Ciudate descoperiri

Odată ce aveam de gând să merg la Imatra. Acest oraș este situat la numai cinci kilometri de graniță. Soacra mea a aprobat alegerea mea. Imatra a vizitat adesea bunicul ei la începutul secolului XX.

El a fost cetățean de onoare al orașului St. Petersburg, a deținut un post responsabil în cadrul Ministerului Afacerilor Externe și, prin urmare, și-a putut permite uneori să se odihnească în Imatra.

În acel moment, turismul devenea la modă, iar oamenii bogați se îndreptau deja spre marea caldă sau undeva mai aproape. Imatra era de asemenea la modă. Hotelul a fost foarte popular sub forma unui castel vechi, situat pe malul râului Vuoksi. Țărmurile sale stâncoase sunt foarte pitorești. Și, desigur, reperul orașului Imatra este cascada și podul. Câte secrete conține acest pod, de unde puteți admira frumosul peisaj! Faptul este că unii oameni înălțați și-au încheiat viața prin sinucidere, aruncându-se în râu de pe acest pod. Aceste sinucideri la un moment dat la începutul secolului trecut au dobândit un caracter de masă. Prin urmare, în Rusia au început chiar să urmărească oameni care au cumpărat un bilet la Imatra într-o singură direcție. Acum, lângă podul din parc este o sculptură care prezintă o femeie înecată, una dintre victimele unei cascade fatale. Pe plajă se găsesc pietre cu numele și datele persoanelor care au murit acolo. Finnii îi protejează.

Aproape de orașul Imatra se află Lacul Imatra, pe malul său, construit un hotel frumos, vizitat de turiști în orice moment al anului. Este înconjurat de un frumos parc, pădure și liniște. Se pare că timpul sa oprit aici.

Apropiindu-se de Imatra, autobuzul nostru turistic se opri lângă o biserică foarte neobișnuită. Se numește Biserica celor Trei Cruci în onoarea celor trei cruci ale Calvarului, pe unul dintre care Isus Hristos a fost răstignit. A fost proiectat de faimosul arhitect finlandez Alvar Aalto. La prima vedere o clădire destul de simplă. Dar această biserică este complet diferită de oricare alta. Pe fațada sa sunt situate 103 ferestre complet diferite. Deci, arhitectul a conceput. Și aceste ferestre în momente diferite ale zilei creează o combinație de efecte interesante de lumină. Am intrat. Biserica era goală, i. enoriașii în ea nu au fost. Dar era plin de sunetele organului. Pastorul sa așezat în spatele instrumentului și a jucat cu inspirație. El nu sa uitat înapoi la noi, nu a văzut sau a auzit pe nimeni. El și-a dedicat muzica lui Dumnezeu. Și Dumnezeu la auzit și la binecuvântat. Am trecut liniștit și ne-am așezat pe bancă. Ne-am gândit să ne oprim și să vedem. Sa dovedit că au auzit. Atât de liniștită și calmă a început să simtă că nu voia să plece. Când muzica minunată se îmbină cu arhitectura mare, ea scutură sufletul, ridică și curăță.

Soacra mea nu era niciodată în Imatra. Pe partea ei și pe o parte din generația sa au scăzut teste severe, nu a fost vorba de turism. Iar "Cortina de fier" nu permitea călătoria în țările capitaliste străine.
Apropo, bunicul soacrei a părăsit Rusia la timp, unde a fost amenințat că va fi reprimat sau chiar împușcat. Sa căsătorit a doua oară la o vârstă venerabilă. A plecat în străinătate împreună cu a doua soție și copiii lor.

in-lege al mamei a fost cel mai tanar fiica sa din prima casatorie, ea a absolvit Institutul Smolnîi pentru Noble Maidens, știu două limbi străine. Dar vântul revoluției și-a întors capul. Sa căsătorit cu o revoluționară asemănătoare cu ea, ca ea. El a lucrat în KGB, în 1937, a fost arestat, a adăpostit mai întâi într-una din celulele din subsolul Casei Big. Soției i sa permis o întâlnire. Ea ia spus că a strigat după: „! Alex, trebuie să ajungi la Stalin și i-au spus totul“ Atins Shura numai investigatorul camerei, care a rugat-o să divorțeze de soțul ei, în timp ce ei ca un dușman al poporului soției sale, de asemenea, nu ar merge nicăieri departe, lăsând doi copii orfani. În timp ce ea a fost de gândire, pentru a primi o întâlnire parte de locuri de muncă, în cazul în care acesta a condamnat și exclus din partid, din care ea a fost atât de devotat. Inițiatorul întâlnirii a fost cel mai bun prieten al ei, care și-a adus aminte de originea nobilă a soției inamicului poporului. Trebuia să mă divorțez, să schimb slujbele. Soțul meu a fost exilat undeva la Khabarovsk. Mai întâi a venit o scrisoare, iar apoi a primit o scrisoare de la o femeie necunoscută, care a raportat că nu mai sunt vii. Aparent, ei nu locuiesc nicăieri acum.

Bogdanova Alexandra Pavlovna, bunica soțului meu, făcut durere atât de mult, cât de mult ar fi de ajuns pentru o duzină de femei. Cu tatăl său, conexiunea a fost rupt, soțul ei arestat, prieteni potolește - unii de frică, alții cred că ea și soțul ei erau dușmani ai poporului, în mâinile a lăsat doi copii ei mici, de la apartamentul lor de la Nevsky vechi au lăsat-o singură cameră, și care a amenințat că îl va lua. Cum a supraviețuit? Nu a pierdut in greutate, nu a pierdut interesul in viata? Asta a fost în 1937. Și în 1941 a început blocada. A lucrat în spital, a venit târziu, a plecat mai devreme. Toată grija de casa, carduri de merchandising, cozi de așteptare pentru pâine, marș pe râul Neva pentru apă și o sobă a căzut pe fiica cea mare de paisprezece ani Nina (soacra mea), cea mai tânără a fost de 10 ani Tamara. Soacra ei nu-i plăcea să vorbească despre blocada. Numai după moartea soțului meu, când m-am mutat cu ea, și am început să trăiască împreună (așa mi-a fost mai ușor să aibă grijă de ea, a avut deja complet orb), ea dintr-o dată a început să-mi spună câteva episoade din acel moment teribil. Ei au reușit să supraviețuiască iernii îngrozitoare din 1941-1942. numai datorită vecinului care a lucrat la moară. A venit în fiecare zi la "cină". A răspândit un ziar pe podea și a scuturat făină din haine. Fetele au strâns acest praf și sfeclă de copt. În vara anului 1942 au plantat niște legume în paturi. Fie în vara anului 1942, fie în 1943, au fost evacuați de-a lungul drumului vieții pe o barjă. Au fost norocoși, nu au dat foc în acea zi. Apoi au mers mult timp în Kazahstan. Nina curioasă a sărit la fiecare stație, totul a fost interesant pentru ea. După evacuarea Alexandra Pavlovna aproape nu a mers împreună cu fiicele ei să trăiască într-un alt oraș, pe care a numit-o femeie cu care au devenit prieteni în evacuarea. Dar ea a fost chemat la șeful și a spus că Leningrad ar trebui să meargă tot înapoi în orașul său natal. Sunt puțini. Și s-au întors.

Camera lor de pe Staro-Nevsky era ocupată. Persoana care trăia în el, evident, era conștientă de afacerile lor de familie. El a amenințat-o pe Alexandra Pavlovna că dacă ar fi susținut acest pătrat, își va aminti de soția dușmanului poporului și de originea sa. Ei s-au retras și au mers să locuiască într-o cameră într-un apartament comunal într-o casă din lemn din districtul Vyborg. În acel moment era la periferia orașului. De foarte mult timp soacra mea nu sa odihnit la întrebarea despre ceea ce a devenit despre apartamentul lor pe Nevsky. A fost patria ei, și-a petrecut copilăria acolo, a supraviețuit blocadei. Dar nu a îndrăznit să meargă acolo și să se uite la casa ei. Doar în anii 80 am aflat despre această dorință și împreună am mers la Staro-Nevsky. Era deja foarte grav la acel moment. Avea glaucom. Am ajuns în metrou, ne-am dus la Piața Alexander Nevsky, ne-am dus pe Nevsky. Aici este casa ei. Mergem în curte. Ferestrele lor se află la primul etaj.
- Ei bine, ce este? - ea mă întreabă.
- Pe ferestre atârnă perdele vesele și pe ușa de lângă semnul: "Nu-mi pasăre (nu-mi amintesc pe cine)".
- Atunci, la urma urmei, este Dumnezeu!
Dar unde face Imatra? Dar cine știe, acest tip de gândire? Adunați-vă unii pe alții, scoateți niște amintiri, asociații. Sunt descoperiri atât de ciudate.

Imatra este un minunat oraș finlandez, curat și ordonat.

Unul dintre punctele sale de interes este aeroportul, care în 1942 a ajuns la cea de-a 75-a aniversare a mareșalului Mannerheim. Se spune că Mannerheim nu sa întâlnit cu el, deoarece credea că mareșalul nu ar trebui să-l întâlnească pe căpitan. Dar poate că nu este așa. Hitler ia dat o mașină pentru aniversarea, care este păstrată, precum și imaginile pe care este imprimată întâlnirea lui Mannerheim cu Hitler. Ce a fost asta.

În Imatra există, de asemenea, Muzeul de Artă, Muzeul "Casa Karelian" și Muzeul Serviciului de Frontieră. Vino - vei vedea pentru tine!