Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Cele mai multe avioane zboară spre Ho Chi Minh City, există o bază terminală pentru mulți călători care călătoresc în Cambodgia și stațiunile din sudul Vietnamului. Am ajuns la Saigon în ajunul Anului Nou, iar dimineața am continuat. Pentru o noapte de somn nu a mai existat o secundă!

Să începem în ordine. Ne-am adunat în vacanță la sud, am cumpărat bilete la Ho Chi Minh doar pentru sărbătorile de Anul Nou. Plecarea a fost numită chiar în ajunul Anului Nou, conform calendarului lunar - 9 feral.

Am decis să nu cheltuim bani pe un taxi, iar aeroportul din Hanoi a venit pe cont propriu - pe o motocicletă. Sa dovedit că este foarte ușor să-l lăsați în parcare pentru 7 ruble pe zi și să zburați pe propria afacere. Când am plecat, ca și în cazul în care apocalipsa sa întâmplat în Hanoi - temperatura exterioară a fost doar 10, genul de lucru pe care îl pune într-o pungă și a lăsat lângă o motocicletă. Știam că în sud nu ar fi de folos pentru noi.

Anul Nou în saigon, sau aventurile unei singure nopți, somnul

Chiar de la parcare la aeroport există o mică mașină electrică pentru 7 ruble pe persoană. Dacă nu vrei să mergi sau să transportă valize. Am decis să zboarem în vacanță, am avut un rucsac și o chitară.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Merită spus despre bilete. Biletul pentru orașul Hanoi-Ho Chi Minh și înapoi ne-a costat 5 milioane dong, aproximativ 7500 de ruble. Acest lucru este considerat scump. Am ales cea mai ieftină companie aeriană, am cumpărat bilete prin Internet. Dar doar pe acele numere, când toată țara urma să zboare în vacanță.

Pe Tet anul acesta, vietnamezii s-au odihnit timp de 10 zile. În mod tradițional, toată lumea sărbătorește noul an cu familia, astfel încât compatrioții vin din întreaga lume, iar avioanele sunt complet înfundate. Cu trei luni înainte de NY biletele noastre au costat 2 milioane, dar le-am cumpărat cu 3 săptămâni înainte de NG, care este vina noastră.

Există mai multe modalități de a ajunge de la Hanoi spre sud până la Ho Chi Minh City, Nha Trang și alte locuri - cu trenul, autobuzul și avionul. Biletele pentru trenuri au fost cumpărate cu trei luni înaintea NG, autobuzele nu au mers pe vacanțe de revelion, iar avioanele au fost supraaglomerate.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Am zburat la Saigon la ora 23:00. O oră înainte de Anul Nou. Saigon, spre deosebire de Hanoi, pe care chiar și vietnamezii îl numesc un sat calm, este un oraș destul de viu. Mai ales în noaptea dinaintea noului an, orașul nu a dormit.

Nu aveam multe opțiuni cum să ajungem în oraș. O oră înainte de noul an de la aeroport nu era aproape nimeni. Am ieșit pe drum și am prins un taxi. i-am explicat că vrem "Tet" și "bang-bah". " El ne-a înțeles și ne-a dus în centrul orașului Saigon. Acolo am cerut poliției unde va saluta si pe normale limba engleză a explicat că pe malul mării (în limba engleză normală la poliție? În Hanoi la acest lucru poate doar să viseze). Am hotărât să trecem la Quay. Ei au mers și au venit și au venit.

Drumurile și trotuarele erau complet umplute cu motociclete, oameni care se uitau, turiști cu aparate de fotografiat. Șansele de a face nu a fost nici unul.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Nu am deranjat deloc o astfel de situație, am găsit imediat o cafenea pe trotuar. L-au întrebat pe chelnerul pentru scaune (așa cum erau ocupate toate mesele) și sa așezat să examineze mulțimea în așteptarea focurilor de artificii.

Dar ne-a părut că jumătate din locuitorii din Saigon se târăsau în noaptea aceea pe străzi pentru a sărbători Anul Nou. Poziția noastră în această mulțime nu a fost atât de nefericită și am văzut chiar și marginea salutului.

Este ciudat că vietnamezii nu s-au felicitat unul pe altul, nu au numărat ultimele secunde, nu s-au bucurat, nu s-au bucurat. Tocmai se uita la salut și uneori bateau. Câteodată. Ca și cum nu ar veni să vadă focurile de artificii, tocmai au rămas blocați în trafic.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Și ferwerk în sine a fost simplu. Nimic neobișnuit.

Unii nu au arătat nici măcar bucurie la aprinderea noului an. Deși chiar și pentru noi a fost ceva neobișnuit.

Anul Nou în saigon, sau aventurile unei singure nopți, somnul

Dar când focurile de artificii au ieșit afară, dopul a dispărut imediat - în 10 minute. Am mers calm la Quay, am crezut că mai există oameni care sărbătorească. Și ei deja au sărbătorit, și toate "baloanele-lanterne" aici și au plecat.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Și în apropierea râului erau ființe foarte cunoscute. Numai în Hanoi au plecat pentru iarnă - răceala este speriată, dar aici trăiesc liniștit.

Aici, pe Quay, ne-am întâlnit cu filipinezii - Santia și Nelson. Nu aveau timp la focuri de artificii și nu știau ce să facă în ajunul Anului Nou. Băieții ne-au invitat să facem o plimbare în stradă cu flori și, în general, am avut un tur scurt al centrului.

Cynthia și Nelson - lucrează în restaurante cu preparate italiene și filipineze, locuiesc în orașul Ho Chi Minh timp de patru luni. Ne-au spus că, până la Anul Nou, autoritățile lui Saigon au îndesat în mod deliberat pe o stradă separată de flori, unde toate figurile erau făcute din plante vii. Pentru a face acest lucru, a blocat traficul pe această stradă, astfel încât oamenii să poată merge în condiții de siguranță.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Străzile erau pline de vietnamezi, care preferau să sărbătoresc vacanța pe stradă. Au fost fotografiate în apropierea fiecărei flori.

Anul Nou în saigon, sau aventurile unei singure nopți, somnul

Sunt mulți oameni, dar am reușit să vedem și strada. Nu erau numai paturi de flori, ci și compoziții arhitecturale întregi - iazuri, păduri, imitații de grădini de legume, sere. Fotografiile vorbesc de la sine.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Toate frumusețile sunt păzite cu grijă de către gardienii ordinii și văd că oamenii se mișcă doar într-o singură direcție și nu merg să satisfacă fluxul.

Doar sălbatic pentru mine era să văd orhideele vii. M-am grăbit să le miros, dar sa dovedit că nu mirosau nimic, dar erau foarte frumoși.

Am mers și, brusc, o mulțime de adolescenți beți au zburat la Stepu. Ei au strigat "Hallow" și "Hepi New ea!" Cu toată puterea lor. I-au dat o cutie de bere și tocmai ia forțat să bea cu ei.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Am trecut o stradă de flori și am invitat băieții să stea într-un bar. Am cumpărat deja bilete pentru autobuzul de dimineață, care a fost trimis la ora 8 dimineața la Nyachang. N-am de gând să dormim și timpul trebuia să ne îngrijim. Filipinoșii au decis să ne ajute să ne distrăm în această seară, în ciuda faptului că mâine au trebuit să lucreze. Am reacționat mai întâi la ei cu neîncredere, de ce ar fi pentru străini să ne cunoaștem doar să mergem cu noi? Dar toate temerile au dispărut complet. Am realizat că sunt băieți buni.

Noii noștri prieteni sunt filipinezi, suntem mai bine vorbiți de englezi (ceea ce nu este surprinzător în general). Era ușor de comunicat, mai ales după câteva pahare.

Apropo, am mers la un bar pe strada "europeană" sau la Teibalo (așa cum vietnamezii numesc turiști europeni cu rucsaci). În Hanoi, este o regulă că, după 12, toate barurile și cluburile de noapte trebuie să fie închise, străzile sunt trecute de poliție și, dacă văd o instituție deschisă, o pot închide pentru totdeauna. Călătorii noștri ne-au spus că, ca măsură preventivă, instituția a fost închisă afară, cu toți vizitatorii, în interiorul ceasului la 5-6, astfel încât să nu fie nesănătoasă. Aici, în orașul Ho Chi Minh, în special pe această stradă - totul nu se va închide. Mi sa părut că aici, ca și cum nu chiar Vietnam. E diferit. În jurul valorii de vorbitori englezi, străinii bețivi au încercat să se plimbe cu bicicletele, să lipsească fete din chelnerița vietnameză, să cânte chitară, să cante în karaoke. Bara noastră a început să se închidă aproximativ 4x. Autobuzul a mai fost de 4 ore, și am decis să mergem în parc - să jucăm chitara. În repertoriul lui Styopin a existat o singură melodie în limba engleză, dar publicul adunat încă nu a înțeles, deci sa decis să cântăm mai departe în limba rusă.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Am fost înconjurați de adolescenți, care, din anumite motive, nu dormeau în ajunul Anului Nou, trecători, pensionari. Stepan era o stea adevărată.

În acest parc puteți petrece noaptea în condiții de siguranță, dacă nu există bani pentru hotel (deși costă bani ridicole aici). Toată noaptea a fost foarte cald și aproximativ 6 au început să apară.

În parc, pensionari - pentru a face exerciții. Ca și cum nu era Revelionul, totul se întoarse din nou dimineața.

Anul Nou în saigon sau aventurile unei singure nopți, sustegney

Lăsăm băieții să meargă acasă la ora 7 dimineața. Trebuiau să lucreze în câteva ore. Și au mers să caute autobuzul. Apropo, ne-am întâlnit mai târziu, dar vom scrie despre asta mai târziu.

Rezultatul Anului Nou: dimineața pe stradă turistică au lucrat toate agențiile de turism, birouri de bilete de autobuz, cafenele, restaurante și mini-piețe. Poate în zonele rezidențiale din Hanoi sau Ho Chi Minh City și totul era închis, dar în centrele turistice nu am observat-o. Am cumpărat un bilet pentru autobuzul de dormit în avans, așa că nu am avut probleme: am stat și am plecat. Îi pasă un autobuz de la Saigon la Nha Trang - 9 ore, dar nu am dormit noaptea, așa că aproape că nu a observat de data asta. La prima vedere, Saigon părea complet diferit de Hanoi. Imediat în ochi s-au grabit fetele în fuste și pantaloni scurt, reproduse în toate culorile părului curcubeu al adolescenților, muzică europeană pe străzi, mopede tunate. Probabil nu pentru nimic, spunând că acest oraș este mai vestic decât Hanoi. (În timpul războiului, Saigon și Hanoi erau capitalele a două țări diferite - capitaliste, sub controlul Statelor Unite și comuniste, sub controlul URSS - asupra persoanei).

În Saigon ne-am oprit încă o dată la sfârșitul vacanței, pentru că de aici aveam un bilet de întoarcere. Ceva a avut timp să se uite, voi scrie despre asta mai târziu. Ei bine, următoarele postări vor fi doar despre vacanța noastră în Nha Trang - capitala stațiunilor din Vietnam.