Familie de familie

Un pic de istorie.
Încercările de a crea o mașină de cusut luat o lungă perioadă de timp și nu o dată, dar numai în 1845 mecanicul american Elias Howe a reușit să construiască prima adecvarea practică a mașinii, care a dat o linie dublă și care face 300 de ochiuri pe minut. Și, deși brevetul a fost dobândit în Anglia, locul de naștere al mașinii de cusut este considerat a fi Americii: un teren fertil de aici și-a găsit și a avut loc evoluția sa remarcabilă, creând o lume a lui Isaac Singer. Un mecanic, un inventator, un antreprenor și chiar un actor! El a reușit să dea mașinii de cusut oa doua viață, încorporând-o într-o industrie gigantică care a înflorit timp de aproape un secol și jumătate.

Singerul își amintește cum a adunat prima sa mașină de cusut. "Am lucrat zi si noapte, am dormit 3-4 ore pe zi, m-am mâncat o data pe zi, pentru ca stiam daca masina nu a fost facuta pentru 40 de dolari acum, nu se va face niciodata". Masina a fost terminata noaptea in a 11-a zi Aproximativ nouă seara au decis să testeze mașina finită.

Prima încercare a eșuat și muncitorii, obosiți după munca grea, s-au despărțit singuri, hotărând că totul sa încheiat cu eșec. Am continuat să încerc mașina, asistentul meu Ziber a ținut lampa, dar într-o stare nervoasă, după munca și necazurile noastre nesfârșite, nu am putut obține o linie normală. Uciși de durere, la miezul nopții, Ziber și cu mine am mers la hotelul unde am locuit. Pe drum ne-am așezat pe o grămadă de panouri și Zieber ma întrebat, nu am observat că buclele slabe au fost formate pe partea din față a țesăturii. În acel moment, gândul mi-a dat seama că am uitat să regrez tensiunea firului superior și am revenit la atelier. Am ajustat tensiunea firului și am cusut cinci linii fără cusur. Perfecțiunea acestor linii mă mulțumea complet, ne-am întors la hotel și am adormit ferm.

În familia noastră există o mașină de cusut veche, pe care am moștenit-o. Fără muncă, familia noastră nu putea să stea. Visul din fiecare familie era cumpărarea unei mașini de cusut. Și cum altfel să îmbrăcați întreaga familie și să coaseți perdele frumoase pe ferestre? Începând cu anii 20 ai secolului trecut, există o mașină de cusut în familia noastră. Din povestile străbunului meu Rubanenko Pelageya Vasilyevna, știu că bunicul ei Rubanenko Alexey Ivanovici ia dat o mașină pentru prima aniversare a nunții. Și din moment ce familia era mare, străbunica trebuia să coasă mult. În viitor, relicva noastră de familie a fost dată bunicii mele Anohina Tatyana Alekseevna. Acum, ea este ținută de mama mea, ea încă lucrează și mama noastră ne-a călcat pe noi și pe toți rudele noastre. Sora mea și cu mine, de asemenea, dorim să învățăm cum să coacem, astfel încât mașina noastră să nu fie inactivă.

În primul rând, prețul fix pentru cameră. De mulți ani costa 15 ruble, ceea ce era destul de accesibil pentru cetățenii sovietici. Foarte adesea camera a fost dată copiilor, încurajându-i să învețe elementele de bază ale fotografiei. "Smenu" poate fi numit o cameră cu adevărat de familie. Sa întâlnit cu toate evenimentele importante și semnificative - vacanțe, vacanțe, excursii la natură sau la mare, excursii turistice și așa mai departe. Fiecare turist a considerat absolut necesar să-l ducă într-o excursie la camping.

În al doilea rând, în ciuda prețului destul de scăzut, "Smena-8M" era de înaltă calitate, fiabilă și nu inferioară performanței față de alte modele mult mai scumpe. Chiar și atunci, camera a putut sincroniza rapid declanșatorul central cu un bliț. În "cutii de săpun" moderne nu este, este disponibil numai în camerele SLR scumpe. "Schimbarea" vă permite să obțineți fotografii care nu sunt inferioare calității fotografiilor realizate cu aparate foto mai scumpe și mai complicate.

În al treilea rând, camera a fost destul de simplă în funcționare și în reparație. Chiar și copiii puteau înțelege setările. Pentru a obține o imagine de înaltă calitate, fotografiați un obiect, a fost suficient să determinați distanța față de el și, în funcție de acesta, setați claritatea. Adesea lungimea a fost măsurată în pași, după care s-au întors și au făcut o fotografie. Cu toate acestea, pentru a face fotografii de calitate, era necesar să existe cunoștințe minime, astfel încât aproape fiecare școală de atunci avea un cerc de fotografie.

Camera noastră "Smena", lansată în 1963. A fost achiziționat de străbunicul meu Mitryuk Ivan Alekseevici în 1963 cu ocazia zilei de naștere a bunicii mele Chepelyuk (Mitryuk) Maria Ivanovna. Străbunicul meu cu această cameră a capturat multe evenimente importante de familie. Fotografiile luate de el încă stocate de bunica mea, toate fotografiile făcute în alb și negru.
În 1983, această cameră a fost prezentată de străbunicul meu la nunta bunicii și bunicului meu Chepelyuk Vasily Petrovič. Tradiția familiei a continuat. A capturat toate evenimentele semnificative ale familiei noastre: nașterea celor trei copii, jubileele, sărbătorile de Anul Nou.
Când tatăl meu a crescut, Ruslan Chepelyuk, bunicul ia dat camera, dar mai întâi ia explicat întreaga importanță a acestei relicve familiale. Mai târziu, tatăl meu mi-a spus cât de îngrozitor toți membrii familiei noastre au tratat această cameră pe măsură ce așteptau un anumit moment sau ocazie să o folosească.
Acum, uitandu-ma la poze, imi dau seama importanta si responsabilitatea pentru acest lucru foarte important.