Cum am fost evacuat din concediu în Egipt, sau "Rusă, vino înapoi! "

Corespondent al „știri comerciale“ Xenia BELODEDOVA a plecat în vacanță în Egipt, la momentul respectiv, când în Sharm El-Sheikh, avionul sa prăbușit cu turiști ruși, iar apoi cetățenii noștri interzis să zboare

Am decis să plec în vacanță în Egipt aproape accidental. Inițial, am vrut să merg în Vietnam, dar apoi m-am gândit că nu voiam să plec și am decis să găsesc un coleg călător. Un astfel de călător, sau mai degrabă un coleg, a fost găsit. Adevărat, mi-a spus imediat că va merge doar în Egipt și nu ia în considerare alte opțiuni. După un mic gând, am fost de acord să merg cu ea. Mai ales că trăiesc pentru a vedea piramidele egiptene - visul copilăriei mele. Ca rezultat, am cumpărat vouchere de la Ekaterinburg la Hurghada.

Cum am fost evacuat din concediu în Egipt, sau

Doar cu câteva zile înainte de zbor, am aflat despre un accident de avion cu turiști ruși. În această zi, tocmai începusem să colectez o valiză pe o călătorie. Prima reacție este un șoc. Atunci frică. Cum vom zbura? În acel moment, cauza tragediei era încă necunoscută. Au fost gânduri să nu zboare în Egipt, dar le-am ras. Am fost liniștiți de rudele mele, care au spus că totul va fi bine și că suntem bine.

Dar a fost doar începutul aventurilor noastre egiptene. La granita am fost nu 25 $ pentru o viză, și 27 în ciuda faptului că viza lipit în pașaport a fost scris în mod clar că acesta costă $ 25. Când am părăsit aeroportul, am fost întâmpinați de aproximativ două zeci de egipteni zâmbitori - reprezentanți ai diverselor companii de turism (după cum am crezut pentru prima dată). Unul dintre ei, se uită la lista ta, ne-a spus numărul nostru de autobuz, iar apoi am văzut toți turiștii într-un chioșc mic, în cazul în care un alt reprezentant al operatorului de turism (așa cum sa dovedit, acest lucru) ceva informat turiști. De asemenea, am decis să stau în linie și am văzut că compatrioții noștri de acolo au numit și numărul autobuzului lor. În răspunsul meu plin de bucurie că avem deja un număr de autobuz, un reprezentant al operatorului nostru tur se încruntă la mine și a zis: „Așteaptă“ și apoi a început să verifice ceva pe listele lor, iar apoi cineva jura în limba arabă. Câteva minute mai târziu, a trecut în scris mai devreme de un alt număr de autobuz egiptean și scrie noul număr, spunând: „Aceasta este camera ta.“ Apropo, cine ne-a scris un alt număr de autobuz și de ce, nu am aflat niciodată. Poate, din fericire. După ce am urcat în autobuz, am stat mult timp și nu am părăsit aeroportul. După cum ne-a explicat ghidul autobuzului, am așteptat ca poliția să ne rețină. Și după ce după cuvintele lui a început să se uite la frunte, ghidul sa recuperat și a spus că "poliția ne va însoți". Apoi am fost dusi la hotelul nostru.

Încă din avion am văzut că Egiptul este un mare deșert cu mici insule de case. Aceeași imagine pe care am văzut-o pe drum spre hotel: deșertul, în mijlocul căruia se află drumul și casele rare. Din vegetație, palmieri semi-uscați. A spune că mi-am imaginat în mod diferit Egiptul nu înseamnă să spui nimic.

În hotel ne-am întâlnit foarte puțin prietenos. Nu există zâmbete "binevenite" sau "on-duty". Adevărat, de îndată ce am văzut Marea Roșie, toate necazurile noastre au fost complet uitate. Marea din Egipt este incredibil de azur, este caldă și este colorată de pește colorat, pe care l-am văzut înainte doar în imagini sau în acvariu scump.

Cum am fost evacuat din concediu în Egipt, sau

Următoarele câteva zile am trecut în fericire absolută și seninătate de vacanță. Faptul că zborurile spre Egipt au fost interzise și turiștii trimisi fără bagaj, am învățat pe drumul spre Cairo de la băieții din hotelul nostru. Violetta și Serghei au zburat la Hugard din Krasnodar și au fost nevoiți să zboare înaintea noastră. "Nu știm încă dacă vom zbura înapoi sau nu", a glumit Violet.

Potrivit lui, turismul din Egipt se clasează pe locul doi în ceea ce privește veniturile din țară, primele - plățile pentru dreptul de trecere a navelor pe Canalul Suez. El a mai spus că rușii ocupă locul doi după ce germanii au ajuns în Egipt în numărul total de turiști, dar în unele hoteluri majoritatea rușilor se odihnesc și se vor închide în următoarele zile.

În ceea ce privește hotelul nostru, rușii s-au clasat pe primul loc în număr. Acest lucru a fost vizibil în multe privințe. În primul rând, aproape tot personalul hotelului a vorbit în limba rusă, semnele in magazinele de suveniruri au fost toate în limba rusă, în barul hotelului, în seara a fost jucat de muzica pop exclusiv rusă, și în cele din urmă, într-un restaurant aproximativ 95% din tabelele ocupate exclusiv compatrioții noștri. Restul de 5% erau destinate turiștilor vietnamezi, chinezi, germani și egipteni. Mă întreb ce au simțit turiștii din Vietnam, China și Germania, înconjurați de semnele rusești și discursul rusesc? Poate că au crezut că inscripțiile rusești - aceasta este limbajul misterios arabic. Deși greu, bineînțeles.

Cum am fost evacuat din concediu în Egipt, sau

După întoarcerea de la Cairo și vizitarea piramidelor, au început să se întâmple lucruri ciudate. În primul rând, am fost furat din cameră cu o cruce de argint. Nu a fost foarte scump, dar mi-a plăcut cu adevărat. La recepție mi sa spus clar că eu însumi i-am dat vina pentru că l-am lăsat pe masă și nu l-am pus în seif. Interesant, lângă crucea de pe masă era un lanț, dar era oțel și nu era luat. Dupa ce am vorbit cu personalul de la pierderea crucii, am fost gata să scrie off la energia mistică a vizita piramidele egiptene, dar strâns observarea pentru un agent de curățare care curățat camera noastră la dispariția crucii, și mă văd reticența sa de a vorbi, am dat seama că nu este în piramide .

În ziua de după întoarcerea mea din Cairo, în hotelul nostru a fost organizată o petrecere ca un semn de prietenie între Rusia și Egipt. Pe de o parte a sălii au fost agățate cu Rusia pe de altă parte - steaguri egiptene, plasat paharele cu cocktail-uri alb, albastru și roșu, care simbolizează, de asemenea, steagul rusesc, o fotografie comună rusă și președinți egiptean, și în cele din urmă două imens tort preparat sub formă de steaguri ale celor două țări . Chiar și prăjiturile acestor prăjituri au fost colorate pentru a se potrivi cu steagurile.

Am vorbit cu mulți vânzători din magazinele de suveniruri, care ne-au spus că în câteva zile ar părăsi Hurghada acasă - cineva din Cairo, cineva din Luxor. Mulți vânzători ne-au întrebat câți mai mulți ruși au rămas în hotel.

„Tu, rusă, pentru noi soarele, vedeți alți turiști lacomi, aproape nimic pentru a cumpăra Suntem foarte rău pentru ce sa întâmplat cu avionul, dar nu suntem de vină ..?“, - el ne-a spus suvenirul vânzătorului Ahmed.

Și vânzătorul de țigări Simon în magazin, în general, a atras o imagine a lui Vladimir Putin. "De ce aveți o imagine a lui PUTIN atârnat aici?" De asemenea, a interzis rușilor să vină la voi? - Vă întreb. La întrebarea mea Simon a zâmbit. "Îmi place mie." "Un bărbat puternic". A interzis-o, la fel de mult ca și cum o interzice, "replică egipteanul și își lovește stomacul gras.

În ultimele zile de odihnă am urmărit golirea treptată a hotelului nostru. La început se observase modul în care erau mai multe șezlonguri gratuite pe plajă și apoi, prin felul în care mesele din restaurant erau treptat goale. În primul rând, o masă de lemn era împrejmuită cu un rând de mese care nu erau întreținute, apoi cu două rânduri, iar în ultima noastră zi aproape jumătate din restaurant era împrejmuită în hotel. În loc de cinci chelneri, doar unul a lucrat.

În plus, cu trei zile înainte de plecare, am fost mutat în clădirea principală într-o cameră cu vedere la mare. A fost legată de faptul că clădirea în care am trăit a fost închisă. Înainte de a pleca, am întrebat unul dintre recepționiști dacă vor închide hotelul. El a răspuns că hotelul nu va fi închis, dar ar exista mai puțini turiști și numai clădirea principală va funcționa.

"Sperăm că rușii se vor întoarce la noi", angajatul hotelului Ibrahim a zâmbit din nefericire și și-a început afacerea.