge 6 km pe jos de-a lungul piesele pe care le-am ales. Mutarea pe propriile lor două este mai familiar, iar ploaia nu a adus romantism la plimbarea cu apă.

Pietre mici pe Vuoksa, ursus speleo

Pe vremea din Petersburg, în general, merită spusă separat. Nu e aici. Mai exact, ea este, dar ea este capricioasă, ca o femeie însărcinată. În aceste cazuri, englezii spun: "Nu avem climă, doar vreme". În mai puțin de două ore, în timp ce ajungeam la pietre, am reușit să cădem de mai multe ori sub duș și să ne usucă la soare. Nori și nori au străbătut cerul cu o viteză sălbatică, schimbând culorile naturii înconjurătoare de la luminoase și pozitive la gri și plictisitoare. Iar spre seară norii au câștigat în cele din urmă această bătălie și au înnegrit triumf cerul de la orizont la orizont.

Copii de granit ale regelui karelian

Pentru a merge de-a lungul piese, și o fâșie îngustă adiacente căile de movila nu a fost foarte confortabil. Schimbă constant starea vremii ar adăuga meu doi cenți în valoare. Cu toate acestea, aspecte pozitive au fost încă mai mult: am fost înconjurați de natură uimitoare și verstovye bare de-a lungul w / un mod unic indicat distanța, și complet lipsit de oportunități de a merge pe căi greșite. Du-am avut la stația de 148 km sau Kapeasalmi (numele finlandez, care a fost capabil să-și amintească doar încercarea de n-lea, și apoi cu invenția de ouă de Paști vârfuri „Minele regelui Solomon“), și atunci când o jumătate de kilometru înainte de punctul de așteptat, am văzut o pistă de prețuită a rocilor, a fost o surpriză neașteptată. Pietriș schimbat potecă bătătorită presărat cu bolovani de granit și rădăcini de copaci, sari peste dealuri și zonele înalte. O placă modestă pe lemn de pin este cunoscut despre faptul că am intrat în satul câteva zeci de case pe lac.

Pietre mici pe Vuoksa, ursus speleo

Aparent, oamenii locali s-au ascuns de ploaie, iar Kapeaspalmy părea complet pustiu și singură. Singurul copil pe care l-am întâlnit, învârtit pe un leagăn, era un alpinist vizitat. Victor (așa se prezentă băiatul) sa oferit să ne ducă la parcare, dar în același timp a trecut pe lângă el, unde el și mama lui au fost campați pentru a treia săptămână.

Pune-un cort, ne-am dus mai întâi să facă baie. Apa într-adevăr, este dispus, dar dorința de a spăla pe drum murdărie învins. Înot a fost de scurtă durată. După o gustare rapidă, ne-am dus să se familiarizeze cu vecinii lor. Într-o zi de lucru ploioasă au fost puține - Galina (el însuși un alpinist cu ani de experiență), cu fiul meu Vitya, unde predă la parcare superioară și turismul de club de sport „Baltic Beach“ la apă. Am fost întâmpinat cu căldură și cote au ascultat poveștile de speologi Moscova. Și, în același timp, și sunt familiarizați cu geografia locală, oferind pentru a vizita alte locuri de interes.

A doua dimineață a început cu o ploaie și un cer cenușiu. Nu vrem să descoperim deloc funiile și am decis să ne pregătim pentru a bate spitalele în granit. Am găsit un mic bolovan. l-au târât în ​​tabără și au început să bată. Primele milimetri ne-au întărit în dragostea din Caucaz și peșterile sale, formate în calcar și roci de gips.

Pietre mici pe Vuoksa, ursus speleo

Când ne-am săturat să concurăm pentru acompaniamentul sonor al ciupercilor locale, cerul albastru a început să apară la orizont. Încântat cu pozhumarit oportunitate, am atârnat repede pista și a prins porțiunea de interes simt de a lucra cu o frânghie, și benzi de rulare de pe granit umed. Fericirea noastră nu a durat mult și după o oră cerul sa întors întunecat și ploaia a început să se încurce. Nu am vrut să adaug kilograme suplimentare cu echipament umed.

A plouat toata noaptea si am decis sa renuntam la trenul de dimineata, ca sa nu cazam pentru o alta anulare. Kapeasalmi a lăsat un sentiment de subevaluare și o dorință acută de a reveni aici din nou, în condiții bune.

- Cu trenul de la stația din Finlanda (sau de la stația Devyatkino) până la Kapeasalmi (pe vechile scheme este desemnat ca 148 km). Trenul către Kuznechny merge de 6 ori pe zi. Prețul biletului este de aproximativ 300 de ruble. 3 ore pe drum.

- La același tren / autoturism / autobuz spre Priozersk, de acolo 6 km pe jos pe traverse sau pe barcă (închiriat în 500-1000 ruble).

- Pietrele mici sunt inițial un loc de antrenament pentru alpiniști, dar un sistem extins de lac-fluviu și un peisaj neobișnuit pot interesa fanii și alte destinații extreme. Fotografii, de asemenea, nu vor rămâne indiferenți față de natura uluitoare a lui Kapeaspalmi.

- În sat există un puț cu apă potabilă, dar și ploaia bine fiartă și apa lacului este, de asemenea, potrivit pentru a mânca. Cel mai apropiat magazin este în Priozersk.

- Locurile de parcare sunt complet echipate, destinate unui număr mare de persoane. Lemnul de foc produs fără ajutorul unui ferăstrău cu lanț este în cantitate mică.