Plototnichenko V.L. și Plokhotnichenko L.V. și, de asemenea, fiica lor Victoria și nepotul Alexey cu recunoștință uriașă.

Arhieul inferior. ÎN CAPITALUL ASTRONOMIC AL RUSIEI.

Aerul curat și proaspăt, zgomotul râurilor de munte, de compensare fructe de padure coapte, un număr mare de monumente istorice, frumos rural, și cel mai important - rece în timpul verii fierbinte ... Ce ar putea fi mai bine decât de relaxare în munți! Când Rostov căldură sub patruzeci de ani, în Nijni Arkhyz, unde am ajuns cu bunicul ei Misa Plokhotnichenko la invitația familiei - personalul SAO, temperatura aerului este aproape întotdeauna peste 25 de grade.

Drumul de 12 ore cu autobuzul de la stația de autobuz din Rostov până la satul Zelenchukskaya sa mutat relativ calm. Zelenchuksky la stația de autobuz în cazul în care autobuzul a sosit mai devreme pentru o oră, mașina noastră sa întâlnit unchiul Volodea și după o jumătate de oră, poate mai puțin, am fost în fag - un sat confortabil - SAO RAS Akademgorodok.

Micul dejun împreună cu Vika și fiul ei Alex au mers să meargă în jurul satului, care dispune de resurse uriașe de recreere. In aceasta am fost convinsi ca am intalnit cateva microbuze cu turisti.

Prima plimbare - în Karachay-Cerchezia istoric-cultural și natural muzeu rezervă, în cazul în care există decontare Nizhne-Arkhyz - monument arheologic al X-XII secole, rămășițele orașului au dispărut Maas - capitala unui stat mare medieval Alania. Trecând podul râului Podorvanku, am văzut faimoasele biserici Zelenchuk, dintre care aș dori să ne spună mai mult, ca unul dintre ei, cel mai mic - de Sud (aka - Ilyinsky) este cea mai veche biserică creștină existentă în țara noastră. Astăzi a fost o curățenie majoră și nu a participat la ea, dar în alte două au intrat, sa uitat la modest decorarea lor interioară.

După prima excursie interesantă, am fost așteptați de masa de prânz și odihnă, drumul lung de noapte afectat. Dar seara am avut o secundă, nu mai puțin interesantă decât prima plimbare. De data aceasta am mers prin satul însuși, până la râul Gorokhovaya Balka. Ar fi de dorit după ultima zi, când ne-am odihnit, plimbare de ploaie ușoară de-a lungul drumului care duce la BTA, aer curat de munte, saturat cu ozon se bucură de munții din jur, Bukowo dens acoperite cu pădure. Majoritatea dintre copaci sunt dominate de bușteni, de aici numele popular al acestui confortabil Academgorodok. Iar al doilea tur de șase kilometri, datorită ghizilor noștri - Vika și Lyosha, a fost un succes!

Și totuși poetul, care a scris că "este mai bine decât munții, poate fi doar munți"

Astăzi am avut încă două excursii interesante. În primul rând, în dimineața, după micul dejun, o mașină cu unchiul Volodea se află în construcție în Parcul Arkhyz în satul romantic, care operează deja o mașină modernă de cablu, la poalele lanțului muntos pitoresc. Costul de „telecabinei“ low -doar 150 de ruble, și ceea ce frumusețea ne este revelat la fiecare naștere metru, cuvintele greu pentru a trece de lângă noi - vârfurile înzăpezite ale crestei principale caucaziană de mai jos dens acoperite cu copaci, și pe partea de sus a pajiștilor alpine.

În partea de sus, la peste două kilometri distanță, era rece și proaspătă, ceea ce este neobișnuit pentru vara pe care o avem pe câmpie. Plimbându-se pe pante, coborî la suveniruri.

Apoi, din nou, suveniruri, numai pe piața centrală a satului Arkhyz. Este un mic sat într-o zonă foarte pitorească. Mersul pe piață, cumpărarea de fructe într-unul din magazinele locale, a condus înapoi la Nizhniy Arkhyz.

Pe drum, s-au oprit de mai multe ori: la cascada și un mic lac din valea Bolshoy Zelenchuk, de-a lungul căruia mergea drumul. Distanța dintre cele două sate - Arkhyz și Nizhniy Arkhyz este puțin mai mult de douăzeci de kilometri. Dar, în ciuda unei astfel de distanțe, mai multe monumente au fost văzute de-a lungul drumului nostru prin cea mai frumoasă țară. Unul dintre ele este un imens bloc de piatră cu inscripția "Ei au stat la moarte". Acest monument este dedicat partizanilor morți în timpul Marelui Război Patriotic. Un alt monument - sub formă de stela scăzută. Este, de asemenea, instalat în memoria gherilelor periate.

Au fost exprimate diferite vederi cu privire la momentul creării și caracterului Imaginii. În una dintre lucrările sale doctorul științelor istorice V.A. Kuznetsov a dat următoarea descriere a imaginii „, a scris intr-o gama medie de culori - contururile și umbrele realizate cu maro închis cu plumb roșu, volumele alocate lapte de var, pictura este subordonat canonul, care caracterizează arta iconografică a IX - XIvv. locație strict frontală a capului, ochii mari, cu un aspect piercing, liniaritatea stil de desen grafic, subțire de modelare-cut-off, programat să se confrunte în vrac ".

Omul de știință se îndreaptă spre punctul de vedere al apropierii cronologice a creării imaginii până la momentul construirii templelor și crearea eparhiei Alan, Secolul X-XII. n. e. subliniind că fața arhitezului inferior "se poate dovedi a fi cel mai vechi arhetip al Mântuitorului care nu a fost făcut de mâinile din Rusia". Crearea imaginii este logică pentru a se corela cu timpul lucrărilor de pictură a unuia dintre monumentele lui Nizhne-Arkhyz sau de restaurarea frescelor de către un maestru care este bine familiarizat cu iconografia și tehnicile de pictura în frescă.

Disputele privind crearea imaginii în lumea științifică continuă. Există un punct de vedere despre o origine mai târzie și chiar mai modernă.

Mii de pelerini ortodocși vin din diferite părți ale Rusiei pentru a găsi mântuirea în viziunea Domnului care a trecut prin mileniu ".

Pentru Lika, am urcat într-o scară metalică sigură, construită special pentru pelerini. Această scară acum șase ani, când eram aici pentru prima dată, nu era, în locul ei era o pistă foarte abruptă și alunecoasă. Și acum, la poalele pantei cu imaginea Likyi, a fost construită Catedrala lui Hristos Mântuitorul, pe care am vizitat-o ​​și astăzi. În apropiere se află o piață destul de mare, cu un număr imens de suveniruri.

Pe drum, atenția noastră a fost atrasă de nișe pe versanții munților. Probabil că aceasta este cea mai veche înmormântare, dar trebuie încă să fie clarificată.

Vremea a fost însorită și caldă toată ziua, până la începutul celei de-a doua drumeții de plimbare au fugit, dar ploaia a fost evitată. Întors înapoi de-a lungul țărmului lui Bolshoy Zelenchuk dincolo de planta, care produce apă minerală. O altă fabrică a faimosului brand "Arkhyz" a fost văzută dimineața în satul cu același nume.

Seara, la magazinul local, a cumpărat un ghid bun, pe care aș vrea să-l citesc. În ea, mai multe pagini sunt date locurilor pe care le-am vizitat deja în ultimele două zile.

În cea de-a treia zi de ședere la Bukovo, s-au prins gândindu-se că munții sunt printre obiectele și fenomenele care pot fi urmărite fără sfârșit.

După ce am văzut un mic fragment din filmul științific popular al misterelor cosmosului și am umblat în jurul clădirii pe o cupolă argintie, ne-am dus într-o zonă deschisă în fața lui. Aici terenul este foarte bine văzut în toate direcțiile. Înainte este Muntele Pastukhov, numit după topograful militar rus, A. Pastukhov. desfășurată aici cercetări geodezice. Left - Big Valley Zelenchuk cu vidnevsheysya Zelenchukskaya departe cu încă un alt obiect al SAO - reflex astronomie telescop radio "Ratan-600", similar cu un stadion imens.

Urcând una dintre vârfurile muntelui Sevenrodniki în vecinătatea BTA, au vrut să vadă în ceață la orizontul Elbrus. Aproape am reușit, am văzut o parte din summit-ul acestui gigant, dar l-am văzut complet blocat de nori. Nori, ca niște câini de gardă pe o leșie, nu s-au îndepărtat pentru o secundă de la vârful cu două capete al lui Elbrus. A rămas doar să admire frumoasa panoramă a munților de pe creasta principală caucaziană și să coboare, făcându-și drumul prin păduri de tufișuri spinoase.

După inspectarea telescoapelor mai mici, am condus, de asemenea, pe teritoriul unde se află telescopul Universității de Stat din Kazan. Unchiul Volodya este un povestitor excelent, am fost foarte norocoși să fim aici din nou, la facilitatea legendară, care a fost citită în școală în cea mai interesantă carte "Password - BTA".

Pe drum ne-am oprit pentru a inspecta padurea pentru prezenta ciuperci. Rezultatul este pozitiv! Prin urmare, după prânz, după-amiaza, cu Vika și Lyosha au mers în pădure pentru a alege ciupercile. Consultant și dirijor am avut-o pe Vika - un cunoscător excelent al ciupercilor locale. Ea a realizat, de asemenea, un program educațional cu noi despre definirea ciupercilor comestibile și otrăvitoare (în lecțiile OBZH utile)

La început, nimic nu a venit peste, dar pentru a găsi mai multe grebes, dar apoi, treptat, pachetele noastre sunt umplute cu diferite ciuperci: putin bureții galben, maro Mokhovikov, am prins cateva ciuperci Aspen și ciuperci.

Chiar dacă nu exista ciuperci, plimbarea s-ar fi dovedit excelentă. Era plăcută și utilă să trec prin pădure, unde veșmintele vechi uscate scârțâiau încet sub picioarele mele, iar frunzele de anul trecut au strălucit. Păsările nu puteau fi auzite, numai undeva departe, Marele Zelenchuk făcea un zgomot.

Cât de minunat este în munți!

O zi foarte bună a fost astăzi. Este pacat, desigur, ca in curand sa plece la Rostov-pe-Don. Vremea, așa cum a fost ordonată, a fost remarcabilă. Dimineața, împărțită în grupuri (unii mergând cu mașina, alții pe jos), au mers pe malul Marelui Zelenchuk, la câțiva kilometri de Bukovo, la un picnic.

Locul a fost ales de unchiul Volodya și mătușa Luda destul de reușit - pitoresc și umbros printre fagii înalți și la câțiva pași de râul muntelui.

Kebabul shish sa dovedit delicios, altfel nu putea fi. S-au odihnit bine. Duminica este o zi liberă. La sunetul râului. Și râul este rapid și destul de mare. Nu pentru nimic - pentru că este chemat Marele Zelenchuk. Și Zelenchuk, poate, pentru că apa din râu este neobișnuit de albastru-verde. Ceva medie este în apele de flori dintre topazul albastru și smarald. La naiba frumos Zelenchuk, și de apă în ea este naibii de frig! În aceasta am văzut cu Daria, când am încercat să mergem cu ea de la malul râului spre o mică insulă. Ca rezultat, bineînțeles, am ajuns pe insulă, dar picioarele noastre erau foarte reci.

Înapoi în Bukovo, mergând înapoi cu bunicul Misha, trimițând-o pe Daria cu mașina. În apropierea autostrăzii, sa atras atenția asupra faptului că unul dintre monumentele dedicate gherilelor morți în timpul Marelui Război Patriotic a fost stabilit de către elevii școlii de la Nijhne-Arkhyz nr. 1. La podul metalic, trecând prin Big Zelenchuk, au fost tăiate mai multe "chakane" ale ciorchinii. Vrem să le luăm cu noi la Rostov.

Sosind în Bukovo și puțină odihnă, am mers din nou la o plimbare în jurul cartierului Academgorodok. Am ieșit în valea Gorokhovaya cu un mic curs de munte, în mijlocul unei inundații destul de largi, pe malul căruia s-au îngrămădit copacii și bolovani uriași care au fost dezrădăcinați cu rădăcini. Se poate ghici doar ce se transformă acest curent nevinovat în timpul unei furtuni. În mai multe locuri, pârâul este plin de pietre, formând mici piscine. În mai multe dintre aceste mini-barje, am scăldat chiar. Apa în ele este rece, dar mult mai caldă decât în ​​Marele Zelenchuk, în care curge acest curent.

Umblați, credem, a fost un succes! Este minunat la fel pe malul râului.

Și seara, Daria a scris prima în eseul ei de viață: "În Arkhyz. Prima zi - am ajuns în Arkhyz. Apoi am mers pe jos la temple. Și câinele ne-a urmat și a mers tot drumul. A doua zi - am mers la Fața lui Hristos. A treia zi - Am plecat să ne uităm la telescop și să colecem ciuperci în pădure. A patra zi - ne-am dus la natura și la râu. Am înotat acolo. Și, în general, mi-a plăcut foarte mult Arhiz ... ".

De două ori astăzi am vizitat satul Zelenchukskaya - unul dintre centrele regionale din Karachaevo-Cherkessia. Prima dată dimineața, când era necesar să cumpărăm bilete pentru călătoria de întoarcere. Al doilea - seara, înainte de plecarea cu autobuzul în Rostov-don.

Un sat frumos, deși a stricat repararea trotuarului în centru. Îi plăcea mai ales templul lângă stația de autobuz, unde am mers.

Între călătoriile spre satul Zelenchukskaya s-au dus la un baraj relativ mare lângă Bukovo, unde Daria sa scăldat puțin. Apa acolo, deși și rece, dar plăcută pentru înot într-o zi de vară fierbinte. În magazinele locale au cumpărat mâncare pentru călătorie, o sticlă de apă minerală din vărsarea locală Tau-su. Am vrut, de asemenea, să cumpărăm berea locală "Karachai" pentru hotel, dar, din păcate, sa terminat.

Spunând la revedere familiei ospitaliere din Plokhotnichenko: mătușa Luda, Vika și Lesha, cu unchiul Volodya pe "Volga", pornit.

Ei bine, călătoria spre Nizhniy Arkhyz pentru noi sa încheiat în dimineața următoare pe stația de autobuz din Rostov.

Credem că, mai mult de o noapte, vom visa la munți, păduri și rapid Bolshoy Zelenchuk.