Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Oare ceasul zilei, dragi cititori!

Astăzi vreau să vă împărtășesc impresiile de a vizita traseul Golitsyn din Lumea Nouă. Locul este foarte frumos! Am fost în anul în care eram în Crimeea (în acest sens citiți acest articol Crimeea noastră: ceea ce puteți vedea în 3 zile de odihnă pe peninsula.) Partea 1. nu a intrat în descrierea acestei piste pe Internet - timpul pentru Crimeea, atunci am avut de rezervă, și a fost planificată o mie și unu lucru ...

Dar atunci când am văzut pe cineva din imaginile instagram de pe această cale, mi-am mușcat coatele - cum, cum aș putea să nu ajung la această frumusețe. În general, am decis că drumul lui Golitsyn va deveni un element obligatoriu al programului nostru în următoarea călătorie în Crimeea. Și sa întâmplat. De data aceasta am alocat o zi intreaga special pentru a vizita acest loc frumos frumos. De asemenea, am apreciat istoria sa mai detaliată. Deci, veți merge în Crimeea - nu treci prin.

Trail Golitsyn: unde este și cum să ajungi acolo.

Pentru a merge pe Goliciș, trebuie să veniți în satul Novy Svet. Cea mai ușoară cale de a ajunge de la Sudak, din care până la Lumea Nouă, este la doar 5 km de-a lungul unui drum frumos de-a lungul mării. Se pare că un microbuz obișnuit merge pe acest drum. Am mers cu mașina, din partea Teodosiei (de asemenea, nu departe, în general, doar aproximativ 60 km). Drumul trece chiar deasupra cetății genoveze din Sudak (am scris despre ea aici în Crimeea în toamnă.) Ziua a doua: de la Sudak la Balaklava. Deci, dacă vreți, puteți, pentru o zi, "două păsări cu o singură piatră să ucidă".

Toate cele 5 kilometri de drum de la Sudak la Lumea Nouă sunt serpentine. Nu cel mai teribil, dar încă. De-a lungul drumului, există literalmente câteva locuri pentru a opri, a fotografia sau a respira aerul, dacă rotiți colțurile ...

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Atunci când, din cauza următorul viraj, am deschis o vedere la golful Lumii Noi am scos o exclamație de surpriză - wow, krasoten atunci ce. Din păcate, tariful a fost aproape nicăieri: un mic „buzunar“ rutier a luat în totalitate un autobuz de vizitare a obiectivelor turistice din care turistii turnat mazăre - face fotografii panoramice ... Am decis să umple acest gol de pe drumul de intoarcere.

Pentru a vedea viața în Lumea Nouă.

În general, când mergeam doar în Crimeea și plănuia să petrecem noaptea în hoteluri, m-am uitat la opțiunile din Lumea Nouă. Dar au fost numărate pe degetele unei mâini. Și prețurile au început de la 2800 de ruble pe noapte. Ceea ce pentru Crimeea nu în cel mai înalt sezon mi sa părut cam scump ... Dar privindu-mă la acest golf frumos, am avut în cele din urmă un puzzle, de ce totul este atât de scump aici.

În primul rând, locul este foarte frumos, așa cum am spus. O frumoasă plajă de nisip este fixată pe două laturi de roci înalte! Și în acest golf există o mulțime de verdeață pe care nu o veți vedea în toate stațiunile Crimeei ...

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Pentru a vă deplasa pe Goliciș de pe mare, trebuie doar să treci acest hotel.

Și acum vom vorbi despre traseul turistic, care a fost numit după același prinț Golitsyn, fondatorul vinificației în Crimeea.

De ce a fost făcut Golitsyn această cale.

În 1912, împăratul rus Nicolae al II-lea și familia sa planificat pentru a vizita satul Crimeea din New Lumina pe iaht „Standart“ pentru a face excursii la frumusete locale și relaxare în Marea Neagră. Împăratul, în general, a iubit Crimeea și de multe ori a vizitat aici (Caucazul era încă destul de periculos și nu prea potrivit pentru un loc de odihnă). Și asta e pentru următoarea sosirea lui Nicolae al II-lea, prințul Golitsyn a fost ordonat să taie prin cea mai mare parte de-a lungul traseului malul marii stâncos la plimbarea pe care ar fi un peisaj magnific al naturii Crimeea.

Sub conducerea LS. Golitsyn acest loc a fost foarte plăcut pentru mersul pe jos trasee: o scara de piatra frumos sculptate și platforme de vizionare cu atenție Ridicată special angajat de constructori turci (da, turcii au fost întotdeauna în măsură să construiască, se pare). Ca urmare, lungimea traseului Golitsyn a fost de aproximativ trei mii de metri. Calea a devenit repede populară cu venerabilul public care a venit în stațiune.

Cu toate acestea, cutremurul care a lovit în Crimeea, în 1927, a provocat pagube grele pe traseul Golitsyn practic pe toată lungimea sa, dar a fost păstrat și a supraviețuit până în prezent, fără a pierde frumusețea și atractivitatea sa pentru excursii turistice.

Ce puteți vedea prin mersul de-a lungul traseului.

Deci, despre calea în sine. Calea are 2 intrări. puteți merge din fiecare parte, respectiv, ieși, de asemenea. Am trecut de partea laterală a digului, lângă hotelul "Lumea Nouă". Există, de asemenea, o intrare printr-o groapă de ienupăr, este deasupra instalației de vinuri spumante și, în opinia mea, este mai dificilă.

Dar, la început, drumul nu a anticipat dificultăți. Coborând de-a lungul stâncii, ea a mers în jos și în jos.

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Nici măcar nu am încercat să ne uităm mai ales la picioarele noastre - nici o piatră proeminentă, nici o pauză, doar pași uneori ...

Prin urmare, nimic nu distragea atenția de la privirile peisajelor frumoase. Și apele sunt azuri. În care figura vizibilă în mod clar a unui scafandru, care la început chiar ne-a speriat cu liniștea lui - aparent acolo, sub apă, este și ceva foarte frumos este:

Pentru mine, am rătăcit foarte mult de-a lungul traseelor ​​montane din Marele Sochi, pe această rută existase un singur dezavantaj - lipsa unei înțelegeri clare a locului în care suntem acum și cât mai mult de parcurs. Ei bine, nu există hărți de traseu pe traseele Crimeei, doar câteva probleme cu asta! Deci, descărcați o hartă în avans sau cel puțin faceți o fotografie la intrare:

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Și, prin urmare, când grota Chaliapin a apărut din cauza unei alte stânci de piatră. nici măcar n-am fost pregătiți pentru asta.

Dar grota a fost pregătită pentru sosirea noastră și a apărut înaintea noastră în toată frumusețea ei!

Grota Shalyapin este locul prin care sa născut numele Lumii Noi. După ce prințul Golitsyn a găzduit familia imperială. În timpul degustării vinului și a șampaniei în grotă, Nicholas al II-lea a spus că aici vede totul într-o lumină nouă. Satul din apropiere Paradise a fost redenumit în grabă Lumea Nouă.

E greu de crezut, dar este o grotă naturală uriașă. În unele locuri, înălțimea acestei grote poate ajunge la treizeci de metri. În Evul Mediu erau temple de peșteră. Până în secolul al XIX-lea (1800 de ani) pe perete puteați să vedeți încă un fragment din pictura bisericii. Dar până în ziua de azi nu a supraviețuit. Dar există astfel de depozite:

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

De unde vin? La începutul secolului al XX-lea, istoria grotei începe din nou. Prințul Golitsyn ordonă să aranjeze aici un depozit de vin și șampanie, completându-l cu o sală de concerte. Oaspeții prințului se odihniseră adesea aici, degustând cele mai bune soiuri de vin pentru muzică sau cântece frumoase. Unul dintre cei mai renumiți cântăreți de operă din Rusia, Fedor Ivanovici Shalyapin, a vizitat grota. Se spune că atunci când a interpretat-o ​​aici, vocea puternică a ecou din zidurile grotei și a zdrobit un pahar de șampanie în mâna maestrului ...

Astfel, fanii pot să cânte și să bea în grota de multe ori. Acesta este un loc foarte convenabil, la umbra căruia vă puteți odihni în timpul unei plimbări pe traseu. Ei bine, nișele goale ale unei seifuri de vin, cu mărimea lor, ca și acum, își loveau imaginația:

După ce am vizitat grota, am continuat călătoria noastră de-a lungul traseului în sus. Și vederile sunt cu adevărat uimitoare!

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Urmând Golicișna mai departe, ajungem pe o mică plajă în Golful Sinai, de unde puteți vedea capul îngust și îndepărtat Kapchik.

La stânga de aici, sub apele marine albastre, se află o peșteră subacvatică la fel de frumoasă, numită "Legenda". Din nefericire, am citit deja despre existența ei după ce am mers de-a lungul traseului și, prin urmare, nu am explorat acest loc.

Dar mulți turiști din acest loc folosesc calea ca pe o plajă, pe care vă puteți răcori în apă rece după o căldură grueling. Nu ne-am stabilit sarcina de a înota pe traseu, așa că costumele noastre de baie au rămas în mașină. Și, ajutându-ne picioarele, ne mișcăm mai departe de-a lungul căii.

Calea urcă pe deal și, după 10 minute de un pas vesel ajungem la furculiță:

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

la stânga se face o urcare spre Cape Kapchik, pe dreapta calea scufundă în groapa de ienupăr și apoi duce la plaja Royal.

Facem câteva fotografii din acest loc. Există o priveliște bună spre plaja Regală - un loc confortabil și retras unde Nicholas al II-lea sa scăldat.

Plaja țarului este situată pe teritoriul rezervei și este oficial închisă pentru vizitare, deoarece există un risc de prăbușire. Deci sunteți încă pe plaja din Lumea Nouă, persistenți "yachtsmen" va oferi să se plimbe pe această plajă pe o barcă. Este meritat - 1500 de ruble pe persoană? Ei bine, nu știu, depinde de tine. Mergeam în spatele impresiilor pietonale de pe potecă și, prin urmare, au refuzat politicos această ofertă ...

Cape Kapchik are obiective turistice interesante pe teritoriul său. Aici se află Pestera Lacului cu curbe ornamentate și pante înguste. Un pic mai departe, aproximativ în mijlocul capului, este disecat de o despicare destul de mare - o gaură în pământ, care se întinde pe șaptezeci și șapte de metri de pe cap. Aceasta este Grota. Dar nu poți vedea fotografiile acestor atracții, prietenii mei, nu am mers la promontoriu. Din nou, nu am citit cu atenție informațiile despre acest traseu în prealabil, așa că nu aveam nici o idee despre ce se afla pe cap. Părerile noastre sunt frumoase, ne-am gândit. Din nou, înainte de excursia înflorită la planta de șampanie, pe care nu am vrut să o pierd ...

Așa că am mers foarte repede în groapa de ienupăr. Grovele sunt frumoase și unii copaci sunt chemați să facă o fotografie pe fundalul lor:

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Am citit că mulți ienuperi și fistici care cresc aici ajung la mii de ani, iar strămoșii acestor plante au văzut dinozauri. Mic, dens, în creștere pe munți copaci conifere, roci și mare ... În general, frumusețe.

Plimbarea prin grove are loc de-a lungul unei căi îngrădite, nu este de dorit să mergeți în spatele gardului (există semne de avertizare). Deci, dacă nu încălcați această regulă, în 15 minute veți ajunge la a doua intrare pe cale, mai precis - ieșire în cazul nostru.

Recomandările noastre.

Pentru că mersul pe traseu este de dorit haine și încălțăminte confortabile, cu o aprovizionare cu apă (în mod necesar) și cu alimente - pe traseu nu există un singur punct de vânzare al acestui bun! Dar poate pentru totdeauna - nu există resturi de plastic ... În timpul verii este recomandabil să luăm un costum de baie - oportunitatea va înota, așa cum am menționat mai sus.

Numărați timp de aproximativ trei ore. Dacă mergeți acolo cu copiii - probabil mai mult. Cu ocazia pericolului / siguranței: nu există dificultăți speciale pe traseu. Aici și acolo există astfel de balustrade din lemn:

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Deși în unele locuri sunt foarte zdruncinate și nu provoacă încredere.

Petrecată pe trecerea efortului se oprește cu priveliști frumoase și superbe. Ei bine, vei transpira putin, urcand pe deal ... Dar asa cum spun ei "cine nu risca, nu bea sampanie". Mai mult decât atât, fiind în patria șampaniei din Crimeea, paharul altei băuturi nobile nu a gustat păcatul.

Ceea ce am făcut după ce am terminat trecerea traseului lui Golitsyn. Dar despre asta - în articolul următor.

Dar pe traseu este mai bine să mergeți într-o manieră trecătoare. Sunteți deja intoxicat cu vederi amețitoare și aer proaspăt de mare.

Faceți o plimbare frumoasă și vă veți vedea pe blog!

P / S Și pe drum înapoi, am făcut încă fotografia foarte panoramică a Lumii Noi. Deci, aici avem o lume nouă de seară:

Trail golitsyna, o lumină nouă de băut și de cântat

Prieteni, dacă sunteți interesat și util, vă rugăm să vă exprimați opinia în cadrul articolului sau să o distribuiți în rețelele sociale! Astfel, veți ajuta mulți oameni să își organizeze vacanța. Mulțumesc!