Timan Range

Site-ul oficial al revistei "Pescuitul în Rusia"

Timp de mulți ani, Timanul de Nord părea un fel de pol de inaccesibilitate - de la cel mai apropiat oraș din Naryan-Mar zbura cu elicopter peste 200 km. Și elicopterul trebuie comandat, nu există zboruri acolo. A fost mai ușor să mergeți într-o excursie la Yakutia sau Chukotka. Dar un vis este un vis să se întâmple vreodată.

Până la sfârșitul celei de-a doua zi, trecem prin baza de pescuit și vânătoare "Mansa", situată pe malul înalt al râului. Casele de corturi spațioase sunt goale. "Scumpe!" - explică singura persoană de la bază - paznicul, arătându-ne baza. Când a fost întrebat despre pescuit, răspunsul a fost: "Ce excursie de pescuit! Apa este caldă, iată peștele și nu vine de la mare. Noi eram supărați, dar curând a devenit clar că aceste cuvinte nu ar trebui luate literal.

Trebuie să spun că în această călătorie am produs aproape toți peștii. Principiul "prins-let-go" a funcționat ca niciodată. Și în primul rând sa referit la somonul nobil.

În această zi am fost "prinși". Prins în sensul că pasiunea de pescuit a încetat treptat. Spinningul a fost stivuit și am continuat să ne mișcăm pe râu. Pe un tărâm puțin adânc a reușit să se bucure de un spectacol rar - o turmă de pește roșu a intrat încet în fața noastră, lăsând undele caracteristice de divorț. Ajunși la depășire, peștele accelerat, cozile și aripioarele au strălucit deasupra suprafeței apei fierbinți. Minunat! Se părea că suntem undeva în râul Orientul Îndepărtat în cursul somonului roz sau somonului de chum.

Timan Range

Curând abundența a încetat. Aparent, am depășit jambul sau sa oprit în aval. Capturarea somonului a devenit unică, dar păstrăvul mic și maron a început să se întâmple.

Pentru a nu induce în eroare cititorul despre abundența materialului seminal, observ că o astfel de cantitate de pește vedeți rar, pentru toți anii de călătorie în nordul Timanului aceasta sa întâmplat de trei ori. În tactica de a nu prinde caracteristici speciale. Linia, indiferent dacă este împletită sau mono, trebuie să reziste la mlaștini și lumanari de pește de 10-12 kg. Momeala poate servi ca momeală tradițională și momeală. Preferăm să dăm echipamentul cu spinners - probabil din cauza previzibilității mai mari a comportamentului lor în apă. Și practica a arătat că aceleași capturi și căutări ca și vibratoarele și turntables de tonuri ușoare.

Timp de patru zile, am trecut 55 km spre afluentul drept al Volonga, râul Kumushki. Calea viitoare a trecut prin partea superioară a Kumushka spre Alb. Urcarea pe traseul Kumushka este imposibilă, deoarece în acest râu este puțină apă, o picătură abruptă în înălțime și multe pietre. Deci, la 20 km pe jos de-a lungul tundrei. Având în vedere greutatea echipamentului nostru, s-au dovedit toate cele 60: am putea purta lucrurile numai în două seturi. Tabăra de transbordare a fost aranjată în partea superioară a Kumushki, la jumătatea drumului spre Marea Albă. Am decis să facem o zi și să studiem mai bine frumusețea râului.

Revenind la lagăr seara, de departe vedem o imagine interesantă. Două sute de metri în fața falezei înalte se află o întindere calmă, destul de adâncă de aproximativ 50 de metri lungime. La începutul creastei, la începutul trecerii se află un strop de pește destul de mare. Observați că acesta este singurul loc liniștit din cartierul din jur. Râul este puțin adânc, pietonal, cu numeroase râuri și praguri. Nu există locuri pentru pești mari. Sa urcat pe o stâncă, uitându-se în apă. Sub noi este o turmă de pești mari. Încercăm să nu ne trădăm pe noi înșine pentru a nu sperie peștii. Periodic, indivizii individuali se ridică la suprafață pentru a ridica niște insecte. Unii fac lumanari, sarind din apa. Pot să văd clar turma. Numără optsprezece bucăți. Judecand dupa marime, in mod clar nu grayling. Dar cine? Păstrăvul de pădure Loach? Combate cu el însuși nu. Mă hotărăsc devreme dimineața să mă întorc aici cu o mișcare - în timpul plimbării au ratat peștele. La începutul dimineții vin la locul meu. Încep să pun o gaură. La mușcătura a treia sau a patra. După două minute, iau pește pe țărm. Un păstrăv pentru două kilograme! Pachetul este compact, iar următoarea distribuție trag o alta. Și acesta este un caracter! A fost emoție. Câte bucăți de optsprezece puteți prinde? Puneți pește pe fiecare al doilea cast. Mai multe întâlniri. Peștii prinși am pus o piscină mică, separată de canalul principal. După o oră, mușchii de capturare sunt din ce în ce mai puțin, iar în curând se opresc complet. E de ajuns.

Plăcerea primită. Aceasta este de pescuit! Douăsprezece bucăți, păstrăv alternând cu carne, și toate plat, 2-2,5 kg. Am lăsat patru bucăți pentru mâncare, restul l-am lăsat. Imediat după micul dejun am dus lucrurile la White și n-am mai revenit niciodată în acest loc. Albul ne-a întâmpinat cu pietre de pietre și lipsă de apă. Adică, apa, bineînțeles, a fost, dar despre orice fuziune de vorbire nu putea merge. Este foarte mult ca o polenă, doar apa este chiar mai puțin. La alte locuri cunoscute la o distanță de 30 de kilometri de alb. Avem timp, găsim un loc bun pentru tabără și hotărâm să stau câteva zile. Nu până acum, în partea superioară a râului Kechvozh, există un "oraș de piatră", pentru inspecția căruia vom petrece toată ziua.

Între plimbări încerc să pescuiesc. În singurul cartier din cartier am prins două păstrăvi maro. Există surprinzător de multe păstrăvi mici în râu. Dar prinderea nu este atât de ușoară. În primul rând, momeală. Cele mai mici turntable-nulevki, disponibile pentru noi, sunt mari pentru astfel de pești. Multe mâini inactive, după care se oprește mușcătura. Un pic și locuri pentru parcarea acestui pește. Captura poate fi în gropi mici și se calmează sub șanțuri. Principalul lucru - nu te apropii, nu speri pestele. Acest lucru creează anumite dificultăți la pescuit. Prelucrarea precisă a momelei ușoare este împiedicată de vânt, iar cablarea - algele de la fund și pietrele. Pentru cabluri există doar câțiva metri. Dacă, odată cu turnarea și cablarea, totul este normal, de regulă ar trebui să fie o mușcătură și pe țărm o păstrăv de două sute de grame. Probabil că metodele de pescuit prin zbor ar fi mai vicleni.

Este interesant faptul că în zonele superioare ale Belayei și Kumushki nu există practic nici o grayling. Cel puțin nu l-am văzut sau l-am prins. Graylingul apare în cantități mari mult mai scăzute. În partea superioară a râurilor există doar păstrăv și dacă există gropi relativ adânci și extinse, păstrăv și caracatiță.

E timpul să ne mișcăm. Știind că râul este impasibil pe primii kilometri, transportăm o parte din încărcătură pe umerii noștri. Apoi ne întoarcem pentru bărci și le tragem între pietre. Până la sfârșitul zilei există locuri în râu unde puteți înota în bărci. În asemenea adâncimi observăm turme de caracatițe. Apa este transparentă, iar în lumina soarelui peștele este perfect vizibil. Observăm întârzierea peștilor, concentrându-se complet asupra trecerii obstacolelor și a cablării. Ne vede și noi, dar se comportă destul de calm. Încercările de a ispiti peștele în mușcătură nu conduc la nimic. Golets ignoră complet atragerile. În următoarea groapă, suntem mai atenți. Văzând în fața ruloului, și în spatele lui calm de apă, am încetinit. Mă duc în mișcare, se apropie ușor de sul și arunc strălucirea înainte în groapă. Poklepka nu te face să aștepți, iar fiul frumos este pe țărm. Mai multe turnuri, iar un alt pește devine un trofeu. Cina este oferită, puteți trece mai departe.

După confluența râului Kechvozh, apa este suficientă pentru a nu părăsi aproape deloc barcile. Râul intră într-o frumoasă defileu de piatră. Partea de jos a râului este o placă de piatră lustruită de apă, care uneori iese la suprafață. În astfel de locuri, se formează prune scurte de tip cascadă, urmate de întinderi lungi, care se termină cu o altă prună. Geologii au numit aceste "giganti". În ei trăiesc un păstrăv mare și caracatiță. Dacă locul nu este capturat de grupurile anterioare, puteți fi siguri de succesul capturilor. Și aici puteți conta pe capturarea specimenelor de trofeu. Așa că am fost prins de 7 kg de păstrăv.

Timan Range

Câțiva kilometri mai târziu, râul iese din defileu, există mici întinderi alternând cu pietre pietroase. Aici începe împărăția lipsei. Este atat de mult incat chiar si pe o rola superficiala dintr-un singur loc poti captura o duzina de cozii in 15 minute. Pe măsură ce lăsăm peștele roșu, a fost decis să prindă grayling pentru fumatul fierbinte. După aranjarea taberei înainte de apusul soarelui, mă duc la o rolă. Peștele nu mă vede, pentru că sunt împotriva soarelui și chiar și sub o bancă abruptă. Prin urmare, mă prind fără să mă ascund. După 20 de minute de prindere a băuturii, zece graylings și un păstrăv mic.

Am impresia că, deasupra râului, un pește mare deplasează grayling-ul și ocupă zone în care nu există pești mari. Acest lucru este confirmat indirect de lipsa de păstrăv de mare și char și prezența Grayling în aval, până la gura de alb. păstrăv de mare, nu mai veni peste, iar singurul și ultimul char am prins este mult mai mic în cel familiar din ultimii ani în groapă, în cazul în care în mod tradițional prins somon. De asemenea, somonul înlocuiește graylingul. În caz contrar, cum putem explica faptul că, ieșind din mare la râu, stop hrănirea somon, dar ataca în mod activ Spinner? Se poate spune cu mare certitudine că prezența lipsei pe orice parte a râului înseamnă absența somonului mare. Cel puțin acest lucru este valabil pentru râul Belaya.

O altă zi mai târziu, după ce am depășit canionul "impenetrabil", ne-am găsit în locuri familiare pentru noi. Este păcat că nu am studiat complet acest canion pentru prezența peștelui. Fluviul nu a permis să se relaxeze - numeroase fragmente de piatra format o prună și abrupte puternice praguri, iar la un moment dat de rock căzut complet blocat pista, și a avut o mulțime de stres pentru a trage barca și uneltele de pe plajă. Nu era practic timp pentru pescuit. Mai multe încercări de a prinde ceva nu au reușit.

Și apoi - locuri familiare. Aici, în această gaură, obișnuiau să prindă somonul. Încerc să arunc o lingură. Peștele nu mușcă sau nu este aici. Există grayling, dar sunt atât de multe încât interesul pentru pescuit a dispărut de mult. Nu prind doar mâncare. Dar, în această groapă, somonul a fost prins, chiar și anul trecut. Am aruncat o lingură în groapă de pe marginea drumului. Deja mâna este obosită pentru a roti mânerul bobinei, dar nu există mușcături. Nu există aici pește? Mă întorc spre cealaltă parte și arunc o strălucire pentru a trece prin curent. Iată muștele mult așteptat! Într-un minut, trag acel ultim caracter. Deoarece nu mai este mult timp - una dintre echipe trebuie să ne lase cu o săptămână mai devreme, - locurile cunoscute trec în câteva zile. În locurile tradiționale, somonul nu este prins și multe gropi sunt deja spălate. Numai de două ori am avut noroc. În două gropi de la capătul canionului "Poarta de Piatră" au fost prinși patru somon, apoi a doua zi, zece kilometri în jos într-un loc neașteptat - încă două. Speram foarte mult ca în gropile adânci din apropierea gurii de la râul alb să întâlnim pești roșii, dar nu a fost prins nimic, cu excepția câtorva picioruri și a grayling-urilor.

La Indiga am avut noroc. Un puternic vânt ne-a ajutat să depășim cea mai mare parte a drumului spre "Poarta de Fier" într-o zi, în care ar trebui să fim însoțiți în sat de către cunoscuți. Ziua salvată a fost decisă să fie petrecută la punctul de întâlnire din apropierea cabanei de pescuit și să se dedice întâlnirilor de agrement. În mod tradițional, în zona inferioară a Indigă, mă răsfăț, așa cum o numesc, pescuitul "vechi". Aici, în luncile inferioare, lățimea râului ajunge la 100 m, curentul încetinește, se resimte scăparea și debitul. Spinarea este transformată într-o sursă de alimentare, legând două cârlige de crap pe leșiere la linia principală. În loc de o încărcătură, o piatră este potrivită în formă și în greutate. Folosesc pește sau dulce de pasăre ca momeală. Puteți prinde o varietate de pești cu o astfel de abordare. Odată, cu opt ani în urmă, a prins un somon de 2 kilograme. Ștechetul este prins, albul, dacea, ocazional, lipsește graylingul mic. Dar cele mai numeroase din capcană sunt cambră.

Timan Range
Mici, până la o jumătate de kilogram, dar tigaia este cea mai potrivită dimensiune. Bites sunt urmate literalmente la câteva minute după turnare. Puteți aștepta încă câteva minute și scoateți imediat două căprioare.

În ultimele cinci zile am petrecut pe mare. Planurile au fost vizitarea mai multor locuri interesante, inclusiv în ceea ce privește pescuitul. Dar vremea rătăcită și-a făcut propriile ajustări și am petrecut mai mult timp pe Cape Chaiachi, așezându-ne pe un fascicul de lemn. La un kilometru de la noi se scurge un mic curent în mare și, potrivit localnicilor, în el intră un caracter. Într-una din plimbările din jurul cartierului am decis să urc pe cursul de apă. Fluxul este la doar un metru lățime și puțin adânc. Dar la aproximativ trei sute de metri de mare există o întindere de 20 de metri a pârâului, unde adâncimea ajunge la jumătate de metru. Aici am observat un pește în pârâu. Pe câmpul de câțiva metri erau cinci loviri. Admițând peștele, mi-am continuat călătoria, hotărându-mă să mă întorc aici, învârtindu-mă.

Seara, am fost în picioare chiar deasupra locului unde era ziua de pește și se întreba cum să nu sperie peștele, îl puteți prinde. Catch a fost incomodat: fluxul este îngust, este necesar să se arunce departe, plaja este prea mare, cu arbuști și iarbă, și chiar și vânturi puternice. Toate șansele ca momeala să fie în tufișurile de coastă. Dar, în general, totul s-a dovedit, și după câteva lovituri, pe țărm s-au aflat două carate. Apoi au existat trei adunări enervante și câteva aflorimente în spatele locului chel. Schimbați rezultatul lingură-momeli nu a adus. O altă oră de încercări nereușite de a atrage peștele să muște sau fără nici un rezultat, iar în amurgul vine am întors la grinzi. Iar câteva zile mai târziu, călătoria noastră sa terminat în siguranță.