Bucuria incomparabilă de a descoperi lumea

Șapte luni și două zile - asta era ceea ce Yaroslav Chasov, șaptezeci și șapte de Yaroslavl, trebuia să ducă la jumătatea lumii cu un rucsac în spatele lui. Nouăsprezece țări au rămas în urmă Eugene: Mongolia, China, SUA, Mexic, Guatemala, El Salvador, Honduras, Costa Rica, Panama, Nicaragua și multe țări din America de Sud.

Anna CHERDANTSEVA. Fotografie de Anna LUKINA,

Dragostea pentru călătoria lui Eugene, economist și avocat prin educație, a fost insuflată de părinți.

"Pentru prima dată în străinătate, aveam nouă ani, m-am dus în Turcia cu întreaga familie. În general, toți avem iubitori mari pentru a călători în întreaga lume. Mama are douăzeci și trei de țări în spatele ei și am reușit deja să-i batem înregistrarea, am fost la treizeci și patru de ani și nu mă voi opri aici ", spune Eugene.

Aceasta este prima călătorie lungă a lui Yaroslavl.

- Mi-am spus: odată a început - să facem un cerc. Probabil că veți fi surprinși, dar nu a existat nici un icter, nici o teamă de necunoscut și pericolele care mă așteptau pe drum. Chiar și atunci când trenul nostru a început și a trecut în distanțe necunoscute, în capul meu era un gând: "Ura! Să mergem! ". Acest lucru a fost urmat de o duzină de cești de ceai, o duzină de cutii de conserve de pește, o pereche de pâini, două romane Vonnegut, o sticlă de coniac și o greutate de vis, în valoare de un total de patru zile, în scaunul rezervat - zambind, spune sursa noastra. - Irkutsk ne-a întâlnit (eu și prietenul meu, care a fost compania mea), dimineața, și diferența de timp la ora cinci. Plimbare pe străzile locale, a ajuns la concluzia că orașul poluderevensky, chiar și în mijlocul o mulțime de case din lemn, de multe ori la al doilea etaj al plecat în pământ, dar, deși se pare că încă locuite de cineva. Dar bucătăria din Buryat era foarte plăcută, lucruri delicioase în special cu nume amuzante - poses și buzas. Este vorba de găluște mari cu carne tocată și carne tocată, respectiv. Mănâncă-l cu mâinile, foarte simplu, gustos și satisfăcător. Dar principalul lucru, pentru că merită să fii pe pământul siberian, este, bineînțeles, Baikal. Singurul cuvânt "Baikal" a dat naștere mereu gândurilor despre ceva incredibil de frumos, de neatins, de departe și de pierdut în vasta țării noastre vaste. Ghidul nostru de la Irkutsk Ilya a spus că este aproape imposibil să vedem frumusețea naturii unice a lacului. Chiar și el, care a vizitat Baikal de multe ori, a spus el, a văzut doar o mică parte. Ne-am dus pe insula Olkhon, numită și "inima" lacului Baikal, există Parcul Național Pribaikalsky, cel mai bun loc pentru explorarea lacului. Ei spun că Baikal este "viu", iar în urletul vântului îi poate auzi vocea. Insula Olkhon este suflată de vânturi din toate direcțiile și fiecare direcție a vântului are numele și caracterul său. Noaptea am auzit vocea lui Baikal. Aparent, Baikal a fost nemulțumit și a decis să ne pună la încercare. Cortul de vânt sufla din toate părțile dintr-o dată, îndoit aproape în două și metal în direcții diferite. A doua zi a fost însorită, caldă și aproape fără vânt. Am ajuns într-un golf minunat, creând un sentiment al țărmului oceanului, chiar și culoarea apei era oceanică. Apa aici este atât de curată încât puteți bea direct din lac, de fapt, am făcut-o. Nu puteți să vedeți Baikal! - a spus cu încredere Eugene.

- Apoi a fost Mongolia. Când am spus că am fost de gând să merg la Mongolia, toți au reacționat într-o singură propoziție: „Și ce e de făcut!?“ Într-adevăr, Mongolia dă impresia unei țări foarte vagi, știri se sustrage partea ei, și să presupunem că același lucru se întâmplă acolo și modul în care trăiesc oameni, extrem de dificil. Din cauza acestei curiozități naturale, am deschis drumul meu din întreaga lume prin această țară.

În Mongolia nu a fost atât de ușor să intri. Spre surprinderea tuturor, această țară are nevoie de o viză. În Ulan Bator am ajuns seara și ne-am dus imediat să căutăm un loc unde să dormim. A doua zi am cumpărat o hartă și am făcut o plimbare în jurul orașului. Mutarea ușoară în partea centrală a fost împiedicată de absența aproape totală a trotuarelor. Aparent, mongolii consideră că merg pe jos sub demnitatea lor, caracterul istoric nomad al poporului afectează. În general, mi sa părut că, cu mașinile relației speciale Mongoli. În ciuda faptului că țara este foarte slabă și, în plus, benzina costă aproximativ patruzeci de cenți pe litru, un astfel de număr foarte mare de tot felul de „Hammer“, „Toyota“ și „Nisan“ nu am văzut nicăieri altundeva. Unii proprietari deosebit de gospodari duc pensulele cu ei si poloneaza in mod constant favoritele lor de mai multe litri pentru a le straluci. Și cum conduc. Mai disperați decât șoferii mongoli, trecând doar pe pietoni mongolari, încercând să transforme drumul în nervii gâfâirii spectacolului. Nu am putut înțelege esența acestei de-a lungul anilor pentru a dezvolta abilitățile Dodge cu dexteritate graba masini, asa ca a trebuit pentru a obține un loc de muncă a unor Mongol deadpan - cu un zâmbet pe fața lui spune sursa noastra.

- Piața principală a orașului Ulan-Bator a impresionat prin dimensiunile sale impunătoare și clădire monumentală a guvernului în centrul său, la intrarea în care sa așezat pe tronul lui Genghis Khan. Vorbind cu localnicii (într-un amestec monstruos de rusă, engleză și limbajul semnelor), spre surprinderea mea, am aflat că există ceva de văzut în Mongolia. Există rezervații naturale, lacuri, deșerturi și o altă statuetă imensă a lui Genghis Khan, lângă Ulan Bator. Cea mai mare impresie a fost făcută de o poveste despre dunele cântând în deșert. Sper că data viitoare va fi mai mult și va putea să le viziteze.

Sosirea cu autobuzul la granița chineză, am asistat la răsărit de soare cel mai magnific în deșert. Întunericul feliate, treptat, timid lui se uită din spatele unui orizont complet plat soare, iar apoi a adunat puterea lui, încrederea gonit resturi de noapte. Oraș Erlian semnificativ diferite de Mongolia: peluze verzi, poke aici și acolo palmele și de brand noi hoteluri, de așteptare pentru sosirea primilor oaspeți. După ce am cumpărat bilete pentru autobuz la Beijing, am făcut o plimbare în jurul orașului. Decizia de a avea o mușcătură a mers la prima cafenea. Imaginile de pe meniu nu este mult mai ușor de înțeles compoziția unui anumit fel de mâncare, a trebuit să se bazeze în totalitate pe intuiție. imaginarea dimensiuni alimentare și partea chineză slabe, am ales trei păreau cele mai delicioase feluri de mâncare și consistente. Primul fel de mâncare sa dovedit a fi un amestec incredibil de carne, brânză, ouă, unele legume și mai clar faptul că, gustul dovedit comestibile, deși destul de ascutite. Porțiunea era mare chiar și pentru două. Al doilea fel de mâncare este peștele cu bucăți de piper și legume foarte fierbinți. Al treilea a fost frică să încerce chiar, să se uite la ea a fost un amestec de fasole cu felii de piele de porc prajita. De fapt, probabil că doar știa pe bucătar. Dintre toate felurile de mâncare din China cel mai mult mi-a plăcut faptul că pentru o lungă perioadă de timp foarte cunoscut - rață Peking. Nu-i rău, cu toate acestea, și caracatiță la grătar, care este preparată chiar în fața ta. Apropo, caracatiță - acesta este cel mai anodine în meniul propus de gândaci, scorpioni, steaua de mare, unele sepie, miriapode și alte astfel de delicatese discutabile. Am reușit chiar să încercăm șarpele, dar sa dovedit a fi un gust foarte urât. Deci, produse alimentare din China în lume - mai degrabă, este un brand, este foarte departe de eateries reale din China.

Primele senzații de la Beijing nu au fost cele mai plăcute. Oboseala, vremea proastă, ploaia și o mulțime de chinezi care nu au avut nici un fel de distracție. Dar zilele următoare au dat o mulțime de impresii vii. Primul pas a fost să mergem la Piața Calmului Ceresc, piața principală din Beijing, apropo, fiind cea mai mare din lume.

Una dintre zilele dedicate vizitei la Palatul de Vară. Locul cel mai minunat, un parc imens cu un lac și canale, cu grădini și o mulțime de clădiri interesante. Este doar un basm, care trebuie văzut cu ochii voștri. Pentru a vă bucura de Palatul de Vară a fost împiedicată de mulțimea chinezilor care l-au ocupat în ziua liberă. A doua zi am ajuns în final la principalele, în opinia mea, atracțiile orașului Beijing - Palatul Imperial. Construit la începutul secolului al XV-lea, palatul încă impresionează cu amploarea și magnifica. Acesta este un întreg labirint de săli, fiecare dintre ele având propriul nume special șic, de exemplu, sala de armonie superioară sau sala de primăvară veșnică.

Ziua mea de naștere se apropia. Sunt pregătit pentru asta, o să-l marcheze cu motto-ul: „Sa născut cea mai lunga zi din lume.“ Planul a fost despre care încep să sărbătorească la miezul nopții Beijing timp, mers pe jos până dimineața, și apoi să dormi și să continue de la Beijing, iar seara, la nouă și jumătate va trebui să așteptăm avionul spre Los Angeles. Acest lucru va da mai prinz sărbătoare în zbor, apoi - sosirea în Los Angeles, la șase și jumătate seara aceleiași zile, și din nou următoarea continuare într-o altă țară de pe un alt continent, dar toate în aceeași zi!

În orașul Îngerilor, cele mai vii impresii - de la o întâlnire cu oceanul. Era exact ca un moment de adevăr! Dintr-o dată, un miros de sare vă lovește nasul și se deschide suprafața fără sfârșit a apei, valuri de nisip californian luminând atacurile valurilor. Trecut de "Pierul Santa Monica", un dig cu un mic parc de distracții, una dintre atracțiile locale, care, ca multe altele, ați văzut probabil în numeroase filme despre Los Angeles. Plaja era largă, alergând și poteci de biciclete. Am vrut să înot, dar apa a fost neașteptat de rece, de optsprezece grade. Dar nu ma oprit, și am fugit cu o alergare în apă, - râde Eugene.

- În "Plaja Veneția" (numele plajei) mi-a plăcut cel mai mult, aici aș fi fericit să revin!

Ultima țară pe ruta mea lungă a fost Brazilia. Am vrut să merg în Europa, dar eram foarte obosit și am decis să renunțăm la timp - ne spune Eugene, finalizând povestea sa luminată.

- În general, călătoresc, am ajuns la concluzia că țara poate fi caracterizată prin două elemente: limba și bucătăria națională. Aici, în limba chineză dincolo de înțelegere nu sunt doar personaje, ci și pronunția cuvintelor. Fă-le jur sau ceva de a lăuda, spune anecdotă sau o poveste tristă, bucurați-vă de ultima achiziție, sau se plâng de viață, pentru a înțelege mentalitatea europeană a persoanei este foarte dificil. De asemenea, cu bucătărie: mananca foarte ieftine, foarte mult, dar este complet neclar ce. Fie că puiul, fie carne, fie pește. Dar, în cele din urmă, asigurările chelnerul, este varza aluat. Concluzie - orice țară nu poate fi înțeleasă până la sfârșit. Doar ele sunt diferite. Nu am putut obține chiar obișnui cu ritmul de mers pe jos lor pe străzi: mai rapid, apoi mai lent.

Pentru toți cititorii din "Teritoriul de Nord", călătorul din Yaroslavl nu a dorit să stea liniștit, ci să avanseze.