Jurnal al unui alpinist începător

Toata vara cu prietenii planificate sa mearga departe de Muntii Altai - pentru a cuceri varfurile de zapada. Ca rezultat, șase dintre cei mai viteji și curajoși s-au adunat: și am mers la ghețarul Maly Aktru.

Pentru a face călătoria cu succes, sunt necesare următoarele componente: o companie excelentă, o ofertă inepuizabilă de optimism și un traseu neexplorat. Verificat cu 100%. - Catherine Lich

Harta va indica calea cea bună către Munții Altai

Joi. Seara. Mergem la o excursie. Soțul meu glumește că este ultima noapte într-un pat cald. Eu decid: "Cu siguranta nu merge. Mâine îl voi trimite singur. Pentru că nu-mi place disconfortul, trebuie să conduc mult, să dorm într-un cort umed etc. brrr.

Vineri. La ora 5 am urcare. La 6 dimineața ne întâlnim la furculița Biisk. Și începem pe drum: de-a lungul traseului M-52 până la vârfurile râvnite, rupeți Mitsubishi L200 și două Toyiți: Corolla și Camry. Apropo, în acea zi, devreme și dimineața devreme, militarii au condus de-a lungul autostrăzii o încărcătură valoroasă și periculoasă, așa că au strâns un număr mare de mașini, camioane, autobuze etc. Am fost la 6 dimineața cu un sentiment că mergem la ora șapte seara.

Micul Aktru undeva în apropiere

După trei ore facem prima oprire la Huntul țarului. Lăsăm familia lui Pasha acolo: soția, fiica și Camry, mâncăm, ne încarcăm niște lucruri în L200. Bunicul Vova și Pașa au fost imediat "lăsați" pentru fapte glorioase viitoare.

Și înainte - la trecerea Seminsky. Aici bunicul rupe în zadar la cedri în spatele conurilor. Vreau să vă spun că autostrada M-52 (traseul Chuysky) este plăcută: nu există aproape niciun fel de umflături, șanțuri și umflături: pretutindeni asfalt de bună calitate. Cu toate acestea, periodic există reparatori de drumuri.

Drumul către Poarta Roșie

Următoarea oprire este pasajul Chick-Taman. Aici vom primi cardurile noastre și vom verifica câte coturi am lăsat până la destinație. Bunicul cumpără un alt card, pe care îl studiem amicably. Și mai departe - spre munți, mai sus și mai sus, de-a lungul râului Katun. Specii deschise extraordinar.

O altă oprire la confluența râurilor Chuya și Katun. Pe acest fundal frumos, nu este un păcat să stai într-un lotus, să pozezi și să visezi. Aici am lansat proiectul nostru "Jumping Girls". În timp ce am înghețat în diferite poziții, bunicul Vova sa familiarizat cu flora locală și ne-a construit un buchet cu Nadia. Și apoi ...

Jurnal al unui alpinist începător

Un nou tip de turism - brusturi turistice

Mai departe. Pass White Bom a alunecat, o pictura de cascadă și peșteră a trecut și noi - Nadia mai târziu pentru că a fost ruptă.

Poarta Roșie și Unchiul Vova

Ajungem la Chibita, aici, la 787 km de traseul Chuysky, baza noastră. Aici stăm în parcarea de pe țărmul unui curs minunat. Și mergem să ne uităm în jur.

Jurnal al unui alpinist începător

În direcția Chulyshman există locuri interesante: Poarta Roșie și Lacul Dead. Mergem acolo. Faceți-vă pe fundalul Porții Roșii a următoarelor "fete de sărituri".

În același loc, găsim o inscripție pe rocile Marelui Război Patriotic, care a atins pe toată lumea.

Inscripția pe rocile soldatului S.D. Kuyukov, revenind din față

De asemenea, sugerăm tuturor celor care trec printr-un vechi joc rusesc "Lanțuri forjate" (o glumă).

Jurnal al unui alpinist începător

Ne întoarcem la tabără, primim instrucțiuni a doua zi și toată seara ne bucurăm de faptul că am reușit să ne eliberăm și să mergem. Treptat, conversația noastră se transformă într-o dispută asupra trecutului, prezentului și viitorului Rusiei. Și din moment ce avem cu toții opinii diferite asupra acestei chestiuni, luptăm până la ultimul, în special bunicul meu Vova. Salvatorul în seara aceea Dima, el a luat foc pe sine.

Litigiile privind viitorul Rusiei

Undeva aici se îmbină Chuya și Katun

Sâmbătă. Creșterea de la ora 7 am fost destul de gravă. Litigiile despre Rusia nu trec fără urmă: gemeți și blamează, trei capete bolnave, mergând. Eroul Dima, depășind testul, efectuează o faptă - vine la o mașină care ne rușinează în munți. De la Chibit prin Aktash până la Kurai și spre dreapta spre munți. Mai mare și mai mare. Potrivit șoferului, de la bază până la locul unde avem nevoie de 78 km.

Pe drumul spre ghețar

În mod separat, vreau să vă spun despre mașina pe care ne continuăm călătoria - acesta este GAZ 66. Pentru mine a fost o altă extremă. În primul rând, nu am condus niciodată pe o astfel de roabe. În al doilea rând, atât de înaltă în munți, nu a fost. Îmi amintesc pentru restul vieții mele. Tremuram și aruncam în cabină, așa că am vrut să plec de fiecare dată.

Am continuat ascensiunea noastră la GAZ-66

Mutarea pe bușteni

Când am ajuns la baza "Perevalka", sa dovedit că cea mai extremă nu va mai veni. Șoferul ne-a scos afară, ca să traversăm râul pe un pod de busteni, care a fost rupt la capătul drumului. Trebuia să trec pe bușteni.

Mergând la Micul Actrita

Și a început o urcare abruptă pe deal. Sincer, am fost foarte speriat când această uriașă mașină a urcat de-a lungul marginii stâncii de-a lungul unui drum impasibil. Dar, după cum sa dovedit, acest traseu este adesea condus, nu numai de GAZ 66, ci și de UAZ, de motociclete și de picior. Bunicul nostru Vova a declarat cu mândrie că "tableta" lui UAZ ar putea face față cu ușurință acestui test.

Ghețar Mici Aktru

Când am ajuns la fundul munților, se toarnă ploaia. Am reușit să schimbăm hainele, să mâncăm și ploaia să nu se oprească. Sa decis să mergem în ploaie. Ghidul nostru ne-a condus la calea de la care începe să urce la ghețar și a plecat, oferindu-mi o minunată sticlă de polietilenă.

Micul actru sa întâlnit cu ploaia torențială

Jurnal al unui alpinist începător

Călătoria noastră a început în sus. Ploaia a devenit mai puternică, a crescut vântul puternic, se simțea ca și cum ghețarul nu voia să ne lase să plecăm. Cu rafalele lui de vânt sufla zapada. Suntem înmuiați prin. A încălzit gândul că într-unul dintre rucsaci este un mic aragaz cu gaz, cani, ceai și polatorashka cu apă. Am mai avut și câteva cutii de conserve, pâine, 200 de grame de vodcă și o rație de armată.

Mici Aktru a adăpostit sub o piatră imensă

Pe drumul spre vârf era complet imposibil să pleci: vântul a suflat din picioare, ploaia nu sa oprit. Am ajuns la un imens bolovan, în spatele căruia toată lumea sa acoperit. Aici au luminat gresie, ceai fiert, a constatat că rațiile erau întârziate, erau aproape. În timp ce beau ceai și mâncau conserve, vremea sa schimbat drastic. Vântul a încetat, ploaia sa terminat, ca și când nu ar fi fost deloc. Soarele a ieșit și a început să ardă. Am continuat pe drum. Lângă ghețar a fost uriaș, gheața albastru-albastru. Adevărat, doar unul, cel mai curajos, sa apropiat de el. Impuscat pe fondul acestui monument natural uimitor. După aceea, bunicul nostru a spus că a înghețat și a calatorit repede.

Vedere împotriva ghețarului

Ne-am coborât încet, ne-am bucurat de priveliștea frumoasă a munților, sa dovedit că ceea ce mergem este, probabil, și o parte a ghețarului. Doar plonjat de sus cu pietre. În timp ce în jos, hainele s-au uscat complet.

Noi și micul Aktru

Jurnal al unui alpinist începător

Calea în jos era chiar mai extremă decât a urca. Când au coborât, șoferul nostru sa oprit să colecteze ciupercile, care sunt aparent invizibile acolo. Privind înapoi, ne-am uitat la munții rămași în urma noastră, pe aceste vârfuri uriașe, misterioase, de zapada albă. Se simțeau ca niște călătorii minunați. Am vrut să mă întorc din nou aici, să urc munții chiar mai sus.

Seara, o saună, un incendiu și planurile pentru vara următoare. În timp ce ne întoarcem, ghidul nostru ne-a spus că luă turiștii la Ukok. Am discutat chiar și această opțiune. În munții Altai există multe locuri interesante, ceea ce înseamnă că, dacă există o dorință și o oportunitate, puteți călători cel puțin pentru restul vieții, atât în ​​timpul iernii, cât și în timpul verii.

Cea de-a 90-a aniversare a tractului Chui

Duminică. Călătoria spre casă este întotdeauna mai scurtă decât o vizită. S-au oprit la cascada Shirlak și la trecătoarea White Bom. Există o placă memorială dedicată aniversării a 90 de ani de la tractul Chuysk. La trecerea Seminsky, au cumpărat conuri de cedru și nuci. Dar totuși este trist faptul că călătoria noastră sa încheiat atât de repede. Bunicul ne-a încărcat cu un întreg corp de pietre, acasă a construit mici kurgani de la ei - o astfel de amintire a călătoriei.