Prin Yenisei, Bakhta și dincolo

Am sosit recent de la Krasnodar, pescuit acolo am închiriat un apartament pentru chirie zilnic Krasnodar este renumit pentru apartamentele sale ieftine, și imediat a mers la Krasnoyarsk. Pasiunea pentru călătorii și pescuitul cu sulițe ma dus în centrul orașului Siberia - orașul Krasnoyarsk. Dimineața, echipa noastră a fost deja încărcată pe vapor. A apărut o problemă cu transportul a 300 de litri de benzină. A fost necesar să se împacheteze astfel încât mirosul să nu fie simțit deloc. Nava arăta ca Arca lui Noe: toate premisele sale erau pline de saci, cutii, butoaie și numeroșii lor proprietari. Acest lucru este de înțeles: satele din fața noastră, în cazul în care numai un singur drum - pe apă. Yenisei este fără exagerare drumul vieții.

Scopul nostru este satul Bakhta, care stă la gura râului cu același nume. Lungimea totală a lui Bakhta, care este unul dintre afluenții potriviți ai Yenisei, este mai mare de 500 km. Colectează apă de pe platoul Siberian Central, la fel ca majoritatea afluenților potriviți ai celui mai mare fluviu din Rusia. Planificăm două bărci cu motoare pentru a urca kilometri Bakhta cu 200-250. Pe întregul râu și pe afluenții săi nu există nici unul, nici măcar cel mai sălbatic sat.

Sunt patru dintre noi. Valery și Andrey sunt pescari amatori, Eugene este mai mult pescar decât un vânător subacvatic și eu, dimpotrivă, sunt mai mult un vânător subacvatic. Obiectivul meu - de a înota într-un râu de munte curat, să se familiarizeze cu locuitorii săi și să înregistreze, în cele din urmă, bunurile sale de trofee subacvatice ale taimenului legendar. Am reușit să printesc rotirea unui mic ceasornic anul trecut într-unul dintre afluenții râului Velmo (și în Teritoriul Krasnoyarsk).

Dar pentru a trage în jos de la arme subacvatice au fost posibile doar graylings și lennies. Prin urmare, sunt atât de departe de capital, încât trag un rucsac întreg de echipament subacvatic, plus un sistem de încărcare de 11 kg. Curentul puternic Yenisei a ajutat vaporul nostru să treacă 100 km în mai puțin de două zile. Am intrat în râul Bakhta în zori deja pe bărci gonflabile. Lățimea râului este de 200 m, iar în unele locuri și mai mare.

În mai puțin de o oră, au căzut în ceață. În primul rând numai în locuri și apoi în "lapte" solid. Viteza (si aceasta, avand in vedere contracurentul, cel putin 20 km / h) nu a incetinit nici macar cand nici unul dintre tarmuri nu era vizibil. Ne-am grăbit să nicăieri. Logurile de-a lungul râului nu ar trebui să navigheze, dar nu am fi auzit vaporul care se apropie din cauza zgomotului motorului. Și a fugit sau o coasă, de asemenea, ar putea zbura. Poate, riscul a fost complet nejustificat.

Pe lângă frica înțelegătoare de a te prăbuși undeva, eu, aflat într-o situație atât de neobișnuită, am simțit ceva diferit. Se părea că ne grăbim fie în spațiu, fie într-o lume paralelă. Ochii sunt larg deschise, nu în noapte și nu întuneric, dar. nu vezi nimic! Poate că nebuloasa Andromeda sau meteoritul din Tunguska, care a căzut foarte departe de-a lungul drumului, a adus astfel de capcane noilor călători? Aici, în ceață, a zburat ca o rață și poate nu o rață.

Foarte curând bărcile noastre au pierdut din vedere unii pe alții. După o jumătate de oră de călătorie oarbă, Valery și cu mine ne-am oprit și am așteptat prietenii noștri. Eugene și Andrey sunt mult mai tineri decât noi, dar erau mai sensibili și se mișcau încet, nu prea departe de țărm. Numai la cină soarele a învins ceata, sa ridicat și sa împrăștiat. Înainte de noi se așeză un râu în cadrul taigii virgine din Siberia Centrală. Mii de larice, molid și cedru înlocuiau birchile înzăpezite în luncă. Probabil, în vara lui Baht sunt turiști și pescari, iar acum eram singuri.

S-au rupt, oprindu-se numai atunci când este absolut necesar. Această nevoie a fost de a pune periodic pe canistrele țărmului de benzină pe drumul de întoarcere. Astfel de locuri pe care le-am marcat pe navigatorul GPS și mai târziu găsite cu ușurință în taiga. Navigatorul ne-a ajutat să navigăm atât în ​​depărtare, cât și în toate detaliile acestui sistem de apă.

Limita viselor noastre a fost să părăsească cât mai mult posibil pe Bakhta și apoi să se ridice mai sus de-a lungul unuia dintre afluenții săi. A existat o șansă de a vedea apa cu adevărat transparentă necesară pentru vânătoarea subacvatică. Prin urmare, ajungem la afluentul corect al lui Bakhta - râul Huringda, l-am trimis la bord.

# 9632; Potrivit lui Huringde

Urcarea era grea. Ne-a costat două șuruburi, de două ori străpuns și lipit o barcă cu un motor cu reacție. Când barca pe alunecare este transportată de-a lungul vârfurilor de valuri în picioare, partea din față sare și suferă un impact sever asupra apei. În fața celui de ședere (sau, mai degrabă, situată pe lucruri și ținându-i pe ei înșiși să nu iasă din barcă), se pare că toate entrenele se desprind și se amestecă într-un trup muritor. De asemenea, este bine ca apa din râuri să fie ridicată datorită ploilor abundente anterioare.

Vara ar fi ireal să intri în astfel de râuri. Cu toate acestea, am trecut două praguri, însă am oprit înaintea celui de-al treilea, ceea ce părea insurmontabil pentru noi. Era un curent turbulent, fixat de ambele părți de stânci înalte. Lungimea ei este mică, dar valuri de o jumătate de metru înălțime au crescut pe toată lungimea celei mai înguste porțiuni. Pe malul drept, la 100 de metri de prag, sub munte, am stabilit tabăra de bază. După primele două zile uscate și însorite, în care am urcat pe râu, apa a început să cadă. A fost o speranță pentru o vânătoare subacvatică reușită.

Și transparența apei din Hooringda părea destul de decentă. Cel puțin, umbra roșiatică a dispărut, adică apa din mlaștini a încetat să curgă în râu. Din nefericire, în dimineața următoare, încă neștiind complet, am auzit zgomotul ploii și ne-am înclinat, am văzut cerul acoperit cu nori de plumb scăzut. Următoarele patru zile petrecute în parcare au fost întunecate și acoperite de pământ. Ploaia a fost aproape continuă, doar ocazional oprind pentru o perioadă scurtă de timp. Adevărat, a fost destul de cald, doar o singură noapte sa dovedit a fi foarte rece. În acea dimineață am văzut o zăpadă care acoperă liniștit și imperceptibil iarba, pietrele și corturile noastre.

# 9632; Cu pistolul subacvatic

Rece și zăpadă - nu reprezintă o piedică pentru vânătoarea subacvatică. Dar, după o pauză de două zile, ploile au început din nou, iar nivelul apei insuficiente din râu a început să crească. Am continuat să dau jos scufundarea, sperând pentru o curățare în cer și îmbunătățind vizibilitatea în împărăția lui Neptun. Din păcate, acest lucru nu sa întâmplat niciodată. Prin urmare, în ultima zi a parcării, în ciuda vremii ploioase și a apei mari, m-am urcat încă în râu.

Deoarece pentru început aveam nevoie de apă caldă, iar la tabără era purtat nu numai în mijloc, ci și la țărm, m-am dus la ușă. De obicei, de-a lungul marginilor rapidelor, pe prune, există astfel de locuri; se formează adesea așa numitul "invers" - fluxul invers. Sub pragul de pe țărmurile noastre au existat atât apă reversibilă, cât și calmă, fără curent.

Am ajuns aici. Transparența a fost de 1,5-2 m. În mod ironic, culoarea apei nu a dat în roșu, dar pe tot parcursul muștelor de zbor - un fel de suspensie, care a redus vizibilitatea. Ce a fost, încă nu înțeleg. Adâncimea de sub țărm este de doi metri. Am navigat literalmente cu câțiva metri înainte, am ajuns la granit, placa verticală în jos. Și chiar în fața mea era un pește.

Era un lenok pentru câteva kilograme sau puțin mai mult, puteam să disting clar corpul și să-mi dau seama de pete mari. Nu a existat timp pentru reflecție și am apăsat declanșatorul. Prin. Săgeata, abia abandonând arma și fără atingerea inului, a lovit granitul cu un sunet caracteristic. A decis că vârful este pierdut. Dar sa dovedit că diblul nu a fost nici măcinat.

Pierdut pe un pește rar, nu numai că m-am supărat, dar mă bucur chiar și eu - acesta a fost primul test al noilor mele vârfuri "de munte" și s-au confruntat cu asta. La 2 m a fost o coastă la care am înotat după o lovitură nereușită. Am reîncărcat arma și am trecut din nou sub prag: brusc, "meu" lenok nu a plecat? Dar în fostul său loc nu a fost. M-am scufundat și de-a lungul fundului, unde curentul este mult mai slab, se îndrepta încet spre jetul principal. Lansa imediat o lance în față și deasupra lui.

Am admirat peștele frumos și puternic pentru mult timp. Shot și. din nou ratat! Și Lanok a dispărut pentru totdeauna acum. Sculele ulterioare și așezările mici nu au dat rezultate. Din cauza faptului că am pierdut de două ori pe in, Valery era mai îngrijorat, care stătea pe țărm la 5 m de la scenă. El a vrut cu adevărat să vadă cum lenea, pe care o pescuim cu toții în aceste zile, cu spinning, se poate obține cu o arma subacvatică de sub apă. Din păcate, nu am răspuns la așteptările lui. Nu eram deloc rănită: peștii deja prinși de spinning stăteau pe țărm, deci tot ce aveam nevoie era să văd inul sub apă și să trag. Atât acesta, cât și altul au avut loc.

Apoi Eugene a înotat pe barcă și m-a condus în aval până în locul unde am prins patru zilele mari cu o zi înainte. Când barca a aderat la țărm, Zhenya a aruncat o momeală de lingură și pe prima cablare a prins o bună lenka. Am tras aripioare și o mască, am intrat în apă și am înotat cu pârâul. Adâncimea de sub mine era de 1,5-2 m.

M-am uitat în jur, încercând să mișc ceva, dar spațiul vizibil a rămas fără viață. Apropo, apa aici a fost mai transparentă decât sub prag - vizibilitatea este de aproximativ 3 m. Dar acest lucru nu este suficient pentru un râu de munte. Am înotat de două ori locul de la o distanță de 7-8 m de țărm, exact unde pescuiții erau de obicei prinși prin rotire.

A plutit a doua oară doar pentru că Eugene după Lenka a scos șaibul și cronometrul pentru 5 kg. N-am văzut nimic. Pe de alta parte, Andrey si Valery au reusit sa prinda doua lennii, iar un taimen, dupa ce a facut o frumoasa "lumânare", a scapat de momeala de lingura, dar altul a sarit. A devenit clar că în zonă există pești.

Cu toate acestea, am înotat sub ea și mai departe la frisoane, am văzut un kilogram, probabil, zazevavshego lenok. Și deși a trebuit să trag cu viteză și cu o întoarcere, dar am intrat în ea. Am decis din nou să încerc norocul meu deasupra pragului, unde două zile mai devreme am pescuit de pe țărm cu taynes. Am depășit pragul de două ori. Dar de această dată, evident, Eugene nu a ales calea cea mai de succes prin valuri în picioare, iar unul dintre ele acoperea arcul barcii exact unde eram.

E bine că eram într-un costum de scufundare și am ținut repede. Barca, într-o clipă, luând aproximativ 200 de litri de apă, a devenit slab controlată și nu a putut depăși fluxul care se apropia. Cu toate acestea, Eugene a reușit să o pună rapid și să sară din apă într-un loc relativ liniștit sub prag. N-am avut șansa să mă ridic peste prag.

În timp ce sufeream de lipsa de apă transparentă, prietenii mei pescarii au prins în liniște și destul de bine un pește. Nu interferează cu ploaia, nici cu vântul, nici cu culoarea apei, nici cu nivelul ei. Adevărat, nu m-am lepădat de plăcerea de a mă învârti. Mai întâi am pus o momeală oscilantă cu miez roșu-cupru de 5 centimetri. În prima zi, a fost prinsă de un știuc, iar în al doilea rând, un set întreg de un curs de munte: grayling, lenca și un ceas de 3-4 kg.

Prietenii mei, văzând o popularitate atât de evidentă printre locuitorii fluviului unei astfel de bucăți de fier, au pus ceva similar pe tijele lor de spinning și, de asemenea, i-au prins cu succes. Am ajuns la concluzia că astfel de lingură-baiters în acest moment al anului și cu o astfel de apă îi plăcea cel mai mult peștele. Deși mai târziu, atât Lenka, cât și Taimen au reușit să prindă pe platoul galben "turntable" și pe vrăjitori.

Voblerom a prins apoi numai Andrew. În geanta de pescuit erau mulți, inclusiv de casă. Recente l-am prins prin moștenire de la unchiul său, Alexander Sukhov, care, în cercurile de pescuit Krasnoyarsk a fost cunoscut taymeshatnikom si captura de aproape taimen profesionale la 35 kg. Am scrutat Sukhov numai în legătură cu acțiunile făcute de mine. Taimen a oferit doar zhivtsa, și Lenkam - numai vrăjitori, care făceau atât de priceput că nu puteau fi distinși de magazin. Uneori mi-am scos vrăjitorii cumpărați și ceva pe care l-am modificat în funcție de înțelegerea mea. Faptul că Andrew a prins lenca, grayling și taimen a făcut-o elicoidelor autocolante.

Am citit de mai multe ori în literatura de pescuit că peștii nu iau peștii în apă. Experiența călătoriei noastre nu confirmă acest lucru. Așa am prins prima taimenă.

Mutând de-a lungul băncii în amonte, am făcut trei sau patru turnuri din fiecare punct. A aruncat lingura perpendicular pe coasta, și apoi la aproximativ 30 ° deasupra și dedesubt, pentru a fi demolate peste lingură de fiecare dată a luat un nou arc. Apoi sa mutat la 5-7 m și a făcut o serie de noi turnuri.

Am simțit impactul când momeala a fost la 7-8 m de țărm. Dar peștele a dispărut. Am făcut o nouă distribuție în același loc și am simțit o nouă lovitură. Și din nou, adunarea. M-am așezat pe tijă pe cel de-al treilea cablaj. Nu a fost jenat de primele două eșecuri, și poate chiar de injecții. El nu a schimbat locul și sa grăbit pentru bucata de fier pentru a treia oară!

Foarte curând am descoperit că era și un taimen. și Lenok a smuls momeala pe primul cablu, adică mușcătura a fost bună. Acest lucru nu se datora lipsei de hrană în râu. În stomacul taimenului, pe care l-am lăsat în sine, erau deja trei graylings, dar, în ciuda acestui lucru, el a luat din nou momeala de lingură.

Și odată cu eviscerarea unui in, am găsit câteva șoareci și unul foarte proaspăt, aparent prins noaptea trecută. Adică nu și-i era foame. Poate că, prădătorii de apă din munți, la fel ca același lup, natura a pus nevoia de a trece în gol pentru o utilizare viitoare. De mai multe ori am văzut cum Lenka însoțită de trolling, dar a luat-o imediat, dar în ultimul moment, un metru distanță (reg. Evident, ceva de jenat lor în mișcare un pește de fier. Dar aceasta nu înseamnă că un prădător în munte captură râu este destul de simplu., în special, despre păstrăvul spun că, dacă el este în râu, te va musca cu siguranță. desigur, acest lucru nu se poate spune despre stiuca.

Am avut ocazia să văd asta în Uralul Polar. Au existat locuri în care trei sau patru prădători au fost prinși prin rotire, în timp ce zeci de pești au fost văzuți plutiți într-o mască. Asta este, momeala noastră nu ne-a impresionat peștele. Este logic să presupunem că acest lucru este valabil pentru lenoki și pentru taimeni. De asemenea, am observat că pescuitul a fost mult mai reușit seara decât dimineața.

Primele zile s-au ridicat devreme, au ieșit din țărm și din barcă, dar s-au întors goale. Și după cină, în aceleași locuri unde a existat o "tăcere" completă în prima jumătate a zilei, au luat atât lenok cât și taimen. Probabil, aceasta înseamnă, de asemenea, că lăcomia prădătorilor de munte nu este atât de copleșitoare, că este reglementată de ceva. Deci, un taimen a reușit să prindă seara chiar în fața taberei, unde mai devreme și alteori apa a fost irosită nemilos.