Pe un deal de munte mare peste week-end

Satul Katav superior a apărut ca o așezare a arzătoarelor de cărbune care au produs cărbune pentru nevoile plantelor Katav. Întrucât așezarea sa bazat pe râul Katav în amonte de fabrica Katav-Ivanovo, de aceea a primit un astfel de nume. Astăzi, în prezent locuiesc aici pensionari și rezidenți de vară. Tăcerea și aerul proaspăt. Localnicii sunt prietenosi. Mașina poate fi lăsată lângă proprietatea cuiva, după ce a fost de acord cu proprietarii.

Chiar în spatele satului, la sud-est, zidul crestei Zigalga devine albastru. De aici puteți vedea clar Muntele Antenă, 4, 3, Mic și bineînțeles Big Shelom. Va fi extrem de dreapta pe panorama crestei. Este ceva drag pentru noi.

Din Katav de Sus, drumul rulează de-a lungul terasamentului unei foste căi ferate înguste. Aproximativ într-un kilometru drumul traversează râul Katav de-a lungul vechiului pod de cale ferată. Odată ce era un pod feroviar. A fost proiectat de inginerii germani la începutul secolului al XX-lea. Podul este încă în stare excelentă.

Apoi drumul începe să se prăbușească. Drumul care duce la Katav-Ivanovsk, de asemenea, pleacă spre stânga, dar trebuie să mergem drept și ușor spre dreapta. De la Katava de Sus până la începutul urcării, trebuie să mergeți la 12 kilometri de-a lungul digului. De fapt, în condiții bune de uscat, puteți conduce o mașină obișnuită, dar este mai bine să nu faceți acest lucru pe un drum noroios sau să mergeți pe o mașină off-road pentru a economisi timp și energie.

După 12 kilometri spre stânga și până merge un drum bun de exploatare forestieră. Ea are nevoie și se va prăbuși. Un alt kilometru și jumătate în sus pe munte și veți ajunge la poiana care străbate drumul. Acolo drumul se termină și va trebui să mergeți la stânga. Calea de-a lungul poienii va trece prin cursuri, poienisme de munte. Trebuie să monitorizăm îndeaproape. La un moment dat, ea va merge la dreapta să se ridice. Calea merge pe înălțime aproximativ la 800 de metri și la tine pentru a ajunge la partea de sus a Great Sheloma este necesar să tastați 600 cu metri inutile de înălțime. Aceasta va dura trei ore până la finalizare. În total, timpul de la Katava de Sus până la summit durează aproximativ 8 ore. Prin urmare, cel mai bine este în prima zi să se oprească pentru noapte în zona de compensare. Aici este apă. Da, iar a doua zi, cu forțe proaspete de lumină, puteți merge în siguranță în vârful muntelui.

Calea vă va duce prin taiga montană spre Kurum. Ele pot fi plimbate în jurul insulelor din pădure și puteți urca direct pe ele. Kurumi se termină la platoul pre-colț. Aici este un loc comun, înverzit de lemn. Rock-urile sunt rămășițele. În spatele lui, începe imediat urcarea spre vârf.

Partea superioară a Shelomei Mari este un platou mic, cu un grup de rămășițe de piatră. Cel mai înalt punct este în partea de sud-est a platoului.

Coborârea inversă se poate face printr-un platou situat la sud de munte. Aici vă puteți familiariza cu comunitatea plantelor montane-tundre. Admirați tufele de ienupăr și, de asemenea, colectați afine și afine. Dacă intră în sezon.