Satul bulgar din Bata și restaurantul sunt un butoi de aur

Satul bulgar Bata și restaurantul Barrel de Aur.

După ce am citit atracțiile istorice ale Bulgariei, am vrut să mă familiarizez cu preferințele naționale ale țării, dar nu a mai rămas mult timp până la sfârșitul sărbătorii. Apelul meu către țara gazdă din Bulgaria, din păcate, nu a fost încununat cu succes, deoarece grupurile pentru zilele următoare au fost deja formate și pictate. Prin urmare, printr-o astfel de cerere, m-am adresat companiilor turistice locale care lucrează pe coasta Sunny Beach. Au spus că vor încerca să mă ajute cu asta. De asemenea, au ajutat, după ce au sunat literalmente în ziua desfășurării unei excursii similare. Nu mai speram, pentru că dimineața m-am dus la Sozopol, chemarea lor ma prins la jumătatea distanței de la Sunny Beach. Desigur, am fost de acord.

Cea de-a doua circumstanță favorabilă a fost că decalajul dintre sosirea autobuzului de transfer de la Sozopol la ora 17:35 și plecarea pentru un tur al satului bulgar la ora 17:40 era de numai cinci minute. Da, trebuia să fiu destul de nervos. Mi-a fost foarte teamă că autobuzul va rămâne blocat în trafic, deoarece în Bulgaria nu este ceva neobișnuit, ca în Rusia. S-au liniștit numai când am mers în autobuz, mergând într-o excursie. El era plin, găsind un loc la sfârșit, cu un sentiment de ușurare, m-am așezat.

Restaurantul Bata Village Barrel de aur

Autobuzul nostru se îndrepta către satul etnografic Bata și spre restaurantul "Barrel de aur", care se află la aproximativ 20 km de stațiunea Sunny Beach. În modul în care ghidul a spus în detaliu despre programul care ne-a așteptat. Ea a instruit ce, când și cum să facă, și a cerut să țină pasul cu grupul. Aparent, am ascultat-o ​​în mod inadecvat, mi-a venit simțurile și m-am relaxat după ce am alergat de la stația de autobuz, pentru că nu totul a mers bine când am ajuns în satul bulgaresc.

Când autobuzul a frânat la porțile complexului de restaurante și am început să ieșim, am văzut mulți oameni îndreptați către aceeași destinație. La poarta sa format un dop, așa cum sa dovedit mai târziu, legat de un ritual de întâmpinare al fiecărui nou venit. Pâinea-sare și un pahar de vin au fost întâmpinați individual și la rândul lor. După ce am trecut pe teritoriu, ghidul ne-a strigat că nu am rămas în urmă și am început să conducem de-a lungul ansamblurilor, unde erau expoziții de vase bulgare, unelte de uz casnic, broderii naționale și multe altele.

Viața în satul Bata

Într-un anumit moment am căzut în spatele grupului meu, hotărând să fotografiez flori de stradă, un căruță de măgar, o cascadă și multe altele. De ce? Pe stradă era deja întunecată, iar noaptea camera mea de săpun nu poate fixa un cadru clar, aceasta este întreaga explicație. Nu am înțeles că m-am pierdut. Chiar și în interiorul restaurantului "Barrel de Aur" și în căutarea în jurul valorii de, în cazul în care este grupul meu. Cineva, zâmbind amabil, mi-a fluturat, invitându-mă să stau lângă mine, zâmbind înapoi, am făcut-o. M-am așezat pe bancă și m-am uitat în jur. O sală imensă, proiectată pentru 400 de locuri în centrul scenei, dintr-un semicerc, pe două niveluri erau mese de stejar cu banchete laterale de pe ambele părți ale mesei. Întregul restaurant a fost acoperit cu lemn.

Pe scena clovn-lider, vesel salutat publicul în mai multe limbi, și a fost invitat la începutul concertului, dorind în același timp să se bucure de masă, și nu uitați să vorbim de cele doua butoaie cu vin roșu și alb, lângă scenă. Bineînțeles, oamenii s-au îndreptat imediat spre ei. Așa este, de ce așteptați ceva, distrați-vă atât de mult.

Evenimente distractive în sat

După câteva toasturi și mâncăruri gustoase din salata de magazin cu supă, mulți oaspeți s-au înveseliți și au început să se familiarizeze. În acel moment a fost descoperit că stăteam într-un alt loc, cu grupul altcuiva. Transplantându-mă cu succes la etajul doi la sfârșitul mesei, toate s-au liniștit în cele din urmă și m-am simțit trist. Biroul meu a fost un pic prim. Nimeni nu a vorbit cu nimeni, toată lumea a mestecat și sa uitat la programul, pe care acum nu l-am văzut deloc. Așteptându-le să aducă al doilea fel de mâncare și, mănâncă-mă, m-am dus să mă plimb singur pe teritoriu.

O curte frumoasă, cu paturi de flori frumoase, pestrevshimi peste tot, a fost ascuns în umbră, luminate doar de felinare pasarelă cu gresie au părăsit în direcții diferite, care indică direcția în care există tot felul de lucruri interesante.

Satul bulgar din Bata și restaurantul sunt un butoi de aur

Una dintre curțile confortabile cu paturi de flori frumoase.

Mai intai m-am uitat la clasa de maestru pe ceramica, apoi am vizitat o camera cu costume nationale pe care le inchiriase pentru fotografiere. După ce le-am rupt așa, m-am dus să respir aerul și, în același timp, m-am uitat la pregătirea pentru acțiunea principală - un dans de cărbune, așteptând ca toți să sosească aici la sfârșitul serii. Mi s-au alăturat mai mulți oameni din grupul meu. Am discutat în liniște despre petrecere și, în același timp, am observat cum au construit un incendiu, cum a ars și așa mai departe.

În acel moment, programul de concerte la restaurant se încheiase deja și disco-ul a început. Din curiozitate, am privit din nou în sală. Oamenii se distrau peste tot, dansul era în plină desfășurare. Ușor de speriat cu toată lumea, m-am decis să mă întorc la arena de pe stradă și măcar aici să iau un loc bun pe podiumul improvizat. Mai ales că în hol a fost foarte înțepenit, zgomotos și a crescut perechile de vin în cantități atât de mari încât este posibil să nu bea deloc, este suficient să inhalezi și să te îmbeți.

De fapt, principalul lucru, din cauza a ceea ce am venit aici în primul rând - este oportunitatea de a atinge cel mai interior, pentru a vedea cu ochii mei dansul magic al nestinarului - care merge pe cărbuni. Acesta nu este doar un dans, un fel de ritual realizat în detrimentul puterii incredibile a spiritului, un trib ciudat de oameni care trăiesc prin propriile lor reguli clare.

Dansurile lui Nestinar despre cărbuni

Totul a început brusc, oamenii au căzut dintr-o dată în mulțime de la ușă, răspândindu-se în buzunare multilingve. Muzica din cameră era liniștită, toată lumea se așeză în locuri libere sau stătea în apropiere, râzând și râgând. Sunetul gaurilor era întrerupt de un zgomot și, aproape imediat, de undeva în întuneric, un bărbat a apărut într-o cămașă albă lungă, vesta națională și pantaloni pictate. Un bărbat înalt, cu părul gri, cu trăsăturile drepte și cu un aspect arzător de ochi căprui, se strecură tăcut în centrul spațiului ars al castronului, unde cărbunele tămăduitoare erau clar vizibile. Roșul se aprinde în interiorul lor, apoi fulgeră, apoi se aprinse brusc. Și el a mers pe lângă ele, acoperind uniform suprafața, încet, cu atenție, apoi accelerând ritmul, bătând și bătând, ridicând vârtejul de cenușă în jur, ca și cum ar fi tachinat un foc căzut. Un dans fascinant, ca un ghid al necunoscutului, unde te duci dupa ce nestinarul duce la o realitate uimitoare. Numai un cer clar înstelat, sunetul sufletesc al gogoașilor și acest dans. Cred că mulți spectatori au experimentat astfel de lucruri, chiar și tinerii, care erau destul de numeroși, au devenit liniștiți.

Și nestinarul a mers, luând și purtând mâinile, la rândul său: un copil, o fată și apoi un bărbat. Cât de mult a continuat asta, nu știu, cu siguranță, patruzeci de minute. Când sa terminat, interpretul sa aplecat puțin pe patru laturi către public, sa încrucișat și sa uitat în sus, ca și cum i-ar mulțumi lui Dumnezeu pentru următorul test trecut.

Ca răspuns, eu, când sa întors, ia mulțumit și el, plecând și apăsând mâna pe piept. Mi sa spus în prealabil că acest lucru ar fi corect și am făcut-o. Ca răspuns, el a arătat spre cer, ca și cum ar spune că nu este meritul său, ci ajutorul Celui Atotputernic.

M-am bucurat cu adevărat de călătorie, în ciuda faptului că nu a fost fără probleme mici, nu strica starea mea de spirit, pe de altă parte, a lăsat o amprentă profundă în inimă și este, probabil, una dintre amintirile cele mai memorabile, care ar putea avea loc doar pentru mine în ținuturile bulgare .

• Satul bulgar din Bata și restaurantul sunt un butoi de aur
    Statiunea Sunny Beach
    Jeep safari în munții din Stara Planina
    Croaziera pe catamaran. Nessebar - Sunny Beach - Elenite - Saint Vlas. rechemare
  • Satul bulgar din Bata și restaurantul sunt un butoi de aur
    Feedback despre stațiunea Sunny Beach și hotelul Sea Breeze (Sea Breeze)