Semnul "de a deveni comandant, trebuie să toarci apa predecesorului tău", un detașament de "caravel"

Semnul

Comandanții echipei pe practicarea navigației

Comandantul Larissa Krapivina nu numai că conduce o organizație uriașă a copiilor, scrie în paralel articole științifice și își apără concepția științifică, serios angajată în iahturi, gestionează avioanele. În același timp, el continuă tradițiile familiei Krapivins nu numai în cuvinte, ci și în fapte, trecându-le la copiii din "Caravelle". Ar putea o fetiță care, în urmă cu câteva decenii, a venit la Caravelle, a știut că detașamentul va determina soarta ei? Bineînțeles că nu. Dar prerogativele, conform lui Larissa, erau.

Caravelienii doreau să afle mai multe despre copilăria comandantului și au găsit timp într-un program dens, pentru ai întreba despre asta.

Semnul

Vladislav Krapivin înainte de o clasă de garduri

Corturi, ceasuri, un lung proces de gătit peste un foc, în afară de țânțari, nu am fost inspirat să exploateze. Pentru că nu am fost foarte dornic să vă înscriu pentru această comunitate. Dar prietenul meu Lena Smagina, pe care l-am întâlnit într-o tabără tocmai a fost nebun pe „Caravela“ și Krapivin. Pentru a fi sincer, când am ascultat poveștile ei despre inspira echipa, mă îndoiesc că este vorba despre același „Caravela“, în cazul în care am vizitat.

Buștenii de detașare fac parte, de asemenea, din opera literară a caravelienilor

Dar Vladislav Petrovici a atras încă detașamentul printr-o evaluare înaltă a operei mele literare. Într-o zi, Vasily Julai, care a lucrat ca instructor voluntar (unul dintre prietenii mamei mele), ia dat lui Vladislav Krapivin un notebook cu poveștile mele despre pirați. A fost un ciclu de povestiri despre aventurile bătănilor existenți, dar în sufletul oamenilor nobili și decenti. Comandantul citea poveștile, chicoti și voia să mă cunoască mai bine.

Și când ma văzut în unitate, el a spus: „Larissa, nu joacă prost, ai un talent în această direcție și sunt sigur că o va face. În centrul de presă al detașamentului nostru sau în Palatul Pionierilor, nu contează. " Și astfel, aceste cuvinte mi-au inspirat faptul că a devenit interesant să veni la ore. Apoi am fost trimis la Artek, unde mi-am dat seama cât de minunat ar fi viața copiilor în astfel de tabere de sindicat. Acesta a fost un punct de cotitură, când mi-am dat seama cât de important este detașamentul în direcția corectă a vieții tale.

Despre modul în care detașamentul a influențat-o mai târziu, Larisa spune: "Calea mea de la marinar la comandant a mers treptat și consistent. Pentru aceasta, sunt foarte recunoscător sistemului de detașare, deoarece atunci când creșteți în mod natural în ierarhia titlurilor, a pozițiilor și a diferitelor niveluri de responsabilitate, înțelegeți ce le sunt date și acest lucru este foarte util în dezvoltarea umană. Într-un fel sa întâmplat ca mișcarea mea de-a lungul scării de carieră să fie foarte amețitoare. De exemplu, nu aveam titlul de yahting marinar, după ce am făcut-o imediat și mi-am dat imediat titlul de sub capper. Apoi nu aveam titlul de navigator, imediat am devenit căpitan.

Semnul

Larissa Krapivina tamburându-se în faimoasa sală a grupului

Mânia comandantului sau răzbunarea Papei de Glorie

În același timp, nu fără cazuri de curios faptul că, în conformitate cu Larisa, au avut loc aproape în fiecare zi: „Întreaga mea copilărie în unitate - de foarte multe ori o poveste interesantă și aventură. De exemplu, îmi amintesc bine o poveste instructivă. Am fost direcție un iaht, „Polus“, și o zi am decis să te distrezi cu echipajul și înșelăciune conceput - Comandante V.Krapivina se toarnă apă pentru că Igor Timotei creează în mod constant valuri pe salupa lui, pe care am inundat fără milă cu apă „, ca din întâmplare "Când au trecut prin viteză.

Semnul

Călărețul Polului ghidează navigatorul într-un curs strict planificat

Deci am îndrăznit, literalmente la apelul înapoi. Dar singur, o astfel de acțiune ar putea fi decisă doar de un echipaj absolut "nebun". Prin urmare, ne-am atras asociați care au declarat imediat că ne-ar ajuta, dar să fie performerii de top planificate „crime“ nu sunt de acord, pentru că sunt încă „doresc să trăiască.“ Am compilat un plan de insidios de direcție înainte de timp, am luat un sac mare de plastic cu apă și a ascuns-o în prova iahtului sub Slano. Sabotajul a implicat doar șase iahturi: Anton Dobrachev, de direcție „Tropic“ cu echipajul său, el a fost pentru a distrage atenția comandantului, a face ceva greșit. Și Sasha Shardakov la „ecuator“, fratele său mai mic, Vova pe „Rumba“, Dima Mason pe „azimut“, Andrei Zaitsev „pionieri“ au fost în jurul valorii de filare, crearea de circulație și care acoperă „Tropic“ și noi. Se presupunea că ne-am strecura neobservat ... ei bine, totul merge conform planului.

Comandantul de pe motorină intră mereu la salvare

Ca urmare, echipajul de „Tropic“ a început puternic tocuri iaht, barcă cu motor l-a zburat la un comandant, care cu voce tare într-un megafon a început să facă o sugestie. „Equator“, „azimut“, „Rumba“ și „Pioneer“ nu ne lăsa în jos, de asemenea, au făcut față cu sarcina lor, ca urmare, ne-am abordat în liniște barca cu motor close-strânsă și am execută o lovitură și aruncat geanta râvnit în cabina de pilotaj. Imaginați-vă o imagine: cinci iahturi trec și o pungă de apă vine de undeva. El a rupt imediat în barca cu motor, apa cade pe comandantul și liderul Vladislav Krapivna Igor Timofeyev, care a fost în spatele volanului. Stropi, strigăte, râsete, hubbub. În acel moment, toate cele cinci iahturi care participă la sabotaj se desfășoară și rapid "merg în depărtare" în direcții diferite. Chinno, mergi frumos în funcție de cursul stabilit.

Cu "Tropic", comandantul a terminat să înțeleagă repede, dar eram naivi siguri că nu ne-ar apropia, deoarece am făcut totul bine și am pierdut deja printre alte iahturi. Dar, după un timp, am văzut că motorul se apropia neîncetat de o viteză frenetică. Marinarii mei sunt în panică. De asemenea, aveam sentimente proaste, iar inima mea bătea repede. Gândurile s-au grăbit în cap în cap: "Ne-au calculat cu adevărat? Nu, asta nu poate fi. Ei bine, toți ... Furia comandantului a fost întotdeauna severă, ce pot să fac? De la motorul de pe iaht nu poate scăpa. Atunci vei regreta că nu există submarineri negri care să poată mișca rapid aripioarele ... "Dar nu este nimic de făcut, mergem mai departe cu cursul desemnat și pregăteam o întâlnire inexorabilă cu barca comandantului.

Semnul

Slava Krapivin în colțul siguranței împotriva incendiilor

Răzbunarea Papei Gloriei a fost teribilă. Acest lucru eu acum să-l sun că, dacă l-am chemat toți pe nume și slava lui „tu“ și interior temut mânia lui. Am fost pe o barcă de viteză bună a zburat în sus, și vedem că există destul de Comandor, care deține o găleată imens de apă. Am încercat să eschiva sau ascunde sub naviga, dar toată masa de apă inexorabil răsturnat și a căzut exact pe mine, pentru că de direcție, după cum știți, ascunde în pupa deosebit de nicăieri. Marinarii mei au suferit, de unde să meargă, dar încă nu la fel de mult ca mine. Am fost ud prin intermediul și prin, cele mai neplăcute că apa curgea peste gulerul de un sacou, și vremea, chiar dacă a fost chiar și soare, dar foarte vânt, astfel încât „distractiv“ am fost ca în acea zi memorabilă.

Vladislav Krapivin: "Crabi trebuie să fie ud ..."

Astfel de povești au avut loc în mod regulat. Odată, de exemplu, a fost lansat almanahul "Blue Crab". În etapa finală, atunci când a fost deja dorisovyvali, finisate, pre-imprimate, foi gata făcute cu desene vopsele vopsite au fost răspândite pe birouri pentru uscare. Așa că, imaginați-vă, unul dintre băieți sa întors în mod ciudat și a bătut un borcan plin cu apă pe masă. CATASTROFĂ SIMPLĂ.

Semnul

Comandantul detașamentului împărtășește întotdeauna problemele și bucuriile copiilor

Oamenii au alergat să-l caute pe Natasha, care a fost instructorul nostru senior să-și aleagă frânghia și să încerce să atârne cearșafurile pe clothespins și să aibă timp să se usuce înainte de a construi. Dar a fost o idee absolut nerealistă, deci timpul a fost scurt. Comandantul a vorbit la prima clădire: "Bine că vei termina totul astăzi și o voi lua." Numai el cunoștea tehnologia secretă, cum să facă în mod corect o foaie de legare și conectare cu capacul. Am agățat foile în sala de gardă. Și apoi m-am dus comandant, a văzut toată revista pe o frânghie și a cerut în surpriză: „Ce ai întâmplă aici?“ Ca răspuns, tot în mod tragic tăcut. Eu încă aventurat pe scurt și nu explică foarte clar situația lui, Natasha, de asemenea, sa ridicat în picioare pentru noi. În acel moment el a râs și a spus: „Da, eu nu mă îndoiesc că sunteți sigur că este aranjat așa ceva. Crabi trebuie să fie umed. Va trebui să amânam legătura pentru o vreme.

Vladislav Krapivin: "Nu trebuie să navigați, ci pe cei care le-au cusut!"

Coaserea velelor în detașament în anii '80

Sau aici este o altă poveste de neuitat. Odată ce au cusut pânze. Apoi a fost obișnuit în detașament că băieții au construit mai multe iahturi, iar fetele au cusut pânze. Pe podeaua mândriei au fost desenate desene pentru a tăia corect cârpele. Până când a fost livrată prima plată, ni sa spus că trebuie să tăiem rapid totul, pentru că mai târziu nu vom putea face acest lucru timp de mai multe luni. Amiralul nostru Anuta Myasnikova a condus echipa noastră de navigație. Trăim rapid, desigur, cu o marjă. Atunci am fost în clasa a șaptea, sau a fost începutul celei de-a opta. Problema a fost că nici una dintre fete nu a înregistrat mărimea indemnizațiilor, Anya, de asemenea, a uitat să o facă. În cazul în care cinci centimetri stânga, în cazul în care zece. Pe scurt, cusute "cu ochii", dar când le-am adus solemn să încerce desene, pânzele erau mult mai mari decât erau necesare.

Uneori comandanții nu văd imediat ce face echipajul

Adică, ne-am mărit în mod inconștient zona de navigație cu aproape un metru, iar acest lucru se întâmplă pe toate pasajele, cu excepția "Ecuatorului", ale cărui vele au fost cusute timp de șase luni înainte de noua serie de "navigatori". Și deja am solicitat deja o linie de zig-zag de trei ori. Și țesătura de vapoare merita greutatea sa în aur, nu numai în valoare, dar și în 1981 era aproape imposibil să o obținem în orașul nostru. Pe scurt. AGAIN CATASTROPH. Comandantul, văzând această rușine, a întrebat grav: "Ei bine, și ce vrei să faci cu tine?" Cine va fi responsabil pentru această slăbiciune, rușine și eroare în dimensiune? "Ca răspuns, ne-am ridicat cu o pauză demnă. Nimeni nu a îndrăznit să-și asume responsabilitatea pentru faptă. Am avut un instructor Borya Sinhov. El spune: "Ce vă faceți griji, Glory, rip și totul". Căruia comandantul îi răspunse cu ușurință lui Bore: "Nu navigați cu biciul, ci cu cei care le-au cusut. Simt că, cu astfel de croitorești, flotila noastră se va întoarce rapid de la navigație la vâsle. " Așa am trăit cu povești diferite, glume, glume. Dar este ceva de reținut.

Și știți, așa cum arată anii vieții din detașament, iar astăzi acest lucru se întâmplă și în mod regulat. Ceva se rupe, se pierde, se murdărește, se stropeste cu apă ... și dacă vrei să fii cinstit, în inima mea înțeleg perfect toate astea, pentru că însuși prin astfel de povestiri am trecut în copilărie. Acest lucru ajută la luarea deciziilor manageriale corecte în evaluarea acțiunilor unor "tovarăși". Deși întotdeauna am încercat întotdeauna să rămân stricte, deoarece reacția ar trebui să fie Commander, dar, uneori, uitându-te la tine și îți amintești copilăria ta, vrei doar să râzi ".

Baietii l-au intrebat si pe Larisa despre camera veche a lui "Caravelle", in care se zvonea ca a tras un dragon cu trei capete, pe care bastoanele cu pumnalele presate:

Semnul

Comandanții pe fundalul pânzei de două-masched ketcha Aramis

"Anterior, echipa" a trăit "pe Uktus. Și acolo era un zid, pictat sub o zidărie de piatră veche, dar fără dragoni. Pe ea se aflau căpitani, nave de navigație, mare. Evgeni Ivanovici Pinaev, desigur, a proiectat frumos totul acolo. Dar camera era în subsol, era înghesuită și era inundată constant. Odată, în 1978, când a început o altă lovitură și înjurăturile cu vecinii, comandantul a decis chiar să închidă detașamentul. Dar, după un timp, bătătorii și purtătorii de standardi îl descurajau pe Vladislav Krapivin. Convinși să petreacă practica de vară în natură. În aceeași toamnă, detașamentul a fost temporar oferit să fie cazat în camera "Călăreților" lui Serghei Tsymbalenko, dar a fost dificil pentru cei doi lideri să se înțeleagă pe un mic pătrat. De acolo, în 1979, ne-am îndreptat spre strada Mira, unde am fost desemnați pentru prima dată două camere, unde acum se află centrul de presă și salonul. Mai târziu am stăpânit treptat restul de metri pătrați. Dar, pe peretele din noua cameră, Evghenii Ivanovici a creat o nouă imagine fundamentală, uimitoare, care ne plac până astăzi.

Gulshat Hakimova, voluntar al centrului de presă al echipei "Caravel"

Intervievat de Arkady Krivokhizhin, sub-căpitanul detașamentului "Caravel"

Foto: din arhiva centrului de presă al detașamentului "Caravel"