Günter Grass - biografie, lista de cărți, recenzii ale cititorilor

Biografia scriitorului

Din 1947 până în 1948, Grass a studiat cariera de piatră din Düsseldorf, apoi a studiat sculptura și pictura la Academia de Arte din Düsseldorf. Din 1953 până în 1956 a continuat să studieze pictura la Școala superioară de arte frumoase din Berlinul de Vest, sub îndrumarea sculptorului Karl Hartung. Din 1956 până în 1959, Grass locuia la Paris. În 1960 sa întors în Berlinul de Vest, unde a trăit până în 1972. Din 1972 până în 1987 a trăit în Germania de Vest - în Westfalia și Schleswig-Holstein.

În 1954, Grasse sa căsătorit cu Anne Schwartz, cu care a divorțat în 1978. În 1979 sa căsătorit a doua oară la Ute Grunert.

În 1960, orașul Bremen juriului premiu literar dorit să atribuie un roman Premiul „Toba de tinichea“, dar Senatul Bremen sa opus acestei. În 1979, romanul a fost vizionat de regizorul Volker Schlöndorf. Filmul "Tin Drum" a câștigat premiul principal al Festivalului de Film de la Cannes - "The Golden Palm Branch" - în 1979, și "Oscarul" ca cel mai bun film străin.

În 1985, împreună cu muzicianul de jazz Günter Sommer (Günter Sommer) produce o mulțime de înregistrări neobișnuite, care citește opera sa la muzica lui Sommer.

Günther Grass a trăit până la moartea sa, în vecinătatea orașului Lübeck. De fapt, în Lübeck există casa sa, unde se păstrează cea mai mare parte a manuscriselor și operelor sale de artă.

Că persoana simte că o prăjitură de casă cu o singură vâslă, încercând să traverseze mlaștina vâscos fără margini, în cazul în care unele imaginație incredibilă a Creatorului, în același timp, se găsesc crocodili, piranha și caracatiță-ucigaș? O mișcare greșită și vă înecați, în timp ce simțiți dinții de micro-pești, maxi-reptile și frați ai cefalopodului. Și până când sa prăbușit într-o apă gelatinoasă ciudat și vrea să se întoarcă, dar există în suflet o sete de aventură înotător fierbe și strigăte de „Viața mea“, ceea ce implică termenul nautică „cu toată viteza înainte“.

Este vorba despre același mod de citire a acestui roman uimitor. Romanul este o oglindă strâmbă. Un roman care seamănă cu un Shrek și un arc este mai multe straturi. Absolut neobișnuit este prezentarea narațiunii. Naratorul, în primul rând, este întotdeauna confuz și folosește prima persoană, apoi a treia. Ie într-o propoziție el vorbește despre el însuși ca "eu" și imediat ca un "Oscar". De fapt, este o alegorie cu privire la straturile interioare, dar ne vom întoarce la ele. În al doilea rând, el nu vorbește sau nu scrie, ci pune totul pe un tambur de tablă. Tot ce am pictat chirilic, acest om uimitor cu o formă de cuvânt.

Story (linie dreaptă) și nu este prea complicat: băiatul Oscar, după vizionarea Suedia (în sens sexual) familia mamei sale, pe bunica fusta niveluri pe vecinii nebunia și bunicul realizările din trecut, el decide că nu este mai rău decât Peter Pan. El decide să nu crească. În același timp, de la trei ani, el schimbă tobele lunar, și mai târziu săptămânal, pe măsură ce precedentul se transformă în junk. În același timp, vocea lui este capabilă, ca și cum ar fi de la Dzhelsamino, să smulgă cea mai temperată pahar în bătăliile voastre. Apoi, cititorul trece viața tânărului până în momentul în care decide să se întoarcă de la Neverland. Deși cu o conștiință atât de ciudată ca un Oscar ceva de spus este extrem de dificil.

Deși, repet, aș putea să atrag mult pentru urechile mele. Un lucru este sigur - totul este la fel de neliniștit aici. Și se spune că, așa cum am încercat să sugerăm în primul paragraf, nu este, de asemenea, ușor. De mai multe ori am vrut să renunț. De mai multe ori m-am gândit "Sunt obosit", "Sa născut din nou" și "Ce dracu". Dar unele piese, de exemplu, întâlnirea cu Rozvitoy liliputanul italian, am recitit de două ori - deci este scris în mod incantator. Și, în general, pentru toate complexitatea și nu este ușor de citit, m-am simțit întotdeauna că Wade (da, acest lucru nu este ficțiune) printr-o carte care aparține de drept grave și chiar, probabil, la literatura de mare. Acesta este un exemplu de literatură, tocmai ca o artă.

"Eu, Oscar, exprim imaginea zdrobită a unui om, acuzând, provocatoare, atemporală și, totuși, exprimând toată nebunia secolului nostru".

Un băiat numit Oscar, foarte neobișnuit, ciudat, unic. Oscar în trei ani încetează să crească. În trei ani băiatul primește un tambur de staniu roșu și alb. El este un tovarăș, tamburul îl însoțește pe tot parcursul vieții sale. El îi ajută să comunice cu lumea. Glasul lui Oscar este, de asemenea, neobișnuit, incredibil de puternic. E ciudat, e unic.
Limba cărții este ornamentată, originală, o altă modalitate de a transmite sensul. Grotesc este instrumentul romanului? Mai degrabă, nici măcar un instrument și un roman este un grotesc continuu. Surrealismul, nerealitatea a ceea ce se întâmplă este simțită în mod constant, dar, în același timp, îți dai seama că este reală, ca și cum ai fi fost întors din lumea haotică, dând cu apă rece.

Impresionant. Întreaga generație a Germaniei, soarta țării prin destinele cetățenilor individuali.

Semnificația copertei a venit mai târziu, când am citit lucrarea. Creierul a început să fiarbă și a explodat. Ceva ireal, nu se potrivește.

Nu am auzit nimic despre scandalul care a izbucnit înainte de premiera acestei cărți și, în timp ce o voi citi cu putere, Gunter Grass a luat și a murit. Cu toate acestea.

Pentru mine, acest roman autobiografic, a marcat deschiderea personalității unui sculptor talentat, ilustrator, poet și romancier, să-l mână în mână pentru a merge o parte din calea agoniei sale creatoare și se stinge „a treia de foame“ - pofta de artă. Și lăsați bulbul memoriei Grass să se destrame decent (la al optulea top zece!), O confuzie nu în detrimentul artei. "Cu cât sunt mai în vârstă, cu atât este mai puțin fiabilă o cârjă numită" cronologie "- o afirmație bună pentru o autobiografie.

Printre altele, în romanul Grass explică modul în care ideea a venit la lucrările sale anterioare, provocând în comparație cu „Live pentru a vorbi despre viata“, dar spre deosebire de romanul finală de Gabriel Garcia Marquez, „O memorie bec“ pentru a-mi mai plăcută, lectura ei nu suferă, ci își găsește. Iarba are o mână ușoară și o prindere puternică!

Nu aș vrea ca această carte să fie percepută ca o altă pocăință scrisă a fostului nazist. Până la urmă, cărțile despre creșterea personală și povestirile de succes sunt acum atât de populare, deci aveți și un exemplu excelent al căii de viață a unei persoane vrednice.
Și lăsați dividendele de la vânzări să ajungă la nepoții maestrului.

Una dintre cele mai ciudate cărți din viața mea. Uneori veți fi uimiți de ce idei nu vor stârni scriitorul. Din păcate, din păcate, nu mi-a păsat cu adevărat, deși trimit un tribut lui Grass - un subiect dificil, neașteptat și chiar riscant. Mai mult decât atât - cu adevărat ciudat. Adăugați aici și modul uscat, detașat de Grass ...

O văduvă și o văduvă, Alexandru și Alexandra, se întâlnesc la cimitir. Mâinile lor se întindea simultan la aceleași culori, care în mod evident nu erau suficiente pentru două buchete. Alexandru ia dat lui Alexandra asterele - și astfel sa născut dragostea și ideea lor. Apropo, era dificil să spui primul. Și dacă cu dragoste totul este simplu (ambii sunt singuri, de ce nu), atunci ideea nu este atât de clară. Eroii noștri decid să organizeze o societate pe acțiuni pentru a crea ... un cimitir, simbolizând reconcilierea polonezilor și germanilor. Da, și dragostea și uniunea partenerului lor întruchipează același lucru, pentru că este poloneză și este germană.

Cuplul face o treabă minunată pentru a avea un loc în care germanii se pot întoarce - locuitorii fostului Danzig, care a devenit Gdansk. Un cimitir special de menținere a păcii pentru cei care doresc să fie îngropați în țara lor natală, deși se întorc astfel în patria lor. Alexandru și Alexandra cred că un astfel de cimitir va ajuta la a pune capăt urii, conflictelor, resentimentelor și intoleranței.

Povestea despre modul în care următoarea inițiativă absolut dezinteresată și filantropică se transformă într-o întreprindere comercială, doar afacere, nu este mai rău decât altele. Dacă există cerere, va exista o ofertă. Dacă există o oportunitate de a câștiga bani - există oameni care vor să facă acest lucru. Destul de o poveste tristă despre doi oameni care trăiesc după aceeași idee; despre felul în care noua Polonia, cu un scârțâit și scrâșnet, se îndrepta spre gândirea capitalistă; și, în sfârșit, despre modul în care setea de bani este capabilă să emasculate și să pună în slujba oricarei, chiar și cea mai altruistă idee.