Metodele de dezvăluire a caracterului din roman și

Capitolul 1. O scurtă istorie a realizării unui roman .................................... .5

Capitolul 2. Experiențele scriitorului în caracterizarea personajelor .... ..................... 9

Capitolul 3. Recenzii ale contemporanilor despre roman ..................... 17

Lista literaturii folosite ............................................. .20

Introducere. ... Dacă Pușkin avea toate motivele să spună despre sine că trezește "sentimente bune", atunci Turgenev ar fi putut spune același lucru și aceeași justiție. ME Saltykov-Shchedrin

Creativitate Ivan Turgheniev - un fel de cronică a artei, întruchipând viața în Rusia, în perioada de tranziție de la feudale la sistemul capitalist-burghez. Lucrările sale au fost reflectate cele mai importante etape ale mișcării publice din Rusia, începând cu cluburile studențești de la Universitatea din Moscova din anii 1830 și se termină cu mișcarea revoluționară populiști în 1870s.

Lucrările lui Turgenev au fost întotdeauna în strânsă legătură cu prezentul, cu întrebări presante ale realității rusești. Nu este nici un eveniment semnificativ în viața socială și literară trecută de atenția scriitorului.

În lucrările sale, Turgenev a prezentat cu cea mai profundă simpatie reprezentanții tinerilor progresiști ​​cu minte democratice, care au luptat de altfel împotriva tiraniei guvernului țarist.

Turgheniev a fost creatorul imaginilor minunate ale femeilor din Rusia, el a dezvăluit caracterul lor moral ridicat, puritate spirituală și dorința de a scăpa din sfera vieții private, pe spațiile larg deschise ale activității sociale și de luptă.

Lucrarea constă din trei capitole, care prezintă o scurtă istorie a romanului, tehnicile scriitorului în caracterizarea personajelor. Bibliografia include șase articole.

La început, Turgenev a salutat cu entuziasm eliberarea țăranilor. Dar, spre sfârșitul anului 1861, entuziasmul său sa răcit în mod evident, el nu a putut decât să vadă că reforma nu rezolvă problema țărănească.

În această perioadă dificilă, Turgenev creează și romanul "Părinți și fii". Această lucrare a fost brusc polemică, reflectând lupta celor două forțe opuse ale societății ruse - liberalii și democrații revoluționari. Conflictul acestor "două forțe istorice" în timpul pregătirii reformei țărănești și-a găsit întruparea artistică în noua lucrare a scriitorului. <См.№2>

În această perioadă, textul principal al romanului a fost scris.

În procesul creării sale, așa cum reiese din memoriile și moștenirile epistolare, Turgenev nu și-a împărtășit planurile cu aproape nici unul dintre prietenii și cunoștințele sale; el a raportat doar despre progresul lucrării, adesea plângându-se despre leneșia și încetineala ei.

Manuscrisul romanului este de 238 de coli de imprimare de text fin Turgheniev, aproape în fiecare pagină există corecturi, modificări, introduceți câmpurile, în grabă, dar incrucisati piesele „translucide“ din textul original.

Deci, în prima etapă a lucrării despre roman, când textul său principal a fost creat, Turgenev evită să vorbească despre conținutul romanului în scrisorile sale. El scrie prietenilor săi despre dificultatea misiunii sale, numărul de capitole scrise, despre posibila calendarul de la sfârșitul lucrării, dar evită principal - de a explica proiectarea ideii de bază, să-și exprime atitudinea lui față de romanul.

Deși documentele date și nu pune în lumină asupra procesului creativ al scriitorului, dar există toate motivele să credem că la prima etapă a Turgheniev atitudine ambivalentă la protagonistul romanului - pe de o parte, se înțelege că eroul în multe străin și chiar oarecum ostile el, pe de altă parte, nu putea să-i ajute să simtă o cantitate enormă de putere în el.

Annankov a simțit dualitatea atitudinii lui Turgenev față de eroul său. El dorea ca Turgenev să condamne nihilistul-raznochinets, pe care îl scrie într-o scrisoare către Turgenev. Dar, realizând opusul vederii eroului romanului față de propria sa viziune asupra lumii, scriitorul ia simțit "atracție, un fel de afecțiune". El a văzut în el un om puternic, inteligent și cinstit, era sigur că cititorul îi iubește eroul. Nu trebuie să uităm faptul că Turgenev sa uitat la tipul Bazarov ca pe un fenomen al unei epoci de tranziție, a crezut în seriozitatea și semnificația sa numai într-o anumită etapă a dezvoltării istorice. Annankov și-a exprimat opinia cu privire la anumite calități morale ale lui Bazarov ca un nihilist. E vorba de mândria lui dureroasă a lui Bazarov. Annankov a făcut câteva remarci cu privire la aspectul artistic al romanului și la adevărul psihologic al personajelor, în special la caracterul lui Odintsov.<См.№6>

Șase luni au trecut de la apariția textului revistei romanului la publicarea publicației. În acest timp, relația diferitelor straturi ale societății rusești cu nihilismul a fost determinată ca un fenomen real. Turgenevski Bazarov a apărut în fața instanței de critică.

Criticul subtil prins și elemente aristocratice ale antipatie a scriitorului la erou-democrația și, în același timp, a sugerat că imaginea taberei opuse de oameni trebuie să conțină această antipatie. Pisarev sa temut că mulți cititori nu ar vedea nimic altceva decât un om prost educat în Bazarov.

Temerile sale au fost justificate în curând: pentru porecla de „nihilist“, a început să prindă reacționarii de toate tipurile, în scopul de a discredita mișcarea democratică. „... când m-am întors la Sankt Petersburg, în ziua celebrului foc Apraksinskaya curte - cuvântul“ nihilist «a fost deja luat mii de voturi, iar prima ejaculare, vomitat de la gura cunoștință mai întâi, ma întâlnit pe Nevsky a fost,» A se vedea ceea ce dvs. nihiliști ei fac! Ardeți Petersburgul! ", A scris Turgenev.

Scriitorul însuși a început să observe în oamenii apropiați de el "o răceală care a ajuns la resentimente", iar pe de altă parte, a auzit felicitări de la dușmanii săi.

În acest moment Turgenev a avut ideea de a dedica o ediție separată a romanului "Părinți și fii" lui VG Belinsky.

În pregătirea romanului într-o publicație separată, Turgheniev nu a putut ajuta, dar să ia în considerare toți acești factori: recenzii, critica democratica binevoitoare a contribuit la restaurarea locurilor distorsionate, face public faptul că „strălucește“, elimina componentele de antipatie personală protagonistului.

Astfel, romanul lui Turgenev a suferit trei etape de rafinament.<См.№3>

Capitolul 2. Metodele scriitorului în caracterizarea personajelor.

Stesnonnost coliziuni intrigi, la rândul său, se reflectă în plasarea componentelor sale individuale, a contribuit la convergența legăturilor cu punctul culminant și punctul culminant cu izolarea (capitolul XVIII). Strict vorbind, în romanul „Părinți și fii,“ punctul culminant al intrigii aproape coincide cu intersecția (capitolul XVIII): este ușor să vă asigurați că se întâmplă punctul culminant al intrigii (explicația Bazarov Odintsov), iar următorul pe aceleași pagini ale romanului - deznodămîntul: Bazarov o jumătate de oră după explicație trimite Anna Sergeyevna o notă: „ar trebui să plece astăzi, sau pot sta până mâine“, și după unele ezitări, Anna S. decide în mod irevocabil:“... Dumnezeu știe unde, care ar fi condus, este imposibil de glumă; pacea este încă cea mai bună în lume "(capitolul XVIII).

Din moștenirea epistolară a lui Turgenev se poate vedea că complotul nu a jucat niciodată un rol major, ci a contribuit doar la dezvăluirea personajelor. Caracterele diferiților eroi au apărut în procesul de observare a unor personalități istorice specifice.

Abilitatea artistică a scriitorului în romanul "Părinți și fii" sa manifestat în crearea de portrete.

În al doilea rând, portret satiră folosind caracteristicile de primire indirecte, în timp ce, treptat, concentrice de imagine dezvăluire (de exemplu, portrete și Kukshinov Sitnikova). Astfel, accidente vasculare cerebrale satirice individuale, subțire și caracterizează cu exactitate detaliu eroi, a creat un portret Sitnikov: un om de statură mică, el iese și iese din droshky, să Bazarov papură cu un țipăt, și apoi carne tocată în jurul valorii de Bazarov, sare peste canelura ruleaza dreapta, apoi spre stânga, Bazarova, râde impasibil, se smirnește cu smerenie.

„Anxietatea și expresia prost - a scris despre Turgheniev Sitnikov - a afectat în caracteristicile mici, dar frumos, îngrijit de fața lui, ochii mici, înfundați privi cu atenție și nervos, și el a râs nervos într-un fel râs scurt, din lemn.“

Deci, în discursul lui Pavel Petrovici Kirsanov, există o mulțime de cuvinte și expresii specifice care sunt caracteristice lexiconului imobil-lingual al secolului al XIX-lea. Aceste expresii le folosește, amestecându-le cu cuvintele limbajului literar. În locul publicului, Pavel Petrovich spune în acest caz, eftim, efto, în loc de principiu - prințul; de multe ori el recurge la ornate vorbire, de exemplu: "Dar ascultă-mă. La începutul șederii la casa fratelui meu, când încă nu m-am lepădat de plăcerea de a vorbi cu tine ... "; "Cuvintele tale mă salvează de o necesitate trista ..." și alții.

Discursul Stil Anglomaniac Paul Petrovich, în mod ironic minte tuturor interne, este, de asemenea, caracterizat printr-o mare varietate de zicale străine, proverbe, adesea amestecate în mod artificial cu vocabularul rus.

Cuvintele și expresiile franceze se găsesc în discursul unui demnitar de rang înalt, Matvei Iliich Kolyazin; nu vă deranjează să arătați cuvântul francez și tatăl Bazarov Vasili Ivanovici, Nikolai Petrovici Kirsanov și Madame Kukshina. Acest mod de exprimare a fost considerat printre reprezentanții elitei aristocratice ca un semn al chicului special, "grange" sau, așa cum a spus Turgenev, "grandoare".

Spre deosebire de Paul Kirsanov Kolyazin, Kukshinov raznochinets statiune Bazarov la termenul latin. In gura, ei suna ca Bazarov limbaj științific necesar ca terminologie medicală estesvennika. Deci, el numește gândacul - Dyticus marginatus, musculatura - vastus externus. Bazarov parodiază adesea liberali de vorbire în stil salon de când Pavel Petrovich, declară timp birocratic silabă lui Alexandru, spune Bazarov, „catadicsit pentru a alege“ (pistoale), Bazarov răspunde ironic: „Soblagovolyayu“.

Comparațiile au loc în limba romanului. Bazat pe tradiția poeziei orală a oamenilor, de cele mai multe Turgheniev atrage comparații din lumea înconjurătoare umană, de exemplu, „emaciat, dur, ca o rodea, vacile pasc voraciously pe șanțuri“; "Acum suntem flămânzi, ca și lupii"; Vaska, un băiat de șapte, cu un cap alb ca un in ... "; "Panglica ei (Prințesa R) de culoare aurie și greu ca aur, a căzut sub genunchi"; Fenechka "a privit ca o fiară"; "Dunyasha ... se uita la el, alergând peste o porcărie de piper"; - Băieții din curte au alergat după Dohtur, ca niște câini.<См.№2>

Capitolul 3. Recenzii ale contemporanilor despre roman.

Romanul "Părinți și fii" a stârnit o polemică plină de viață în diferite straturi ale societății rusești, devenind obiectul luptei ideologice și politice dintre diferitele jurnale ale anilor șaizeci. În cursul acestei controverse, revistele conservatoare de jurnale au fost închise cu cele liberale. De asemenea, acest roman a provocat literalmente o revărsare de articole critice și recenzii.<См.№2>

Panaeva (Golovacheva) A. Memoriile lui Ya.

"Tipurile tinereții noastre sunt greu de imaginat. În Bazarov, desigur, toți tinerii din anii șaizeci nu se potrivesc. Dar, desigur, așa s-au întâmplat, mai ales cu o astfel de atitudine față de artă. Am fost șaisprezece - șaptesprezece ani, când au apărut "părinții și copiii". În roman, dragostea lui Turgenev pentru Bazarov a fost simțită. M-am preocupat doar de o întrebare: de ce Bazarov nu exista arta? Este materialismul incompatibil cu dragostea pentru tot ce este frumos? "

Lopatin, GA, Recollecțiile lui Turgenev.

"Datorită darului puternic de observație pe care Turgenev la posedat, el a reușit să observe revoluțiile rusești care se îndreptau înainte ca fenomenul să vină la suprafață. Această nouă stare a minții a fost surprinsă în celebra carte "Părinți și fii" ... În jurul acestui roman a fost un zgomot mare. Unii au glumit, alții au fost indignați; nimeni nu voia să creadă ce anunță scriitorul; porecla "nihiliști" a fost lăsată în urmă de secta în devenire, a cărei existență a încetat în curând să fie refuzată ".

Maupassant Guy de. Ivan Turgenev.

„În special interesante și valoroase sunt comentariile și recunoașterea Turgheniev despre metodele de munca lui ... Prima forma în care povestea este, în mintea lui, era figura unui anumit individ sau combinație de indivizi, pe care apoi forțat să acționeze <…> Aceste chipuri au fost descrise în fața lui în mod viu și cu siguranță, și a încercat, pe cât posibil, să-și studieze personajele în detaliu și, poate, să le descrie mai exact. Pentru o mare înțelegere despre sine, a scris ceva ca o biografie a fiecăruia dintre actori, aducând istoria lor la începutul acțiunii în povestea concepută ".

James G. Ivan Turgenev (Din amintiri).

În imaginea lui Bazarov, s-au reflectat multe trăsături ale tineretului revoluționar.

Roman Turgenev a ocupat în mod legal unul dintre locurile centrale din literatura rusă din mijlocul secolului trecut. A descoperit o serie întreagă de lucrări despre "nihiliști" și despre "oameni noi". Dar nici un scriitor, cu excepția lui Chernyshevsky, nu a reușit să reproducă atât de fidel și profund caracterul eroului din epoca modernă, un erou de un tip nou.

Lista literaturii utilizate:

2. PG Pustovoit. Despre romanul lui I. Turgenev "Părinți și fii". - M. 1980 an.

3. N. Yakushin. Este Turgenev. - M. "Educație", 1987.

4. Turgenev în memoriile contemporanilor. - M. 1969god.

5. Este Turgenev. "Părinți și copii". - M. "Literatura pentru copii", 1971.

7. Este romanul lui Turgenev "Părinți și fii" (despre metodele de dezvăluire a imaginii artistice) // Limba rusă la școala națională 1968. № 6. P. 72-79.

Informații despre lucrarea "Metodele de dezvăluire a caracterului în romanul IS Turgenev Părinți și fii"

el era în ochii lor așa-zis ca un clovn de mazare ... ". 2. Mijloace de reprezentare Interesul apropiat al scriitorului față de persoana din anii 60 a determinat compoziția "Părinților și Copiilor". Locul central al romanului ia imaginea lui Bazarov. Din cele 28 de capitole, el nu apare în doar două. Toate personajele sunt grupate în jurul personajului principal, dezvăluite în relația cu el, descriu mai clar aspectul lui.

să fie ca un tovarăș, o modalitate de auto-afirmare. Și în acest sens, drumul tânărului Kirsanov în roman este calea spre sine. Mijloacele de caracterizare psihologică a personajelor din romanul "Părinți și fii", desigur, un subiect separat, dar de a acorda atenție portretelor și gesturilor personajelor este necesar la începutul lucrării. Deci, portretele lui Bazarov și Pavel Petrovici sunt în mod evident contrastante, așa cum, într-adevăr, și comentariile prietenului lor despre.