Pentru păstrăv

Leningrad - Petrozavodsk - Murmansk - Pechenga. Apoi câteva zeci de kilometri de-a lungul tundrei pe "gazik". Calea nu este aproape și nu ușoară. Dar înainte este aproape două săptămâni de odihnă în lumea naturii virgine a cercului arctic.

Câte lacuri aici! Se întorc albastru spre dreapta și spre stânga drumului: apoi se învârte ca niște boluri, apoi atât de mult încât nu poți spune din râu. Multe dintre ele sunt conectate prin fluxuri rapide. Apa este în totalitate curată, cu o nuanță albăstrui.

Și într-adevăr, ce poate opri spinner-ul, dacă există iazuri neexplorate care sunt pline de păstrăvi, păstrăvi delicate și grayling!

Un pic mai mult - și suntem la țintă.

"Nu este altundeva unde să mergem", spune Dmitry Fedorovich, când ne-am odihnit pe bariera dungată din apropierea râului.

Pe râul Pautco-Yoki

Suntem pe una dintre râurile din nordul îndepărtat. Acolo unde este pașnic, maiestuos, unde râul Paatso-Joki curge violent și capricios în ocean. În văi se răspândește, formându-se liniștiți și liniștiți, iar acolo unde dealurile o strânge, se rupe rapid, violent.

Oriunde te uiți, există pietre imense peste tot: pe țărm, pe șine, pe fundul bazinelor adânci. Acestea sunt, de asemenea, motivul pentru surf-metrii lungi, răsturnări capricioase și cascade mari.

Mergem pe pod, suspendând cablurile de oțel deasupra cascadei. El se leagă de pașii noștri. Apa subterană se rupe și cade cu un astfel de zgomot încât, pentru o sută de metri în jurul valorii de nimic nu se aude. Stând pe pod este înfricoșător, cu obiceiul de amețeală.

Atenția mea este atrasă de un mic deal de pământ de pe țărm. Îi arăt interogatoriu cu mâna mea lui Dmitri Fedorovici.

"Investigatorii", mi-a strigat la ureche. "În curând, construcția unei alte centrale hidroelectrice puternice Borisoglebsk se va desfășura în acest loc. Locul poate fi considerat istoric.

Dintr-o dată înghețăm de surpriză. De-abia de la prăpastia, unde apa este bubblată și spumă, ca un cazan uriaș, un pește uriaș sa scufundat rapid în picioare. În spatele ei, al doilea, al treilea, al patrulea.

Apuc cu grabă o mișcare, dar Dmitri Fedorovici, cu un rânjet, mă amenință cu pumnul.

"Acest somon este un somon nobil", mi-a explicat el mai târziu. "Ea a venit la hrănire și a sărit prin rapiduri pentru a ajunge în zona superioară."

Nu puteți să prindeți aici. Nu veți avea timp să mirosiți un ochi, deoarece momeala se va găsi în adâncime, în pietre. În plus, în permisiunea noastră pentru păstrăv de pescuit sa spus despre interdicția de a prinde somonul.

Respingând fluxul de linie, fără a platine și momeli pentru relaxare și admirarea salturile acrobatice de somon, vom trece o cascadă de șase metri, mersul pe jos pe un drum foarte îngust, mărunțire. Deasupra - o grămadă de pietre haotice, acestea atârnă literalmente peste cap. În stânga este creasta; pentru a opri - apa se va ridica și se va îndepărta, pe măsură ce frunzele îngălbenite se îndepărtează. Plecăm în canion. După o grămadă tumultoasă începe o scurgere largă. Adâncimea este încă mare de -3 - 4 metri, iar în timpul valului chiar mai mult.

Ne oprim aici, locul ar trebui să fie pește.

Nori gri au înălțat vârfurile munților. Ploaia cădea. Ne-am găsit într-o groapă mare cu dealuri înalte pe pereți. Alegeți un uscător de loc. În jos cu rucsacuri, jachete de păstăi. Colectăm un tamnik uscat, construim un incendiu. Nu arde mult timp. Am ars o bucată de film. Un blitz puternic ajută. Noi pregătim filarea. Așa cum este indicat în permis, legăm momeala albă de lingură în pădure. Big, cupru pentru a prinde este interzis, poate prinde somonul.

Pe noi - deasupra cizilor de cauciuc pentru genunchi, bluze calde de bumbac cu o mulțime de buzunare. Fiecare buzunar are propriile sale: una - baubles, în cealaltă greutăți. Intrăm în apă și începem să turnăm.

Pe prima castură determinăm imediat: momele noastre de lingură sunt ușoare, mergi pe partea de sus. Legarea greutăților. A devenit mai bine. Iată prima mușcătură. Cineva mi-a luat lingura de pe mal, într-o zonă liniștită, formată din pietre. Cu emoție, eu am încheiat pădurea. I. Prima dezamăgire: am luat știucul, care este plin și avem lângă Leningrad. Mă uit atent la cei prinși. Nu, la noi nu este așa: aici stiuca albastră, sub culoarea apei. Mai ales albastrul din gură. "Mascarea Predatorului", mi-am dat seama.

Arunc spre mijlocul râului, mai aproape de partea opusă, sub "baliză". Divorc fundul luminos al râului. Se dovedește acolo - începutul unei râuri subacvatice adânci, treptat care se extinde, cu pietre în partea de jos. Râpa însăși se transformă într-o groapă de fundație. Inteligența mi-a costat momeala. Pietrele de jos au arătat repede abilitatea lor de a-și prinde și înghiți momeala. Chiar și o ușoară întârziere cu înfășurarea a provocat o demolare rapidă a momelei de lingură sub piatră și, desigur, a cârligului.

Această experiență amară ne-a făcut să începem să raționalizăm. Dmitri Fedorovici a propus o modalitate foarte simplă de a tăia lingura de lingură. Un baston uscat cu un inel de sârmă - o cifră de opt - a fost atașat la pădure și a început în aval cât mai mult posibil de locul cârligului. Un unghi format. Lovitura ușoară a pădurii în sine a condus aproape întotdeauna la rezultatele dorite, spinner-ul a fost salvat.

N-am avut timp să leagă noua lingură în mod corespunzător, am auzit strigătul invocator al lui Dmitri Fedorovici.

"Da, el este!" El strigă. Mă grăbesc să salvez din toate unghiurile.

De la o distanță mă pot vedea cât de puternic se sprijinea tijă. "Este vizibil, nu mic", - Eu definesc. Pestii nu sunt încă vizibili, sunt undeva în adâncuri, în mijlocul râului. Dmitri Fedorovici "o dă o mișcare", ținând pădurea în tensiune constantă. De îndată ce pădurea este slăbită, o înfășoară pe bobină.

Dar aici a apărut ceva întunecat prin apă și a dispărut din nou. Eu stau cu Baghorik gata. Dmitri Fedorovici își învârte încet venele. Acum, peștele nu rezistă atât de încăpățânat ca la început. Cu toate acestea, cele mai interesante au avut loc pe mal: peștele a mers cu o roată. moment de periculos! Nu căscați, slăbiți puțin pădurea - va dispărea.
În cele din urmă, peștele părea să se împace. Se duce calm în superficială.

Mă îndoiesc, încercând să țintesc și să joc pește. Dar acolo a fost: a urmat un salt puternic, frâna bobinei a crăpat, iar peștele a fost din nou undeva în mijlocul râului. A fost ultimul jaf. Puțin mai târziu, fără a aplica hagiografia, am extras pește de pe apă prin branhii.
Pe kukane sunt primele patru kilograme de păstrăv. Acum este posibil și pentru a începe o ceașcă de ceai, pentru a discuta despre primele evenimente - ne hotărâm, revenind la focul distractiv.

Pentru păstrăv
Ciudat, acasă am băut una, cea mai mare - două pahare de ceai, iar aici am băut un vas întreg. Sportiv pescar pe râu! Are odihnă și din nou pentru "muncă". Dmitri Fedorovici stătea chiar în locul unde nu mai bătea înainte. Este un om încăpățânat. - Treizeci și cinci, treizeci și șase, treizeci și șapte, spuse el cu voce tare.

Am stat cam cincizeci de metri în partea dreaptă, în josul râului. Și apoi sa întâmplat ceva care, sincer, ne era frică. Din nou, l-am auzit pe Dmitry Fedorovich strigând. A strigat emoționat și tare. Fugi în sus și în fața partenerului meu mă gândesc: Am luat sigiliul? Dimineața, când am ajuns la râu, sigiliul, neavând atenție pentru noi, a jucat mult timp în apă.

Dmitri Fedorovici abia a ținut înapoi pădurea. Ceva cu mare forță îl vărsa de pe mâini. Când bobina de la o sută de metri a venei a rămas la zece metri, a reușit să frâneze bine. Vena a sunat din tulpina ca un șir. Așteptând zece minute, Dmitri Fedorovici a început cu grijă să termine pădurea. Ea a mers încet, dar totuși a cedat. Apoi, totul sa întâmplat atât de neașteptat și rapid încât am rămas în confuzie de mult timp. La zece metri de țărm, un pește uriaș aruncă în sus. Ceva mi-a fluierat și mi-a ars durerea.

Era un somon de douăzeci și cinci sau treizeci de kilograme. După ce a făcut o lumânare, ea a fost eliberată cu forța de la o momeală de lingură. Înnegând venele, mirosul mi-a lovit puternic pe braț.

A existat o aderență ilegală. Nu puteți spune unui somon ce fel de pește să mănânce! Și totuși, pentru a fi "în afara răului", am lăsat acest loc periculos.

URMA HARIUSULUI

A doua zi am decis să "odihnim". Luând cu el o lumină, filare cu o singură mână, bobina venă ușor de 0,5 mm și sape viermi, am ales un loc chiar deasupra rulare. Atenție, masculindu-se ca pietre, ne apropiem de țărm. Pe apă, cercurile nu sunt de acord. Nu puteam vedea peștele cel mai mult. Cineva literalmente lingea țânțarii de pe suprafața apei.

Mic, pestriț, sub un păstrăv ornamental, o momeală cu fluierul zboară aproximativ 30-40 de metri în aval. Și imediat există un impact puternic - un jaf. Cineva stă la ancoră. Un pește mic, dar puternic, încăpățânat a luat-o. Trag la țărm: peștele este alb, argintiu, cu o aripă superioară mare.

- Grayling, explică Dmitry Fedorovich.

Mărturisesc, văd acest pește pentru prima dată și îl urmăresc cu interes, întârzindu-l de la superficială. Această supraveghere a beneficiat de prima mea grayling în viață. Desigur, a rupt.

Apropo, Dmitri Fyodorovici a pescuit trei, fiecare dintre ele a fost de 300 de grame.

A început rapid mușcătura de graylings cât mai repede și sa încheiat. Trec la momeală. Am plantat un vierme roșu și arunc momeala pe marginea basului. Coborârea centimetrilor 30, nu mai mult. Floatul a zburat repede și, în curând, sa înecat. "Sunt o chestie sau ce?" - Cred, încercând să scoatem lemnul.

Dar urmează un ticălos, al doilea. Cineva stă pe cârlig. Încet, pescuiesc. Din nou, o surpriză: pe cârlig stătea un păstrăv pestriț. Pește mic, dar delicat și rapid în apă, ca fulgerul.

În curând, peste boilerul nostru înnegrit, un miros plăcut de supă din graylings.

Pe plajele lacurilor

În a patra zi, am rătăcit de-a lungul malurilor lacurilor mici, complet abandonate și fără nume. Sunt mulți. Băncile sunt destul de periculoase: "respiră" sub picioarele lor. În unele locuri nu poți merge deloc - ferestre fără fund. În două cazuri am reușit să aflăm sub fluxurile de sol care leagă lacurile unul cu celălalt. De aceea chiar și în lacurile mici există un pește.

Apa din lacuri este curată, ca în râu. Iar partea de jos a lor este asemănătoare cu cea de nisip. Aici există un păstrăv - un pește pentru impetuozitate și precauție care nu este egal. Într-un loc, indiferent cât de greu am încercat, nu am putut prinde mai mult de unul. Veți trece de-a lungul țărmului încă o sută de metri - încă o dată. Păstrăvul - nu este un știuc, îl va observa un pescar - va pleca și nu va mai apărea, nici nu va lua după o defalcare.

În acea zi am prins unsprezece păstrăvi. A fost posibil să prindeți mai mult, dar nu avem de ce să ne grăbim. O săptămână întreagă este înainte.

Surov, dar în felul său, această regiune a Arcticii este frumoasă și bogată. Pește, ciuperci, fructe de padure - nu prindeți, nu colectați. Se revigorează acum, pe această suprafață îndepărtată: lângă potecile de moose și de cerb apar urmele geologilor, inspectorilor, inspectorilor sovietici. O să te uiți aici în doi sau trei ani, nu-l recunoști. El își va dezvălui nenumăratele bogății în fața unui om sovietic.