Pro "și" recenzie de carte "- un ziar literar

Voi distruge "LH"

- În ceea ce privește impactul crizei asupra industriei editoriale, s-au construit o mulțime de previziuni, de la cele optimiste - nu va afecta deloc sau aproape nimic - la sincer trist: o va distruge complet. Cum arată acum situația din punctul tău de vedere?

- Totuși, ca urmare a crizei, piața a devenit mult mai săracă. În mod semnificativ mai puțin activi au fost editorii mici și mijlocii, care au produs o parte semnificativă din literatura de specialitate. Și cărțile sunt trimise la redacție mult mai puțin. Anterior, în mod automat, așa cum era obișnuit din 1966, am fost trimiși o majoritate absolută de produse noi. Iar după criză, editorii au început să ia în considerare fiecare bănuț. Ele salvează pe cheltuieli poștale, dacă editura este non-Moscova, și pe numărul de exemplare destinate presei. Gama de cărți trimise a fost îngustată, mai ales pentru publicațiile cu circulație redusă, iar uneori acestea sunt cărți foarte vrednice. Cele mai bine vândute, proiectele comerciale promovate în mod activ sunt trimise. Și cărți interesante au început să vină mai puțin.

- Ei bine, atunci nu este nimic bun, pentru că criza în sine este neplăcută și dacă adăugi la ea și stagnarea și absența completă a sângelui proaspăt ... Dar există subiecte relativ recente și populare care pot fi identificate chiar acum?

- Și poate nu este chiar nostalgia în forma ei pură, ci ceva asemănător cu fantezia sau mitul: cărți despre o lume înspăimântătoare, atractivă și aventuroasă, care nu există în realitatea modernă. Și ce se întâmplă cu metoda recenta, aparent garantată, de a publica o carte de succes - tragând scriitori de rețea populare în literatura de hârtie?

- Unele își prezintă cărțile în lucrarea de testare.

- Da, se răspândesc, ascultă recenziile. Internetul este un instrument bun, o modalitate convenabilă de a aduce textul literar cititorului. Dar nimic mai mult. Stii, atunci cand oamenii au inceput sa-si puna masiv "Photoshop", multi oameni s-au imaginat a fi mari artisti foto. Am realizat, dar nu am făcut-o. Același lucru este valabil și în cazul literaturii. Se pare că omul, deoarece are un "Cuvânt" în calculatorul său, înseamnă că poți deveni imediat un mare scriitor. Dar sa dovedit totul greșit. Nu scrie un computer - a scris un om.

"Ce și cartea electronică nu poate să înlocuiască hârtia, indiferent cât de mult ne sperie?"

Sper că în viitorul apropiat ziarul va deveni mai vizibil, mai interesant, mai viu. Scopul nostru este de a afișa rapid întreaga gamă de noutăți pe piața cărților. Sper foarte mult ca în toamnă noul site al ziarului să funcționeze. Vor exista, de exemplu, multe produse noi, împreună cu conținutul necesar de informații și un forum indispensabil, va fi o secție permanentă de acțiune dedicată pasajului nostru anti-premium. Vom fi acolo operativ, și nu o dată pe an la târgul de primăvară, să vorbim despre gunoaie proaspăt descoperite. La urma urmei, într-un ziar este mai bine să scrie încă o dată despre o carte bună. Scriem despre eșecurile din ziar, dacă aceasta este o publicație foarte vizibilă.

- Există un format obișnuit pentru târgurile de carte în renovare? Ce putem spune despre acest lucru ținând cont de experiența Festivalului de carte de la Moscova?

- Desigur, trebuie să schimbați formatul târgurilor, să adăugați ceva proaspăt. Și la Festivalul de carte trebuie să existe o acțiune memorabilă, este ceva care poate fi atins, pe care îl puteți spune atunci. La urma urmei, în timpurile noastre, ca într-adevăr, în toate celelalte, foarte puțini pot fi impresionați numai de conversații abstracte despre beneficiile lecturii. Mi se pare că Festivalul de carte - și mă bucur că participăm la ea - din an în an arată cum să vorbim despre cărți și cărți de prezentare. Și nu numai cărți - în acest an la festivalul nostru a existat, de exemplu, un planetarium mobil ...