Urca pe muntele Oshten

Teritoriul ținuturilor muntoase este păzit cu grijă de serviciul vânătorilor și inspectorilor departamentului de la Laganak din KGBBP, care își protejează viețile și protejează natura lor neatinsă pentru generațiile următoare de oameni.

Există mai multe rute turistice permise pe teritoriul zonei Laga-Naki Highlands. Pasajul de-a lungul rutelor este plătit și în prezent este de 150 de ruble pe persoană pe zi.

rangers ospitalier ne-am întâlnit la punctul de control al rezervei, care cu amabilitate pentru banii noștri (100 $ pe zi), ne-a permis să pună mașina în parcare în apropiere de punctul de control, și după efectuarea plății (150 de ruble pe ciocănituri persoană) și documentația, efectuată într-un mod bun.

Intalnirea cu natura virgina a inceput cu nori de praf din masinile trecute cu turistii. Se pare că, pentru o taxă de 500 de ruble, puteți călători un kilometru până la munți, mai aproape de platformele de observare din Marea Kamenny și Nizhny Murzikao Ranges.

Am numărat aproximativ 10 mașini, care încet, legănându-se pe grund, ne-au ocolit din toate părțile. Din mașini au privit chipurile fericite ale turiștilor din Rostov-on-Don și Krasnodar.

Urca pe muntele Oshten

La rândul său, a drumului în apropierea a doua barieră, am numărat 15 mașini, taxiuri, jeep-uri, mașini străine, quad-uri, atunci nu există pur și simplu nu este acolo, ci de la oameni care într-adevăr nu respira, miros în jurul valorii de caca și gunoi munții care stau sub picioarele noastre.

Drumul, care a fost spart de GAZ 66, a mers mai departe în poligonul biosferei, prin care au fost hrănite acolo o mulțime de turiști, cai și vaci.

Din punct de vedere moral, eram gata să mă întâlnesc cu mulțimi de oameni și, privind în jos la pământ, am încercat să fug mai repede și mai sus, unde oamenii trebuiau să se gândească la mai puțin.

Oamenii nu au scăzut mult timp. A alergat în jurul câmpurilor în batalioane zgomotoase și rahat oriunde, lăsând ca un cadou pentru bomboane de bomboane naturale de la dulciuri și biscuiți, cutii și sticle de plastic.

Pentru a ne întâlni de la șoseaua superioară Laga-Nak, am condus o întreagă escadrilă de turiști pe călare și în spatele lor o cavalcadă de cvadrocyclists.

Probabil, pentru o taxă, au alergat de-a lungul poligonului biosferei și s-au îndreptat spre hotelurile viitorului "Kala Stera", toate rusești.

Quad biciclete stânga în direcția de civilizație, m-am uitat trist după ei. Cât de interesant este să conduci pe Rezervația Biosferei pe quadricks? Va fi necesar să aflați în Adler la sediul principal al KGBBP.

Încet, fără tensiuni inutile, s-au târât pe prima platformă de observare spre muntele Oshten. În acest loc majoritatea turiștilor se întorc și se întorc la mașini. Ei bine, Slavnovko.

Urca pe muntele Oshten
La coastele traseelor ​​spre Oshten și la Sculele instructorului, am ajuns pe o adevărată haldă de gunoi.

O privire trista. Îmi amintesc când Laga-Naki nu era un poligon biosferic, era mult mai curat, mai exact, în comparație cu această rușine, a strălucit pur și simplu!

Au scuipat cu vexație, s-au scufundat mai sus, apropiindu-se de Muntele Oshten. După ce drumul a devenit la un nivel, ghidul nostru sa mutat la câmpurile de zăpadă, unde a găsit o platformă excelentă pentru tabăra de bază. Din traseul corturilor nu se poate vedea nici de sus, ceea ce medicul a prescris.

În timp ce se așezaseră corturile, soarele aprins începe să coboare în spatele creastei Nagoy-Chuk, iar frigul topit schimba căldura topită. Misa și Denis erau în stare de șoc. Căldura, apoi stejarul. Se răcește!

Îmbrăcând haine mai calde în jos, am aruncat covoare pe iarbă și ne-am pregătit să pregătim cina pentru gaz.

Mâine vom merge la vârful muntelui Oshten. Tipii care se uită la coșul de piatră înalt nu credeau că este posibil, căutând o scuză să rămână în tabără, dar după ce explică conversația, au fost de acord să ia o șansă. Risc cauza nobilă!

Ziua a fost lungă, fiecare dintre noi dormea ​​nu mai mult de două ore pe zi, așa că, după o cină bună, nu ne-am gândit mult să ne târâm în corturi, să punem ceasurile deșteptător la ora cinci dimineața și am adormit.

A venit o nouă zi, vreme frumoasă! Acest lucru este bun!

Laga-Naki, cu toată accesibilitatea și similitudinea cu parcul, rămâne Laga-Naki, un loc cu schimbări ascuțite în vreme, care poate face față nu numai începătorilor, ci și turiștilor mai experimentați.

Nu există munți ușori, iar fiecare excursie este prima! Ovăz de ouă de mic dejun cu stafide, un ceai verde cu ciocolată, culese rucsaci și tras în față, șansa de vreme, nu poți rata.

Straight în frunte pe sapa de piatră, am zburat la dealul ierbicid. Aici, turiștii noștri începători au fost spulberați, fizic, moral. Tipii au decis să se întoarcă.

Urca pe muntele Oshten

I și ghidul nostru experimentat Sasha Zbrozhko erau gata pentru o astfel de-amestecare. Am împins baietii convingatoare discurs despre sensul vieții, despre infinitatea universului, legile naturii, lupta eternă și moartea iminentă, patul de moarte, în cazul în care va noi toți, să se simtă resentimente pentru anii inutile trăit fără victorii mici peste el și circumstanțe, fără riscuri pentru a realiza un vis.

Tipii își prinse respirația, se uită din nou la vârful roșu din infinitul cerului albastru și hotărăsc să meargă mai sus. Știam că spiritul oamenilor de afaceri de succes nu va lăsa copiii într-un moment dificil, sunt obișnuiți să câștige.

Ei s-au rătăcit și, curând, s-au strecurat pe șosea. Urmele de ATV-uri au condus la cele mai multe zăpadă. Am mers de-a lungul drumului, am făcut poze cu căprioare de munte, flori numeroase și variate, am ajuns în curând la un câmp de zăpadă mare, am traversat-o și am intrat într-un frumos circ circul de munte.

Am rămas puțin și ne-am grăbit să depășim cea mai dificilă parte a drumului spre vârful muntelui Oshten.

Traseu călcat cu indicii din grămezi de pietre stivuite, cu o altitudine competentă. Iată o vedere a Muntelui Fisht, izvoarele râului Belaya și a adăpostului Fisht-Oshtenovsky.

Aici am uitat cu toții de oboseală, până la partea de sus a ușii de a da. La creasta de la vârf înainte de summit au întâlnit un turist desculț care, după o noapte peste noapte peste Oshtena, a mers la adăpostul Fisht în căutarea unui pulover.

Sa dovedit că o persoană se distrează de mers pe jos pe munți desculți, dormind pe vârful unui cort cu un singur strat și al unui sac de dormit înțepenit deasupra unui adăpost.

După contemplarea acestui miracol al turistilor, noii noștri au uitat de complexitatea lor îndelungată și s-au mutat rapid la urcare până la primul lor vârf.

Urca pe muntele Oshten
În partea de sus, am avut o mușcătură, privind în jurul valorii de natura frumoasă a munților Laga-Naki. Sub un kilometru mai jos, un elicopter a zburat. Misha și Denis, au fost foarte fericiți, a fost foarte bun pentru mine și Sasha.

Ne-am întors la ora 11 și deja până la ora 12 după-amiaza, sub razele fierbinți ale soarelui arzător, eram în tabără. Am scăldat în apă rece, am cină, am topit încet pe brazier.

Pentru a nu se plictisi, după cină, au alergat ușor la lacul de sub vârful muntelui Oshten. Lacul s-a dovedit a fi o adâncitură de baltă, dar florile care au crescut de-a lungul băncilor au lăsat o impresie de neșters.

Pe drum, au coborât jos, au ieșit la foișor la pârâul adânc. Arborul este nou, cu o masă și scaune, un număr de munți de gunoi obișnuiți pentru poligonul biosferei. Arborele din acest loc arată foarte exotic. De ce este nevoie și pentru cine? După cum am aflat mai târziu de la oamenii responsabili, acest foișor a fost stabilit pentru sosirea președintelui nostru-ministru Medvedev.

Medvedev nu a venit, iar foișorul a rămas să aștepte ca iarna să devină o grămadă de moloz. Acum, arborele este un bun punct de referință pentru furculița celor trei căi, traseele adăpostului Tsitsa, traseele pentru Lacul Psenodah și traseele spre vârful muntelui Oshten.

Am stat puțin în foișor și am obosit, dar foarte fericit că am ajuns în tabăra noastră în curând.

Către seară soarele fierbinte era acoperit de nori grei. Ploaia nu a mers niciodată și am scăpat cel puțin de la căldură, începând imediat să înghețăm. Către seară am fost din nou în buzunare și jachete.

Seara celei mai lungi zile a anului era lungă, iar noaptea era strălucitoare. Am băut ceai, gustat halva, kozinak, prăjituri și ciocolată, caise uscate și prune uscate și ne-am bucurat să vorbim despre tot ce este bărbat în lume.

Urcarea pe vârful muntelui Oshten a fost ușoară și simplă. Topul este magnific, cu vederi panoramice ale frumuseții munților Laga-Naki.

Urca pe muntele Oshten

Urcând la Oshten în virtutea tuturor turiștilor novici, însoțiți de ghiduri experimentate, dar numai în condiții bune și mai bine înainte de prânz. Amintiți-vă despre surprizele meteorologice, vremea nefavorabilă de pe Oshten poate deteriora grav orice turist.

2 zile. Merge pe tracturile din zonele muntoase ale lui Laga-Naki.

Laga-Naki, singura țară montană unică din sudul Adygeya. Țara dealurilor cerești, care, ca o mare verde, se rostogolește pe stâncile galben-gri ale munților înalți, lingându-și capacele de zăpadă de pe vârfuri.

Un loc în care, prin pajiștile de flori colorate din calea ta de care reprezintă zăpezi, o șoaptă joasă murmurînd fluxuri, care curge în zdrăngănit vesel rola de cristal râuri limpezi.

Laga-Naki este o lume fragilă unică, cu pajiști și chei alpine spațioase, canioane închise și păduri de pădure ușoare, înverzite cu pășuni înalte, mare de pietre, zăpadă și gheață.

Așa cum a fost acceptată de știință din lume, Upland Laga-Naki include: Laganaksky Ridge Ridge Nude Ciuc, Stone Ridge mare, tractul de superior, inferior și măguri ierboase mici Murzikal (Murzikao) ale tractului Laganaki, Cupa tractului, ale tractului superior și Tsitsa de Jos, tractului Hakurinovskoe de munte Uriel Abadzesh de munte, munte Guzeripl munte Naga-Cats, gama de munte Fischt-Oshtenovsky și Muntele Pshekha-Su.

Laga-Naki hrănește izvoarele râurilor Pshekha, Belaya, Kurdzhipsa, Tsitsa și armenii. Pe teritoriul insulelor Laga-Naki se găsesc peșteri cu renume mondial și ghețarul din Caucaz Nord-Vest pe Muntele Fisht.

Nogoya-Chuk creasta este un aport natural unic de apă care hrănește apa de munte cristal clar de oameni care trăiesc în sudul Kuban și Adygea.

Laga-Naki este o atracție naturală unică, care necesită o protecție specială.

Urca pe muntele Oshten
La platoul lui Laga-Naki, o soartă dificilă. Chiar și în zorii înființării puterii sovietice în sudul Rusiei, în 1924, Laga-Naki Highlands a devenit parte a Rezervației Bizonului din Caucaz și a devenit o zonă protejată.

Dar câțiva ani mai târziu, sub influența entităților economice din Kuban, muntele Laga-Naki sa retras din rezervație și a început să fie folosit ca pășune pentru pășunatul vitelor.

Din vara anului 1942 până în toamna târzie, Laga-Naki a devenit scena luptelor militare locale dintre forțele speciale de munte ale trupelor fasciste și sovietice germane. După retragerea germanilor, Laga-Naki a rămas o pășune. După război, Laga-Naki a intrat de mai multe ori și din nou sa retras din rezervă.

În prezent, peste-Naki platou Laga, precum și peste tot teritoriul Rezervației Biosferei Caucazul de Stat numit HG Shaposhnikov, ca niciodată în istorie, în pericol schimba definitiv și irevocabil statutul zonei protejate biosferă internaționale, statutul de stațiune de schi și terenuri private pentru oaspeții de recreere VIP.

Astăzi, impactul uman asupra naturii fragile a munților Laga-Naki nu este văzut cu o privire armată.

Râurile și lacurile se usucă, se introduc noi drumuri pentru SUV-uri și ATV-uri, se crăpeau șepteluri de cai pentru transportul turiștilor, se construiește o infrastructură comercială.

Platoul lui Laga-Naki se transformă într-o groapă de deșeuri și excremente umane, pe care se va construi calsterul de schi! Laga-Naki trebuie salvat!

A treia dimineață a plimbării noastre a început cu mult înainte de zori. Soarele nu a stat în picioare toată noaptea, amintindu-și o bandă roșu-roșie decolorată pe orizontul occidental. Avea întuneric absolut noaptea. Probabil a fost, dar nu am observat asta.

Am ieșit din cort în primul rând, micul dejun pregătit repede, m-am trezit băieții. Astăzi, ideea am fost jogging usor pe tractul Tsitsa superior la lacul Psenodah, în jos tractului loc CCACS inferior numit „Adăpost Tsitse“ ascensiunea spre top Murzikaly, mers pe jos de pajiștile alpine superioare la munte Abadzesh și în jos pe deal direct la baza noastră tabără.

Dacă ar fi luat micul dejun și s-ar fi adunat repede, toată lumea voia să meargă rapid într-o călătorie de neuitat. S-au coborât în ​​pergolul lui Medvedev și au ales calea de mijloc să se scufunde în direcția lacului Pshenodakh.

Traseu de lumină călcat, capabil să câștige altitudine. Bucurându-se de flori, cerul albastru, capul roșu al vârfului Oshten, frumusețea tractului inferior Tsitsa, am ajuns rapid la Lacul Pshenody.

Privirea unui lac uscat a fost copleșită la fața locului. Spectacolul natural unic al lacurilor Laga-Naki, lacul sacru Adygov, sa uscat, a pierdut principala sa sursă.

Urca pe muntele Oshten

Triste și liniștit, am coborât pe plajele uscate. Mai multe cursuri continuă să curgă în lac și să intre în sifonul natural al Fântânii frumoase, undeva în adâncurile apelor subterane.

Principala sursă din Pasul Fisht-Oshtenovsky era uscată. Într-un loc în care apa pătrunde lent în pâlnie, o pată de noroi neplăcut iese din ramurile noroiului și resturilor umane.

M-am dezbrăcat și am urcat în apă, am primit ceva, apoi Sasha a venit la mine. Pornind în jurul lacului, s-au adunat gunoaie, s-au așezat, contemplând frumusețea estompată a unui magnific, deloc diferit de un loc.

Poate, bineînțeles, aceștia sunt escrocii, dar nu există nici o îndoială că o sută de procente sunt vinovate de un bărbat aici. Ce ar trebui să fac?

Sasha a sugerat să arunce un sifon cu pietre, astfel încât apa să nu scadă. În opinia mea, aceasta este o idee proastă, dar apa și lacul se vor transforma într-o baltă de apă putrezită, care este neplăcută să se apropie.

Pshenodah a fost atât de unic încât a fost întotdeauna spălat, apa a intrat în ea și a ieșit. Lacul a rămas curat și frumos. Aruncarea unei găuri înseamnă ruperea echilibrului natural, care este întotdeauna plin. Știm, am trecut.

Mai încet s-au învârtit mai mult, pofotkali da posnimali această rușine măturat mai departe de-a lungul drumului spre adăpostul Tsitsa.

Pe Tsitse dreapta, pe traseul am fugit într-o anumită tabără geofizicieni care folosesc baros climatice pumn măruntaiele Laga-Nak, în scopul de a începe construcția de kalastera de schi.

Am trecut pe lângă locul ăsta murdar, am spart iarba înaltă, am ieșit la poalele înalte și umede ale fostei adăposturi din Tsits.

Corpul era beat de vinovăție și bzeki, soarele ardea nemilos, pe șuvoi și iarbă deasupra creșterii umane, nu era un zgomot, se duce la râu, găsea un loc acceptabil pentru cină.

Am urcat la Tsitsu, am scăldat, am băut apă, am mâncat, am început să mă pregătesc pentru călătoria de întoarcere. Aici grupul nostru sa împărțit și pe Denis, am decis să mergem pe vârf, Sasha și Misha se întorc la tabără de-a lungul căii inferioare.

În zona Bear Balka a crescut rapid, direct pe frunte printr-o pădure de pin și o iarbă înaltă. Am ieșit în alpin, a fost mai ușor să respiri, bastarii și bzeki s-au retras la locul muștelor și al bondarilor. Am ajuns la cabina ruptă. Acum nu mai este o casă sau o casă, nici un hambar sau halobud, acum este o grămadă de lemn de foc.

Urca pe muntele Oshten
Am mers de-a lungul drumului, conform căruia oamenii, evident, nu merg adesea, au urcat sus. Aici oamenii nu au miros deloc. A devenit clar că aici vin doar turiști specifici, nu doare mult. Quad biciclete trec, probabil nu știu sau inconfortabil.

Ne-am dus la câmpuri în direcția taberei noastre. În spatele Beamului Deep, cu un zid gri, înghițind vârful muntelui Uriel și punctul superior al Murzikalului superior, ne-a urmărit un zid de nor rece.

Norul era departe, deși părea amenințător. Mi-am scos pantofii și am călcat picioarele goale pe un covor tare, iarbă, înțepenind aroma de miere a unui milion de flori.

Deci, încet, legănându-se, ca într-o stare uluită, am mers, ne-am așezat, ne-am așezat pe iarbă și am privit-o în depărtare. Nu am vrut să plec, așa că era bine la etaj.

Denis a fost fericit și am fost foarte fericit. Curând am ajuns în locul coborârii. Norul care ne urmărea după noi sa împrăștiat și sa retras.

Apoi au coborât încet la foișor și, curând, au venit la tabără, unde am așteptat doar acel ceai proaspăt preparat.

În a doua jumătate a zilei am petrecut ceai și am vorbit. Conștiința a început să treacă de la munte la casă. Mâine am așteptat o coborâre ușoară și ușoară la mașină și o călătorie confortabilă de șase-opt ore spre Rostov-on-Don pe o mașină națională cu controlul climei și toate chestiile.