Karelia cu mașina

Ziua 15. 26/06/15 "Karelia cu mașina: toate colțurile ascunse"

Petrozavodsk - Kinerma - Cascada Koyrinoyya - Yukankoski Cascada - Cascada Ahvenkoski - Ruskeala - "Black Stones" - Sortavala - Landepohya - Ihala

Kilometrajul pe zi este de 480 km.

Deci, a doua săptămână a călătoriei noastre a zburat neobservată. Astăzi avem o altă zi să ne cunoaștem cu Karelia. Vom merge prin Karelia cu mașina de la un punct la altul, vom pune o bifă în jurnalul nostru de călătorie.

Dacă vă doriți să vedeți peisajul fabulos al frumuseților protejate Karelia, să-și petreacă vacanța în modul de activități în aer liber, putem recomanda repaus în Karelia cu un tour operator local de Alem-Tur, companie de încredere și responsabilă.

Am ajuns în piața principală a satului în jurul orei 9 dimineața. Copii dormeau în mașină și nu mergeau nicăieri, iar soția mea și cu mine am făcut o scurtă plimbare pe străzile din sat, care erau absolut goale.

Pentru a recunoaște, ceea ce am văzut nu a fost impresionant. Urmăriți după Little Korel și Kizhey pe vechile cabane rahioase, cumva nu prea. În oricare dintre satele noastre urale există totul la fel. Pentru completarea imaginii, un alt "astronaut" local a venit peste. Muzicul fără păr, de vârstă și destinație de neînțeles, se plimba pe undeva pe autopilot, evident nu prea multă înțelegere după ieri.

Biserica, aflată în centrul satului, nu sa deplasat nici pe monumentul istoriei. Giletul cu fasciculul proaspăt, sub marca nouă, a fost împodobit cu urme de revizie recentă. Din primul, aparent, a fost doar o glavka, plasată sub un baldachin pe verandă.

Pentru întreaga inspecție am avut o jumătate de oră. Mai ales pentru a veni aici, evident că nu merită. Deci, numai - pentru "bifați". Singurul lucru care ne-a interesat este tufișurile care înfloresc în grădinile de bucătărie. Decorate cu bile albe, plantele arătau foarte elegante. Cum se numește?

Foarte curând, drumul ne conduce spre prima cascadă de astăzi. Numele său original este Koirinoya, iar în limba rusă este tradus ca "șanțul câinelui".

Cascada canin sau Coirinoya

Un flux mic se desfășoară de-a lungul unui canal îngust și apoi cade jos cu o spumă și stropi de pe o stâncă de patru metri. Puteți conduce aproape până la cascadă. Dar nu este prea mult loc în apropiere. Două mașini s-au despărțit. Este bine că noi eram singurii aici în dimineața asta. Există un semn memorabil care spune că, odată ce a fost construită o plantă întreagă. Dar acum nu mai sunt urme de absolut nimic din el. Au făcut poze. Se uităau la bolovani de granit roz, pe care călăuzii de călătorie nu-i lăudau, nimic deosebit. Cascada este drăguță, dar nu restante. Pentru a merge la el este cu siguranta merita. Timp de o jumătate de oră. Nu este nimic altceva de făcut aici.

Ne întoarcem la pistă, oprindu-ne, de altfel, la un alt memorial mic. Printre pinii din spatele unui gard mic se află două morminte comune - una din războiul finlandez, cealaltă din Marele Război Patriotic.

Ne îndreptăm de-a lungul mașinii în Karelia: traversăm drumul asfaltat și din nou mergem adânc în pădure de-a lungul drumului murdar neuniform. Următoarea cascadă, Yukankoski, denumită și "Podurile albe", este considerată a fi cea mai înaltă din Karelia - până la 18 metri, dar nu este ușor să o găsiți. Mulțumită internetului, în care sunt instrucțiuni pas cu pas - câți metri trebuie să treacă, unde să se întoarcă, ce repere să vezi.

Pe drumul spre cascadă

După o duzină de kilometri, ne întoarcem chiar mai adânc în pădure și mergem pe o cale foarte îngustă. Dar drumul este destul de dens, fără o rutină profundă, așa că, ca întotdeauna, ne spunem că, dacă mergem complet în surzi, putem să ne întoarcem și să ne întoarcem. Unele varietăți sunt aduse de mici râuri, pe care le deplasăm de-a lungul podurilor de lemn.

Cascada Yukankoski sau podurile albe

Printre pădure ne aflăm brusc în unele cooperative de dacha. Pe ambele părți ale drumului sunt case de grădină, lângă ele sunt din nou arbuști mici cu bile albe de flori. Mă întreb ce este?

Urmând cu strictețe toate instrucțiunile instrucției, ajungem la locul respectiv. Aici nu suntem primii. În curățenie există o specie celebră "Niva". Și ne rezervăm o „Qashqai“ la câteva zeci de metri în jos pe scări șubrede de lemn în partea de jos a canionului, prin care curge râul necesar pentru noi, și să vedem imediat cascada dorită.

Împărțirea în mai multe jeturi, apa în stropi galbene de spumă curge pe margini de piatră. Înconjurat de pante abrupte îngroșate cu molid, colțul pare destul de sălbatic și uitat. Acest sentiment este, de asemenea, subliniat de câteva jurnale care au căzut din cascadă și s-au blocat pe pietre. Dar după noi există un număr de turiști și vă dați seama că nu este o ureche surdă. Drumul pe vreme uscată este disponibil pentru orice mașină.

Urcând în sus, au trecut puțin mai sus de-a lungul râului și au făcut mai multe cadre de cascadă din punctul de sus. Ar fi posibil să stați puțin mai mult, dar o mulțime de țânțari a respins o astfel de dorință.

Pe drumul de întoarcere, trecând prin cooperativele de dacha, curiozitatea a învins, iar Galca a mers să afle de la localnici ce flori sunt în grădinile lor. Ca rezultat, ea a intrat în conversație cu o femeie și a sugerat să ne săpăm un strat. Dar, din moment ce nu existau mici lăstari, am devenit proprietari ai unui tufiș întreg, deși mic, dar cu rădăcini și flori bune pe ramuri. În mașină era o găleată de plastic - era util. Cu grijă puneți-o într-o plantă cu teren suficient. Turnat, și tot restul drumului în trunchiul nostru viburnum înflorit. Da! Sa dovedit a fi un viburnum decorativ, numit si un taur. Am hotărât că acest lucru ar fi suvenirul nostru din călătoria pentru bunica. Plantați în țară - ar trebui să rădăcină.

Au ieșit pe o linie și s-au mutat spre Rus. Cu cât conduci mai departe cu mașina spre Karelia spre vest, cu atât mai puține nume rusești și cu tot mai mulți finlandezi și karelieni, care uneori nu spui imediat.

Înainte de a ajunge Ruskeala câțiva kilometri, ne oprim chiar și o cascadă Ahvenkoski, care este renumit pentru faptul că băncile sale au fost turnarea filmului „Zorii Aici sunt liniștite“. Este situat chiar pe drum, deci există o mulțime de turiști. În parcare zeci de mașini. Cafenele, suveniruri, tirguri. Mai întâi am luat o bucățică de sandwich-uri cu ceai, apoi ne-am dus să explorăm cartierul. Chiar de-a lungul malul unui mic lac în care praguri de râu și cade, există un traseu decorat cu diverse sculpturi de grădină care descriu locuitorii forestiere - cioturile cu ochii, pe poponar, sau diavolul. În timp ce copiii sunt fotografiați cu fiecare, acest timp va trece. Am ajuns la cascada. Fotografiat și acolo. Apoi s-au întors să meargă mai departe.

Următoarea noastră oprire este carierele de marmură Ruskeal. Odată ce a fost minată marmura, dar apoi a fost inundată cu apă și acum sunt lacuri foarte pitorești, înconjurate de stânci de marmură abrupte. În jurul căii pavate pentru turiști, există o închiriere de bărci, prin întreaga carieră este întins 400 de metri "tarzanka". Parcarea poate găzdui până la o sută de mașini. Atunci când plata pentru intrarea în mâinile purta o brățară din plastic, care pot intra și ieși de pe teritoriul parcului în timpul zilei.

Cariere din marmură rusă

Ne-am plimbat pe drum, admirând peisajul local. Într-un singur loc poți chiar să intri în tunel și să te găsești sub pământ. Apoi, drumul a condus spre lateral alte cariere, unde extragerea a fost efectuată nu cu mult timp în urmă. Fără nici o poveste, ar putea să nu fie foarte interesantă - peste tot doar în jurul unor bucăți mari și mici de marmură. Zidul vertical prezintă undele naturale și modelele strălucitoare din piatră. Am mers în direcția opusă. Cerul începu să se încruntă și în curând începu să curgă o ploaie mică. Pe vas nu se putea călători. Coada de așteptare este un bărbat de 10-15 ani, dar fiecare se rostogolește cu ora, iar bărcile nu sunt atât de mari, încât ar trebui să stea mult timp.

Nu știu dacă este legal, dar dacă există bani, probabil că totul este posibil. Un om de afaceri a construit o bază turistică pe malul lacului și a împrăștiat nu o sută de hectare de pădure pentru vânătoare. Are terenuri de vânătoare personale. Apoi am vrut, de asemenea, să organizez o grădină zoologică. Judecând prin faptul că noi eram singurii vizitatori ai acesteia, rentabilitatea grădinii zoologice cu un semn minus mare, dar proprietarul nu se deranjează prea mult.

Teritoriul grădinii zoologice este mare. Coterele în aer liber sunt spațioase. Căile asfaltate. Animalele sunt în mare parte ungulate. Fără un ghid pentru a merge aici, nu ar fi interesant, așa că a petrecut un tur de fonduri nu este un păcat. Ghidul nostru a fost Marina, care în combinație este, de asemenea, un medic veterinar al acestei ferme. Mi-a spus interesant, a răspuns la toate întrebările cu care am încercat să o încărcăm. Ne-am plimbat timp de aproximativ o oră, tot ce poate fi privit, dar, de asemenea, a învățat multe lucruri despre spatele scenei de grădini zoologice private.

Între timp, vremea limpezit, a devenit din nou soare, timp vine la ora cinci seara. Am decis să ne întoarcem din nou la carierele Ruskeal și să încercăm norocul închiriat. Și în asta am avut noroc. Debitul turiștilor a scăzut deja, parcarea este goală. Barcanul de pe doc a scos din apă apă. Am cumpărat bilete pentru a închiria o barcă și, în cinci minute, îmbrăcați în veste de salvare deja legată de apă.

Pe apă. Frumusețea din Karelia

Ce altceva poți să spui despre această plimbare? Înclinându-se până la orizont, soarele luminează frumos băncile din marmură, iar camera a făcut clic fără să se oprească. Cerul era albastru. Copacii verzi sunt frunziș proaspeți. O familie de rață ne-a înotat și copiii au fost complet încântați. Pe barcă puteți înota în grote care atârna peste apă. Ascultați sunetul de ecouri în plină expansiune sub arce. Totul se așeză pe vâsle. Într-un singur loc chiar am aterizat pe țărm - am ieșit pe un plasture mic sub prapastie. În munți se înălța, prudent închisă de un grătar. Timpul alocat era suficient pentru noi să înotăm de-a lungul întregului canion.

Pe barcă. Mergem pe vâsle

Au revenit la mașină pentru a continua călătoria. Calea noastră se îndrepta spre Sortavala, iar următorul obiectiv a fost să găsească o căsuță pentru noapte. Și, se pare, totul sa dovedit bine. Am sunat la hotelul ieftin, echipat în dormitorul școlii profesionale, rezervat unei camere duble. Dar când am ajuns la asta, administratorul a refuzat să ne populeze, pentru că cu noi erau doi copii. Sa oferit să ia un alt număr, dar acest lucru nu făcea parte din planurile noastre de buget. Așa că m-am întors și am decis să caut și alte opțiuni pentru noapte. După cum sa dovedit mai târziu, această decizie nu a avut succes cu totul. Hotelul central de pe pod era ocupat. Hotelul de pe strada Veneernaya era plin de străini - astăzi este vineri, iar finlandezii au venit la noi pentru a se rupe într-o intoxicare beată. Un alt hotel sa dovedit a fi o clădire rezidențială înaltă, fără semne. Ferestre de usi nimeni nu se grăbea să se deschidă, iar prezența unui autobuz și a unor autoturisme la un loc de parcare din apropiere spuneau că nimic nu strălucea nici. Pentru mult noroc, m-am întors la vechiul hotel sovietic din centrul orașului. Dar acolo administratorul ne-a socotit o astfel de taxă pentru o cameră, că în pensiune s-ar putea închiria un întreg podea. Nu solono hlebavshi, amintindu-ne de cuvântul necinstit, un oraș nevăzut de Sortavala, am decis să mergem mai departe pe traseu, sperând să găsim ceva de-a lungul drumului.

Sortavala, aparent, orașul este vechi, cu o notă de stil european. Și poate că ar fi interesant să mergi pe străzile sale, dar ... nu am reușit. De asemenea, din planurile noastre a fost o vizită la insula Valaam. La acest eveniment aveți nevoie de o zi întreagă și financiar, probabil, comparabilă cu Kizhi. L-au amânat pentru viitor. La urma urmei, vom reveni aici!

Am plecat de la Sortavala la ora nouă și a mers pe malul vestic al lacului Ladoga spre Priozersk. Drumul era foarte remarcabil. Era abundentă în pământ, în turnuri abrupte, coborâri și ascensiuni. Ca și cum vechiul drum trase de cai a fost usor tăiat și lăsat. Nu pentru nimic, de multe ori există curse cu motor. Satele și satele, ale căror nume finlandeze nu sunt amintite deloc, au zburat peste fereastră. Și căutam semne pentru un hotel sau o căsuță de la marginea drumului.

Într-un singur loc s-a oprit. Etajul al treilea al clădirii administrative vechi este renovat, iar camerele hotelului sunt echipate. Administrator, uitându-se la televizor cu plictiseală, se pare că nu erau vizitatori la hotel. Dar camera dublă pe care ne-a oferit-o pe noi patru și trei mii pentru o cameră triplă - părea puțin cam scumpă.

Undeva în pădure au alimentat la o stație de benzină nemarcată și au condus mai departe de vărsările locale. Am ajuns în orașul Landepohja (singurul nume pe care l-am amintit). L-au întrebat pe locuitorii locali despre hotel, a trimis undeva în direcția postului: "Faceți stânga acolo, apoi faceți dreapta". O discuție locală interesantă.

După un timp, au găsit o clădire lungă de două etaje din lemn, potrivit domnilor, care era un hotel. Muzica era la parter, iar nunta avea loc. Pe locul doi erau camere de hotel, întunecate și nu un singur suflet viu. Am dat peste ușile încuiate, dar administratorul nu l-am găsit. Spit, a decis să continue.

Natasha avea deja un pui de somn. Vova sa ținut multă vreme, dar imediat ce i sa spus că putea să doarmă, nu mai așteptau opriri până când se opri și își atârna capul de pe scaun direct în cutia de jucării. Am mers pe Karelia cu mașina mai departe - să căutăm un cămin pentru noapte.

Era deja destul de întunecată (nu și regiunea polară, la urma urmei), când ne-am alunecat lângă un tablou de bord despre hotel lângă trecerea de cale ferată din satul Ikhala. Au oprit, s-au întors și au decis să-și încerce norocul din nou. Casa de oaspeți a fost transformată și din birouri sau din fostă școală. Tânărul administrator de la toate echipamentele avea doar un laptop cu care stătea la un birou vechi. Camerele au fost doar cvadruple, dar am promis că vom folosi doar trei paturi și am convenit asupra prețului. Da, în cea de-a douăsprezecea oră a nopții este ușor să negociezi costul camerei.

Au adus, și-au pus copiii și pe ei înșiși - să doarmă. Ziua a fost lungă și plină de evenimente. Călătoria prin Karelia cu mașina este finalizată.

Alte articole din seria "Pe nordul Rusiei"